Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Hiq
Hei Turkulaiset
on päässyt unohtumaan- maalismassujen puolelle jo itsestäni ilmoittelin mutta poika syntyi 26.2. klo 15.18 49cm 3180g ja pipo 35cm. toimitus nopea ja luomu. Nyt kotona parantelemassa haavoja ja opiskelemassa äitiyden saloja.
Ja TYKSin tilanteesta- itse ainakin sain hyvää hoitoa enkä kokenut osastolla hoitajia liian kiireisiksi, luottavaisin mielin sinne vain =)
Terkuin, Hiq ja poissu 1vko 1vrk
 
Heips,

Ilmoittelen minäkin vauvauutisia. Meille syntyi pieni poika 3.3. klo 17.45. Pikkumiehen mitat olivat 3660g ja 50cm. Synnytys oli erittäin nopea ja helppo. Pelkäsin käynnistykseen menoa mutta oma kokemukseni oli kyllä oikeinkin positiivinen.

Kotiuduimme jo 2 päivän jälkeen, uudelleensynnyttäjän iloja ;) . Ja minäkin kerron oman kokemukseni Tyksin tilanteesta. Synnytyssalissa oli ihan rauhallista. Kätilöllä oli aikaa käydä kyselemässä vointia, silti poikamme pääsi vähän yllättämään tulollaan. Vuodeosastolla oli ruuhkaista, huoneet pitkälti täynnä. Ei kuitenkaan käytävillä ketään tms pahaa tilannetta. Ruuhkaa siis on, mutta kätilöt olivat ihania. He eivät antaneet ruuhkan tuntua opastuksessa ja hoidossa.

Iines ja Sintti-poika 4 vrk
 
Iines, ONNEA, ONNEA, ONNEA! :heart: :heart: :heart:
... ja kiitos kuulumisista TYKSistä, mukava kuulla, että sieltä on hyviä kokemuksia kiireenkin keskeltä.

taaperotx4, tervetuloa mukaan! Aikamoista, lasketuissa ajoissa mennään jo marraskuussa, vastahan sitä ite oli alussa, kääk. :D Lisäilen sut listaan!

(.) Eilen talolla koko päivän, istuin takan edessä ja vieressä ja kudoin suurimman osan aikaa. :) Ihan kivaa olla välillä muiden ihmisten kans samassa paikassa eikä yksinään kotona. Käytiin anopin kans rautakaupassakin. Ainoina vikoina siinä hommassa: jatkuvasti maha 'jäykisteli' eli harkkasuppareita tuli kun oli kumminkin pystyssä koko päivän ja tuoli ei ollut paras mahdollinen, tänä aamuna oli kurkku karhea, eli sen verran vetoa oli työmaalla, nyt vaan peukut pystyssä ettei tuu mitään suurempaa, ja kolmentena, eipä tullut pienintäkään kotityötä tehtyä eilen, tänään täytynee hiukan tsempata.

Kutomukset sen sijaan edistyi hyvin ja oli hienoa nähdä kun listat menee paikoilleen, kämppä on ihan, ihan kohta muuttokunnossa! Putkimiehelle teki mieli soittaa, et viittisiks tulla laittamaan vessanpöntön paikalleen ja toimintakuntoon, mahan kans on noi vaihtoehdot vähän hankalia... :p

Jaa miten niin pyykit ei mene itsestään koneeseen... tarttisko tehdä jotain vai? :whistle:

ventti + viuhti 35+6
 
Sanos muuta!!Itseänikin vähän jänskättää tää tilanne ja toivon silti kovasti että sitte marraskuussa saisimme ihanan tuhisevan nyytin syliin asti.

Ennestään meillä on lapset 4v,3v,2v ja 11.5kk että tekemistä piisaa mutta silti on tuleva vauva tervetullut tähän jonon jatkeeksi mukaan :heart:
 
Just tossa laittelin pyykkiä koneeseen kera suppailujen ja pientä sapuskaa ittelleni, ja mietin, että eipä tässä oo mitään valittamista kun ei tartte huolehtia kuin itsestään ja mieskin pitää ruokkia vasta illalla kun se tulee työmaalta. Toista se on teillä, joilla on jo kämppä täys pienten jalkojen tepsutusta. :) Toisaalta ei varmaan ehdi psyykata itteensä joka tuntemuksesta kun on sitä tekemistä, ja tämä odotuskin hieman tutumpaa kuin näin ensikertalaisella. Tässä ehtii liian hyvin joka harkkasupistusta ja uutta 'oiretta' tunnustelemaan. Ja vähitellen alkaa jännittää jo tulevat koitoksetkin... ja mä muuten hirtän meidän putkimiehen kohta jos ei se ala saada hommiaan tehtyä talolla! (näin hiukan asian vierestä;)) Kannattaakin kyllä hermostuttaa hormonihuuruinen kiukkuinen odottava eukko. :kieh:

:LOL:
ventti + viuhti (juu ei, siitä kyljestä ei pääse läpi vaikka kuinka potkis, kiitos yrityksestä, auz)
 
No ei kyllä ehdi ,mutta ei se haittaa yhtään!!Tässä vaan mietin että sitten kun jos päästään marraskuulle asti niin vauva ei ois niin iso kuin poika oli syntyessään ja ei välttämättä tarttis ihan nii nopeeta syntyy ku sitte en varmaa ees ehi sairaalaa asti :D
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Ventti, teilläkin pöhkö luulee että kyljestä kuuluu tulla ulos ja mielellään kantapää edellä? :D Meillä ainakin... Dum dum ku tuntuu kivalta.

Eipä oikeen oo mitään omaa napaa. EIlen oltiin ikeassa shoppaamassa ja Punkero sai sellasen Trofast-systeemin kolmella laatikolla. :) Nyt on tän päivän toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä. Sen jälkeen ei pitäis olla mitään pestävää Punkerolle (viimeiset pari sen esinettä siis menossa). :)

Laala ja Punkero rv33+5
 
Viuhdilla ja Punkerolla on jotain yhteistä... toivottavasti molemmat löytää lopulta sen oikean reitin. :D Mutta ei vielä!

Tekipäs sapuska taas hyvää, sit pihalle! Jos jonkunlaisen lenkin sais köpöteltyä ilman suurempia suppailuja. On vaan NIIIN TYLSÄÄ kävellä päämäärättömästi ympyrää, kun ei kauemmas uskalla lähteä. Olis ny se talo jo valmis ni sais edes ukkokullan seuraks...
(ja nyt lopetan ruikutuksen ja menen sinne pihalle :))

v+v
 
Täällä olisi yksi toukomasuissa kirjoitteleva Turkulainen (joka muuttaa 31.3 Kaarinaan.)
Laskettu aika olisi 8.5.2009. Ikää on 27v ja esikoista odotellaan. Tyttö sieltä on tulossa.

Hyvää naistenpäivää, nyt jatkan siivoamista ja pakkaamista. On sit maailman raivostuttavinta muuttaa raskaana!!! Ei uskalla kantaa mitään, jää pakkaaminen mulle ja ukko joutuu tekemään raskaan työn.
 
Vitsit tää mun ulos lähteminen on aika .. tehokasta. :ashamed:

Sande ja Sara, tervetuloa joukkoon! Muuttajakollegakin vieläpä, mulla tosin se urakka vasta edessä, vaikkei varmaan yhtään haittais jo pakkailla. Lisäilen teidät listaan samantien, ja sit kyl lähden ihan oikeesti ennen kuin on pimeetä. B)

v+v
 
ventti älä harmittele uloslähdön hitautta.. Mä jos lähden tänään ulos, niin meen vaan parvekkeelle.. Sen verran ikävästi supistellu. Osa on kipeitä ja osa ei. Jostain syystä en siis uskalla lähteä mihinkään, vaikka selväähän se on, että ei nää mitään "tositoimiakaan" enteile. :kieh:
 
Meillä ei Laala oo ku ranskalainen parveke, en taida enää sille mahtua mahan kans :D.

Pääsin ulos asti, köpöttelin tuolla rantatiellä. Ensin sinne pääseminen oli vaikeeta kun oli kaikki paikat aivan jäässä, siellä oli ihan mukavaa, semmosta sulaa vellinkiä puolet tiestä :) ja sit taas jäällä taiteillen takas. 40min meni ja mahassa kyl huomaa, sup-sup-supistelee ja alavatsaa hiukan polttelee. :/ Toivottavasti kumminkin aurinko + happi -yhdistelmästä on enempi etua, jotta jäädään plussan puolelle tosta reissusta. Sais kyllä toi jää sulaa, tosi inhaa taiteilla tuolla, vaikka noi kävelysauvat aika paljon auttaakin.

Sit pitäis saada sapuskaa aikaiseksi, mutta taidanpa ensin ihan vaan istuskella ja lepäillä, vois hiukan kutoa ja katsella Strömsön. :) Ja sitten sopan tekoon, eipä se meidän raksaäijä kumminkaan niin ajoissa tule, ettenkö sittenkin ehtis sitä soppaa vielä vääntää.

Ah, on se kevät vaan hiano, toi auringonpaiste on jotain niin ihanaa!

v+v 35+6
 
Jups, ne suppailut jatku sit koko illan, ei kiva. Ei onneks kipeitä, että ei tuolta kukaan oo vielä tulossa (toivottavasti), mutta inha tunne. :| Tänään jää reippailut väliin, ruokakauppareissua täytyy harkita, mutta sinne voi mennä autolla, kunhan saa ensin luisteltua parkkipaikalle asti. Eikö vois jo toi jää ja lumi sulaa pois?!!?

Niinjuu,ja sen ruuanlaiton sijasta meni sit Strömsön päälle vielä Amerikan huippuhurtta ja Tanssii tähtien kanssakin :ashamed:.

ventti +viuhti 36+0 :heart:
 
Onnea vauvauutisista!

Minä alan kanssa olemaan ihan täynn tätä lunta ja jäätä. Muutenkin on liitokset hellänä eikä kävely ole ollenkaan sulavampaa tuon liukkauden ansiosta... ihan järkyttää, kun ei tuo maha ole vielä mikään mahtava, ja kun sattuu vaikka ikkunan heijastumasta itsensä ulkona näkemään, kuinka vaappumalla sitä nyt jo kulkee. Ihan älytöntä. :eek: :D Onneksi tuo esikoinen on ihan yhtä kömpelö maastossa, joten sen perässä vielä pysyy sentään...

Ikeassa piti taas käydä, ja sain päähäni että meidän täytyy vaihtaa pinnasänkyä. Meillä on siis sellainen Brion tavallinen pinnis, josta ei saa laitaa poistettua. Haluan sen pinniksen sivuvaunuksi, kun veikkaan, että joka tapauksessa nukutaan koko perhe samassa läjässä, niin on sitten joko esikoiselle tai pikkuvauvalle oma looshi. Niin että jos joku on kiinnostunut ostamaan Brion kirsikanvärisen, puolitoista vuotta sitten ostetun pinnasängyn olisko mallia basic niin nyt olisi saatavana! Turussa! Mainos, mainos! B)
 
Iltaa itse kullekin ja hyvää naisten päivää vielä eilisen kunniaksi! :flower:

Mä luin kyllä Laala ton sun viestisi jos sillon kun olit sen reilu viikko sitten laittanu. Kovasti jäi sillon mietityttämään ja ajattelin, että haluan paremmalla ajalla sulle vastata... Älä nyt missään nimessä siitä ainakaan mitään stressiä ota, ettet kutsuilla ollut! Kiitos kun laitoit viestin :)
Näyttäs, että olet onneksi vähentänyt jonkun verran noita hommia. Mä olen kyllä todella huono sanomaan mitään, sillä itse olen kummatkin edelliset äitiyslomat tehnyt osittain töitäkin... Ja se on ollut ihan sanonko mistä :headwall: Rauhottumaan olen kyllä joutunut ennen äitiysloman alkua, kun on ollut ennenaikaisen synnytyksen riski sen verran korkea. Tällä kertaa mun olis tarkoitus olla työharjoittelussa viel pari viikoa ennen laskettua aikaa... Hmmm...
Että siis en ole mikään hyvä ihminen neuvomaan tässä, mutta sanon senkin, että valitettavasti se täydellinen uupuminen ja romahdus on myös tuttuja ja niitä jälkiä korjataan vielä pitkään. Pikku hiljaa tuntuu siltä, että olen jo vähän voiton puolella sen suhteen.
Sinä olet tosiaan äitiyslomasi ansainnut. Mä sanoisin, että se irrottautuminen "normaalielämästä" ennen vauvan syntymää on ihan hyväksi senkin takia, että lapsen synnyttyä sitä on kuitenkin ihan eri tavalla sidottuna toiseen ihmiseen kun aiemmin ja joutuu tekemään paljon myönnytyksiä omien menojen sun muiden suhteen. En siis tarkoita, että sitä pitäisi unohtaa kaikki omat jutut kun lapsi syntyy, mutta samanlaista se ei ole.
Jaksuja! Se on tärkeä taito oppia sanomaan ei... :hug:

Ventti eipä mitään, oli kiva nähdä sinua. Meidän Eemeli oli kyllä sellasella tuulella, että huh! Oli raasu vissiin niin oottanu vieraita, et ei tienny mitenpäin olis ollu :LOL:

Pinkeärouva meil on kyllä ihan samallailla lasten iltasysteemien kanssa kun isi on kotona. Mulla on "päävastuu" näistä illoista yleensä kun mies tekee niin paljon töitä, mutta kun isi sit on kotona niin pojat ottaa siitä kaiken ilon irti :D

Jennyfr kuulostaa toooosi kivalta. :/

Mamiti tervetuloa mukaan, samoin taaperotx4. Sande ja Sara tervetuloa tänne ja kaarinalaisiksi myös =)

Onnea Hiq ja Iines :heart: :heart: :heart: :heart:

(.) mulla on maha ihan kipeä laulamisesta :eek: Ollu sen verran konsertteja ja keikkoja, että näemmä sekin voi aiheuttaa supistuksia.... Mielenkiintoista.
Huomenna meen käymään lääkärissä niin katotaan, onko supparit saaneet jotain aikaan ja mitä mieltä hän yleensä on et pitäskö tätä elämätä vähän alkaa jo rauhotella, vai ei.
Nyt lähtee hän sohvalle röhnäämään, ei jaks enää istua tässä. Mahakin on ku mikäki kova pinkeä pallo, joku megasupistus menossa kun ei hellitä olleskaa. Plääh!

Mutta valituksesta huolimatta: nautin edelleen tästä raskaana olosta oikeen tosissani ja olo hyvä! Supistukset ja liitoskivut vaan nyt tuntuu olevan mun raskauksiin kuuluvia juttuja, joten en jaksa niistä välittää enkä stressata niiden takia. Uskon, että kaikki menee kuitenkin lopulta ihan hyvin =)
 
Ninniliina mä melkeen tunnen sut... :D Tajusin just!
Mähän opiskelen Turun AMK:ssa musiikkipedagogiksi, soitan viulua (ja pianoakin soitin 10v kunnes lopetin viime keväänä ku tein c-tutkinnon siit)... Tunnen aika paljon laulajiakin ja aloin miettii ootko sä tuttu...? :D 02:sta hain sun puhelinnumerolla sillon kutsuja ajatellen nimen kyllä (ku ajattelin sillon etten eksyis kauheen montaa väärää ovee soittamaan)... Ja nyt yhdistin laulamisen kautta sun nimen tiettyihin vanhoihin kavereihin.... Mä oon nähny sut sun pikkuveljen lakkiaisissa, odotit silloin sun poikaa?! :D Onpa maailma pieni! (ja älä väitä vastaan, löydyt sen kaverilistalta fb:sta, mut niinpä löydyn minäkin) :LOL:
Älä pelästy, mä en ole näin hullu stalkkaaja (muuta kuin siinä vaiheessa kun tajuan että joku on turkulainen muusikko)! :LOL:

Mut joo, oikeesti helpotti ku sain ensin itelleni järkeistettyä että Tibor Boganyjn johdolla saa varmaan soitettua tulevinakin vuosinakin ja lapsisolistien konsertti ei kaadu mun poissaoloon... Ja sit sama tieto intendentille saikkulapun muodossa. :ashamed: Ihan järjetöntä aiheuttaa itelleen ja pienelle vaan pahaa sillä että roikkuu jokaisessa "pakollisessa" proggiksessa mukana.
Viel ku sais yliopistolle täytettyä sen lapun, että haen pedagogisiin opintoihin jatko-oikeutta ens vuodeksi raskauden takia, niin oikeastaan 99% stressistä olis takana. :D

) .) Pitäis suunnitella tuntia, kun pitäis pitää matikantunti tossa puolenpäivän aikaan.. No siis eipä kauheesti suunniteltavaa, ajoitus (kuin kauan käytetään aikaa läksyjen tarkistukseen, miten paljon uuden asian opetteluun, tehtävien tekoon jne niin että tunti kuluu kokonaan ja kaikkeen riittää aikaa) ja tehtävät lähinnä, mitä pistän ne oppilaat tekee... Mut kuitenki. Jos alan kympiltä miettii sitä ja sit yhdentoista maissa lähden sinne kouluun... :D Sen sijaan haluaisin keksiä jotain kivaa "innovatiivista" mitä vois tehdä niiden kanssa torstaina (ja mikä näyttäis hyvältä opettajan portfoliossa :LOL: )... :saint:

Sen lisäks pitäis tietysti myös laittaa pyykit telineeltä kaappiin ja siivota olkkarin pöytä vihdoinki ompelutarvikkeista, kun en mä kerran ompele täl hetkel mitään... :whistle: Ehkä sit äitiyslomalla... :saint: Ja tiskata ja... :LOL: Mites paljon sellanen kotisiivooja maksais kotitalousvähennyksen jälkeen? :saint:

No joo, ehkä tästä siis hommien pariin.

Laala ja Punkero rv34+0 (pum)
 
Heips turkulaiset!

Heitämpä kyssärin teille asiantuntijoille; mistä Turusta mammavaatteita? Sain tuolla KM jälkeen plussanneiden palstalla jo muutamia vinkkejä (mm H&M ja Myllyn Lindex), löytyisikö muita?

Kerttu ja Oliver 14+4 (ei ihan turkulaisia)
 
Moikka kerttu!

Itse oon ostanut h&m:n vaatteita vaan sekä keskustasta että Myllystä ja niillä hyvin pärjännyt, sit oon kuullut kehuttavan Baobabia http://www.baobabbaby.com/. Itse en oo erikoisliikkeissä vieraillut, mut niissäkin kai on ainakin jonkinlaista valikoimaa. Asiantuntijammat kertonevat. :) Hinnat tietty on erikoisliikkeissä korkeammat, mutta tod.näk. niin on myös laatu. Jostain olin lukevinani, että Stockalla olis nykyään mamaliciousin vaatteita jossain lastentarvikeosaston vieressä, mutta en oo käynyt katsomassa.

ventti + viuhti 36+1
 
Pitäsköhän tänää varata aika neuvolasta,mutta tässä mietin että sanooko se neuvolatäti taas joka kerta että ootteko te jotai lestadiolaisia kun muksuja teette kokoajan,musta se on ihan jokasen oma asia kuinka monta ja millä ikäerolla niitä tekee!!

nyt ulos!!

 
Ihana kisu. :) Aika tökeröä kommentointia, jos tommoseen oot törmännyt, taaperotx4. Se on todellakin just ja tasan jokaisen oma asia!

Huoltomiehet on vihdoin löytäneet auran jostain, taidan odotella hetken ennen kauppaan lähtöä jos ne sais hiukan raivattua tota piha-aluetta tosta.

v.
 
Se olis sitten sairasloma - kertokaapa miten opiskelija/kotiäiti viettää sairaslomaa :whistle: ?

Joka tapauksessa: ilmoitin, että en mene työharjotteluun tänä keväänä, vaan aion nyt sitten keskittyä vaan mahan kasvattamiseen tästä etiäpäin. Kaikki oli itse asiassa ihan ok tällä hetkellä, eli kohdunsuu oli kiinni jne. mut kun kerroin noiden supistusten määrästä ja laadusta niin lääkäri oli sitä mieltä, et ei kannata riskeerata.
Ihmeen vähän tämä harmittaa, ehkäpä sitä oli sitten jo jollain lailla henkisesti valmistautunu tähän. Että näin.

Laala no niinpä tietysti :LOL: Mä kans vähän ajattelin, että kun musiikin kanssa touhuat niin ei ole mikään ihme, jos oltais jossain välissä törmätty. :D Joo: mä odotin sillon veljen lakkiaisten aikaan meidän Eemeliä.

kerttu Oz Babyssä on ihan suht ok mammavaatenurkkaus. Onks muka Myllyn Lindexillä mammavaatteita, kun eikö Lindex lopettanut äitiysvaatteiden valmistuksen kokonaan? Joo Stockalla on, mutta tosi vähän.

Nyt vois keksiä pariksi tunniksi jotain hyödyllistä tekemistä - tai sitten ei :p :saint:
Illalla ois vielä yks kuorokonsertti laulettavana.
 
Ninni mä pyysinki sua kaveriksi fb:ssä. ;) Katotaan tuliko oikealle ihmiselle. :p Muistan sun ballomasun sun veljen lakkiaisista. Mitään muita ihmisiä en oikeastaan muistakaan (paitsi teidän vanhemmat) ku olitte vieraita mulle kaikki. :p

No mut nyt kokkaamaan, täytettyjä paprikoita. :D
 
Onks täällä kiinnostuneita turkulaisia mammoja, että lähtis kaffelle?
Meit on huhtikuisten pinossa kolme vai neljä turkulaista ku harkitsis yhteistä kahvittelua joku arkipäivä ensviikolla (tosin me aletaan kaikki oleen jo äitiyslomalla, se vaikuttaa tähän aikatauluun), ja mietin että jos täällä olis kiinnostuneita kans?

ventti ainakin on tosin molemmissa pinoissa, ja oliks joku muukin? :whistle: (Mulla menee nimimerkit kohta sekasin en muista kenet "tunsi" mistäki pinosta!)
 

Yhteistyössä