Turun äidit+ tulevat sellaiset

Tännehän on tullut uusiakin, kiva! Tervetuloa =)

Me oltiin siis reissussa Keski-Suomessa torstaista sunnuntaihin. Oli ihan kivaa, Verneri viihtyi hyvin. Ei yhtään vierastanutkaan! Mun veljellä on kaksi Bernin paimenkoiraa, jotka vahtivat vauvaa silmä tarkkana koko ajan, ettei vaan hänelle sattuisi mitään. Ihania!

Kyllä haluisin tulla elokuviin, jos jaksan lähteä :ashamed:
Voi olla nimittäin, etten sitten millään jaksakaan kun se hetki tulee... Mä olen lukenut tuon elokuvan kirjana joskus.

Mulla on ihan ok olo, ihan pientä ällötystä silloin tällöin, ja väsymystä. Nytkin vauva meni unille, eli munkin pitäis mennä, ja menenkin kohta, pakko vaan ensin käväistä katselemassa mitä palstalle kuuluu =)

Kiitoksia muuten sulle Tinni, rohkaisusta! Toivon todellakin ettei tällä kertaa tarttis ainakaan pistelemään alkaa.

Nyt mä käyn kurkkimassa tuolla Elokuisissa ja kertomassa kuulumisia... hauskaa maanantaita kaikille =)

Olin jo kokonaan unohtanut tuon teidän reissun. :ashamed: Onko kukaan muu huomannut oman pään pehmenneen? Musta ainakin tuntuu, ettei ajatus läheskään aina kulje kuten toivoisi, sanat katoavat ja muisti pätkii. Onkohan pienellä univajeella merkitystä? Vai onko musta vaan tullut aivan toivoton? :/

Alkuperäinen kirjoittaja mansikka:
Olin jo kokonaan unohtanut tuon teidän reissun. :ashamed: Onko kukaan muu huomannut oman pään pehmenneen? Musta ainakin tuntuu, ettei ajatus läheskään aina kulje kuten toivoisi, sanat katoavat ja muisti pätkii. Onkohan pienellä univajeella merkitystä? Vai onko musta vaan tullut aivan toivoton? :/
Täällä toivoton tapaus. :D :whistle: Aivot valu kohtuun raskaaks tullessa ja sinne tais jäädä... Tai ainakin käyn edelleen vajaalla aivokapasiteetilla. Myöskin änkytän ja sössötän, jään sanattomaksi ja unohtelen asioita. Ihan lahopää oon, eikä muutosta näkyvissä. Univajeen piikkiin laitan osittain. On muuten tosi ärsyttävää, mut minkäs teet... :(

Ei ainakaan tunne hölmöileväni enemmän kuin tavallisesti ... Tosin joskus ihmisten kanssa tekemisissä ollessa pitkän "vain kotona"- jakson jälkeen olen hieman puusilmä :LOL: tai ainakin omasta mielestä sen oloinen.Ei oo tottunu noihin sosiaalisiin kontakteihin.
Mulla on kyllä tuplasti enemmän projekteja käsityörintamalla kuin ennen vauvaa.Puuhaan koko ajan jotain vaatetta neidille - sitten on nurkat ja sohvapöydän aluset täynnä melkein valmiita.
Aloitin tänäänkin jotain, katsotaan mitä tuleman pitää ...
Vib Raskaana ollessa just tuo viime hetken väsymys on kaikkein petollisinta.Ensin olen ihan semmonen fiilis että joo voisihan sitä johonkin lähteä mutta viime hetkellä onkin ihan naatti.Nukuin sen 9 kuukauden aikana varmaan eniten koskaan.Koko ajan vaan nukutti mikä ei tietysti sopinut muuhun elämään kun piti kouluakin käydä. Noh, toivottavasti sinä voit nyt ottaa rennommin Vernerin kanssa vaan kotona.
Nyt keittämään sumpit ---- >

Mun oli pakko perjantaina tehdä teille oharit ku kaveri soitti aamulla et lähdenkö ikeaan shoppailee, ja taas meni rahaa ihan kiitettävästi. Vitsi ne lastenhuoneen jutut on ihania siellä eikä oo mitään järkyttävän hintasia =) Mä en oo pariin päivään saanu auki näitä sivuja en tie missä mahtaa olla vika..

Mä olen todellakin huomannu olevani välillä aika aivokuollu, mut seki on aika paljon päivästä kiinni välil on tosi väsyny ja sit taas välillä pirteempi, mut kai se osittain johtuu siitäkin ettei oo töissä tai koulussa ni ei tarvi käyttää päätään tai muutenkaan olla kauheen skarppina nyt ku on äitiyslomalla.

Mä voisin kans koittaa tähdätä sinne babybiion, se on kyl aikast aikasin, ni oks se siel julian talossa vai kinopalatsis tai mis en mielestäni nähny et se ois jossain lukenu?

Kinopalatsissa on se BabyBio. sinnehän tuntuukin olevan nyt meistä aika moni tulossa, kiva! Kannattaisko ehkä sitten tavata vähän aikaisemmin, vaikka jo puolelta, että saadaan kaikki hyvät paikat? Kyllä sinne joka tapauksessa edellisten kertojen perusteella ihan hyvin pitäisi mahtua, mut kumminkin..

Pää on mullakin pehmennyt, ei mahda mitään. Mulla ei ole edes univajetta, tai en ainakaan tajua että olisi, nukun varmaan sen kahdeksan tuntia yössä vähintään eikä päivällä väsytä yleensä ollenkaan. Nyt varsinkin kun mieskin on kotona, saan aamullakin nukkua myöhempään, kun vie heränneen
Kertun siitä vierestä riehumasta olkkariin...

Nitsku piti meilläkin käydä joku aika sitten Ikeassa tuhlaamassa (iihanaaa muuten että se tulee Raisioon!!), ne lasten lakanat on minusta siellä valtavan kivoja!

Kerttu meni vielä päiväunille, ottaiskohan äiti glögiä? Ottais.

Joulu lähestyy, uhkaavasti... mulla on vielä lahjoja ostamatta vaikka kuinka. No, ehtiihän tässä vielä, kun vaan jaksaisi lähteä ostoksille joku päivä =)

Oletteko te jo ostaneet kaiiki lahjat?

Tuosta Ikeasta, odotan minäkin innolla että tulee Raisioon... me käytiin siellä viimeksi noin vuosi sitten. Ostettiin silloin vauvalle tavaraa: pinnasänky, hoitopöytä, amme ja syöttötuoli.

Lahopäisyyttä on täälläkin liikkeellä, ainaskin miehen mielestä :LOL: Huomauttelee ainakin siihen sävyyn mulle koko ajan...eli eiköhän se ihan yleistä ole pienten vanhemmilla, kun päivät menee lapsen tahtiin:)

Kyllä mä voisin ensi viikolla lähteä vaikka kahville, ainakin silloin on mentävä ostoksillekin viimeistään... Meillä on tiistaiaamuna neuvola, mutta muuten ei mitään tiukkoja aikatauluja.

Verneri kaipaa seuraa ilmiselvästi, komentaa tuossa vieressä, joten taidan mennä sen kanssa peuhaamaan :heart:

Vitsit Eppunen... Lueskelin tuossa vähän vanhoja juttuja tästä pinosta, ku oli jääny vaivaamaan miks sun nimimerkki on niin tutun kuulonen. Ollaan me törmätty toisessakin foorumissa vissiin, mä vaan eri nimimerkillä. Tapaamisissa en kylläkään o käyny sitä kautta enkä siellä o joutanu enää palstailemaankaan. Vieläkö sä hengaat myös siellä? Onko tullu paljon tuttuja?

Meidän Pihla kääntyi eilen illalla ensimmäistä kertaa! Kaunis käännös tuli tehtyä mahalta selälleen. Itse olen vauvana kääntynyt ekan kerran 4kk ja 2vk. Eli ihan samoissa mennään. =)

mansikka ja Pihla 4kk 1vk 10pv

ps. Pikkumyy: sulle on postia! :)

Ai niin, Pitäiskö meidän sopia jokin tapaamispaikka torstaiksi? Mieluiten sisäpuolelta ja näköetäisyydellä ulko-oveen. Jos sovitaan, että nähdään heti siinä aulassa. Jos uusia on tulossa, niin voin laittaa esimerkiksi yv:n tuntomerkkejä... Ketäs pääsee tulemaan? Sovittiinko, että nähdään 10.30? Me tullaan kahville elokuvan jälkeen. =)

Nyt täytyy mennä....

Nähdäänkö me huomenna puolta tuntia ennen sitä leffaa? Missä olis sopiva tapaamispaikka? Jos sinne joku muukin mammaporukka on tulossa, niin pitäskö olla jotain tuntomerkkejä uusia varten?

Hirvee kyselytulva taas... :D Mä pääsin vauhtiin noissa joulukorttien askarteluissa ja oon nyt näpertäny melkein koko aamupäivän. Jätkän nukkuessa oli kiva puuhailla rauhassa. Nyt sit soseen syöttöön, kunhan jäähtyy tarpeeks... Mikäli toi jässikkä malttaa nousta tuolta lattialta mönkimästä. :)

Toivotaan huomiselle kuivahkoa keliä... Mä inhoon sadesuojan käyttöä vaunuissa. :/

*Muoks* Ai kato olin sokee ku en huomannu Mansikan viestiä aiheesta... :ashamed: :whistle:

Me tullaan jos saan itseni ylös aamulla, on tullu niin järkettävä väsymys ettei mitään järkee. Meil oli tänää neuvola yheltätoista ja heräsin kakskyt vail, onneks täst on 5minuutin kävelymatka neuvolaan =)

Ni kannattaaks sinne tulla vaunoilla vai kantoliinalla, tai oks se ihan sama? Jotain tuntomerkkejä ois kyl kiva saada, siel on varmaan aika paljon äitejä vauvojensa kanssa.

Toivottavast mä oisin huomen pirtee, ois tosi kiva nähdä teijät :)

Mekin ollaan tulossa jos ei mitään mullistavaa ehdi tapahtua.Puoli yhdeltätoista siis nähdään Kinopalatsissa, vaikka siinä portaiden juuressa aulassa - suora näköyhteys sisäänkäyntiin ja aika looginen paikka kokoontua.
Mitäköhän tuntomerkkejä sitä uskaltaisi antaa -- no meillä on ainakin vaunuina hiirenharmaat Briot, Pikkumyyllä tummansiniset Gessleinit, siskollaan marjapuuron punaiset samanmoiset ja Mansikalla beiget Teutoniat.
Sekalainen seurakunta siis!
Eiköhän me toisemme sieltä löydetä, rohkeasti vaan nykimään hihasta jos ei muuten tunnista.
Tajusin tänään kun olin aamulla pakkaamassa neitiä neuvolakäyntiä varten että se meidän aikahan oli jo maanantaina!Olin vaan muistanut että 12.12. oli aika varattuna vaikka olikin 10.12.Nyt jänskättää soittaa topakalle neuvolatädille ja anella armoa kun unohdin käynnin.
Njoo ,mutta jutellaan huomenna lisää !

Jätkällä on korvatuehdus! :eek: Selittää aikasempaa levottomamman viime yön, mut ihmettelen silti... Tänään viimeks päivällä hassuteltiin jätkän kanssa ja roikotin sitä sylissä pää alaspäin hetken, kun on niin jännä katella asioita siitä suunnasta. Katteli hymyssä suin meidän papukaijaa naurahdellen ja kiljahdellen innoissaan... Ei kuulosta korvakipuselta. Oli kuiten lääkärin mukaan hyvinki tulehtuneet.

Ja hampaitten hautominen edistyy viimein... Alhaalla on ikenissä kaks valkosta viirua, mut ei ihan pinnassa vielä... Näkyy vaan hyvässä valossa eikä kovin selkeesti tunnu. Jospa ne sieltä kuiten pian puhkeis.

Mut huomenna lisää... Ajattelin silti tulla paikalle, kun eihän nuo lapsoset toisiaan sillai rähmi vielä.

Myyn ja siskon poppoo kiittää leffa- ja kahviseurasta! :)

Niin... Nähdäänkö vasta joulun jälkeen, vai vieläkö ehdittäis ens viikolla? Perjantaina meillä on neuvola ja loppupäivä meneekin pakatessa reissulle... Muina päivinä vissiinki päästäis.

Tuli muuten törsättyä sen kahvittelun jälkeen... :ashamed: Löyty kaikkee kivaa ja tarpeellista. :whistle: Onkohan mulla enää varaa sit tammikuun alennusmyynneissä käydä ollenkaan? :D

Mä en päässy tänäänkään sängyst ylös ku vast yhelttoist, tä on ihan sairast tä väsymys, kävin apteekist ostaa rautatabletei ku mul on joskus aikasemminki iskeny tämmönen väsymys ja se johtus raudanpuutteest, toivottavast ne auttais. Nousin aamulla antamaan Nitalle puuroo ni ei meinannu silmät pysyy auki, sit menin sen kans takas sänkyyn makoilee ni onneks sekin oli niin väsyny et nukahti vähäks aikaa viel uudestaan.

Mimmonen se babybio oli? Mä haluun kyl käydä kans semmoses ku vaan saan tän väsymyksen pois..

Herttinen, meidän ketju tippuu. Äkkiä pelastamaan :attn:

Eipä muuta, mut Kertulle tuli nuha. Ihmeen iloisena silti jaksanut tänään, käytiin mun työpaikalla kahvillakin ja ilman ränkätystä selvittiin siitä. Toivottavasti ei tauti kovene. Tuolla se nyt valkosipulinyytti pään vieressä jo tuhisee.

Maanantaina mun pitää käydä asioilla, joten sillon ehkä pääsisin siinä samalla reissulla... Tiistaina on muuta menoa mikäli ei peruunnu. Keskiviikkokin vissiin käy. Torstain keskityn tavaroitten pakkaamiseen, samoin ku perjantain neuvolan lisäks. Lauantaina pitäs päästä mahdollisimman aikaseen ajelemaan, kun on pitkä matka.

Täällä on ollu nyt hiljasta, mut eipä kovin tohinaa muissakaan osioissa. Itellä riittää tohinaa, kun on kasaantunu noita kotihommia väsymyksen takia... Ei millään huvittas nytkään, mut siitä ne vähitellen hupenee.

Pojalla iltamaidon aika... :wave:

Juu, meille käy myös tuo keskiviikko - ainakin näillä näkymin.Tänään on TYKSin käynti ja huomenna mulla hammaslääkäri.Torstaina alkaa isin loma eli pyhitetään siitä alkaen ihan vaan joululle/levolle aika.

Meillä on ihan selvää eroahdistusta ilmassa, eikö se yleensä puolen vuoden tienoilla ala ? Heti kun poistun näkyvistä tai lasken tytön lattialle yms. alkaa kitinä ... Sylissäkään ei oikein aina oo hyvä kun pitäis päästä liikkeelle ja hypistelemään kaikkea ympärillä olevaa.Kunhan tuo oppis ryömimään niin varmasti helpottaa.

Nokkamukiharjoittelu etenee vaihtelevasti.Ainun "pehmeä" muovisella juomanokalla maidot oli rinnuksilla, taikamukista ei ymmärrä imeä ollenkaan ja jos venttiilin ottaa pois on maidot myös rinnuksilla.NUKin versiolla ollaan nyt harjoiteltu lauantaista asti aina ruokailun yhteydessä - toistaiseksi suurin määrä maitoa kurkusta alas on 50ml.
Njoo, kai tuokin helpottaa vain harjoittelun kanssa.

Nyt valmistautumaan TYKS savottaan .... :wave:

Mä pääsen keskiviikkona, käsittääkseni. On ehkä toinenkii kahvittelu, joten pitää sit vähä aikatauluttaa tai yhdistää...? Mietin jo jossain vaiheessa väliin jättämistä, mut en mä voi täällä neljän seinän sisällä koko aikaa puuhata valmisteluja... Pakko päästä ihmisten ilmoille ja jutteleen ihmisten kanssa.

Yhteistyössä