Turvaistuin, asennus selkä menosuuntaan **Kysymys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samete
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

samete

Vieras
Siis, onko olemassa turvaistuinta joka asennetaan selkä menosuuntaan takapenkille niin ettei se nojaa etupenkkiin?? En siis tarkoita Isofix-istuimia. Mites nuo uudet istuimet, joissa on tukirauta/jalka, onko kellään? Meillä on odottamassa esikoisella ollut Britaxin TWE, mutta olen miettinyt uuden istuimen hankintaa.

Meidän kuopus pitäis siirtää kaukalosta turvaistuimeen, mutta kun takapenkille on vain 1 liukuovi vänkärin puolella ja takapenkillä pitäis kahden lapsen matkustaa... Olisi kätevämpää laittaa nuorempi kuskin penkin taakse, mutta kun kuskia vaihdetaan niin penkkiä mun pitää reilusti siirtää eteenpäin joten ei tule kysymykseen asennus jossa istuin nojaa etupenkkiin.

Jos teillä on (liukuovellinen) tila-auto ja siinä lattiamaton alla tavaralokerot (Berlingo, Partner, Scenic yms.), niin tukijalallista istuinta ei saa käyttää. Tätä ei vieläkään tiedetä yleisesti alan liikkeissä. Samoin etupenkin etäisyys takapenkistä on rajoitettu, jos istuin nojaa etupenkin selkänojaan. Se saattaa tulla liian kaltevaaan asentoon.

Joihinkin autoihin on vaikeaa löytää turvallista ja oikeasti sopivaa selkä menosuuntaan istuinta näiden rajoitusten vuoksi.

Meillä on tukijalallinen ja silti se pakosta otti kiinni selkänojaan. Pakko sitten ajaa niin että mies kuskina jos kaikki liikenteessä, minä olin tarpeeski lyhyt vänkärinpaikalle kun penkki oli etuasennossa.

Britaxin Multi-techin käyttöohjeissa ainakin sanotaan, ettei nimenomaan saa nojata etuistuinta vasten. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa liikkeestä.

"Turvaistuin saa koskettaa edessä olevaa istuinta, mutta se ei saa nojata
sitä vasten. Jos se nojaa, silloin edessä olevaa autonistuinta täytyy siirtää
eteenpäin, kuitenkin niin, ettei kuljettaja tai matkustaja joudu istumaan
epämukavassa asennossa. Jos tämä ei onnistu, kokeile jotakin muuta
sijoituspaikkaa autossa."

Kiitti vastauksistanne. En olisi uskonut että tila-autoon voi olla vaikea lyötää turvallista istuinta, mutta näyttääpä olevan. Ehkä mä käyn liikkeessä katsomassa Brion Zentoa, sen voi käsittääkseni jotenkin kiinnittää takapenkin tukirautoihin??

Alkuperäinen kirjoittaja samete:
Kiitti vastauksistanne. En olisi uskonut että tila-autoon voi olla vaikea lyötää turvallista istuinta, mutta näyttääpä olevan. Ehkä mä käyn liikkeessä katsomassa Brion Zentoa, sen voi käsittääkseni jotenkin kiinnittää takapenkin tukirautoihin??

Täytyy sen silti nojata penkkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Zenton omistava:
Alkuperäinen kirjoittaja samete:

Täytyy sen silti nojata penkkiin.

ok, olen sen sitten ymmärtänyt väärin. etsintä jatkukoon!!

Meillä on Concord Ultimax ja se on tosi kätevä. Siinä on semmonen jalusta, johon istuin kiinnitetään. Pysyy tosi napakasti kiinni ja on ihanan kuppimainen. Saa sekä selkä- että naama menosuuntaan eikä tarvitse nojata etupenkkiin, kun on siinä jalustassa kiinni.

Silloin kun me ostettiin esikoiselle turvaistuinta, niin liikkeessä sanottiin, että kaikkien istumien pitää ottaa kiinni etupenkkiin tai koelautaan. Meillä oli akta gracon cosmic xtp ja on edelleen brio zento. Tuossa gracon istuimessa on tukijalka ja ei voinut olla pelkästään tukijalan varassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Concord :
Meillä on Concord Ultimax ja se on tosi kätevä. Siinä on semmonen jalusta, johon istuin kiinnitetään. Pysyy tosi napakasti kiinni ja on ihanan kuppimainen. Saa sekä selkä- että naama menosuuntaan eikä tarvitse nojata etupenkkiin, kun on siinä jalustassa kiinni.

Meillä kans, tosi hyvä istuin :)

Alkuperäinen kirjoittaja :

Meillä kans, tosi hyvä istuin :)

Eikös tuo ole se istuin, joka on vain 13 kg saakka selkä menosuuntaan. Tuntui aika rimpulalta vehkeeltä, kun kaupassa tutkittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaPimeä:
Britaxin Multi-techin käyttöohjeissa ainakin sanotaan, ettei nimenomaan saa nojata etuistuinta vasten. Mutta kannattaa varmaan tarkistaa liikkeestä.

"Turvaistuin saa koskettaa edessä olevaa istuinta, mutta se ei saa nojata
sitä vasten. Jos se nojaa, silloin edessä olevaa autonistuinta täytyy siirtää
eteenpäin, kuitenkin niin, ettei kuljettaja tai matkustaja joudu istumaan
epämukavassa asennossa. Jos tämä ei onnistu, kokeile jotakin muuta
sijoituspaikkaa autossa."

Nimenomaan näin.

Ja tarkkana saa olla liikkeesäkin kysyessä.

Meille esim. ei osattu paikallisessa Lastentarvikkeessa näyttää, miten MultiTech asennetaan oikein. Eivätkä sen puoleen löytäneet yhtään ohjettakaan, josta oltas voitu niille näyttää, että me oltiin oikeassa.
Että semmosia "ammattilaisia"..

Googletin tuon, olisi hyvä mallinen mutta pitäis kääntää aika pienelle jo kasvot menosuuntaan -13kg.

Eikö se ole ihan sama ottaako se tuoli etupenkkiin pikkasen vai jääkö väliä 2cm. Eri asia tietty jos asennettu niin että ottaa oikein tukea etupenkistä, saako niin olla mikään istuin?

Yhteistyössä