Turun seudun odottajia alkuvuosi 2014

jen_ni / 27v. / toinen / 29.11.
Viimeinkin / 37v. / kolmas / 4.1.
Violiina / 33v. / kolmas / 23.1.
Martsu_ / 28 v. / ensimmäinen / 2.2.
Kaisis / 25 v. / ensimmäinen / 3.2. / poikalupaus
_Lily / 27v. / ensimmäinen / 23.2.
Tintti_83 / 29v. / ensimmäinen / 23.2.
Mauna / 25v. / ensimmäinen / 25.2.
Ennuliini / 28v. / ensimmäinen / 26.2.
Taika78 / toinen / 2.3.
Hopeapaju78 / 35v. / kolmas / 9.3.
Lotus / toinen / 18.3.
Da capo / 36v. / neljäs / 2.4.
Talvis / 25v. / kolmas / 4.4.
Lumimyrsky / 28v. / toinen / 20.4.
Muruli / ensimmäinen / 1.5.
 
Viimeksi muokattu:
Selailin vanhoja aloituksia ja tämä osui silmiini. Itsekin ajattelin, että jossain vaiheessa voisi tällaisen aloituksen tehdä, mutta täältähän löytyi jo :)

Mä oon 35v. Turusta kotoisin oleva ja edelleenkin Turun seudulla asuva kolmatta odottava äiti. Jos kaikki menee hyvin, meille syntyy vauva maaliskuussa, LA 9.3.
 
Olin jo ihan unohtanut tämän aloitukseni, onneksi tuli sähköpostiin ilmoitus niin tajusin tulla katsomaan :). Meillä koittaa jo raskauden puoliväli ensi viikolla ja rakenneultrakin viikon päästä. Toki terveydelliset jutut on tärkeimpiä, mutta odotan kieltämättä ultraa kovasti senkin takia että toivon sukupuolen selviävän. Meillä on ennestään kaksi tyttöä ja jos tulokas onkin poika niin saisin aloittaa vaatekaappien raivauksen.

Liikkeet on juuri alkaneet tuntua kunnolla, on se näin kolmannen raskauden kohdallakin vielä ihanan sykähdyttävää ja alkaa oikeasti tajuta että vauva on tulossa :). Liikkeitä ehdin jo vähän huolehtiakin kun kuopus liikkui päivittäin jo viikolla 16, mutta nyt mulla on istukka edessä eli se näyttäisi vaikuttavan paljon.

Toivottavasti saadaan nyt tähän ketjuun lisää elämää :).
 
Jes, tällaista ketjua minäkin olen ajatellut! Mulla tosin on laskettu aika vasta huhtikuun 20. mutta saanhan silti osallistua keskusteluun? :)

Meillä on yksi lapsi ennestään, 3,5-vuotias poika. Viime keväänä meni raskaus kesken, ja nyt siis odotan jälleen, tällä hetkellä viikkoja on 7+1. Vähän pelottaa, meneekö kaikki hyvin, mutta yritän nyt olla optimistinen. Tänään varhaisultrassa ainakin kaikki oli vallan mainiosti. Toivottavasti raskaus nyt etenee toivotusti!

Mulla oli esikoisen aikaan tosi hyvä vertaistukinettiporukka, jonka kanssa yhä kirjoitellaan suljetulla foorumilla ja tavataan usein livenäkin. Olisi kiva saada lisää äitikavereita, joilla sitten olisi samanikäisiä lapsia kuin tämä tuleva. Äitiyslomallakin on kiva, kun on seuraa, eikä tartte yksin olla kaikkia pitkiä äitiyslomapäiviä :)

Lumimyrsky ja Pikku Otus 7+1
 
Tänään alkoi työt kesäloman jälkeen ja päätin myös kertoa raskaudestani esimiehelleni. Uutinen sai hyvän vastaanoton ja esimies jopa tirautti muutaman kyyneleen. :) Jännitti todella paljon kertoa asiasta, en kyllä tiedä miksi.

Onko teillä kertoa kokemuksista raskauden aikaisesta liikunnasta? Olen todella innokas liikkumaan ja käyn useamman kerran viikossa mm. bodypumpissa, combatissa ja spinningissä. Ilmeisesti tärkeintä olisi kuunnella omaa kroppaa ja tehdä sen mukaan. :)

Minuakin kiinnostaisi saada äitikavereita, koska kaveriporukassani ei ole hirveästi lapsen saaneita eikä myöskään raskaana olevia, joiden kanssa jakaa kokemuksia ja joilta saisin vertaistukea. Toivon myös saavani vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin, koska odotan esikoistani ja kaikki tämä on uutta minulle. Olen myös innokas näkemään porukkaa livenä. :)
 
Ennuliini, mä olen (yhdeltä) koulutukseltani personal trainer ja olen ryhmäliikuntaakin vetänyt vuosia. Nyt tosin opiskelen ihan muita juttuja, mutta mulla on jonkin verran kokemusta raskaana olevien ja just synnyttäneiden naisten liikunnasta. Kysy vaan, jos on jotain erityistä.

Tällaisia pääsääntöjä on liikunnan suhteen: suoran vatsalihaksen treenaaminen pitää lopettaa, kun vatsa alkaa kasvaa. Lihaskuntoliikkeitä, joissa vatsaan kohdistuu painetta (esim. maastaveto), pitää välttää. Hypyt, tärähdykset, repäisevät ja ikäviltä tuntuvat liikkeet pitää jättää pois raskauden edetessä. Syke ei saisi nousta korkeammalle kuin 150, koska siitä korkeampi syke huonontaa sikiön hapensaantia. Muuten voi tehdä kaikkea oman jaksamisensa mukaan, ja jos lääkäri ei ole kieltänyt :)

Lumimyrsky ja Pikku Otus 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ennuliini
Jospa minäkin tänne ilmottaudun.
Ikää on jo 37v(hui) ja kolmatta odotellaan.
Ikäeroa tulee melkein 8 vuotta eli iltatähdestä tässä sit varmaankin kyse :)

Nyt on menossa 22+4 eli suurin jännitys ja isoimmat pelot on jo takanapäin. Ensi viikolla mennään tosin 3/4D ultraan, mutta se on kuitenkin enemmän huvikäynti kuin nuo kunnan tarjoamat ultrat.

Itse olen jo lomalla tai oikeestaan työtön. Loppui työt sopivasti muutama viikko sitten ja kun kroppa kronklaa joka suuntaan, niin en edes ajatellut enää töihin meneväni ennen ä.lomaa, joka alkaa siis marraskuussa.

Mutta siinäpä pääpiirteet.
L.A. on muuten 4.1.2014.

Gääryle 22+4
 
Kiitos Lumimyrsky vastauksestasi. :) Pitääkin kaivaa taas sykemittari esille ja alkaa tarkastelemaan sykettä ettei nouse liian korkealle. Vielä mietin tuota bodypumpissa käymistä. Siellähän tehdään maastavetoa ja jostain myös luin, että 16. raskausviikon jälkeen ei suositella tekemään harjoitteita, jotka tehdään selällään maaten (rintalihakset). Mitä mieltä olet Lumimyrsky pumpista? Oman jaksamisen ja fiiliksen mukaan ajattelin tässä liikuskella, koska mitään rajoitteita ei ole tullut.

Vointini on ollut hyvä ja itse asiassa koko alkuraskauden ajan olen voinut todella hyvin. Välillä tuli jopa sellainen olo, että onkohan tuolla masussa mitään elämää. Kolme viikkoa sitten olimme ensimmäisessa ultrassa ja kaikki oli hyvin.


Ennuliini 14+6
 
Tervetuloa, viimeinkin :)

Ennuliini, itse en kyllä menisi pumppiin. Se on tosi kova tunti, ja just nuo maastavedot on pahoja, samoin penkkipunnerrukset. Sitä selällään oloa ei suositella, koska maha saattaa alkaa painaa isoa selässä kulkevaa verisuonta, joka aiheuttaa huimausta ja pahaa oloa. Jalkakyykkyjäkään ei kannata tehdä painojen kanssa sitten raskauden puolivälin jälkeen. Itse käyn (no, nyt olen sairaslomalla, mutta muuten) kuntosalilla, ja esikoisen aikaan kyllä tein jalkakyykkyjä mutta ihan ilman painoja. Kaikkia jalkaprässejä yms. kannattaa myös kuntosalilla välttää.
Taisit sanoa olevasi myös combatin fani. Siinäkin kannattaa ottaa sitten tosi rauhallisesti, koska siinä on just sellaisia repäiseviä liikkeitä ja tärähdyksiä, joita pitäis vauvan takia välttää.

Mulla on huomattavasti kovempi pahoinvointi tästä raskaudesta kuin esikoisesta. Olen joutunut oksentamaan kolme kertaa. Esikoisesta en halannut pönttöä kertaakaan, vaikka kyllä silloinkin kuvotti. Muita oireita ei vielä kauheasti ole. Väsymys tulee ehkä vasta viikon 9 jälkeen. Tai siihen aikaan mua väsytti esikoisen aikaan ihan hirveästi. Tosin esikoisesta olin alkuraskaudessa kesähelteillä, joten ehkä sekin sai aikaan sitä kauheaa väsymystä. Nyt on hyvä, kun raskaus alkoi näin, että pahin kuumuus on ohi ja loppuu (jos kaikki menee hyvin) keväällä ennen helteitä :)
 
Kiitos vastauksestasi Lumimyrsky. Nyt täytyy kyllä tosiaan miettiä millaista liikuntaa harrastan. Taidanpa suosiolla jättää pumpin ja combatin pois ja kestittyä johonkin muuhun. Tulee olemaan todella vaikeaa jättää nämä lajit, koska nämä ovat lempi lajejani, mutta eiköhän se siitä. Vauvan terveys on tärkein asia.

Mullakin oli tuota väsymystä aika paljon alkuraskauden aikaan, mutta nyt olen taas hyvin virkeä ja energinen. Alkuraskauden väsymykseen mullakin saattoi vaikuttaa kesän helteet.
 
Ennuliini, eipä kestä :) Ja sä voit ajatella niin, että jo parin kuukauden päästä vauvan syntymästä pääset taas lempilajiesi pariin. Voit ottaa raskausajan vaikka niin, että etsit uusia lajeja. Mä olin aikaisemmin tosi hard core aerobic-harrastaja. Sitten mulla pamahti välilevy selästä, eikä se kestänyt hyppyjä ollenkaan, joten jouduin luopumaan rakkaasta lajistani. Tuosta välilevypullistumasta oli kuitenkin sitten se hyöty, että löysin ihan uusia ihania lajeja: sauvakävelyn ja pilateksen sekä niska-hartia-selkäjumpan, joita kaikkia myöhemmin sitten ohjasinkin.

Mä näin tänään kaverini kuukauden ikäistä vauvaa. Voi että, mikä pieni ja söpö tapaus! Voi kunpa tässä raskaudessa kaikki menisi hyvin, ja saisin keväällä itsekin oman pienen käärön :heart: Mullahan oli viime keväänä keskeytynyt keskenmeno, jonka lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut, vaan tuli kohtutulehdus, jouduin sairaalaan kaavintaan ja sitten vielä senkin jälkeen oli uusi kohtutulehdusepäily... Sen jälkeen en ole uskaltanut tätä raskautta ottaa yhtään itsestäänselvyytenä, vaan jotenkin tuntuu uskomattomalta ja tosi kaukaiselta, että tässä päästäis alkuraskautta pitemmälle... Yritän kuitenkin olla optimistinen.

Mä juttelen tuossa huhtikuisten yleisessä ketjussa. Voisin laittaa sinne linkin tähän ketjuun, jossa sieltäkin nuo turkulaiset olisivat kiinnostuneita tulemaan tänne :)
 
Täällä huutelee yks Turun seutulainen! :wave: asutaan 40km Turusta landella ja kova yritys ois päästä lähemmäs Turkua, ei kuitenkaan itse Turkuun haluta muuttaa. Talomme on siis myynnissä paraikaa.

Olen 25v, kolmatta odottelen ja LA on 4.4. Entuudestaan on kaksi tyttöä, reilu 4v ja 2,5v.

Talvis
 
Tervetuloa joukkoon Talvis! :)

Tekee varmaan ihan hyvää etsiä hieman uusia urheilulajeja sillä olen jo useamman vuoden ajan harrastanut samoja lajeja. Joskus kävin paljon uimassa ja taidan ottaa sen taas ohjelmistoon. Katsotaan mitä muuta kivaa keksin.

Mistä päin Talvis etsitte asuntoa? Me asutaan kerrostalokolmiossa ja tässä kyllä riittää tilaa hyvin meille, mutta koko ajan seurailen asuntoja ja tekisi kyllä mieli muuttaa rivariin tai omakotitaloon. Me ei taas haluta muuttaa Turusta pois, vaikka lähikunnissakin olisi varmasti ihan hyvä asua. Itse olen lähtöisin Paimiosta.

Kiva, jos Lumimyrsky laitat/laitit linkkiä tästä ketjusta. Olisi kiva, jos tulisi vähän enemmän vipinää tänne. :)
 
Kiva että uusiakin taas tullut mukaan. Meillä tytöt on syntyneet 04/09 ja 04/11 eli Talviksella lähes saman ikäiset lapset :). Meillä tuli eilen puoliväli täyteen ja päivät menee hurjaa vauhtia. Olen hoitovapaalla ja arki on taas alkanut kerhojen ja harrastusten merkeissä. Lisäksi ulkohommat pitää kiireisenä kun muutettiin vuosi sitten uuteen omakotitaloon jonka pihan laitto alkoi nollasta. Itse lopetin ratsastuksen viime viikolla vaikka fyysisesti olisi helpostikin voinut vielä jatkaa. Pelko tapaturmasta alkoi kuitenkin sen verran kolkutella että katsoin paremmaksi lopettaa. Onneksi kaksi koiraa ja lapset pitävät huolen että joka päivä tulee kunnolla liikuttua ja ulkoiltua :).

Haluatteko että teen tuohon ketjun alkuun listan odottajista ja lasketuista ajoista?
 
Ennuliini, ollaan katseltu enimmäkseen Liedosta, joitain alueita Kaarinasta ja Raisiosta. Haluaisin tällä kertaa uuden talon, joitain rivarejaki ollaan katsottu. Kun on okt:s asunu 4v, ni kriteerit rivaril on aika korkeet! :D tilaa olis täälläkin hyvin, mut ite 13v Turussa asuneena kaupunki on vaan aina kaupunki. Vaikka bussilla kulkeminen ja liikenneruuhkat ei niinkään innosta, niin olishan se hienoa, et olis esim se bussivaihtoehto. Varsinki ku lapset kasvaa ja alkaa kulkee ite harrastuksiin (jota tarjontaa täällä ei juuri ole, ja lapset on kuskaamisen armoilla). Pientä avautumista maaseutuelämästä! :D

Violiina, juu meil tosiaan 6/09 ja 3/11 tytöt :) mun puolest listan voi tehdä, mut ei se oo pakko näin pienel porukal. Tietty jos paljon tulee uusia :)

Tänään en ole muistanut poksutella, 10+0 POKS!!
 
Ooh, täällähän on alkanut tapahtua, jee :) Sellainen lista vois olla joo ihan kiva, missä me oltais kaikki. Ja jos kiinnostusta muilla riittää, niin vaikka fb-ryhmä? Tai ainakin sitten KUN porukka tästä kasvaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, Talvis! :)

Me taas ollaan juuri ostettu asunto, ja muutto olis tämän kuun lopussa. Siellä on remontti nyt parhaillaan menossa. Olen aika innoissani! Kyseessä on neljän huoneen rivitaloasunto. Me asutaan muutama kilometri Turun keskustasta. Meidän kriteerit oli, että keskustaan saa olla enintään 20 minuutin matka pyörällä, ja hyvät bussiyhteydet pitää olla. Meillä ei ole autoa, ja muutenkin kuljetaan lähinnnä polkupyörällä joka paikkaan.

Lista tämän ketjun alkuun kuulostaa ihan hyvältä! Facebook-ryhmäänkin voisin liittyä mutta vasta, kun olen päässyt kriittisen alkuraskauden ohi. Siihen asti haluan olla anonyymisti.

Meille tuleekin tänään kauhea lauma äitejä ja lapsia kylään. Ne on juuri niitä mun esikoisen nettiporukan tyyppejä. Olen kyllä ollut onnekas, että olen saanut niin hyviä, samassa tilanteessa olevia ystäviä liittymällä ihan päähänpistosta jollekin odotusfoorumille :)
 
Osallistuisin myös mukaan, vielä tosin varovaisin mielin. LA on 1.5. joten epävarmoilla ajoilla vielä mennään.

Ensimmäistä odotetaan. Takana yksi kohdunulkoinen, jonka seurauksena toinen munanjohdin poistettu ja tämä plussa IVF-hoidon tuloksena. VU:ssa käytiin tarkistamassa, että oikeassa paikassa on ja nähtiin jo sitten mini-matkalainenkin hyvällä sykkeellä! :) Todella epätodellinen olo vielä, ei voi oikein uskoa todeksi vielä. Odottelenkin nimenomaan sitä tunnetta, että on raskaana, mitä ei ole vielä tullut alkuajan oireista huolimatta.

Ennuliini & Lumimyrsky mäkin olen kovasti pohtinut tuota liikuntaa, kun tykkään erilaisissa jumpissa käydä. Yhdessä vauva-lehden artikkelissa sanottiin siitä selällään olosta 16. rv:n jälkeen, että ei tosiaan pitkiä aikoja selällään, mutta "Selinmakuulla voikin tehdä yhden liikkeen, sitten välillä toisen vaikkapa kylkiasennossa ja sen jälkeen voi jälleen palata selinmakuulle." Tätä ajattelin itse sitten sinä aikana soveltaa oman fiiliksen mukaan.

FB-ryhmä kiinnostaa, mutta kuten Lumimyrskyllä vasta siinä vaiheessa, kun alkuvaiheet ohitettu. Hienoa, että teille on Lumimyrsky jäänyt tuollainen pysyvä poppoo! Toivottavasti nyt saadaan kanssa uusi poppoo kasaan :)

Violiina sellainen lista olisi kyllä ihan mukava, helppo sitten päivitellä kun kerran tehty porukan kasvaessa:)

Muruli & mini-matkalainen 6+2
 
Lumimyrsky, te ootte reippaita kun jaksatte remontoida :) luulen et sellanen ois varmasti taloudellisesti kannattavinta, me ei olla uskallettu siihen ryhtyä :/ ei olla kumpikaan koskaan remontoitu, pientä pintaremonttia lukuunottamatta, joten opetella täytyis ensin. Uskon kyllä et jos opettelisin saisin hyvääkin jälkeä aikaiseksi, mut se on sit se aikapula mikä tökkis vastaan... Nostan todella hattua esim. sellaisille joiden miehet remontoi koko illan työpäivän jälkeen ja nainen hoitaa yksin lapset ja kodin!

Mua on turha odotella facebookiin, mulla ei ole siellä profiilia eikä aikomusta tehdä enää :) koneeni toimi aikanaan niin huonosti niillä sivuilla että kerran kimpaannuin lopullisesti ja poistin profiilini. Toivottavasti keskustelu pysyy yllä täälläkin... Muuten mulla ei ole ongelmaa anonyymiuden kanssa, esim. tapaamiset kuulostaa minustakin hyvältä ajatukselta!

Tervetuloa Muruli! :flower: Toivottavasti teillä sujuu tällä kertaa hyvin ja loppuun asti :)
 
Tervetuloa joukkoon Muruli. :) Toivottavasti teillä sujuu kaikki hyvin loppuun asti.

Lista ketjun alkuun on ok ja facebook-ryhmäkin kuulostaa hyvältä. :) Minäkin toivon, että täältä saadaan sellainen pysyvä poppoo, joka treffailee aina silloin tällöin kuten Lumimyrskyllä on jääny esikoisen odotusajalta.

Muruli minua on todella paljon mietityttänyt tämä liikunta ja varsinkin, kun esikoista odottelen ja mitään kokemusta ei ole. Olen päättänyt tehdä oman fiiliksen ja tuntemusten mukaan, tietenkin varovaisesti. Ajattelin, että voisin taas pitkästä aikaa alkaa käymään bodybalancessa, koska siitä tulee niin ihana ja rentoutunut olo.

Tänään on vähän kiirus aamupäivä. Olen aamun leiponut huomisia kynttiläkutsuja varten ja seuraavaksi pitäisi alkaa valmistautumaan avomieheni serkun häitä varten. Häät ovat niin ihania tosin meillä jo kesän neljännet häät, joten nyt alkaa taas riittämään. :) Useat kesän viikonloput ovatkin menneetkin polttareiden ja häiden merkeissä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille.
Jen_nille myös tervetuloa, mutta tuli mieleen, että tuolta löytyy myös ketju Turun seudun loppuvuoden odottajille. Vaikka ei ketään varmaan haittaa, jos täällä mieluummin heilut =)

Ahkerat täällä puhuu kaiken maailman bodypumpeista sun muista, mä en voi sellasia edes harkita :( Selkä tai lonkka ei päästä edes kävelylle, niin eipä tässä auta muu kuin laiskotella ja turvota. Ottaa kyllä päähän, niin tekisi mieli lähteä edes lenkille, mutta jo 5 minuutin kävely aiheuttaa liikaa tuskaa ja kävelen sit ku joku Notre Damen kellonsoittaja.

Tervetuloa Muruli, ymmärrän sua oikein hyvin. Itse en vieläkään uskalla luottaa, että kaikki tosiaan tulee menemään hyvin loppuun asti. Mies on mun mielestä ärsyttävä, kun ei ollenkaan ole varautunut mihinkään ikävään. Joka ultraankin se on vaan tullut vauvaa "ihastelemaan", eikä tajua että niihin on oikeesti joku syykin. Mutta mä oonkin ihan yliherkkä ja se on ihan päinvastanen. Ostin tossa rv 10 tienoilla kotidopplerinkin, kun olin ihan varma(taas kerran), että nyt sen pikkusen sydän ei enää lyö. Onneksi nyt tyyppi myllertää siihen malliin ettei tarvii dopplerilla enää varmistella. Suosittelen sellasta muuten kaikille hermoheikoille, ei maksa uutenakaan ku 40€ ja mä löysin käytettynä 20€, mutta maksaa kyllä itsensä moninkertaisesti takaisin mielenrauhan merkeissä.

Eilen taas ajattelin, että jotain on pahemman kerran vialla. Vauveli potki ihan tuonne alapäähän, siis niin alhaalle, että olin varma, että nyt se tulee ulos. Tuntui oikeesti siltä että se olisi ollu jo pikkusen kohdunsuusta ulos. Googlettelin sitten asiaa, enkä ollut ainoa joka tuollaista tuntee, mutta moni oli ihan yhtä varma ulostulosta kuin minä. Todella ikävä tunne, toivottavasti kukaan muu ei joudu samaa tuntemaan. Nyt on onneksi kääntynyt toiseen asentoon ja potkut tuntuu taas normaaleilta.

Tosi hienoa Lumimyrsky, että teillä on pysynyt vielä mammaryhmä kasassa, toivotaan että meidänkin ryhmä pysyy tiiviisti yhdessä.

Ja mäkin kannattaisin sitä face-ryhmää. Voihan sen nyt jo luoda ja liittyköön kaikki sitten kun hetki on sopiva. Itse olen kuitenkin humattavasti ahkerampi facettelija kuin täällä palstoilla käyvä.

Tänään onkin jännä päivä. 3/4D ultra edessä. Ensisijaisesti tietysti lapsen hyvinvointi kiinnostaa(vastahan tämä on 5.ultra:LOL:), mutta kieltämättä sukupuolikin on erittäin tervetullut tieto. Se ei rakenneultrassa selvinnyt tai sitten kätilö ei vaan halunnut kertoa?

Me käytiin ostamassa viikonloppuna jo hoitopöytä. Käytettynä löysin ihanan, ison, jämäkän ja vielä nätinkin. Ei oikein ne Ikean lastulevyrimpulat kiinnostanut, joten maksoin mieluummin saman rahan kunnon hoitopöydästä, jossa on tilaa ja LAATIKOT(ne avohyllyt tuppaa aina olemaan epäsiistin näköisiä).
Onko muut hankkinu jo paljonkin tavaraa? Mä en ole hankkinut kun ton hoitopöydän ja jonkun verran unisex vaatteita. Miehen yli-innokkaat sukulaiset osti jo kylpyammeen, mutta niin paljon vielä ostettavaa, että kauhistuttaa.

Nyt mun täytyy lopettaa, kun tää teksti lähentelee jo romaania.
Tuun kertomaan ultrakuulumiset myöhemmin, voi kun kaikki olisi hyvin....edelleen.

Gääryle 23+2
 
Heips!

Voisin myös liittyä mukaan. :) Mulla LA on 18.3. ja toista odotan.

Nt-ultrassa on käyty ja hieman luottavaisemmin mielin uskaltaa olla, joten olisin myös kiinnostunut liittymään fb-ryhmään, jos sellainen perustetaan. :)

Liikunnasta on ollut puhetta. Rakastan liikuntaa ja käyn paljon ryhmäliikuntatunneilla, mutta nyt tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen seurauksena liikunnan harrastaminen on vähentynyt selvästi. Toivon, että pian pääsisi jatkamaan normaalia treenailua.

Lotus 12+6
 
Tervetuloa uudet! :)

Viimeinkin kyseli tavarahankinnoista. Meillähän melkein onkin jo kaikki tavarat valmiina tuon esikoisen ajalta. Aika paljon vauvanvaatteita myin pois, kun ajattelin, ettei me koskaan kuitenkaan hankita toista lasta. Joten ihan pienimpiä vauvanvaatteita pitää hankkia; kaikki muu löytyy. Meillä on just sellainen huono hoitopöytä, joka on tehty lastulevystä ja jossa on avohyllyt, mutta kyllä se on onneksi ihan hyvin toiminut. Nyt kun me muutetaan toiseen asuntoon, jossa on isompi kylppäri pöytineen, en tiedä, tuleeko hoitopöytää edes käytettyä niin paljon.

Mä olen voinut ihan kauhean huonosti ihan koko viikonlopun. Jatkuva ällötys ja kuvotus, joka äityy välillä ihan kunnon oksenteluksi. Yäk. Viikkojakin on vasta 8+1, joten joutuukohan sitä vielä kuukauden päivät kärsimään tällaisesta? Nämä ovat näitä raskauden vähemmän mukavia juttuja...

Mä olen tänään käynyt ekaa kertaa lenkillä melkein kahteen kuukauteen. Sairastin hinkuyskän viime syksynä, enkä ole vieläkään kokonaan toipunut siitä, vaan limakalvoja turvottaa, ja sen takia mulle tulee helposti flunssa. Olenkin ollut nyt kaksi kuukautta flunssassa ja liikuntakiellossa. Jospa sitä nyt taas ehtis liikkua pari viikkoa ennen seuraavaa tautia :) Vaikea kyllä uskoa, kun peiliin katsoo, että vuosi sitten tähän aikaan olin fitnesskisakunnossa. Enää en ole :D

Meillä on pojan kanssa tietokonehetki: minä kirjoittelen tänne, ja lapsi pelaa värityspeliä tabletilla. Yhteistä laatuaikaa :D

Lumimyrsky ja Pikku Otus 8+1
 

Yhteistyössä