Turussa autokoulua jossa saisi suorittaa koko 2-vaiheen automaattivaihteisella autolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tietoa/kokemusta? Ainakaan netin kautta en löytänyt..

Meillä vaan automaattivaihteinen, ja monissa on että taloudellisen ajon osuus pitää sit suorittaa manuaalilla. Olen kuitenkin lukenut että joku autokoulu on antanut ajaa senkin automaattivaihteisella. Jotenkin vähän typerää saada vinkkejä manuaalilla ajoon kun en sellaisella aja, eikö automaatilla voi ajaa taloudellisesti vai miksi sillä ei saa suorittaa tuotakin vaihetta ja saada siihen vinkkejä? :D

[QUOTE="vieras";28225296]joo kyllä aion soitella, mut jos joku tietäis niin voisin säästyä monelta turhalta puhelulta :P[/QUOTE]

Laita sähköpostia. ;) saat lähetettyä moneen paikkaan kerralla. ;)

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="vieras";28225278]opettele ajamaan oikeilla vaihteilla, äläkä oo tuollanen luuseri.[/QUOTE]

Siirteleekö joku tosiaan vielä hammaspyöriä käsin eri järjestykseen? Ai niin, tämähän on Suomi, autoilun ehdoton takapajula.

[QUOTE="sasa";28225318]Siirteleekö joku tosiaan vielä hammaspyöriä käsin eri järjestykseen? Ai niin, tämähän on Suomi, autoilun ehdoton takapajula.[/QUOTE]

Elämän aikana tulee eteen tilanteita, jolloin joutuu ajamaan manuaalivaihteista autoa. Silloin sellainen heikkolahjainen, joka osaa ajaa vain automaattivaihteista, on pulassa.

[QUOTE="vieras";28225335]Elämän aikana tulee eteen tilanteita, jolloin joutuu ajamaan manuaalivaihteista autoa. Silloin sellainen heikkolahjainen, joka osaa ajaa vain automaattivaihteista, on pulassa.[/QUOTE]

No tietääkseni jos on ajanut kortin automaattivaihteisella ei saa manuaalisella. Eli aika tyhmää ajaa automaatilla, jos ei saa sillä kortilla sitten ajaa, jos sattuu tilanne, jossa ei sitä automaattivaihteista autoa ole.

[QUOTE="vieras";28225335]Elämän aikana tulee eteen tilanteita, jolloin joutuu ajamaan manuaalivaihteista autoa. Silloin sellainen heikkolahjainen, joka osaa ajaa vain automaattivaihteista, on pulassa.[/QUOTE]

Anteeksi nyt, salli mun jo nauraa :D :D :D

Mitenköhän ihmiset ylipäätään selviää elämästä, siis ne jolla ei ole korttia laisinkaan?

Olen kyllä ajanut korttini manuaalivaihteisella autolla, ja kyllä sekin taito tuolta selkärangasta löytyy, kun vähän muistuttelee.

En vaan ymmärrä mitä hyötyä minulle on vinkeistä taloudelliseen ajoon liittyen, jos ne annetaan siitä vinkkelistä että ajetaan manuaalilla. Koska ajan automaattivaihteisella, olen ajanut automaatilla kortin saamisen jälkeen, ajan nyt ja ajan tulevaisuudessa. En koskaan aio ostaa manuaalivaihteista autoa itselleni. Jos hätätilanteessa joskus joutuisin ajamaan manuaalilla, niin taloudellisella ajotyylillä voinee siinä vaiheessa pyyhkiä peffaa.

Se on voivoi jos sua niin siinä manuaalivaihteisessa kopperossa korpeaa, että joku muu käyttää vähän uudempaa tekniikkaa :D Ja olen kyllä huomannut että joitakin häiritsee niin pirun paljon toisten automaattivaihteiset, liekö se kateutta vai mitä. Mua ei ainakaan kiinnosta millä muut ajelee, kuhan ajelee turvallisesti ja fiksusti.

Automaattivaihteisella on mahdotonta ajaa taloudellisesti koska se kuluttaa huomattavasti enemmän polttoainetta, kuin manuaalivaihteinen. Tietysti jos ajatellaan naisen aivokapasiteettia, niin voi olla turvallisempaa körötellä automaatilla.

Meidän autokoulussa sai ajaa omalla automaattivaihteisella autolla, ei me mitään sanonu. Mutta asunkin täällä
"Peräpohjolassa" joten en tiiä miten siellä Etelä-Suomessa, luuliskai sielläkin olevan joku koulu missä onnistuu.

[QUOTE="vieras";28225410]Automaattivaihteisella on mahdotonta ajaa taloudellisesti koska se kuluttaa huomattavasti enemmän polttoainetta, kuin manuaalivaihteinen. Tietysti jos ajatellaan naisen aivokapasiteettia, niin voi olla turvallisempaa körötellä automaatilla.[/QUOTE]

No miehille niin tyypilliseen tapaan, oli taas niin helvetin vaikeaa vastata ilman tuota saakelin vänkäämistä :) Ok. Turha sitä sitten automaatilla on ajaa, jos siinä ei ole mitään neuvoja antaa. Voinhan mä sitten ajaa sen osion manuaalilla, ja tunkea sen minulle täysin turhan tiedon jonnekkin naismaisten aivojeni perälle.

Hoh. Automaatillakin voi moottorijarruttaa vaikkei niin tehokkaasti kuin manuaalilla. Kummallakin autolla voit ajaa oikeita tasaisia ajonopeuksia ja ennakoida muita liikennettä. Se on sitä taloudellista ajoa.

[QUOTE="Mie";28225428]Meidän autokoulussa sai ajaa omalla automaattivaihteisella autolla, ei me mitään sanonu. Mutta asunkin täällä
"Peräpohjolassa" joten en tiiä miten siellä Etelä-Suomessa, luuliskai sielläkin olevan joku koulu missä onnistuu.[/QUOTE]

Okei :) no täytyy kysellä vielä

Kuulehan. Ajoin pari vuotta sitten ajokortin ollessani 33-vuotias. Kertaakaan sitä ennen ei ollut tullut eteen tilannetta, jolloin olisin joutunut ehdottomasti ajamaan yhtään mitään autoa, ja nyt ajan vain automaattivaihteista. Mieleeni ei tule yhtäkään sellaista tilannetta, että kenenkään olisi pakko ajaa mitään autoa, saati manuaalia vastoin tahtoaan.

Olen päättänyt, että en aja manuaalia. Tulehan ja pakota:kieh:

Haluan nauttia autoilusta ne vähän kilometrit kun ajan, ja automaattivolvolla on kieltämättä ihan mukavaa ajella.

[QUOTE="vieras";28225410]Automaattivaihteisella on mahdotonta ajaa taloudellisesti koska se kuluttaa huomattavasti enemmän polttoainetta, kuin manuaalivaihteinen. Tietysti jos ajatellaan naisen aivokapasiteettia, niin voi olla turvallisempaa körötellä automaatilla.[/QUOTE]

Uusimmat automaattilaatikot vievät itse asiassa normaaliajossa vähemmän kuin kovalla laatikolla. Tietokone ohjaa vaihtohetkiä ja turbiini lukittumista optimaalisemmin moottorin vääntöalueen mukaan.

Ja autoilun ykkösprioriteetti ei kaikilla olekaan taloudellisuus vaan mukavuus ja vaivattomuus. Itsellä toisen auton automaatti on suunniteltu 60-luvun alussa ja toisessa on nykyajan tietokoneohjattu automaatti. En vain jaksaisi hämmentää käsin.

Haha. Jos pidät yksinkertaista koordinaatiota vaativaa vaihtamista lahjakkuuden mittarina, ei kuusesi alla paljon lahjoja ole ollut.

[QUOTE="aloittaja";28225434]No miehille niin tyypilliseen tapaan, oli taas niin helvetin vaikeaa vastata ilman tuota saakelin vänkäämistä :) Ok. Turha sitä sitten automaatilla on ajaa, jos siinä ei ole mitään neuvoja antaa. Voinhan mä sitten ajaa sen osion manuaalilla, ja tunkea sen minulle täysin turhan tiedon jonnekkin naismaisten aivojeni perälle.[/QUOTE]

Tässä nähdään kuinka keskukustelu naisen kanssa, ja naisen neuvominen on usein hankalaa, koska naiselta palaa heti hermot, eikä se usko mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28225436:
Hoh. Automaatillakin voi moottorijarruttaa vaikkei niin tehokkaasti kuin manuaalilla. Kummallakin autolla voit ajaa oikeita tasaisia ajonopeuksia ja ennakoida muita liikennettä. Se on sitä taloudellista ajoa.

No kyllä mäkin uskon että voisin ajaa paremmin mun automaattivaihteisella! Helposti tekee turhia kiihdytyksiä tms. Ja tunnustan että siinä kepissä on muutama valinta minkä käyttöä en kyllä edes tiedä enkä hallitse. Käytän vain ajoa, parkkia ja peruutusta. Hyvin niilläkin kyllä pärjää..

[QUOTE="vieras";28225467]Tässä nähdään kuinka keskukustelu naisen kanssa, ja naisen neuvominen on usein hankalaa, koska naiselta palaa heti hermot, eikä se usko mitään.[/QUOTE]

No ei multa kyllä palanut hermot, ensin jopa vältin sulle vastaamista, mutta kun meni juttu vähän naurettavaksi niin oli pakko vastata. Ja aika helposti olin jo ostamassa tuon sun selityksen että olis mahdotonta. Mutta ehkä oletkin väärässä? Miehet usein on.

[QUOTE="aloittaja";28225470]No kyllä mäkin uskon että voisin ajaa paremmin mun automaattivaihteisella! Helposti tekee turhia kiihdytyksiä tms. Ja tunnustan että siinä kepissä on muutama valinta minkä käyttöä en kyllä edes tiedä enkä hallitse. Käytän vain ajoa, parkkia ja peruutusta. Hyvin niilläkin kyllä pärjää..[/QUOTE]

sieltä löytyy vapaa, siitä on iloa jos jäät vaikka ylämäkeen liukkaalla jumiin ja rinne puoltaa. Laskettelet vapaalla alas peruuttamisen sijaan niin löytyy pitoakin ja ohjausta. Sitten voi olla jokunen suoraan säädetty vaihde tai voi vaihtaa automaatilta manuaalille.

Yhteistyössä