Turvonneet imusolmukkeet nivusessa pojalla

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Apua, arvatkaa oonko paniikissa!! Sain tänään ajan lääkäriin, mutta tää odottelu ja pähkäily tekee hulluks. Mikä voi aiheuttaa nivusten imusolmukkeiden turpoamisen? Pienen pientä räkäisyyttä on ja kuivahkoa yskää jo pidemmän aikaa. Niillä mä oon selittäny kaulan rauhasten erottumisen. Mut ei kai nuo vaikuta nivusiin saakka?!!

Kyllä meillä flunssa turvottaa pojilta nivusistakin imusolmukkeita...tytöltä ei tai en ole ainakaan huomannut.
Riittää pienikin räkätauti. Toivottavasti ei mitään sen kummempaa!!=)

Kokeita otettiin ja onneks niissä oli kaikki ok. Lääkäri ei kyllä osannu sanoa mistä se turvotus johtui.Päivän aikana oli vatsaan noussu punaisia patteja, ite luulen että ovat oravakirpun puremia, lääkäri ei osannu sanoa. Ehkä niissä sit on syy.

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Onko toukokuussa annettu calmette?

Joo on...toukokussa 2001. On siis 6,5-vuotias tää meidän poika :D

No sitte :whistle:

Onko ne kipeitä? Entä onko kuumetta?

Ei ja ei. Ihan normaalivointinen muuten. On vaan selvästi isommat tuolla nivusissa, kaulalla ihan ok.

Meidän pojalla on kaulalla turvonneet imusolmukkeet (tai rauhaset). Ovat olleet jo melkein vuoden, nyt vasta alettiin selvittelemään mitä ovat. Eilen oltiin kaulan ultrassa, siitä lausunto saadaan vasta ensi viikolla. Itseäkin kyllä kiinnostaisi tietää jos jollain olisi kokemuksia...

Yhteistyössä