turvotus ja raskaus?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Heippa,
Onko kukaan kärsinyt järjettömästä turvotuksesta heti ihan alkuraskaudella?
Meille lapsi olisi tervetullut mutta vielä en siis ole testiä tehnyt. Menkkoja voi odotella alkavaksi ensi viikonlopouna, jos siis ovat sieltä tulossa.
kuitenkin ajattelin tiedustella voiko paha turvotus liittyä osana mahdolliseen raskauteen? Tuntuu että joudun nyt piilottelemaan tätä järkyttävää turvotusta etten aiheuta ihmetystä.
Muita "oireita" on ollu alavatsan nipistely ja samoin oikean puolen nipistely (tänään ollut helpompi), hengästyminen esim. Portaat yläkertaan, virtsa haisee voimakkaalta, ei mitään näläntunnetta silti turvottaa (sama mitä syöt!) ja makeaa ei tee mieli mikä on suoranainen ihme!!! Ja välillä pientä kuvotusta.
Kiva jos joku voi hiukan auttaa

Kyllä minulla oli koko alkuraskauden voimakasta turvotusta. Tosin sitä saattoi joskus olla muutoinkin. Lähinä flunssamaiset oireet paleluineen olivat semmoisia jotka herättivät huomioni. Vasta rv25 jälkee on makea alkanut minulle taas maistumaan :D.
Turha se on ennen testiä näitä pähkäillä. Ihan sama asia jos minä nyt rv 30 alkaisin synnytyksen ennakoivia merkkejä etsimään, niin kyllä niitäkin löytyisi :D. Mutta ei sekään tarkoita että vauva olisi vielä tulossa lähiaikoina ulos...
Pidetään silti peukkuja että olisi tärpännyt :)

Kuumimmat

Yhteistyössä