Turvakaukalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mollamaija..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mollamaija..

Vieras
Millainen turvakaukalo olisi hyvä ostaa? Olen katsellut ja hinnat vaihtelevat roimasti; 50 yli 200 euroon.
Olisi kiva kuulla kokemuksia että millainen kaukalo kannattaa hankkia

Meillä esikoisen kanssa oli britaxin rock-a-tot (?) ja kakkoselle Gracon se ihan perus. Me kyllä pärjättiin hyvin esikoisen kanssa tolla britaxin peruskaukalolla, joten siksi kakkosellekin ihan peruskaukalo (maksoi 59€). Muuten oltaisiin käytetty vanhaa kaukaloa, mutta kun se oli ennestään jo käytetty (hyviltä ystäviltä saatu) ja siihen olisi pari osaa pitänyt vaihtaa. Noi osat olisi maksanut melkein saman kuin uusi peruskaukalo, joten pääsyttiin uuteen.

Meillä oli esikoisella Graco autobaby (siis se, missä tulee sellainen "alusta" autoon) ja tykättiin kyllä. Tarjouksessa maksoi silloin 169 euroa. Se oli kätevä käytössä, joskin aika raskas. Toista lasta yritetään ja tuo entinen turvakaukalo odottaakin mahdollista uutta perheenjäsentä. =)
Mies meillä muuten tuon mallin valitsi. Itse olin alunperin rock-a-totin kannalla, mutta vaikea vertailla, kun on kokemusta vain tuosta Gracosta.

Jalustalla olevaa kaukaloa olen miettinyt itsekkin. Helppo napsauttaa kaukalo kiinni eikä tartte turvavöitä solmia joka kerta lisäksi penkit pysyy siistinä jos kaukalon laskee välillä maahan. Gracolla olisi vielä matkarattaisiin sopivia kaukaloitakin, joten säästyisi kantaminen jos on muutakin kanniskeltavaa yms.
Mutta jahkailun alla on edelleen hankinta.

Hei,

suosittelen ehdottomasti kokeilemaan ja sovittamaan kaukaloa autoon ennen kuin ostatte. Me ostettiin tutulta edullisesti semmoinen peruskaukalo, joka ei sitten käykään molempiin autoihin. Tunnetusti Volvoissa on lyhyet turvavyöt ja sen vuoksi ei meidänkään Volvoon tämä kaukalo käy. On myös muita automerkkejä/malleja, joissa on lyhyet turvavyöt ja sen vuoksi niihin on vaikea löytää sopivaa kaukaloa.

Semmoiset jalustalla varustetut kaukalot (esim. Gracon autobaby) käyvät lyhyemmilläkin turvavöillä varustettuihin autoihin. Kysele kaukaloita myyvistä liikkeistä.

Itelläkään ei vielä oo kokemusta minkään kaukalon käytöstä kun esikoista ootellaan. Ystävälläni oli tuommoinen jalustalla varustettu kaukalo, jossa jalusta jää autoon ja kaukalo kiinnitetään siihen pikalukoilla. Hän oli erittäin tyytyväinen ja kehui että on helppokäyttöinen ja tulee varmasti aina oikein kiinnitettyä.

Hei
Minä hankin juuri viime viikolla akta gracon sen telakan kanssa. Täällä se oli tarjouksessa ja maksoi 110€ joten ehkä hinnalla oli kanssa jokin merkitys. Nyt ensimmäiselle lapselle on tullu hankittua tuo istuin uutenja ja, jos joskus saadaan toinen lapsi niin eiköhän tuo kaukalo palvele myös seuraavan tulokkaan.

hei, muksu1; minkä ikäinen teillä pikkuinen? kauankohan mahtaa mahtua tuohon recaron kaukaloon?!? meinaan kuinka tilava se on? onko muilla millaisia kokemuksia sen käytöstä? oltais kiinnostuneita, vaikka aika hintavahan se on, mutta jos on hyvä ja turvallinen, niin kyllähän siitä vähän enemmän haluaa maksaa...

Recaron kaukalossa menee noin vuoden ikään asti, koska siinä on nostettava selkänoja, ELi 0+-ikäinen.HIntavahan se on, mutta mitä itse katsastin muitakin malleja, niin tuntui jotenkin turvallisimmalta sekä parhaimman näköiseltä :).

Meille tulee Maxi-Cosin kaukalo isofix-telakalla. Hintaa jäi tinkauksen jälkeen reilu 300 e mutta on varmasti hintansa arvoinen. Ainakin turvatesteissä pärjännyt hyvin tuolla isofix-telakalla olevana. Kaukalo itse vaikutti todella tilavalta joten eiköhän siihen mahdu niin pitkään kuin tarvii.

Yhteistyössä