Turun seudun odottajia alkuvuosi 2014

Kyllä tuo 3/4D ultra kuulostaa ehdottomasti sellaiselta mihin itsekin haluaa, kun teidän siellä käyneiden kokemuksia lukee :)

_Lily mulla on silloin tällöin tullut vatsakipua urheilusta, mutta mitenkään paljon. Venytellessä esim. kylkiä voi kyllä helposti vihlaista. Mietin kanssa uimisen kokeilua, kuten Mimmi87, voisi olla sopivan lempeetä urheilua. Aika hurjaa Lumimyrsky että oot ollut sellaisessa kunnossa niin nopeasti viime raskauden jälkeen! Siinä on ollut kova tsemppi päällä :) Nukkumisesta vielä, että yleensä nuo opiskelulukemiset onkin sitä parhainta unilääkettä. Kiva, että on muitakin opiskelijoita täällä!

Mä odottelen kanssa nt-ultraa 14.10. ennen fb ryhmään liittymistä, joten toivottavasti täälläkin säilyy aktiviteettia :)
 
Mulla on ryhmäliikuntatunneilla silloin tällöin ilmennyt vatsakipuja, salitreeneillä ei. Itse olen sen verran alussa vielä, ettei siitä pitäisi olla haittaa, mutta olen kuitenkin ottanut iisimmin kipujen ilmetessä.

Hankintoja meidän ei pahemmin tarvitse ennen tulokkaan syntymää tehdä. Esikoiselta on kaikki tallessa. Esikoiselle pitää kuitenkin sänky ostaa, jotta seuraava saa tuon pinnasängyn. Toki ei sekään ihan välttämätön ole ennen seuraavan syntymää, että voihan hän nukkua meidän sängyssä sen aikaa. Eiköhän se sänky kuitenkin tule ostettua sitten lähempänä LA:ta. Nyt ei vielä voisi kuvitella laittavansa tuota 10kk ikäistä jäbää mihinkään "isojen" sänkyyn.

Pahoinvointi ei ota helpottaakseen vieläkään. Alkaa olla jo melko raskasta, kun kaikki esikoiselle tehtyjen ruokien hajut tekee pahaa...ja tuo maidoton korvike haisee todella pahalle. Olemme siis siirtyneet korvikkeeseen, kun pojalla on sellaisia allergioita, etten enää jaksanut olla imetysdieetillä (piti jättää pois maitotuotteet, peruna, kotimaiset viljat (paitsi kaura) ja kananmuna).

Lotus 13+6
 
Moi,
väliaikatietoja, että mun puhelin sanoi sopparin irti, joten oon nyt pari päivää ilman puhelinta ja siis voitteko kuvitella vain tietokoneella netissä :D Eli aina kun koneelle pääsen, käyn kurkkaamassa onko uusia halukkaita fb-ryhmään. Ylihuomenna varmaan saan uuden luurin, niin viestit tavoittaa mut taas näppärämmin. :)
 
Mun täytyy tarkentaa sitä mun kovaan kuntoon pääsemistäni. Eli fyysisestihän ensimmäinen vuosi raskauden ja synnytyksen jälkeen on parasta aikaa, jos haluaa päästä hyvään kuntoon. Kehon hormonitasot ovat sekaisin, ja naisen kehossa on huomattavasti normaalia enemmän testosteronia, joka on se lihaksia kasvattava hormoni. Lisäksi imetys kuluttaa energiaa niin paljon, että jos on normaalilla ruokavaliolla (eikä siis herkuttele jatkuvasti), raskauskilot tippuvat. Lisäksi suurin osa rasvasta muuttuu testosteronin vaikutuksesta lihakseksi, jos treenaa kovaa.
Mä aloitin treenit neljä päivää synnytyksen jälkeen (sauvakävely ja syvät lihakset). Viisi viikkoa synnytyksestä menin salille, aloin treenata suoraa vatsalihasta ja juoksemaan pääsin kahden kuukauden päästä. Tosiasiassa mun olis pitänyt osata ottaa rauhallisemmin. Oli tietysti yövalvomista ja kärsin unettomuudestakin, joten hullu treenaaminen ei oikeasti ollut tervettä. Mutta halusin niin kovasti todistaa itselleni ja muille, että mä olin vielä mä enkä "vain" äiti.
Tässä on aiheesta kirjoittamani blogipäivitys (ja tämän linkin myötä en enää sittenkään ole täällä anonyymi...). Blogissani on muitakin lapsiperheelliselle sopivia aiheita. Kirjoitin sitä silloin, kun mulla oli oma personal training -yritys. Raskaus ja synnytys = lihaksikas äiti | Virtaustreeni

Muruli, on tosiaan kiva, että on muitakin opiskelijoita, niin voi sitten jakaa näitä opiskelijaperheiden iloja ja suruja. Itse sain esikoisen tehdessäni ekaa tutkintoani, ja siitä jäi niin hyvät fiilikset, että nyt kun taas opiskelen, tuntuu tosi hyvältä saada toinen lapsi. Opiskelua kun voi jatkaa oman halunsa ja jaksamisensa mukaan koko äitiysloman (vauva mukaan luennolle! :D ). Mitä alaa sä opiskelet? Mä opiskelen äidinkielen ja kirjallisuuden / suomi toisena kielenä -aineenopettajaksi.

Lotus jutteli esikoisen siirtämisestä isojen sänkyyn. Meidän poika alkoi nukkua matalalaitaisessa sängyssä ollessaan vuoden ja viisi kuukautta. Hän nimittäin kiipesi pois pinnasängystä ja putosi lattialle. Silloin me päätettiin, että nyt on aika siirtyä "turvallisempaan" sänkyyn.

Nyt menen taas nukuttamaan itseäni Odysseian pariin.

Lumimyrsky ja Pikku Otus 9+1
 
Mielenkiintoinen blogikirjoitus Lumimyrsky ja löysin muitakin mielenkiintoisia kirjoituksiasi, jotka pitää lukaista. Näin ennen nukkumaan menoa on mukava lueskella sängyssä ipadilla näitä palstoja ja nyt löyty lisää luettavaa. :) Aikaa tulee kulutettua ehkä hieman liikaa täällä netissä, kun suffailee näillä palstoilla.

Täällä ei mitään ihmeempää uutta, vointi ollut edelleen ihan hyvä. Tänään kävin taas uimassa ja luulen, että siitä tulee yksi raskausajan harrastus. Pikkuisen liikkeitä en ole vielä tuntenut, niitä odottelen kovasti.

Kohta nukkumaan, että jaksaa heräillä taas viideltä aamulla..

Ennuliini 16+6
 
Hei kaikki!

Olen tuolla helmikuisten ryhmässä jo, mutta teidän keskusteluanne seuranneena päätin tuppautua myös tänne. Laitoinkin jo Hopeapaju78:lle viestiä fb-ryhmään liittymisestä.

Vähän meikäläisestä: Olen 25-vuotias ensimmäisen lapsen odottaja. Laskettu aika on helmikuun 3. päivä, joten nyt on menossa 20+2. Huomenna meillä on jännittävät hetket, kun on rakenneultran aika. Toivon kovasti, että kaikki on hyvin, ja odotan innolla mahdollista tietoa sukupuolesta. Täällä näytti olevan muitakin opiskelijoita. Oma aikani kuluu gradua vääntäessä. Aikamoiset tavoitteet olen itselleni asettanut, kun aloitin seminaariryhmässä vasta nyt, ja valmista olisi syytä olla ennen helmikuun alkua. Kiirettä pitää!

Kaisis ja Velho 20+2
 
Moikka!!

Tänään käytiin nt-ultrassa ja siellä näytti olevan kaikki hyvin. Toki jään nyt sitten vielä odottamaan seerumiseulan vastauksia. En aio niistä etukäteen stressata (saa nähdä onnistunko :D ).

Pientä hienosäätöä tietoihini kyllä tuli; kun tänään piti menkoista laskien olla 11+0, niin ultran mukaan viikkoja onkin 12+0, eli laskettu aika aikaistui viikolla.
Joten laskettu aikani on 2.4.2014 :heart:

Oli se vaan jännä reissu taas, hyvänen aika. :D
Kävellessäni autolta ultraääniyksikön ovea kohti, meni jalat ja kädet ihan veltoiksi ja alkoi sisäinen tärinä. Hoitopöydälle käydessäni oli sormet jo ihan jääkylmät ja päässä tuntui humisevan.
Kun näytölle ilmestyi sikiö, joka liikkui ja jonka sydämen sykkeen tasainen jumputus alkoi kuulua, aloin itkeä :D
Lääkäri totesi, että "nyt voit jo hengittää" :D
Sitten yritin keskittyä hengittämiseen, mutta oikeasti kyllä loppuaika meni hihittäessä :D :heart:

Nyt meen jatkamaan muksujen iltahommia :wave:

Da capo ja Nöllikkä 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisis ja Ennuliini
Da capo kiva kuulla hyviä ultrauutisia! Oli ihan pakko kommentoida, kun mun oma reagointi oli ihan samanlaista. Paitsi että oksensin heti aamulla pelkästä jännityksestä. :D Lisäksi olin niin hämmentynyt siellä ultrassa, että käytin ne hoitajan antamat paperit, joilla kuului pyyhkiä ne geelit, silmien kuivaamiseen ja nenän niistämiseen. :ashamed: :p
 
Ihanaa, Da Capo, että tuli hyviä uutisia :) Mulla oli samanlaiset fiilikset, kun kävin varhaisraskauden ultrassa... Saas nähdä, millainen reaktio sitten on, kun parin viikon päästä on nt-ultra :D

Kiva, Ennuliini, että tykkäsit blogistani. Tykkään tosi paljon kirjoittaa, ja mulla on jo uusi blogi-idea, kunhan tuo puoliso vaan sais aikaiseksi tehdä mulle uudet nettisivut :D Uhkasin, että perustan jonnekin blogspotiin uuden blogini, jos ei kohta ala nettisivuja syntyä :p

Tervetuloa, Kaisis, ja tsempit rakenneultraan myös! Musta on kiva lukea teidän helmikuussa synnyttävien juttuja, kun esikoiseni on syntynyt helmikuun alussa. Te menette ihan samoissa aikatauluissa, kuin mä neljä vuotta sitten :)
Ja tsempit gradun vääntämiseen myös! Mä kirjoitin oman graduni puolessa vuodessa (tosin olin kypsytellyt aihetta jo vuoden sitä ennen), joten kyllä säkin siihen pystyt. Graduahdistus on kyllä tosi tuskaista :D Mulla se on edessä tuossa reilu vuoden päästä taas, kun teen toisen graduni.

Mä olin tänään Partylite-kynttiläkutsuilla. Oli taas niin mahtavan upeita kynttilöitä, mutta ne hinnat kyllä karmivat. Silti tekis jotain uutta valonlähdettä mieli, kun syksy tulee ja uutta asuntoakin pitää sisustaa... :)

Lumimyrsky ja Pikku Otus 9+3
 
Täytyy todeta vielä uudelleen Lumimyrsky, että oikein mielenkiintoinen blogi. Tänään taas innostuin lukemaan sieltä muutaman kirjoituksesi. Liikunta on tärkeä osa elämääni, joten nämä kirjoitukset kiinnostavat. :) Voinko udella mikä on blogi-ideasi vai onko se salaisuus? :)

Teettekö paljon hankintoja kirppiksiltä? Mä en ole mikään kirppisihminen, mutta ajattelin että voisin jossain välissä alkaa tutustumaan Turun kirppareihin. Sieltä varmaan vois tehdä hyviä löytöjä, kun kaikkia hankintoja ei viitsi uutena hankkia. Onko täällä jotain hyviä lasten kirppiksiä?
 
Ennuliini, hauskaa, että blogi kelpaa :D Mulla on sellainen uusi blogi-idea, että perustaisin tavallaan monta eri aiheista blogia samalle nettisivulle. Siis että siellä olis osiot kirjallisuudelle, mun kirjoitusharrastukselleni, perheelle, harrastuksille... Tuo liikunta on mulla tosiaan nyt melkein kokonaan jäänyt, kun en saa harrastaa just muuta kuin kävelyä :( Mutta varmaan liikunta-aihettakin tulee taas, kun lääkäri näyttää vihreää valoa treenille :)

Mäkään en ole mikään kirpparien kiertäjä, mutta lapselle olen jotain vaatteita ja kestovaippoja ostanut kirpputorilta. Nettikirpparit ovat myös aika hyviä (esim. tori.fi). Ei sitä tosiaan ihan kaikkea viitsi uutena ostaa, kun samaa laatua saa kirpparilta neljäsosahinnalla tai vieläkin halvemmalla.

Lumimyrsky & Pikku Otus 9+5
 
Lumimyrsky Olipas mielenkiintoista tietoa tuosta ensimmäisestä vuodesta raskauden jälkeen! Eiköhän sen tulevan pötkylän nostelu tule kanssa kasvattamaan habaa!

Olen itse loppuvaiheilla opiskeluissa, mutta keskenhän ne jäävät mikäli tämä raskaus menee loppuun asti. Ja sitä tosiaan toivotaan, opiskelut saa hyvillä mielin jäädä tauolle. Opiskelen psykologiaa ja siihen kuuluu pakollinen puolen vuoden täysipäiväinen harjoittelu, joten se jää sitten hamaan tulevaisuuteen. Muutenkin noita opintopisteitä on kertynyt vaikka muille jakaa, joten ylimääräisiä kursseja tuskin enempää haalin. Mutta gradua voikin sitten tehdä pitkällä aikataululla =)

Kaisis, kiva kuulla, että meitä opiskelijoita on täällä enemmänkin. Itse olen kanssa aloitellut gradua, mutta aiemmat tiukat pläänit on nyt vaihtunut aika liukuvaksi käsitteeksi ihan luvan kanssa ja suunnitellusti. Tsempit gradun tekoon, kyllä se on ihan mahdollista saada tuossa ajassa kokoon!

Da Capo, onnea hyvistä ultrauutisista =)

Kirppareilla tulee käytyä aika epäsäännöllisesti. Ihan hyviä hankintoja on välillä tullut löydettyä, kuten rikki menneiden lasien tilalle uusia jo lopetettua sarjaa tms. Enemmänkin olen huuto netistä ostellut. Lasten tavaroita/vaatteita en ole vielä katsonut, jos vaikka sitten sen nt-utran jälkeen…

Mulle iski ikävästi flunssa ja nyt pohdiskelen, että millä oikein uskallan lievittää oireita. Sarvikuonon otin käyttöön, toivotaan että auttaisi.

Oletteko muut olleet flunssassa raskausaikana ja miten olette lääkinneet itseänne?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Da capo
Muruli, mä olen myös parhaillani flunssassa. Mä yritän pärjätä ilman lääkkeitä niin paljon kuin mahdollista. Jos olo tulee ihan kaameaksi, otan paracetamolia. Lisäksi mulla on lääkärin määräämä kortisoninenäsumute, joka on oikeastaan allergiaoireisiin mutta jota voi käyttää myös flunssalimailuun. Lepo on ehkä se paras lääke. Esikoista odottaessani en ollut kertaakaan kipeänä raskausaikana. Nyt kun on tuo pieni lapsi, ei tauteja varmaan oikein voi välttää.

Meidän kämppä on täynnä pahvilaatikoita, koska viikon päästä pitäisi muuttaa. Kylläpä sitä tavaraa taas onkin kertynyt. Silloin kun me tähän asuntoon muutettiin, ei ollut vielä just mitään tavaroita lapselle, kun vasta odotin esikoista. Nyt on tuo huoneellinen lelua ja kirjaa ja lastenvaatetta. Huh, onneksi me ollaan saatu valtava määrä pahvilaatikoita, kun lähipiirissä muutkin ovat muuttaneet lähiaikoina.

Tänään olisi yhden ystävän läksiäisjuhlat: hän muuttaa toiselle puolelle Suomea. Kai sitä pitää jaksaa flunssasta huolimatta pistäytyä siellä, kun sitten ei tiedä milloin seuraavan kerran nähdään.

Mukavaa viikonlopun jatkoa! :)
 
Hei, täällä olisi yksi uusi käyttäjä, joka myös liittyisi mielellään mukaan tähän Turun alkuvuoden 2014 odottajien joukkoon :) Laitoinkin jo äsken Hopeapaju78:lle viestiä Facebook-ryhmään liittymisestä. Tähän asti olen seuraillut keskustelua vain vierestä, mutta tietty olis ihan mukava olla siinä itsekin aktiivisena mukana ja oppia tuntemaan muita kanssaodottajia :)

Ensimmäinen lapsi siis tulossa, ikää 29 vuotta ja laskettu aika 23.2.
 
Mä oon muutamana päivänä tuntenut sellaisen jännän "muljahduksen" masussa ja en sitten tiedä onkohan pikkuisen liikkeitä vaiko jotain muuta. Eilen olin tossa sohvalla pitkälläni ja tunsin sellaisen napakan iskun. Vaikea sanoa, että kuvittelenko näiden olevan niitä liikkeitä, kun ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta vahvasti uskon, että ovat pikkuisen liikkeitä. :heart:

Muruli, mulla oli tossa heinä-elokuun vaihteessa pientä flunssaa, mutta ei missään vaiheessa yltynyt hirveän pahaksi. Flunssaisena mulla on usein pää kipeä ja siihen otin tällä kertaa paracetamolia. Yleensä koitan välttää lääkkeiden käyttöä, jos suinkin pystyn. Flunssassa mielestäni tärkeintä olisi koittaa levätä hyvin. C-vitamiinia koitan myös syödä, tosin en tiedä onko se sitten vähän turhaa, kun flunssa on jo päällä. Syön pitkin vuotta tyrnimarjoja, kun niissä on todella paljon c-vitamiinia.

On se muuten kumma mistä sitä tavaraa kertyy,Lumimyrsky. Mä oon tässä jo vähän miettinyt mitä muutoksia tässä yhdessä huoneessa pitää tehdä, että mahtuu hoitopöytä yms ja samalla olen taas kironnut tätä tavaran paljoutta. Tuntuu kyllä siltä etten hirveästi mitään ylimääräistä ostele ja välillä kuitenkin tulee heitettyä ylimääräistä tavaraa pois, mutta silti sitä riittää...

Kohta olisi tarkoitus lähteä pitkästä aikaa bodybalanceen. Ihanan rauhallinen ja rentouttava lopetus sunnuntaille. :)
 
Mua nyt huolettaa vähän :( Mulla on tullut perjantaina aamulla ja tänään vähäsen vuotoa. Se on kyllä sellaista haalean vaaleanpunaista limajuttua, eli ei mitään oikeaa verta, mutta pelkään niin hirveästi keskenmenoa. Kaikki raskausoireet jatkuvat kyllä, yäks. Mun äiti on lääkäri, ja hälle mä tietysti ensin soitan ja panikoin kaikki asiat. Hän arveli, ettei kyse ole keskenmenosta, kun alkuraskaudessa noita vuotoja on aika usein. Viime kevät vaan edelleen kummittelee mielessä... Aion kumminkin soittaa huomenna neuvolaan mielenrauhan takaamiseksi. Onko teillä muilla ollut jotain vuotoja alkuraskaudessa?

Viime yönä näin kyllä unta, että synnytin terveen lapsen. Mun kätilöstä ei ollut siinä unessa mitään hyötyä, kun tyyppi ei edes ollut paikalla synnytyksessä, mutta ei se mitään, koska lapsi liukui kauniisti suoraan mun käsiini :D

Mä tunsin esikoisesta liikkeet viikolla 15+1 (tosi aikaisin). Ne tuntuivat sellaisena jännänä poreiluna. Sanoin siitä silloin äidille tai jollekin, joka totesi, että kyllä ne lapsen liikkeitä on. Aika nopeasti ne potkut alkoivat voimistua.

Ai niin, ja tervetuloa uusille! :)
 
Toivottavasti Lumimyrky sinulla on kaikki hyvin ja huolesi on turhaa. On varmasti hyvä idea soittaa neuvolaan. Mulla oli kerran pientä vuotoa, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Mulla kans iski ihan hirveä paniikki silloin, mutta kun oli niin pientä ja eikä kestänyt kuin päivän niin olo helpottui. Mun äiti on muuten myös lääkäri.

Unista, mä oon raskaana ollessani nähnyt niin paljon ihan ihmeellisiä unia. Taitaa ajatukset pyöriä niin kovin tämän asian ympärillä, että tulee väkisinkin uniin. :) Oon mun unissa synnyttänyt milloin missäkin ja välillä jotkut tutut on ollu avustamassa synnytyksessä, ihan sekavaa. :D

Mä unohdin kans toivotella uudet tervetulleeks, joten tervetuloa! :)
 
Tervehdys taas!

Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!! :)

Lumimyrsky: Toivon myös, että tuo vuoto on ihan harmitonta alkuraskauden vuotoa :heart:

Sain tänään kirjeen TYKSiltä ja jännitti avata sitä... Onneksi hyviä uutisia, eli ei nyt sitten ole lisääntynyttä 21-trisomian riskiä ainakaan. "Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille" kuulostaa hyvältä :heart:

Yritän ehtiä pian lähetellä sitä yksityisviestiä siitä Facebook-ryhmästä... Kun on pitänyt ja pitänyt, mutten tunnu ehtivän :D Jännä juttu, kun nää kolme alle eskari-ikäistä painaa täällä pitkin seiniä varsinkin nyt, kun ollaan sairasteltu muutama päivä ja oltu neljän seinän sisällä. Sen kyllä todella huomaa.. ;)

Hyviä jatkoja kaikille! :heart:

Da capo ja Nöllikkä 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisis
Lumimyrsky toivottavasti tuo vuoto oli harmitonta. Mulla itellä oli jopa ihan kunnolla veristä vuotoa viikoilla 6-11, mutta se ei loppujen lopuks ollut vaarallista. Ilmeisesti syy oli istukan matka edempää taakse.

Kuka on keksinyt puhua seesteisestä ja onnellisesta raskausajasta? Mä oon stressanut näiden muutamien kuukausien aikana enemmän kuin koskaan! Aina, kun saan hyviä uutisia ja rauhotun, niin kohta on taas jotain murehdittavaa. Viime viikolla saatiin rakenneultrassa hyviä uutisia ja poikalupaus. <3 Innoissani kävin jo shoppailemassa pikkuruisia vaatteita ja olin maailman onnellisin. Nyt taas sitten tällä viikolla harjoitussupistukset ja selkäkivut on alkaneet uudestaan aiempaa pahempina, ja mulla lähtee järki!! Uskon, että kaikki on hyvin, mutta en kestä, että miksi koko ajan on oltava jotain pelästyttäviä oireita. Mur! Tässä pieni avautuminen näin tiista-iltapäivän kunniaksi. Onko täällä muita stressaajia? ;)

Kaisis ja Velho 21+1
 
Kiitoksia tsemppauksista! :) Mulla on toistaiseksi ainakin vielä ihan raskaana oleva olo. Tänään ainakin on turvottanut ihan järjettömästi, ei tällaista voi olla, jos kohdussa ei ole elämää :x No, ensi viikon keskiviikkona on nt-ultra, joten siellä nyt sit viimeistään selviää, onko kaikki ok. Vuotoja ei kyllä ole ollut sunnuntain jälkeen.

Kyllä mäkin olen vähän stressaaja. Tosin esikoisraskaudessa en osannut stressata ollenkaan. Nyt kyllä olen stressannut, just esimerkiksi noista vuodoista ja kaikesta sellaisesta. Mä luulen kyllä, että se stressaaminen raskausaikana on aika normaali ilmiö. Tsemppiä sen kanssa, Kaisis, ja onnittelut poikauutisista! :)

Mulla oli ihan jäätävä päivä tänään. Ensin oli luentoja aamukahdeksasta iltakuuteen ihan non-stopina, ja sitten menin vielä Työväenopistolle itse luennoimaan. Huhheijaa, että nyt väsyttää. Nökötän tässä koneella, eikä ajatus kulje suuntaan eikä toiseen. Huomenna taas kahdeksaksi luennolle, mutta onneksi voin loppupäivän maata sängyssä lukemassa tenttiin :D Huomenna pitäis kai jatkaa tavaroiden pakkaamistakin, kun muutto on - apuaah - lauantaina!

Hauskaa viikon jatkoa kaikille! :)
 
Tervetuloa uusille, muokkailin vihdoin taas etusivua. Meillä ei tapahdu mitään ihmeellistä. Vointi on vallan mainio, välillä vauva muistuttaa olemassaolostaan, yleensä lähinnä iltaisin aloittaa möyrinnän kun on vihdoin itsellä aikaa rauhoittua. Supistuksia on silloin tällöin rasituksen yhteydessä, mutta ihan sellaisia pieniä harmittomia. Kelan paperit tuli täytettyä ja vielä työnantajalle pitäisi ilmoittaa. Sitten voikin vaan odotella 4d ultraa niin pääsisi sen jälkeen vihdoin tekemään jotain konkreettisia järjestelyjä tuon tyttöjen vaatevaraston suhteen :).

Flunssan hoidosta piti vielä sanoa että mä olen todella harvoin kipeä. Syön normaalistikin D-vitamiinia suosituksia enemmän ympäri vuoden, mutta jos vähänkin on kipeä olo niin tuplaan vielä annokset. Ja hunajavettä kipeälle kurkulle :). Nämä toimii meillä lapsillakin.
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen piipahdus näin vuorokauden vaihtumisen kunniaksi.
Tänään on mukava tasuripäivä, sillä nyt keskiviikkona mulla alkaa raskausviikko 14, eli toinen raskauskolmannes pyörähtää käyntiin :heart:

Ehditkö Violiina jossain vaiheessa vaihtaa mulle lasketuksi ajaksi 2.4.2014? :)
Kun listassa on vielä tuo aiempi arvio, eli 9.4., joka vaihdettiin. :)
Kiitos kovasti jo etukäteen! :)

Nyt pikapikaa maate. Heippa! :wave:

Da capo ja Nöllikkä 13+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä