Turvaistuin kiinni rattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suureneva vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suureneva vauva

Vieras
Sattuuko joku tietämään, onko olemassa jotain vaunu/turvaistuin-merkkiä, jotka saisi samalla tavalla liitetyksi toisiinsa kuin turvakaukalon&vaunut?

Siis meillä nyt käytössä Brio Sing + Brio Primo, mutta turvakaukalo alkaa käydä jossain vaiheessa pieneksi ja pitäisi hankkia suurempi. Olisi tosi kätevää, jos sen turvaistuimen sais kiinni rattaisiin...

Eikös ne turvaistuimet ole ihan tajuttoman kokoisia jötkäleitä? Ainakin meillä sekä Britaxin että Be Safen turvaistuimet on metrisiä pökkelöitä, jotka painavat ihan tajuttomasti. Ei niitä voisi rattailla kärrätä mitenkään. Niissä on tsiljoona remeliä ja jalkaa ja systeemiä, joilla ovat kiinni autossa, enkä irrota ellei ole ihan pakko, mene auto huoltoon tmv. Ymmärtääkseni myös isofix-turvaistuimet on aika jyskyjä.

Kuulostaa siis aika oudolta hankkeelta :-)

Ei ole valitettavasti tollasta systeemiä :( Meilläkään ei ole omaa autoa ja olen etsinyt ulkomaita myöten ja ei sellaista ole olemassa. Nykyään on kiva lähteä vaikka junalla reissuun kun mukana on rattaat, kaksi lasta ja kaksi isoa turvaistuinta plus kaikki kamat...

Ei ole valitettavasti tollasta systeemiä :( Meilläkään ei ole omaa autoa ja olen etsinyt ulkomaita myöten ja ei sellaista ole olemassa. Nykyään on kiva lähteä vaikka junalla reissuun kun mukana on rattaat, kaksi lasta ja kaksi isoa turvaistuinta plus kaikki kamat...

Hei mä löysin nyt kuitenkin jonkun tällaisen 7 Days of Car Seats: First Ever Toddler Travel System - droolicious !!

Pitää tutkailla vähän tarkemmin, onko toi nyt sitä mitä luulen... Näyttäis siltä.
Toddler Car Seat - Orbit Baby

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
Joskus olen nähnyt turvaistuimen jossa oli itsessään pienet renkaat ja teleskooppinen vetokahva joten lasta pystyi vetämään perässä tasaisella alustalla. Ei tietysti ole kätevä esim. kauppareissulla mutta helpottaisi ainakin istuimen kuljetusta kotoonta autoon. Merkkiä en nyt kyllä muista.

[QUOTE="heh";24442721]http://track-days.co.uk/gassing/topic.asp?h=0&t=974337&mid=0&nmt=Baby+car+seats+and+taking+them+on+a+plane

Löytyihän siitä kuvakin eli gracon duologic.[/QUOTE]

KIITOS!! :) Tämä varmaan olis meille kätevämpi vaihtoehto, ja helpommin saatavilla myös...

Hei mä löysin nyt kuitenkin jonkun tällaisen 7 Days of Car Seats: First Ever Toddler Travel System - droolicious !!

Pitää tutkailla vähän tarkemmin, onko toi nyt sitä mitä luulen... Näyttäis siltä.
Toddler Car Seat - Orbit Baby

Kun sattuu olemaan vain laiton laite Suomessa, eikä täytä Suomen lain vaatimia EDE.normeja. Kyllän näitä virtityksiä varmaan jostin aina löytyy. Tuokin on enemmän ilmeisesti juuir tarkoitettu rattaissa kuljetettavaksi kuin turvaistuimeksi autoon.

Yhteistyössä