turun avoimessa yliopistossa opiskelevia? tai muussa avoimessa

  • Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjen äiti
Ilmottauduin turun yliopistoon psykologian peruskurssille eilen netin kautta. En löydä sieltä mitään tenttilistaa, josta näkisin tarkkaan, mikä kirja pitää lukea ja koska tentti on. Osaisiko kukaan neuvoa, vai saankohan jotkut ohjeet vasta kun maksu on maksettu?
Jos täällä on jotain muita, jotka on opiskelleet avoimessa yliopistossa vaikka onkin kolmen lapsen (tai vaikka vaan yhden tai useamma) kotiäiti, niin miten on onnistunut??
 
Noudattavatko kurssit Turun yliopiston varsinaista opetusohjelmaa? Jos, niin sieltä opinto-oppaasta voisi löytyä tenttikirjat. Tenttipäiviä ei välttämättä ilmoiteta etukäteen.

Niin ja eikös avoimessa luennot ole iltaisin tai viikonloppuisin? Pääset luennolle, jos miehesi tai joku muu hoitaa lapsia. Luennothan eivät ole silti pakollisia, mutta minä ainakin olen usein mennyt tenttiin pelkkien luentomuistiinpanojen perusteella. Joskus voi olla luentoihin perustuvia tenttejä ilman varsinaista tenttikirjaa. Nykyään luennoitsijat laittavat jo luentomateriaalia nettiinkin.
 
vierailija
"Yhteiskunnalliset asiat alkoivat kiinnostaa Virkkusta. Hän alkoi opiskella avoimessa yliopistossa journalistiikkaa sekä puheviestintää. Myöhemmin Virkkunen pääsi avoimen yliopiston opintojensa kautta yliopistoon, vaikka hänellä ei ollut ylioppilastodistusta. Virkkunen valmistui ensin maisteriksi ja lisensiaatiksi vuonna 2007.

Työharjoittelussa sanomalehdessä Virkkuselle syttyi kipinä politiikkaan.

Vuonna 1994 Virkkunen oli mukana kampanjoimassa Suomen EU-jäsenyyden puolesta. Pari vuotta myöhemmin hän pääsi kokoomuksen edustajana Jyväskylän kaupunginvaltuustoon.

Virkkunen pitää elämänsä tärkeimpänä käännekohtana opintojen aloittamista yliopistossa.

– Samaan aikaan intouduin mukaan politiikkaan eli siitä tavallaan lähtivät aukeamaan nämä minun elämäntehtäväni.

Eduskuntaan Virkkunen pääsi vasta kolmannella yrittämällä vuonna 2007. Heti seuraavana vuonna hänet nimitettiin opetusministeriksi."-IL-
 
vierailija
Noudattavatko kurssit Turun yliopiston varsinaista opetusohjelmaa? Jos, niin sieltä opinto-oppaasta voisi löytyä tenttikirjat. Tenttipäiviä ei välttämättä ilmoiteta etukäteen.

Niin ja eikös avoimessa luennot ole iltaisin tai viikonloppuisin? Pääset luennolle, jos miehesi tai joku muu hoitaa lapsia. Luennothan eivät ole silti pakollisia, mutta minä ainakin olen usein mennyt tenttiin pelkkien luentomuistiinpanojen perusteella. Joskus voi olla luentoihin perustuvia tenttejä ilman varsinaista tenttikirjaa. Nykyään luennoitsijat laittavat jo luentomateriaalia nettiinkin.
Tarkista netistä. Päivitä sivu ensin
 

Yhteistyössä