Turvaistuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos on pieni joka vaihtaa turvaistuimeen suosittelen sellasta mallia jonka saa vähän makuuasentoon eli cragolta löytyy että HTS, ja paljon muitakin varmasti. Kannattaa miettiä ensin millanen ja sitten mennä lastentarvikeliikkeeseen ja kysellä siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä mulla ole laittaa 300e istuimeen

mulla ois kaks käytettyä. toinen britax twe ja toinen grago. laita sähköpostiosoitettas ni laitan sulle tietoja.

50e /kpl ja taatusti kolaroimattomia ja lisäkiinnitysvyöt on molempiin

Eipä mulla ole laittaa 300e istuimeen

ei ne kaikki niin paljon maksa. Esim Britaxin perusistuin selkämenosuuntaan maksaa n 199. Ei ehkä ole paras valinta, mutta takuulla parempi kuin kasvot menosuuntaan vuoden ikäisenä

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
Kuinka vanhoja istuimet ovat?

meillä käytössä 4 vuotta. joulukuusssa poistettu omasta käytöstä. tuohon britaxin istuimeen mahtuu tooooosi pitkään kun on niin isokokoinen istuin.

istuimen käyttöikä on maksimissaan 5-6vuotta. en ostais näin vanhaa istuinta, koska se alkaa olla jo niin vanha ettei enää välttämättä turvallinen.

Ostettiin Venus Comfort, kylläkin Saksasta, ei täältä Suomesta. Hyvä istuin, ja Saksassa niillä oli joku tutkimus tehty, että kaikki kolarit, joissa oli ollut Venus Comfort lapsella istuimena, lapsi oli selvinnyt vaurioitta(istuinta myyty noin 10 vuotta euroopassa). Hyvät sivusuojat. Ollaan asuttu Keski-Euroopassa jo useampi vuosi, harvalla täällä on selkä menosuuntaan istuimia. Myöskin jo pelkästään Saksasta löytyy noin 200 eri istuinmerkkiä kuin Suomesta, ja mistään niistä ei ole Suomen autoliiton sivuilla tietoa. Ja ovat siellä arvostettuja. Mutta brändi-mainonta on hyvä juttu. Ostaisitteko "halpis"istuinta, jos sen hinta olisi 250e, ettekä tietäisi sitä "halpikseksi"? Tokikin tuon kyseisen istuimen hinta oli Saksassa kalliimpi kuin Suomessa.. Mutta emme tienneet, että sitä on Suomestakin saatavilla. Aina kannattaa miettiä ensin.

En minäkään ostaisi pelkkää menosuuntajakkaraa vauvalle, meillä on sellanen jonka voi kääntää ja menee isommalle sitten vyöistuimena jos sitten siihen sopii. Mutta se 4v ainakin. Ei rahaa oo meilläkään 300, halvemmallakin saa kelpoistuimia.

Kyllähän ne jotkut laittaa. Mutten minä uskaltaisi. Tietty omahan se on päätöksenne. Painaahan lapse sen 9kg jo?

Meillä kaukaloiän jälkeen ostettu istuin joka käy pelkästään selkämenosuuntaan. Siinä saanutkin olla sinne 3vuotiaaksi asti. Vasta sen jälkeen vaihdettu kasvotmenosuuntaan turvaistuimeen. Ja siinä saa olla niin kauan kuin mahtuu.

Ei meilläkään rahaa kauheasti. Mutta lasten turvallisuus on sellainen asia mistä ei tingitä.

Meillä mmm. katsotaan ja verrataan turvallisuustestejä ennen ostoa. Ei niinkuin kaveri teki, osti jonkun ihan ihme istuimen ja vasta sen jälkeen alkoi katselee löytyykö turvallisuustestejä...

Eikös se ole että kaukaloissa suositusikä on 5v. Turvaistuimissa pisempi....

Uusimmat

Yhteistyössä