Turvallisia meikkejä raskaana olevalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wandii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wandii

Aktiivinen jäsen
15.11.2009
1 541
0
36
Mietityttää nuo raskaudenaikaiseen kemikaalien käyttöön liittyvät jutut (kivessyöpää, hypospadiaa poikalapsilla yms.), joista on ollut nyt paljon juttua. Joskus haluaa kuitenkin laittautua ja mieluusti ostaisin semmoisia tuotteita, jotka olis mahdollisimman haitattomia nyt kun olen raskaana.

Onko joku ottanut jo asiasta selvää? Mistä löytyis tämmöisiä tuotteita (mielellään netistä, en asu kaupungissa)?

Jos vaan joskus laittautuu, se on sama mitä naamaan laittaa. Niin pienelle alueelle kuitenkin menevät. isompi juttu on kosteusvoiteet ja hajusteet. Jotkut hullut hinkkaavat voiteita koko kroppaan. Ja vielä raskausarpien pelossa vatsaankin. Itse käytin luonnollisia öljyjä vatsan iholle.

No okei, korjataan vähän: Mielellään meikkaisin useammin, mutta nyt en uskalla. Ihan päivittäin en tälläydy, mutta melkein kyllä aina, kun vaan ovesta joutuu ulos astumaan. Olen hyvin vaalea ja saan itsestäni huomattavasti paljon paremman näköisen meikillä. Hmm, joku luomuputiikki? Onko semmoisia meikkejä edes?

siis luonnon kosmetiikkaahan on vaikka millä mitalla! Mutta muistathan että sun täytyy vaihtaa myös esim deodorantti ja kosteusvoiteet, shampoot ym kaikki kosmetiikka siis luonnon mukaisiin. Ei se auta että pelkät meikit on. Esim tavalliset deukat sisältää paljon haitallisia ainesosia, esim alumiinia.

Meillä on kemikaalikuormaa ja lisäainekuormaa vähennetty tietoisesti usean vuoden ajan. Meikkejä en vaan jotenkin ole osannut...
No siis shampoota käytetään vain aikuisille ja se on luomua ja kosteusvoiteita en käytä muuten kuin kasvoille. Mulla on ongelmaiho, enkä pysty vaihtamaan ihonhoitotuotteita kovin helposti ilman jättimäisiä ongelmia. Mutta muuten kodin puhdistusaineet, pesuaineet yms. on mahdollisimman biohajoavia.

Mä meikkasin ihan normaalisti. Tosin itse olen töissä sellaisessa paikassa, jossa oikeasti vaarallisia kemikaaleja joutuu käsittelemään viikottain, joten jotenkin pidin jonkun puuterin merkitystä vauvan terveydelle aika pienenä. Tietenkin sitä haluaa suojella vauvaa kaikelta, mutta tarkoitus oli vaan sanoa että osa ihmisistä joutuu työskentelemään myös raskausaikana vaarallisten myrkkyjen kanssa (vaikka toki ne kaikkein sikiövaarallisimmat rajataan ulkopuolelle) ja silti saavat ihan terveitä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä ap;25054345:

Hienoa ap. Mä välttelin kosmetiikkaa jo yli kymmenen vuotta sitten raskaana ollessani. Tuolloin luin artikkelin, jossa pohdittiin lisääntynyttä kosmetiikankäyttöä yhdeksi syyksi esim. näihin käytöshäiriöihin lapsilla. Uskon edelleenkin, että se on yksi syy noihinkin. Asiaa ei ole vain tutkittu vielä.

käys katto tuolta

http://www.naturalme.fi/

merkkejähän on vaikka millä mitalla. Mullakin ongelmallinen iho ja kokeilemalla olen löytänyt itselleni sopivat tuotteet. Kannattaa ekaks aloittaa siitä deodorantin vaihdolla, koska sitähän käytämme päivittäin =) suosittelen urtekramin deukkaa, sitä myydään ihan prismoissakin.

Ihan totta turiset Tumppi. Itsestä vain ei ehkä samalla lailla välitä kuin lapsistaan, vaikka syytä toki olisi. Meillä tämä kemikaalien vähennys liittyy myös isompaan asiaan, rakennamme talon, jonne tulee kompostoivat vessat ja harmaat jätevedet imeytetään maahan imeytyskenttään. En halua pistää sinne mitään, mikä ei hajoa luonnossa, joten siksikin tarkkaillaan tuota kemikaalien käyttöä. Ja toki se on kasvattavaa lapsillekin: kompostointi, aidot raaka-aineet, kemikaalien välttäminen jne. :)
Kiitos tuosta linkistä, pitää pistää omakin kosmetiikkahylly kuntoon.

Tämä ketju on nyt ollut jo pystyssä monta päivää ja hautautunut, mutta laitanpa tähän kuitenkin yhden hyvän linkin:

naturisimo.com

Mä olen jo vuosia sitten vaihtanut niin pyykinpesuaineet, astianpesuaineet ja muut kodin puhdistustuotteet mahdollisimman luonnonmukaisiin. On siis ihan normaalia, että myös luonnonmukaisemmat vartalonhoito- ja meikkituotteet on alkaneet kiinnostamaan. Ekassa raskaudessa ensin puoliksi huomaamattani jätin välistä meikit ja rasvat yhä useammin ja sitten tein tietoisen valinnan etsiä tilalle luonnonmukaisemmat tuotteet tai jättää kokonaan väliin.

Ekassa raskaudessa olin niin onnellinen, että moni kommentoi töissäkin (jossa täytyi olla aika huolitellun näköinen) että näytänpä hyvältä vaikka olin jättänyt meikkaamatta. :) Se on tällaisella värittömällä tytölle paljon!

Tuosta mainitsemastani nettikaupasta olen ostanut paljon ekologisempaa kosmetiikkaa ja voin suositella!

Yhteistyössä