Tuskin tietävät ehdokkaat köyhän elämästä sitäkään että...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Satunnaisesti tai ei. Ihminen voi laskea mistä tahansa lähteestä tulevat tulonsa ja päiväbudjettinsa, ja sen tiedon kanssa ennakoida. Sitä tekevät ihan kaikenlaisilla tuloilla elävät.

Mistä kumpuaa haluttomuus miettiä ratkaisuja?
Kysykö joku ratkasuita? Ei, mutta tulit keskitulosena öykkärinä niitä tarjoamaan. Mistä kumpuaa tuo pohjattomaan huono käytöksesi?
 
vierailija
Kysykö joku ratkasuita? Ei, mutta tulit keskitulosena öykkärinä niitä tarjoamaan. Mistä kumpuaa tuo pohjattomaan huono käytöksesi?
Jos valittaa ongelmasta, niin siihen ystävällinen ihminen yrittää auttaa ratkaisuehdotuksella. Myötätunto toki mukana, että tilanne oli nyt tämä, mutta jotta se ei olisi sama taas muutaman kk päästä.

Ettei vaan sittenkin sinun mielestäsi ollut väärä ratkaisu…? Ja siksi moinen hyökkäävyys.
 
vierailija
Kaurapuuron päälle vähän budjettia ja puhelinmyyntiä? Naminami
Puhelinmyynnistä on kirjoittanut joku muu, mutta budjetista ja ennakoinnista olen kirjoitellut.

Mitä olisit halunnut ketjuun kirjoitettavan. Päänsilittelyä ja järjestelmän haukkumista? Ne eivät paljon auta seuraavalla kerralla, kun kaurapuuroilua on taas tiedossa. Kun mitään ei tilanteelle ole tehty.
 
vierailija
Jos valittaa ongelmasta, niin siihen ystävällinen ihminen yrittää auttaa ratkaisuehdotuksella. Myötätunto toki mukana, että tilanne oli nyt tämä, mutta jotta se ei olisi sama taas muutaman kk päästä.

Ettei vaan sittenkin sinun mielestäsi ollut väärä ratkaisu…? Ja siksi moinen hyökkäävyys.
Nii, et pidät apta sen verran tyhmänä, ettei tän jälkeen ennakoi tai yritä ennakoida. Et voi syödä kaurapuuroa vaikka keskellä kuuta, niin ei sitten loppukuusta tarvitse.

Musta sulla on vaan väärä asenne, et jos ei tee kuten käsket, elä sun tavallas jne, niin sit on elämänhallinta hukassa. Mistä sä niin edes päättely. Entä jos tykkää elää miinukselle ja sit valittaa siitä, jos semmoisesta tulee hyvä mieli.
 
vierailija
Puhelinmyynnistä on kirjoittanut joku muu, mutta budjetista ja ennakoinnista olen kirjoitellut.

Mitä olisit halunnut ketjuun kirjoitettavan. Päänsilittelyä ja järjestelmän haukkumista? Ne eivät paljon auta seuraavalla kerralla, kun kaurapuuroilua on taas tiedossa. Kun mitään ei tilanteelle ole tehty.
Voi kai siinä ketjussa vaikka kysyy, mitä AP tahtoo, ennen kuin alkaa öykkäröimään? Vai onko se sun mielestä ok, et päätät toisten puolesta, mitä ne tahtoo ja tarvitsee.
 
vierailija
Puhelinmyynnistä on kirjoittanut joku muu, mutta budjetista ja ennakoinnista olen kirjoitellut.

Mitä olisit halunnut ketjuun kirjoitettavan. Päänsilittelyä ja järjestelmän haukkumista? Ne eivät paljon auta seuraavalla kerralla, kun kaurapuuroilua on taas tiedossa. Kun mitään ei tilanteelle ole tehty.
Voi kai siinä ketjussa vaikka kysyy, mitä AP tahtoo, ennen kuin alkaa öykkäröimään? Vai onko se sun mielestä ok, et päätät toisten puolesta, mitä ne tahtoo ja tarvitsee.
 
vierailija
Puhelinmyynnistä on kirjoittanut joku muu, mutta budjetista ja ennakoinnista olen kirjoitellut.

Mitä olisit halunnut ketjuun kirjoitettavan. Päänsilittelyä ja järjestelmän haukkumista? Ne eivät paljon auta seuraavalla kerralla, kun kaurapuuroilua on taas tiedossa. Kun mitään ei tilanteelle ole tehty.
Eli pidät apta tyhmänä, ettei osaa ennakoida, vaikka ruoka loppui.
No entä, jos se oliski tyhmä ja vailla elämänhallinta taitoja, niin mitä sä ajattelet, et parannat sen tällä sun kirjottelulla? Niinkö sä meinasit tän homman?
 
vierailija
Nii, et pidät apta sen verran tyhmänä, ettei tän jälkeen ennakoi tai yritä ennakoida. Et voi syödä kaurapuuroa vaikka keskellä kuuta, niin ei sitten loppukuusta tarvitse.

Musta sulla on vaan väärä asenne, et jos ei tee kuten käsket, elä sun tavallas jne, niin sit on elämänhallinta hukassa. Mistä sä niin edes päättely. Entä jos tykkää elää miinukselle ja sit valittaa siitä, jos semmoisesta tulee hyvä mieli.
Kukahan täällä nyt päällepäsmäröikään. En ole käskenyt enkä komentanut yhtään ketään. Ehdotus on aina vaan ehdotus. Sinä sen sijaan hyökkäät ja yrität sanella, miten aloitukseen pitää reagoida.

AP:ta en pidä aloitusviestin perusteella tyhmänä, sillä vaikeisiin tilanteisiin voi ajautua kuka tahansa. Elämä yllättää.

Näitä hyökkääviä viestejä pidän säälittävinä. ”Valittamisesta hyvä mieli” Siitä vaan, mutta ei sitä muiden ole pakko kompata.
 
vierailija
Musta sulla on vaan väärä asenne, et jos ei tee kuten käsket, elä sun tavallas jne, niin sit on elämänhallinta hukassa. Mistä sä niin edes päättely. Entä jos tykkää elää miinukselle ja sit valittaa siitä, jos semmoisesta tulee hyvä mieli.
Ei kai se noin mene, mutta kiistattahan se on elämänhallinta hukassa, jos ei raha riitä ruokaan. Ihan sama kenen tavalla elää. T: eri
 
vierailija
Kukahan täällä nyt päällepäsmäröikään. En ole käskenyt enkä komentanut yhtään ketään. Ehdotus on aina vaan ehdotus. Sinä sen sijaan hyökkäät ja yrität sanella, miten aloitukseen pitää reagoida.

AP:ta en pidä aloitusviestin perusteella tyhmänä, sillä vaikeisiin tilanteisiin voi ajautua kuka tahansa. Elämä yllättää.

Näitä hyökkääviä viestejä pidän säälittävinä. ”Valittamisesta hyvä mieli” Siitä vaan, mutta ei sitä muiden ole pakko kompata.
Täs oot nyt mulle viis sivua öykkäröiny budjetista ja ennakoinnista. Ehdotus olis menny yhdellä kommentilla.
Ja pidäthän tyhmänä, koska sun asenne on, et sille sattuu tilanne toistamiseen.

Siis sun ei tartte kompata, ja mä en sais hyökätä ja sanella? Huomaaks sä ite, kuinka aggressiivisen kuvan voi näistä sun viesteistä saada. Mun pointti on edelleen, et tämmönen päteminen voi jopa huonontaa tilannetta, jos on hätä päällä. Ja kyllä, eri tilanteissa tarvii erilaista apua. Jos päättäjistä valittaminen auttaa, niin mikä sä oot sit jokeen jostain budjetista?
Toi hyvä mieli valituksesta oli nyt vaan heitto. Älä nyt siitäkin housujas revi.
 
vierailija
Täs oot nyt mulle viis sivua öykkäröiny budjetista ja ennakoinnista. Ehdotus olis menny yhdellä kommentilla.
Ja pidäthän tyhmänä, koska sun asenne on, et sille sattuu tilanne toistamiseen.

Siis sun ei tartte kompata, ja mä en sais hyökätä ja sanella? Huomaaks sä ite, kuinka aggressiivisen kuvan voi näistä sun viesteistä saada. Mun pointti on edelleen, et tämmönen päteminen voi jopa huonontaa tilannetta, jos on hätä päällä. Ja kyllä, eri tilanteissa tarvii erilaista apua. Jos päättäjistä valittaminen auttaa, niin mikä sä oot sit jokeen jostain budjetista?
Toi hyvä mieli valituksesta oli nyt vaan heitto. Älä nyt siitäkin housujas revi.
Tämä on kyllä toinen budjetista puhuva henkilö. Täällä on useampi meitä, jotka olemme sitä mieltä, että budjetointi on kaiken a ja o.

T: Se muutama sivu sitten viimeksi budjetoinnista puhunut besserwisser
 
vierailija
Ehkä sun kannattaisi tarkastaa, oletko oikeutettu toimeentulotukeen, jos sul jää alle 555€/kk.
Minä en saa mutta esim joku siivooja saattaakin saada. Mikä motivaa
Ensin lasketaan kaikki tulot: palkat, sosiaalituet, pääomat, elarit.. sit niistä vähennetään asumiset, korot, kotivakuutus, sähkö jne. Ja jos tulos on miinuksella, maksetaan erotus. Yksin asuva saa sen 555euroon asti, kaksin asuva 471euroon asti jne.

Eli jos erotus on yksin asuvalla niin, että hällä jää käteen 400 euroa, maksetaan 155 euroa. Tästä maksaa sitten mm ruoan, telemaksut ja liikkumisen. Jos sitä on jokin lehtitilaus tms, niin maksaa sen.
Tos pitää nyt sit huomioida, jos on vaikka joku määräaikainen sopimus tai kytky voimassa, kun työt loppuu tms. eikä palkkaa yhtäkkiä saakaan, mut tilaukset täytyy maksaa loppuun.
Tai jos palkan päälle on saanut tt-tukea ja pesukone meneekin rikki, et saa hankittua sen ämpärin, jossa pestä sitä pyykkiä, ennen kuin löytää uuden ilmaislahjoituksena. Ja et pystyy maksaan sen vanhan kierrätyksen.
vanhat rikkinäiset haetaan kyllä kotoa ilmaiseksi jos viitsii ilmotuksen toriin tehdä..
 
vierailija
Täs oot nyt mulle viis sivua öykkäröiny budjetista ja ennakoinnista. Ehdotus olis menny yhdellä kommentilla.
Ja pidäthän tyhmänä, koska sun asenne on, et sille sattuu tilanne toistamiseen.

Siis sun ei tartte kompata, ja mä en sais hyökätä ja sanella? Huomaaks sä ite, kuinka aggressiivisen kuvan voi näistä sun viesteistä saada. Mun pointti on edelleen, et tämmönen päteminen voi jopa huonontaa tilannetta, jos on hätä päällä. Ja kyllä, eri tilanteissa tarvii erilaista apua. Jos päättäjistä valittaminen auttaa, niin mikä sä oot sit jokeen jostain budjetista?
Toi hyvä mieli valituksesta oli nyt vaan heitto. Älä nyt siitäkin housujas revi.
Voi tosiaan tulla sulle järkytyksenä, että tässä ketjussa on vähintään kaksi eri henkilöä budjettiehdotuksen kanssa liikkeellä. Se siitä öykkäröinnistä.

Edelleenkään en aloittajaa pidä tyhmänä. Se, että pidän mahdollisena tilanteen toistumista hänellä, ei liity aloittajan älykkyyteen.Tilanteet vaan eivät korjaannu hetkessä.

Älä sure, en ole repimässä housujani tai muitakaan vaatekappaleita. Nyt ois kyllä kova, jos saatais lukijaäänestys siitä mitkä viestit täällä ovat aggresiivisia. 😉
 

Yhteistyössä