Turvotus synnytyksen jälkeen, tietääkö kukaan mistä voi johtua???? Ahdistavaa

• Viestiketjun aloittaja VIERAS ÄITI
  • Ensimmäinen viesti
VIERAS ÄITI
Turposin n kolme päivää synnytyksen jälkeen aivan valtavasti. Luulin, että olin tosi turvonnut ennen synnytystä, mutta tämä vie kyllä voiton siitä. Siinä välissä en ollut turvonnut. Tietääkö kukaan mistä johtuu ja kuinka pääsee eroon? Juomiset, ananakset, jalkakohoasennot ym on kokeiltu. Verenpaine on vähän koholla verrattuna viimeisiin raskaudenaikaisiin. Pitäiskö olla uolestunut vai mitä? Onko kenellekään käynyt näin? Ahdistaa jo tämä jatkuva lyllertäminen.

Mä turposin kanssa ihan hirmusti pari päivää synnytyksen jälkeen, jalat oli ku pölkyt ja sormina nakkimakkarat =) . Oikein sitä tunsi itsensä vetäväksi...Syytä ei sairaalassa osattu sanoa mutta jalat koholla käskettiin olla aina kun mahdollista. Kotiuttamispäivänä lääkäri määräsi nesteenpoistolääkettä mutta kun leikannut lääkäri tuli vielä moikkamaan ennen kuin lähdettiin niin hän sanoi että ei missään tapauksessa nesteenpoistolääkkeitä kun turvotus laskee muutenkin parissa päivässä. Ne lääkkeet kuulemma pahimmassa tapauksessa laittaa vaan munuaiset sekaisin kun ei ollut mistään vakavasta turvotuksesta kyse. Ja pari päivää kotona oltua se kyllä onneksi menikin ohi, iltaisin vähän vaivasi sen jälkeenkin mutta kotonapa ei enää makailtu jalat koholla :whistle: =)

Juu hävisihän se turvotus aikanaan. Esikoisen kanssa olin yhteensä 7 pv sairaalassa kun jouduin osastolle lapsiveden tihkumisen vuoksi ja vauva syntyi seuraavana aamuna. Sitten vauva joutui keskolaan pariksi päiväksi ja oltiin vielä 3 vrk osastolla. Eka vrk keskolasta tulon jälkeen oli vielä vähän jännää (vauva mm. meni yhtäkkiä täysin veltoksi syytä ei selvinnyt ikinä mutta vauva kuitenkin heräsi siitä kun oltiin takasin jo osastolle kiireenä viemässä :eek: ). Pari päivää synnytyksestä tosiaan turposin kuin pullataikina ja niin teki saman huoneen muutkin äidit, muut osastolla eivät kärsineet samasta vaan väittivät turvotusten hävinneen synnytyksen myötä. Meidän huoneessa oltiin sitten vaan kummajaisia :LOL: . Sen verran turvotus laski, että kotiinlähtiessä sain lenkkarit sentään jalkaani, kävelykengistä (jotka oli jalassa tullessa) ei ollut toivoakaan, hyvä kun varpaat mahtuivat kenkiin.

Mut ei me sitten niin kummajaisia oltukaan kun täälläkin on moni kokenut saman :) .

ap
Jopas meitä turvonneita onkin...Mietin itsekin tuota raskausmyrkytys asiaa. Sinä yönä kun turvotus alkoi oli myös useaan otteeseen jonkinlaisia näköhäiriöitä ja päänsärkyäkin on ollut muutamana päivänä. Koskaan ei ole ollut raskausmyrkytystä, mutta mietin että tälläiselta se varmaan tuntuisi. Katselin nyt noita sivuja joissa oli tietoa raskausmyrkytyksestä, mutta en löytänyt mitään raskauden jälkeisestä raskausmyrkytyksestä. Tietääkö kukaan mitään siitä enempää???

Tinde
Mua kans turvotti viimeisimmän syntymän jälkeen. Kämmenissä ja jalkapohjissa tuntui kuin olisi neulalla pistetty. Ei kuitenkaan ollut näköhäiriöitä tai päänsärkyä.

Yhteistyössä