Turvaistuin rattaisiin mukaan?

• Viestiketjun aloittaja pitahaya
  • Ensimmäinen viesti
pitahaya
Onko olemassa sellaista turvaistuinta joka mahtuu rattaisiin?
Meillä on siis vasta siirrytty kaukalosta istuimeen (Concord Ultimax) ja nytten tajusin ettei tuo istuin mahdu rattaiden alle, tavarakoriin.

Mitenhän helkkarissa mä nyt haen autoa lainaan kun ei sitä lasta voi ilman istuinta autossa kuljettaa ja istuin ei mahdu rattaisiin.

Miten muut on ratkaisseet tämän ongelman?

näin
Meillä on joku iso ja painava istuin, vaikka kaikki kait ne on painavia. Jos joudun lähteen hakeen autoa jostain niin laitan lapsen manducassa selkään ja kannan sitä istuinta. Yleensä matkat taittuu bussilla+kävellen. Ei ole mitään herkkua mutta vaunut+istuin+muksu olisi vielä vaikeampi yhdistelmä.

Voisitko kantaa lasta kantorepussa/liinassa ja istuin olisi sitten rattaissa lapsen paikalla. En keksinyt parempaa ideaa. :ashamed: Onko muuten tuo Concord hyvä istuin? Helppo kiinnittää? Meille on tulossa Saksasta kaksi Concord ultimaxia, joten en ole vielä päässyt niitä testaamaan. =)

pitahaya
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Voisitko kantaa lasta kantorepussa/liinassa ja istuin olisi sitten rattaissa lapsen paikalla. En keksinyt parempaa ideaa. :ashamed: Onko muuten tuo Concord hyvä istuin? Helppo kiinnittää? Meille on tulossa Saksasta kaksi Concord ultimaxia, joten en ole vielä päässyt niitä testaamaan. =)
Meillä on kuppipenkki noissa rattaissa joten tuo turvaistuin ei mahdu lapsen paikalle . :/

Istuin itsessään on erittäin helppo kiinnittää, ja muutenkin tosi hyvä mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Meillä on kuppipenkki noissa rattaissa joten tuo turvaistuin ei mahdu lapsen paikalle . :/

Istuin itsessään on erittäin helppo kiinnittää, ja muutenkin tosi hyvä mielestäni.
no mutta eikö se sen aikaa menis siinä vaikka jotenkin poikittain? vai kuinka vaikea/pitkä matka täytyy kuljettaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
Voiko istuinta säilyttää sielä mistä olet hakemassa autoa lainaan (siis jos lainapaikka on sama)
Tämä ei oikein onnistu, sillä joudutaan välillä kulkemaan autolla niin että joku toinen hakee meitä täältä kotoa. Toisaalta, matka on kyllä vain pari kilometriä, joten me kyllä voitaisiin harkita että säilyttäisi sitä siellä. Ja sitten kun olisi muita reissuja niin pyydettäisiin että hakee meidät kyytiin sieltä missä istuin on ja itse käveltäisiin sinne.

kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
Voiko istuinta säilyttää sielä mistä olet hakemassa autoa lainaan (siis jos lainapaikka on sama)
Tämä ei oikein onnistu, sillä joudutaan välillä kulkemaan autolla niin että joku toinen hakee meitä täältä kotoa. Toisaalta, matka on kyllä vain pari kilometriä, joten me kyllä voitaisiin harkita että säilyttäisi sitä siellä. Ja sitten kun olisi muita reissuja niin pyydettäisiin että hakee meidät kyytiin sieltä missä istuin on ja itse käveltäisiin sinne.
Mä luulen et tämä vois olla se teidän ratkaisu.. ku helpompihan se on yksistään lapsen kans siirtyä sinne 2km päähän, mitä et raahata lapsi ja istuin

Kiddy Comfort Pro on helppo siirtää autosta toiseen ja sitä on sinänsä helppo kantaa (ei paina paljon), mutta en tiiä, onko senkään kanssa kiva lähteä paria kilsaa talsimaan lapsi kainalossa...

Kyllä mä kallistuisin siihen, et jos vois kysyä, saako istuinta säilyttää siellä, missä auto on.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

no mutta eikö se sen aikaa menis siinä vaikka jotenkin poikittain? vai kuinka vaikea/pitkä matka täytyy kuljettaa?
Pari kilsaahan tuo matka on, mutta ei tuota istuinta saa kyllä mitenkään kestävästi tuohon kyytiin. Saakeli. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:
Laita turvaistuin siihen rattaiden istumapaikalle ja lapsi istumaan siihen turvaistuimeen. Toimii ainakin melkein kaikilla kaukalo+kuomut yhdistelmillä...
Ei onnistu Emmaljungan Ozonejen kanssa.
Mutta nyt oli muutenkin kyse turvaistuimesta ei kaukalosta. :)

Yhteistyössä