Turun äidit+ tulevat sellaiset

...liittyisin mielellläni teidän joukkoonne hyvät turkulaisäidit! Tulin äidiksi tuossa syyskuun alussa ja olisi kiva saada uusia kavereita joilla myös jälkikasvua, ehkäpä hyvinkin pientä. Ja jos jotain aktiviteettia keksitte niin kyllähän tässä ehtisi hyvinkin osallistumaan jos vielä otatte mukaan.

Mulla pitäis muuten vaihtaa tuota nikkiä, en ole enää yhtään niin pinkeä kuin tuossa kesällä kun rupesin palstailemaan... no olkoon nyt toistaiseksi :LOL:

Heipsis!

Jos nyt yrittäis kirjotella, kun poikanen nukuskelee pitkiä päikkyjänsä... Ainakin vielä.

Uusille moikka! :wave: Tervetuloa mun puolesta. :)

Meille kuuluu ihan hyvää... Hulinaa on ollut. Mun vanhemmat kävi ja vietettiin siskon likan ristiäisiä, siivousurakkaa oon tehnyt ja monenlaista muutakin puuhannut. Nopeesti tuo aika menee ja voimat on välillä ihan lopussa... Aika vaativaa ollu ajoittain ton pojan kanssa.

Niin... Allergialääkärillä käytiin ja nyt sit pitäis altistukseen viedä poika. Luulin, että tolla käynnillä olis tutkittu, mut pitääkin mennä uudestaan. Hampaitten tulo vaivaa, mut taitaa kestää vielä kauan... Mitään ei näy eikä tunnu. Nukkuminen takkuaa, heräilee öisin välillä syömäänkin ja päikkäreille meno on taistelua. Nyt onneks toimii ainakin toi ulkona nukkuminen kiitettävästi.

Perunaa maistatin parina iltana ja seurauksena oli ihan mielettömät huudot. En taida enää maistatella vähään aikaan. Bataatti ei tehny aikasemmin mitään, joten jos jatkais siihen tutustuttamista. Riisivelliä suositteli lääkäri, joten sitäkin kai vois kokeilla. Edelleen siis ihan vaan makuannoksilla ja tissittelyllä mennään. Katotaan mitä neuvolalääkäri sanoo torstaina.

Joku päivä vois treffata jossain. Toivottavasti ei kovin satele sinä päivänä, mä kun inhoon sateessa liikuskelua vaunujen kanssa... On niin hankalaa. Mun pitäis hankkia sellanen takki minkä kanssa voi liinailla. Tai jos "joulupukki" tois... :whistle:

Nuha iski... Kumma vaan, kun toinen sierain fuskaa ja toinen on ihan ok. :LOL: Onneks mutsi toi lisää herukkamehuja. Jospa tää tästä, niin ei tartteis tapaamista väliin jättää.

Minkäslaista tapaamista te ootte ajatellu?

PikkuMyy-80 ja poikanen 4kk1pv

Alkuperäinen kirjoittaja Eppunen:
Me ei olla alkuperäisiä turkulaisia, tuolta "kaukaa pohjoisesta" ollaan tänne muutettu. Mies tuli ensin opiskelemaan vuonna 2000 ja mä tulin sit vuoden kuluttua perässä. Turkulaisia me ei tosin enää kauaa olla, olis nimittäin parin viikon kuluttua muutto edessä. Ei me kauas täältä kadota, Ruskolle vaan :)

Muoks. Äidin oma kultapoika on tänään 11kk ikäinen :heart:
Täällä olis yks ruskolainen äiti, Turusta muutettu pari vuotta sitten =) . Missä te täällä asustatte vai joko olette muuttaneet?

Huomenta ja uusille heippa :wave: !
Taas on viiden aikaan herätty, nyt likka nukkuu aamu-uniaan ja saan juotua kahvia rauhassa.
Meillä on mennyt ihan rennosti, kun isi on lomalla niin olen saanut vähän omaakin aikaa (= lastenvaate-shoppailua ja ompelua).
Tosin hermoja kiristi taas eilinen TYKS-retki.Miten vaikeaa se voi olla organisoida asiat niin ettei yhtä lääkäriä tarvitse odottaa kolmea varttia ? Ja sitä että fysioterapeutilla ei ole samaan aikaan osastokokousta kun lääkäri viimein saapuu paikalle ? :headwall: No, onneksi hoitajien taholta palvelu on mainiota vaikka puolet heistäkin uhkaa nyt irtisanoutua.
Omahoitajamme ei sentään.
Seuraava kontrolli on tosin vasta joulukuulle, vähän jänskättää miten pärjätään niin pitkään ilman "valvontaa".
Noh, pitänee vaan tarkkailla jalkoja aktiivisesti ja muistaa venytellä.
Tällä viikolla miitti sopisi aikatauluun oikein hyvin, vaikka meillä onkin vielä valmistautumista noihin halloween-kekreihin viikonloppuna.
Miten olisi joko kahvila-käynti ? Valkataan joku keskustan kahvila johon vaunu-armeija mahtuu ...
Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan :) !
Very Important Baby Kyllä on Vernerille sitten "aikaisin" lähtenyt hampaat tulemaan !Meillä ei näy eikä kuulu yhtään mitään vaikka olen niitä jo yli kuukauden odotellut ... no, mihis tässä on kiire valmiissa maailmassa :D .
Pikkumyy-80 Mahtaa kyllä olla raskasta allergia-epäilyjen kanssa.Noissa vauvojen "erityispiirteissä" on aina oma huolensa ja tutkimuksissa/lääkäreissä juokseminen.Ei sitä oikein edes osaa kuvitella miltä tuntuu olla "normaalin" vauvan kanssa vaan kotona eikä ravata lääkäreillä koko ajan.Ajan kanssa näistäkin selvitään :hug: .
Mihin ovat kadonneet Mansikka ja Lily07 ?

Hyvin nukuttu yö ja rauhallinen aamupäivä takana täällä meillä, pitkästä aikaa =)

Tervetuloa uudet äidit joukkoomme =) Meitähän alkaa olla jo ihan kiva joukko kasassa!

Pikkumyy80, toivottavasti olosi paranee pian. Nykyään kun on lapsi, niin sitä ei kyllä millään "viitsisi" itse sairastua... kipeänä kun pitäisi saada levätä ja saada hemmottelua, niin on raskasta hoitaa lastakin.

Ne hampaat voi tosiaan vaivata pitkään, Vernerikin mun mielestä hinkutti viikkokausia ikeniään, nyt tosin vielä pahemmin, kun hampaat on tullut läpi. Siis nyt tuli molemmat alaetuhampaat, saas nähdä koska ne kunnolla esiin pompahtaa. Mä muuten mietin sitäkin, että se Verkun nuhakin saattoi noista hampaista johtua. Tiedä sitä sitten...

Kantotakin mäkin haluisin, mutta on sen verran iso investointi, että haaveeksi taitaa jäädä. Mä olen nyt käyttänyt miehen yhtä semmosta kosteussuojattua toppatakkia, sinne mahtuu vauva hyvin alle... tosin en kyllä kehtaa sillä mihinkään yleisille paikoille lähteä, vaan tuonne lenkkipoluille vain.

Kiva Raitapaita kun olet saanut omia juttuja tehtyä... ja se on myös hyvä, että isi ja tyttökin saa enemmän yhteistä aikaa. Meillä ainaskin isillä on aina iltaisin kova ikävä kun on koko päivän ollut töissä.

Verkku on oppinut hyvin syömään soseita. Olen antanut perunan lisäksi maissia, parsakaalia ja porkkanaa sekä päärynää. Päärynästä ei aluksi tykännyt, naama meni ihan väärinpäin! Nyt on jo tottunut siihenkin.

nyt vauva kyllästyi lattialla oleiluun ja halusi syliin, eli me taidetaan mennä lueskelemaan ja sitten pihalle. hauskaa päivänjatkoa!

vib ja verneri 4kk 3päivää

=)

Huoh! Jälleen huonosti nukuttu yö takana, hermot meinas revetä. JOuduin syöttään pojan kolmen aikaan, kun ei siitä nukkumisesta muuten mitään tullu. Mitenkään en piristäny, mut ei meinannu milläään alkaa uudestaan nukkuun, vaikka väsähti rinnalle. Sit taas alotti aamusella huudon ja passitin miehen ylös, kun olis kuitenki kohta noussu valmistautuun töihin. Toi sit vähän ennen lähtöänsä syömään. Olin ihan kuitti ja loppu. Puhkeis ne hampaat, niin helpottas toi jatkuva heräily ja kitinä!

Nuha vaikuttaa rauhallisemmalta... Ei o niin paljoo tarvinnu niistellä. Mikä lie eilen... Toivottavasti ei tuu takas. Tossa parisen kuukautta sitte oltiin molemmat flunssassa ja pojalakin vähän... Mun hoidettavaks jäi molemmat ukot, vaikka itekin olin ihan poikki. Alkuun jaksoin touhuta, mut se sit kostautu. Onneks nyt jo takana.

Joo noi lääkäreillä ramppailut on kyl tosi rasittavia. Onneks ei kuiten o mitään pahempaa.

Jahas... Jätkä on väsy. Meni aamupäikyille kivuttomasti ja nukku pitkään, joten toivottavasti nyt saman kaavan mukaan. Saisin hetken toipua rauhassa alkavasta migreenistä.

PikkuMyy-80 ja poikanen 4kk2pv

meillä oli eilen se ylim. punnitus. Pituuttta Ilonalle oli kertyny jo 61cm ja paino oli 5330g. On tainnu isänsä geenit saada..pitkä ja hoikka tyttö. Nyt oli meiän oma neuvolatäti ja ihmetteli ku oli sijainen laittanu meiät sinne ylim. punnitukseen. Lauantaina mennään tutustumaan uimahalliin ja vauvauinti aloitetaan 3.11. Meillä neiti kauhea vesipeto.

Viime yönä heräsi kaks kertaa neiti,mutta onneksi nukahti heti syönnin jälkeen uudestaan.

Mites sen tapaamisen kanssa? onnistuukohan se tällä viikolla?

Mites teille muille sopisi perjantai kahvittelupäiväksi? Me mennään sillon aamulla joka tapauksessa kaupunkiin, eli meille voisi käydä silloin. 9.30 on meillä meno, kestää ehkä 2 tai 3 tuntia, eli vissiin puolenpäivän jälkeen voisi sopia. Ilmotelkaa muut!

Verneri on nyt kahtena iltana nukahtanut itsekseen sänkyyn... en siis mitenkään yrittänyt nukuttaa sinne(ei ole tullut mieleenkään noin pientä), kun nukahtaa yleensä mun syliin. Nyt kuitenkin heräsi sylissä ja jutteli innoissaan... kello oli jo aika paljon, joten vein hänet sitten vain omaan sänkyyn. Ja sinnehän hän sitten nukahti, hetken jutteli yksinään, mutta itku ei tullut. Katsotaan nyt miten tästä eteenpäin...

Mun yhdellä tutulla on toinen lapsi tulossa tammikuussa, minä tietysti ihan kateellinen, se masukin on niin ihana! Mä näin untakin pienestä tytöstä jo. Verneristäkin mä näin sillon kun en vielä odottanut sitä. Onkohan tämä unien näkeminen perinnöllistä, äitikin näki unta minusta, vaikka ei muka voinut enää saada lapsiakaan, siis niin oli hänelle sanottu...

Taas on aika vääntäytyä pihalle... nyt ei kyllä huvittaisi ollenkaan jotenkin. Tehtiin eilen pitkä lenkki ja mulla särkee jalkoja :( taidetaan käydä moikkaamassa samalla paria kaveria niitten työpaikalla, niin tulee kivempi reissu =)

vib ja Verner 4kk 4 päivää

Meille ainakin tuo perjantai sopii, joskus puolen päivän jälkeen, esim. yhdeltä ?
Kauheeta kiukuttelua nukkumaan meno neidin taholta, eilen koko päivä ja tänäänkin.Ei kelpaa maito, ei syli eikä tutti.Ei auta muu kuin kävellä ympäri kämppää likka liinassa ja toivoa että nukahtaa. Jos nämä nyt on niitä hampaita niin voisivat jo tulla :D .
Mullakin on tuttavapiirissä lisäännytty oikein urakalla.Entinen opiskelukaveri sai tytön syyskuussa ja toinen odottaa nyyttiä maaliskuuksi. Pikku hiljaa niitä vauvoja sitten alkaa sataa itse kullekin. Lisäksi on tukuittain vauvakuumeisia tuttavia, hyvin innokkaita meidän neidin hoitajia :D .

Mullekin sopii toi perjantai ja klo 13 kuulostaa hyvältä. Missä nähtäis?

Viime yö meni paremmin onneks jo... Kolmen jälkeen alkoi poika heräillä, mut nukahti tutin saatuaan ja sit lähempänä kuutta nousin syöttämään. Aamu-unet nukku sit vielä ysiin asti ja klo 11 meni aamupäikyile. Eilen nukkukin pitkät unet ja iltapäivällä vielä vähän lisää... Jospa tänään menis yhtä kivasti.

Aikasemmin tuntu uuvuttavalta, kun piti maratonimettää koko ilta... Nyt kaipaan sitä, kun poika nukkuu levottomasti nuo aamuyöt. En viittis enää ottaa tavaks yöimetyksiä, kun on niin kauan menty ilman niitä... Mut pakko kai se, jos ei muuten yöt rauhotu tai sit kiinteitä kokeilemaan.

Taidan käsitellä siskon likan ristiäiskuvat tulostuskelposiks. Eli heipat!

Noh, meidän on varmaan aika turha lähteä mihinkään pieneen paikkaan vaunujen kanssa kun paikoituksen kanssa on aina ongelmia :D .Ehdottaisin omalta osaltani Forumissa joko Rico Deliä tai sitä Valion baaria - mikä sitten onkaan nimeltään.
Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan, nämä vaan tuli ensimmäisenä mieleen ..

No onneksi olkoon nyt (luultavasti) pienestä prinssistä taaperotx3.Mahtaa olla hurjaa kun pieniä on noin paljon.En vaan voi lakata ihmettelemästä sitä, tuntuu että yhdenkin kanssa on tarpeeksi !
Tuletko miittiin perjantaina ?

nyt pääsenkö tulemaan kun meillä ollaan sairasteltu ja ei vieläkään kaikki tytöt ole terveitä..ja ultraaja sanoi että tää on 100 prosenttisesti poika ja antoi siitä myös kuvankin missä näkyy että poika se on..ja monta muut kuvaa saatiin myös..

On ollu taas "kiireitä" enkä oo kerennyt käymään kirjoittelemassa. :ashamed: Meille kuuluu ihan hyvää. Pihla nukkui edellisyönä ennätysunet, peräti 8 tuntia. Oli siinä aamulla ihmettelemistä! =) Muuten ei mitään kummempia. Samaa ihanaa vauva-arkea kuin ennenkin. Paitsi jätettiin Cuplatonit viime viikonlopun aikana pois ja nyt hieman itkeskellään ilmavaivoja. :/

Täälläkin on iskenyt vauvakuume!Taas!! On vaikea uskoa, mut sitä se vaan on... Täytyy kuitenkin koittaa sinnitellä ainakin se vuosi ja keskittyä tähän ensimmäiseen ihanuuteen. :heart:

Tullaan kanssa mielellämme kahvittelemaan. Ja perjantai klo 13.00 ainakin näillä näkymin sopii ihan hyvin ja raitapaidan ehdottamat paikatkin tuntuu ihan järkeviltä!

Minkälaiset on teidän arkirutiinit? Milloin nukutaan yöllä/päivällä ja kuinka pitkään? Entäs syömiset, vaunulenkit ja vastaavat? Meille ei kunnon päivärytmiä ole vieläkään löytynyt. Yöt nukutaan yleensä 23-10. Yöllä eka unipätkä on 6-8h ja seuraavat 2-3h. Päivällä syödään parin tunnin välein. Määristä ei tietoa kun ollaan vielä imetyksellä. Vaunuillaan hieman vähemmän, mitä toivoisin. Lenkin tilalla nukutaan sitten unet vaunuissa ulkona.

Meilläkin on mies syyslomalla. Tuntuu, kun itselläkin olisi oikea loma (ei siis vain mammaloma). Saa istua koneen ääressä ja syödä herkkuja, kun mies viihdyttää neitiä. :) Näin tämän pitäisi useamminkin olla...

ja onnea vauvan odotukseen taaperotx3!!

Taaperotx3, ihanaa että teille tulee poikakin:) ONNITTELUT jo etukäteen :flower:

Ai sullakin Mansikka on kuume iskenyt... siihen ei taida mikään muu auttaakaan kuin se vauva sitten:)

Meidän päivärytmistä... ei ole mitenkään supertarkka, mutta jonkinlainen rytmi löytyy...

Aamulla herätään klo 6 tai klo 8 riippuen siitä, saanko kamun vielä kuuden jälkeen nukahtamaan vähäks aikaa. Sitten poika syö velliä ja maitoa, pestään ja puetaan päivävaatteet...

Sitten leikitään ja syödään taas klo 11, silloin maitoa. Leikitään taas ja sylitellään...Otan yleensä pojan liinaan että saa vähän rauhoittua, käydään tässä välissä lenkillä joko vaunuilla tai liinalla... sitten iltapäivällä syö sosetta ja maitoa tilkan ja... jatkuu myöh =)

elikäs käytiin lenkillä, kun poika tuli levottomaksi. Liinalla käytiin kun poika oli jo valmiiksi siinä...nyt on kamala hiki...

Eli sitten taas leikitään tai tehdään millon mitäkin. Klo 15 on taas maitoaika. Isi tulee töistä kotiin ja leikkii pojan kanssa, äiti pääsee ehkä suihkuun(jos isillä on aikaa hetki olla paikallaan)... Isi yleensä ryntää sitten kuntosalille tai johonkin ja kotiutuu illalla. Verneri syö taas klo 17 noin, sillon maitoa. Ja sosetta syödään taas klo 19.

Klo 20 valmistaudutaan nukkumaan, käydään kylvyssä tai pikapesulla ja syödään velliä, sitten nukkumaan.

Näin vauvan kanssa, omat tekemiset hoidetaan sitten jossain välissä, ja jos on menoa, niin sitten menee vähän toisin, mutta ruoka-ajat on lähes samanlaiset aina.

Mä en ole juurikaan (jostain kumman syystä) Foorumissa kuljeskellu, joten en o varma miten löydän... No, kuitenkin olisin tulossa. Kumpi paikka sovitaan? Mun sisko saattaa myös liittyä seuraan tyttönsä kanssa.

Taaperotx3... Onnea vauvasta! Kaiholla muistelen omia ultrakäyntejä. :) Ei kyl vauvakuumetta varsinaisesti pukkaa vielä. Miittiin tulossa?

Meil menee rytmi aika tasaseen, välillä vähän elää. Aamusyöttö on yleensä siinä 5.30-6.30 alkaen ja kestää tunnin (viime aikoina kyl saattanu jo neljän maissa ja sit seuraava on venähtäny vähän), sit poika menee suunnilleen puoltoista tuntia kestäville aamu-unille. Klo 10.30-12 on aamupäikkäreitten aika... Jätkä nukkuu 1-4 45min pätkää. Yleensä kaks tai useemman. Sit on hereillä pari tuntia ja menee toisille päikyille, nukkuu taas sen 1-4 45min pätkää. Illan on hereillä tai ottaa sylissä n. 45min unet ja yöunille menee siinä 20.30-22. Yleensä ysin tienoilla. Viime aikoina on aamuyöt oillu levottomia, ku poika ei o tankannu niin tiiviisti iltaa... Toivottavasti on väliaikasta.

Tää kirjottaminen nyt pätkii, kun pitää syötellä tota poikaa välissä... Taidan joutua vielä hakemaan sängystä takas tissille ennen ku saan nukkumaan. Päivällä oli neuvola vähän hankalaan aikaan ja sotki rytmiä.

Mihin Eppunen katos?

Täytyy näköjään mennä...

PikkuMyy-80 ja poikanen 4kk ja rapiat

Esim. Rico Delin eteen pääsee kun sujahtaa foorumiin sisään Eerikinkadulta Sham Rock Cafe-ravintolan vierestä ja kävelee tuulikaapin läpi vaan suoraan.Eiköhän me jossain siellä foorumissa törmäillä,ei se kuitenkaan niin iso paikka ole :D .
Yhdeltä siis, nähkäämme.

Jep, yhdeltä Foorumissa. Ketä on tulossa?

Meillä on täällä ollu vaikee aamu... Neljältä piti syöttää poikaa yöllä ja seiskalta tavallisen tapaan aamutissittelyt. En sitten saanu aamupalaani rauhassa syödä, kun poika ei meinannu millään mennä aamu-unilleen. Äsken vasta nukahti, kun annoin rinnalle väsähtää. Jospa tässä nyt sitte ehtisin suihkussa käydä... Luulis ton parin tunnin taistelun sen verran väsyttäneen.

Unevelkaa on melkosesti, kun on nuo yöt nyt ollu tosi levottomia. Kiristyy hermokin helposti. Ihmisten ilmoilla pörrääminen piristää kummasti, vaikka jätkä onkin mukana... Kun ei tarvi koko ajan olla samojen seinien sisällä keskenään.

PikkuMyy-80 ja poikanen

Meiltä jäi sitten reissu väliin, harmitus...

Oltiin aamulla kaupungilla, piti mennä kaverille hiusmalliksi... oltiin 30 min oltu siellä, niin Verneri sai raivarin. Ei ole koskaan aikaisemmin sellaista kohtausta saanut, mikään ei auttanut siihen huutoon. Lopulta sitten oli pakko lähteä, eikä huvittanut olla kaupungissa niin kauan että kello olis tullut yksi, kun poika oli surkeana :(

Rauhoittu sitten kun oltiin kävelty puoleenväliin kotimatkaa, mutta näyttää kyllä siltä että jatkaa taas kohta :(

ei mekän sitten päästy tai ei meillä varsinaisesti mitään estettä ollut, mutta tuli iltapäiväksi toinen kyläreissu joten jätettiin vielä kahvit väliin ettei mene ihan hulinaksi!

sinänsä kyllä kiva jos on ohjelmaa paljonkin, menee aika sukkelaan - meillä nääs isi reissuhommissa, on sellasia viikon tai puolentoista mittaisia pätkiä poissa aina kerrallaan. mutta mehän tytöt pärjäillään.

Kiitos kahvitteluseurasta Raitapaita ja Mansikka! =)

Päivä on jatkunut vaihtelevasti, kun pojan toiset päikkärit on ollu pätkissä... Taitaa kohta alkaa kiukkutissittely ja sen jälkeen livistän kauppaan viikonlopun ruokaostoksille.

Myöhemmin illalla maistuu takuulla saunaolut, vaikka saunaa ei lämmitettäisikään. :kieh:

kato täähän on paisu ihan mahtavasti! ite vaan unohtanu tän kokonaan. :D
siis me asutaan ilpoisissa ja täältä sitten joskus jos pois muutetaan niin suuntana on itäharju- pääskyvuori.
mitäs muuta...
mua on jo supistellu ja viikkoja ei oo kun 25+0 ja muutenkin tää raskaus on ollu aika vaikee.

mun tarvii nyt oikeesti ruveta oikein lukee noit tein kirjotuksia et tiän taas jotain enemmän. :D

Yhteistyössä