Turvonnut imusolmuke, ei kipeä, onko kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Mä oon ihan hermorauniona. Oon nuorehko, joten heti sanotaan ettei mitään vakavaa voi olla vaikka suvussa on esim rintasyöpää. Googlettamalla ei muuta tule kuin kaikkea vakavaa (ja pääsekoaa niinku lääkärikirjaa lukis).

Onko kenelläkään ollut niin, et flunssan tms aikana kainalossa olis imusolmuke turvonnut mutta ei kipeä?

Löysin aamulla toisesta kainalosta n. herneen kokoisen patin joka liikkuu. Se ei ole kipeä.
En tiedä onko sitä ollut aiemmin.

Tuun hulluksi :( pelottaa

Älä nyt vielä huolestu. Kattele vähän aikaa laskeeko pois, jos ei niin sitten voit varata ajan esim. työterkkarille tai neukkuterkkarille. Mut älä nyt kopeloi koko ajan sitä kohtaa, johan se ärsyyntyy siitäkin ja suurenee.

minulla oli nivusessa reilu herneen kokoinen patti, ei siis ollut aiemmin. Seurailin, pari kolme kuukautta ja menin sitten lääkäriin. Sain lähetteen ultraan, jossa sitten ottivat ohutneulanäytteen. Harmiton imusolmuke, oli täyttynyt nesteellä.

Tuskin on mitään! Minulla tuntuu imusolmukkeet lähes aina, lääkäri joskus sanoi että ovat saattaneet jonkun pöpön yhteydessä arpeutua. Ja kun tässä kerran vielä hengissä ollaan niin uskon häntä :)
Olen tosi laiha joten imusolmukkeet tuntuu heti kun vähän johonkin reagoivat. Ovat herkkiä myös räpläämiselle joten sitä ei kannata tehdä.
Olet varmasti ihan kunnossa :)

mulla on kaulassa noi peukalonpään kokoinen imusolmuke turvonnut ja ei ole kipeä soitin tkhon ja ne sanoi että jos se alkaa särkemään tai kasvaa tai nousee kuume niin sitten pitää mennä näyttämään lääkärille

Hei! Tarkkailkaa pieneneekö imusolmukkeet muutaman viikon aikana. Käykää kysymässä lääkärillä, jos eivät alene. Älkää uskoko kuitenkaan kaikkiin lääkäreihin. Olen monelta tutulta kuullut lääkärin väittäneen isontunutta imusolmuketta harmittomaksi ja ne on olleetkin syöpää mikä on ilmennyt sitten puolta vuotta myöhemmin... Eli vaatikaa niistä sitten PAKSUNEULANÄYTE.

Itselläni oli ihan hirveä paniikkivuosi vuosia sitten kun kaulassani pari imusolmuketta suureni eikä laskeneet lääkekuureillakaan. Olo oli ihan hirveä ja oireita ihan karseasti. Juoksin lääkäriltä toiselle eikä mistään apua. Ohutneulanäytteitä otettiin terveyskeskuksessa kolme ja aina oli liian pieni näyte. Sitten työterveyslääkäri vaan sanoi ettei sulla voi olla mitään kun olet niin nuori... Samaan aikaan hyvällä kaverillani uusi imusolmukesyöpä ja sama lääläri väitte hänellekin ettei ne suurentuneet imusolmukkeet mitään syöpää varmaan ole. Oli se kaverillani mut nyt hän on mielettömän hyvässä kunnossa oleva terve nainen!

Itse kävin loppujen lopuksi yksityisellä syöpäklinikalla ja vasta siellä tutkittiin kunnolla ja otettiin kuvat ym ja paksuneulanäyte. Arvatkaapa helpottiko kun ilmeni ettei mulla ole syöpää. Olisi ehtinyt levitä jo yli vuoden... Loppujen lopuksi kävi ilmi että se oli kilpirauhasen vajaatoininta vaikka kaikki arvoni on aina olleet viitearvoissa.

Kaulassani on ollut jo yli kuukauden leukaluun kohdalla patti. Sitä ei näe ellei vedä ihoa kireälle ja sen tuntee. Minulla on ollut myös pahoinvointia muutamina kuukausina. Tuo pelottaa minua. Voisiko joku kertoa tarvitseeko huolestua ja voiko nuo kaksi asiaa liittyä toisiinsa???

Yhteistyössä