Turvotus+KIPU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reuma/norm?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reuma/norm?

Vieras
Liittyykö muilla sormien turvotukseen sorminivelten kipu? Kipu ja turvotus kestävät koko päivän, tuntuu kaikissa sorminivelissä niitä liikuttaessa.

Normaalia raskauteen liittyvää, eikös...?

Tiäx,mä olen miettiny tota iha samaa,koska mullakin on niin.Varsinkin yön jälkeen,sormet ovat nivelten kohdalt kipeet ja menee kyl ohi itestään.Toinen että mul puutuu kans kädet eli verenkierros on jotain outoa. Viime yön nukkusin hyvin,mutta nyt herätessä,oikea puoli kohdusta on tosi kovassa krampissa,mietin koko ajan odotanko vai pitäiskö soittaa lekurille. Nt-ultrassa kramppas viimex.Nyt olen rv 14+4.

Jos meitä on kaksi sormien kivun kanssa, niin jospa se kuuluisi asiaan, eikä olisi reumaa... Ainakin toi käsien puutuminen kuuluu raskauteen, turvotuksesta johtuvaa sekin (hermot puristuksissa).

Mulla alkoi kohdun supistelut noilla samoilla viikoilla. Jos ei ole kivuliasta eikä vuotoa, tuskin on vaarallista, mutta ehkä tarkoittaa, että pitäisi ottaa rauhallisemmin. Toisaalta tulehduslabrat voisi katsoa. Itseltäni hoidettiin lievä tulehdus ja se auttoi!! Soittele vaikka neuvolaan!

mulla on ollut sormet turvonneet ja erittäin kipeät nivelet jo muutaman viikon (nyt 37 menossa). Yöllä pahenee, aamulla ei saa sormia juurikaan koukkuun. Myöskin, koko päivän on sormet tikuilla. Välillä on ranteet myös tosi kipeät. Kuuluu asiaan, voi johtua rannekanavien jonkinsorttisesta tukkeutumisesta. Helpottaa yleensä synnytyksen jälkeen. Kannattaa kuitenkin mainita neuvolassa.

Yhteistyössä