Turvaistuimen päälliset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Firstborn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Firstborn

Vieras
Tietääkös kukaan saako jostain ostaa uusia päällisiä turvaistuimeen? Ostettiin aikoinaan käytettynä ko. istuin, joka oli vielä tuolloin ihan kuosissa, mutta nyt aurinko on haurastuttanut kankaan, joka on repeillyt joka puolelta. Älkää please ehdottako itse ompelemista, koska en osaa ommella pätkääkään :) Kiitoksia!

Hei onko tästä jollain ihan tutkimustietoa (muun kuin istuinmyyjän :=), siis muovin hapertumisesta? Olen itse miettinyt tätä, kun meillä on kierrosta tullut istuin. Tiedän että kolaroituja eivät ole, mutta kuluneita kyllä. Viidessä vuodessa tietysti suunnittelutyö menee eteenpäin...

Kyllä siitä oli jossain vauva-alan lehdessäkin oikein kirjoitus jossa mainittiin se tutkimuslähde, en kyllä muista missä se oli, sori!! Mutta oikeesti ne istuimet eivät ole ikuisia vaikka niitä pidettäisiin kuinka hyvin! Minä en voisi ottaa riskiä että lapseni vammautuisi tai peräti kuolisi koska säästin ostamalla ihan hyvä kuntoisen vanhan istuimen! Käyttäkää harkintaa...

Mutta ap:lle, kyllä niitä saa niitä päällisiä lastentarvikeliikkeistä mutta ovat aikas kalliita..

On lastentarvikeliikkeissä, ja hinta noin 70 E. Enkä kyllä usko että tuo muovin haperoituminen viidessä vuodessa on valtavan yleistä. Me vietiin vanha istuin liikkeeseen, ja siellä sanoivat että ihan hyvä vielä on, eikä uutta kannata ostaa.

Kiitoksia kaikille :) Toi meidän istuin ei ole mikään älyttömän vanha; se on (muistaakseni..) Britaxin two-way elite, mutta kun auto on tosiaan jatkuvasti ulkona auringonpaisteessa penkki sisällään, niin se kangas leviää käsiin. Uskoisin, että muoviosat noin yleisesti on aika hyvin suojassa sinänsä siellä verhoilun alla eivätkä niinkään altistu auringon säteille. Kyllähän toki käytettyä ostaessa kannattaa haastatella tarkkaan miten kauan on ollut käytössä, onko ollut suojassa vai auringonpaisteessa jne. Toi meidän ostettiin tuttavan kautta, jolla se oli ollut käytössä n. 2 v. Tietenkään emme tinkisi missään vaiheessa lapsukaisemme turvallisuudesta...

Yhteistyössä