Turvalliset raskausajan vitamiinit ja valmisteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Olen syönyt parinlaista vitamiinia nyt raskautumisyritysten aikana.
Vitamiinit ovat sopineet minulle paremmin kuin tavalliset vitamiinit, eikä ole tullut sivuoireita.
Nyt luin, että syömissäni multitabs raskaus vitamiineissa on titaanioksidia. Se ei kuulemma ole hyvä ainesosa. Vauvaa suunnitellessa haluaisi syödä vain sellaisia ainesosia jotka eivät haittaa vauvaa tai itseä.

Kysyisinkin, mitkä valmisteet te olette kokeneet hyväksi ja tiedätte niiden olevan turvallisia ainesosien osalta?

Melkein kaikessa on jotain mikä on huonoa, ruuassakin on monesti jäämiä torjunta-aineista ja lannoitteista, luomukaan ei ole 100% niistä vapaa. Itse olen tullut siihen tulokseen että enemmän raskautumista ja vauvaa haittaa stressi kaikesta. Esikoista odottaessa olin todella ylihysteerinen ja luulen että siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Käytin silloin ja nyt tokassa myös minisun mama vitamiinia, vaikka tiedän että foolihappo + b12 = syöpäriskiä lisäävä kombo, monissa multivitamiineissa ja b ryhmän lisissä on noi molemmat. Säikähdin kyllä kun ensi kertaa kuulin, vegaanina käytin pitkään tuotteita joissa tuo kombo oli.. Nykyään en ota muuten kuin raskaana, koska ruokavalio ei monesta syystä ole niin monipuolinen kuin haluaisin. Lisäksi ostin juuri saman merkin mamma omegan, aikaisemmin ihan tavallista kalaöljyomegaa + hamppuöljy (jota nyt ei mulla vähään aikaan oo ollu) + saksanpähkinöitä.

Kun kerran tiedät, että foolihappo + b12 on syöpävaarallinen kombo, niin voitko perustella meille muillekin? Kumpikin vitamiini yleisesti ruoassa ja tärkeä elimistölle... Vai onko tämä sarjassa "elämä tappaa"?

Yhteistyössä