A
"ama"
Vieras
Meillä on Maxi-Cosi 2way Pearl familyfix-jalustalla. Oli myös sirona harkinnassa, koska ovat samaa hintaluokkaa, mutta otettiin istuin sillä kriteerillä, missä lapsi tuntui viihtyvän hyvin
Tällöin saadaan mahdollisimman pitkään pidettyä lasta selkämenosuuntaan, mikä on minun mielestä tärkein turvallisuutta lisäävä tekijä. Sironassa on parempi sivutörmäyssuoja, mutta meidän mielestä istuma-asento oli liian kuppimainen ja lapsi näkee paremmin 2wayPearlista. Toisekseen turvavöiden säätö tuntui olevan helpompi tuossa 2wayPearlissa omaan käteen.
Eli mun neuvo on, että tee päätös niin että kierrät eri liikkeissä kokeilemassa erilaisia istuimia: Miltä niiden käyttö tuntuu ja miten lapsi niihin "istuu". Valitset sitten sen mikä tuntuu parhaimmalta ja tarkistat ettei testeissä ole tullut aivan surkeita arvosanoja. Autoliitto esim. sanoo, että "Testissä hyvän arvosanan saaneet turvaistuimet ovat erittäin suositeltavia lasten turvalliseen matkustamiseen". Se teille paras voi olla Sirona, mutta kokeilemalla pääset siitä parhaiten selville eikä rahat mene hukkaan.
Eli mun neuvo on, että tee päätös niin että kierrät eri liikkeissä kokeilemassa erilaisia istuimia: Miltä niiden käyttö tuntuu ja miten lapsi niihin "istuu". Valitset sitten sen mikä tuntuu parhaimmalta ja tarkistat ettei testeissä ole tullut aivan surkeita arvosanoja. Autoliitto esim. sanoo, että "Testissä hyvän arvosanan saaneet turvaistuimet ovat erittäin suositeltavia lasten turvalliseen matkustamiseen". Se teille paras voi olla Sirona, mutta kokeilemalla pääset siitä parhaiten selville eikä rahat mene hukkaan.