turvaistuimesta.. APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jas

Vieras
mitä tehdä kun lapsi 6kk ei mahdu turvakaukaloon tai ainakin asento näyttää ikävältä ja lapsi pyörii ja hakee parempaa asentoa siinä kunnes hermostuu ja alkaa itkeä. meillä maxi-cosi niin mietin et otanko ne "sisä-osat" pois niin tulis lisää tilaa, näytti olevan vaan niin syvä ilman.. en tiiä!! milloin lapsi siirretään isompaan turvaistuimeen? ja mitä teen siihen asti? apua.. kuulostaa varmaan naurettavalta mut.. :)

Jos sisäosilla tarkoitit niitä supistajia (ei ole mulla maxi -cosin kaukaloa, joten en tiedä rakenteesta), niin ota pois vaan, ovat tarkoitettu ihan pienelle vauvalle. Yleensä turvakaukaloa käytetään n. 1v ikään. Riippuu lapsen pituudesta, pää ei saa tulla ulos kaukalosta.

Minä olen ottanut pehmikkeet pois, tosin meillä on Brion istuin. Tuossa rupeaa jo olkahihnat olemaan äärimmillään. Nehän ei saa jäädä olkapäiden tasoa alemmaksi (siis sieltä takaa niistä reiistä).
Ikää neitosella on 7 kk. ja vähän päälle.

yritä tosiaan ottaa ne sisäosat pois. Katsoin netistä ja kyllä ne on ihan ne pikkuiselle vauvalle tarkoitetut " irrotettava pääntuki ja muhkea tukityyny vastasyntyneelle" luki jonkun sivuilla. Kaukalo on kuitenkin noin pienelle vielä se turvallisin paikka.

Yhteistyössä