Turun äidit+ tulevat sellaiset

Jep, tulossa ollaan edelleen. Vaikuttaa siltä, että tulee lääkärireissu lähipäivinä... Poika oireilee siihenmalliin, että veikkaisin korvan taas kiusaavan. Tai sit kyse on niistä hampaista, joita ei edelleenkään ole selvästi näkyvissä. Kumma kyllä, kun tuo niin suurieleisesti ja pitkän kaavan mukaan niitä hautoo... Luulis vähempikin riittävän. Mut eihän sille mitään voi. Täytyy tujumpaa lääkettä pyytää lääkärissä käynnin yhteydessä.

Mull aon ihan vammanen nyt tää kone, kun käynnistäessä muka löysi uuden laitteen... Se vissiin sotki resoluutioasetukset ja nyt en löydä mistä ne sais muutettua. Kissan kokosilla kirjaimilla on tekstit ja näkyviin ei mahdu paljon mitään. Mies onneks lupas kohta soitella apuja, kun taitaa paremmin näitten koneitten kanssa säätämiset.

Nähdään pallolla!
 
Kiitos kahvitteluseurasta! =) Toivottavasti pian tulee terassikelit, niin päästään ulos kahville ja puistoon.

Onko kellään tietoa miten kauan plussallisen elektronin tilaamisesta menee siihen, että tulee ne plussasetelit? Ajattelin, että olis kiva niitä käyttää pojan ulkoilupukuun, mutta ei taida ihan keretä.

Meeryläisen kanss aoli puhetta, että voitas Liberolle ilmottautua siihen "voita vaippoja koko äitiryhmälle"... Laittakaapas mulle yynä tarvittavia tietoja, niin kirjotellaan meidän miiteistä juttua niille. Ja sit toivotaan, että saadaan niitä vaippoja. :D

Lainattua Liberon sivulta: Voita vaippoja koko äitiryhmälle

"Juotteko kahvia tai teetä ja maistelette itsetehtyjä leivonnaisia? Lastenvaunut seisovat rivissä, ja vaihdatte ajatuksia synnytyksestä, vauvoista, imetyksestä ja nukkumisesta. Ystävystytte ja tapaatte yhä tiheämpään.
Oletko mukana äitiryhmässä?

Kerro meille, mitä hauskoja asioita teette yhdessä äitiryhmässänne - ja anna samalla muille äitiryhmille hyviä ideoita, miten hekin voisivat luoda läheisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Voit kertoa äitiryhmänne keksimistä yhteisistä toimintamuodoista tai antaa ideoita hyviksi keskustelunaiheiksi. Osallistukaa kilpailuun, niin voitte voittaa kasan vaippoja!
Näin valitsemme voittajat
Valitsemme joka kuukausi hauskimman tarinan tai omaperäisimmän toiminnan ja lähetämme laatikollisen vaippoja - joka vastaa noin 3 kuukauden käyttöä - kaikille äitiryhmän jäsenille (vähintään 3 ja enintään 7 henkilöä).

Näin osallistutte:
Ilmoittakaa kaikkien ryhmään kuuluvien äitien nimet, kaikkien sähköpostiosoitteet sekä kunkin haluaman vaippakoon siltä varalta, että voitatte ja saatte palkinnoksi vaippoja."


Meitä kun on enemmän kuin tuo 7, niin jotenkin pitäs valita ketä mahtuu mukaan... Onko sitten aktiivisimmat, pisimpään mukana olleet vai miten? Vai tuleeko halukkaita yli 7, jos esim. kestoilijat ei välitäkään osallistua? Mitä mieltä ootte?
 
Jaa, kyllä meillä noita kamalia kertiksiä vaan kuluu, joten voitaisiin tulla tuohon Myyn ehdottamaan juttuun mukaan.

Kiitos vielä Raitapaita palveluksistasi, olen aivan ihastunut tähän liinaan! Silmä kun tottuu tuohon väriinkin niin sehän on hurmaava. Rupesin jo miehelle puhumaan, että kokeilee tätä, ja teetetään sille oma vähemmän pinkki :D K:kin viihtyy liinassa ja pyörittelee vaan päätään, antaa ihan rauhassa jopa kirjoitella koneella :eek: :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Jaa, kyllä meillä noita kamalia kertiksiä vaan kuluu, joten voitaisiin tulla tuohon Myyn ehdottamaan juttuun mukaan.
Tai jos pistetäänkin tyyliin "vain nopeat elävät" eli 7 ekana mukaan ilmotautunutta? Olisko siinä mitään ideaa?

Mun pitäs kömpiä unille, mut ei millään malttais... :whistle:
 
:wave: Pakkohan meidän on olla mukana kun "vaippa-anomusta" ehdotettiinkin...
Olipa hyvä kun ei tultu tapaamiseen eilen. Tytsä niiskutteli ja köhi :snotty: , yöllä sit heräili tosi monta kertaa. Aamulla oli eka mittauksessa kuumettakin 40, toisessa enää 39. Käydään lääkärissä ainakin näytillä, kun ekaa kertaa näin kovan kuumeen iski. Muuten on tyttö ihan entisensä, ruoka maistuu ja jaksaa leikkiäkin. Toivottavasti flunssa ja korvakierre ei ole sukuvika :/

Minkäslaiseen liinaan Pinkee päädyit? Otahan mukaan ensi kerralla niin näen minäkin (ja muut jos ei ole jo nähneet). Me ollaan tilaamassa Saksasta "roinaa", otan yhden Amazonasin Carry Slingin myös. Katotaan kuinka käy ensiostajille...

 
No niin... jopas on kallista tuo lääkärissä käynti... huh. Joku virustauti tytöllä on, ei rs-virus eikä bakteeritulehdus. Ihan kuumelääkkellä ja nenätipoilla mennään ja seurataan tilannetta. Eipähän onneksi pääse anoppi kylään viikonloppuna :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meeryläinen:
Eipähän onneksi pääse anoppi kylään viikonloppuna :LOL:
:LOL: :LOL: :kieh: :kieh: :kieh: :whistle: Jotain hyvää muuten kurjasta sairastelustakin. ;) Paranemista tyttöselle! :flower:

Mekin käytiin Mehiläisessä... Korvalääkärillä ihan, kun tiistaina loppu antibioottikuuri ja torstaina alko oireilu. Toinen korva oli terve ja toinen parantumassa... Kuulemma se parantuminenkin oireilee. Kirjotti toista särkylääkettä ja kehotti laittamaan nenätippoja muutaman päivän. Toivottavasti pian helpottaa, niin saadaan taas nukkua rauhassa.

Joko mietitään seuraavaa tapaamista?
 
Jospa se elämä meeryläisilläkin voittaa, se on kyllä lohdullista jos pieni kuitenkin jaksaa jotain touhuilla. Ja hyvä juttu Myy että ei sentään pukannut taas perään uutta tuhellusta...

Mulla on siis nyt rengasliina, jonka Raitapaita ystävällisesti ommella surautti! Arvelin että aloitan tällaisella helposti laitettavalla ja niinhän tuo tuntuu että tähän jää ihan koukkuun. On niin kätevää kun on yhtäkkiä kaksi kättä :eek:

Ihana ilma ulkona - me oltiin jopa muumimaailmassa kävelyllä ja sitten merisalissa tankkaamassa. K tosin nukkui koko ajan, ei tainnut olla sitten sen suurempi elämys...

En tiedä miksi, mutta mulla on ihan järjetön oluen himo! Piti käydä prismasta neljä tölkkiä alkoholitonta että saa oikein urakalla rullittaa. Kevättä rinnassa kun terassikausi selvästi on alkamassa :D
 
Paranemisia Myylle ja Meeryläiselle !Toivottavasti tilanteet normalisoituu teillä molemmilla.
Minäkin innostuin uudestaan tuosta rengasliinasta kun sitä Pinkeen liinaa kotona ennen miittiä testailin, pitänee Hulinoilta ostaa renkaat niin saa oman surauteltua.
Tyttö tajusi tänä aamuna oikein kunnolla miten tukea vasten noustaan seisomaan ja onkin jo pudottanut kirjahyllystä ja sohvapöydältä kaiken mihin ylettyy, eli meillä on tänään siivous ja raivauspäivä, myös pinniksen pohjaa on viimein laskettava.
Uutta haalaria käytiin eilen testaamassa ja hyvinhän tuo pelitti, vähän neiti protestoi tönkköjä hanskoja mutta vauhdikkaasti konttaili puistossa! Kohta tässä iskee varmaan vauvakuume kun ei tuo ensimmäinen enää mikään vauva ole :( . Täytyisikö sitä seuraavaa miittiä katsella sitten Seikkailupuistoon tms. ? Alkuviikoksi on ainakin luvattu kuivaa, keskiviikkona sitten jo sataakin.
Kai me sentään ennen Hulinoita vielä tavataan ?

Ah, terassikausi !Katselin jo kaiholla terasseja eilen keskustassa ollessani !
 
Me voitais tulla mukaan kans tohon vaippa hommaan :)

Seikkailupuisto ois tosi kiva, se voi olla seuraava tapaamispaikka, ostin just Nitalle kauheen kasan hiekkalelujakin. Haalari ois viel kyl hakuses. Ton Nitan kans on meinaan tosi vaikeaa olla enää missään kahvilas ku se ei tosiaan pysy yhtään paikallaan, se ei täällä kotonakaan oo mun sylis muuta ku kipeenä tai jos sil tulee joku hetkittäinen hellyyden kipeys. Nita on tajunnut ton kävelytuolin idean, se vetää kauheet vauhtii ympäri kämppää, törmäilee ovii ja seinii päin ja repii kaiken mahdollisen alas mitä vaan ikinä mistäkin saa, kaikist kivoimmat taitaa olla noi keittiön vetolaatikot, ne Nita tyhjentää ja heittelee ympäri kämppää, kaikki kauhat ja kulhot =) Ja sitten Nita on oppinut kiljumaan siis ihan korvii särkevästi, se on kyl ihanaa kuunneltavaa ku se testailee et kui kovia ääniä oikeen osaa päästää =)
 
Kävin tänään neuvolassa, ja painoa on tullut nyt yhteensä 6,2 kg, huhhuh! Niistä 3,5 nyt viiden viikon aikana. Täytyy alkaa olla vähän tarkempi(jos voi vielä tarkempi olla...) syömisien kans...

Nitsku, meilläkin oli vähän aikaa sitten tuo kiljuminen kivaa, nyt harjoitellaan karjumista ja murisemista möreästi =) :heart: Korvat välillä oikein soi kun tuli niin kimeitä kirkaisuja! Onneksi se ei montaa viikkoa kestänyt.

Kirjoittelen nyt lyhyesti kun poika jo heräsi(puolen tunnin unet peräti!) ja sitten syödään ja painutaan ulos kun on noin ihana ilma!

Meille sopii mikä päivä vain tällä viikolla ja kannatan seikkistä!
 
Meillä on tuo kiljumiskausi jo vähän takanapäin, vielä pari viikkoa sitten neiti kiljui kotona ollessa kurkku suorana niin että varmaan yläkerran naapureidenkin korvat soi.Nykyään vaan juttelee omiaan leluille ja lauleskelee bussissa/vaunukyydissä.
Sainpas tuo Hoppedizin myytyä, olen koko päivän kuolannut uusia liinoja ... täytyy malttaa mielensä Hulinoille saakka että saa siellä sitten testata ja hipelöidä eri vaihtoehtoja.

Tänään olikin sitten meidän neidin eka kulttuuripläjäys kun istuttiin teatterilla seuraamassa harjoituksia ensimmäinen puoliaika !Hyvin meni vaikka välillä vähän piti evästäkin hakea, yllättävän hyvin likka kesti kaikki huutamiset ja rikkoonuvat astiat jotka näytelmään kuuluu. Ja tietysti nautti sirkus-poikien viihdytyksestä :D .
 
Heippa vaan, Seikkis sopii meillekin vaikka ei varsinaisesti seikkailuiässä ollakaan vielä. Mutta tänään K testasi meidän oman pihan keinua ja oli ihan otettu siitä. Kohti uusia seikkailuja siis! Ehdotan tapaamisajaksi perjantaita ja klo 12. Vai oliko ne sääennusteet täysin sitä vastaan... no nehän ehtii kyllä moneen kertaan vielä muuttuakin. Jos on ihan kurja ilma, pitäisikö sitten miettiä jotain sisätiloja?

BabyBiohan on taas torstaina ja mitä ilmeisimmin me ollaan ainakin menossa. Kahvit sen jälkeen ollaan sovittu jo K:n toisten vauvakavereiden kanssa ;)

vib, et ainakaan näyttänyt siltä että olisi mitään ylimääräisiä kiloja tullut, olikohan se punnitus nyt ihan luotettava..? Pelkkää vauvaa se vaan on :D

Meillekin on kävelytuoli luvassa sitten kun sen aika koittaa, katsotaan nyt onko sille tarvetta. Toistaiseksi tuo lattialla pyöriskely tuntuu riittävän oikein mainiosti! Hyppylaitteenkin möin pois, ei ollut meillä sille lopulta kovin paljoa käyttöä. Ja tulihan siinä painorajakin yllättävän äkkiä vastaan... :whistle:

Annoin puuroasiassa lopulta periksi ja ostin erityistä vauvapuuroa. Kun se on niin onnetonta se kaurapuuron syönti. Katsotaan nyt onko kallis ja hieno vauva-ape sitten maistuvampaa... kun ei sitä maissisosettakaan sentään aamusta iltaan viitsisi syöttää, onhan se sellaista vauvojen rehua..!
 
Höh... mäkin haluun mukaan leffaan ja tapaamiseen, saiskohan tuota flunssaa joudutettua? Viime yö oli jo helpompi kuin kaksi edellistä, mut nokka tuhisee edelleen ja kuumettakin oli vähän. Inhottaa väkipakolla antaa nenätippoja. Silmät ei enää rähmi, niitten tippojen laitto se vasta haasteellista oli. Miksei voi pieni tajuta et hänen parhaakseen pitää kaiken maailman tököttejä tunkea melkein joka rööriin :(

Ylihuomenna olis viimeinen viittomakurssikin, pahoin pelkään et jää nyt väliin. Ja huomiselta jää hierontakin pois kun ei ole lapsenvahtia. Mistä mua rangaistaan :headwall: ? Jos tuo tytön kuume nyt laskis niin vois pienen lenkin tehdä ulkonakin. Tänäänkin oli NIIN ihana päivä.

Pinkee, meillä riisipuuro ja maustetut valmispuurot uppoaa tosi helposti, kaurapuuro on jostain syystä sen verran pahaa, et pitää kunnon lusikallisella hedelmä- tai marjasosetta huijata. Oisko se kaurapuuro niin limaista ja paksua, et sitä ei saa niin näppärästi huitaistua kitaansa... En mä ainakaan täydellisen hienoksi niitä hiutaleita jaksa jauhaa. Toivottavasti maistuu K:lle muut puurot. Mä muuten löysin banaanipuuroa kaupasta (siis riisi- ja maissipohjainen), piti ottaa kokeeksi.

Jännityksellä nyt ootellaan, tuleeko meille Saksasta pakettia vai ei. Tilattiin Tripp Trapp, pieniä leluja, kantoliina (josta mainitsinkin jo aiemmin), matkasänky ja jotain pieniä tarvikkeita vaunuihin/rattaisiin. Hitsi kun nyt tuli vasta mieleen, oisin voinu Sssallalta kysellä suosituksia, hän kun tuntui tilanneen Saksasta jotain joskus.

Jahas, ipana heräsi... voih. Saispa vielä nukkua niitä 10 tunnin unia...
 
Perjantai käy meillekkin, pitäiskö tehdä niin et jos on nätti ilma ni mennään seikkikseen ja jos ei ni mennään marakattiin, siel sais lapsoset leikkii lattial. Mimmonen leffa siel tulee täl kertaa?
 
harmillinen kyllä tuo Meeryläisen sairastuminen tähän väliin... Mä olisin mielelläni ottanu tyttösen lainaan. :D

Pitkiä unia kaivataan myös täällä... Miten osaakin olla niin väsynyt. Ja oman ajan tarpeessa. |O

Loppuviikko kuulostaa paremmalla tapaamisen osalta siinä mielessä, että nyt on vähän muuta ohjelmaa. Oon kotihomia puuhannu ja huomenna tulee appiukko työmatkallaan käymään, on yötäkin. Keskiviikkona olis kiva jaksaa sinne viittomia oppimaan ja torstaina vuosia täyttävälle miehelle :heart: täytyis ehtiä lahja ostamaan. Itelläkin vanheneminen lähestyy... En tosin kovin kummosesti meinaa juhlistaa. Jos tolle ukkelille kakun tekis viikonloppuna ja herkuttelis itekin vähän ennakkoon. :)

Risteilylahjakortteja olis tarjolla. On siis ylimääräsiä. Yytä tulemaan tai muuten yhteyttä, jos kiinnostaa. :)

Ja sit nauttimaan sitä kovasti arvostettua unta...
 
Pitihän se arvata... ei sieltä Saksasta mitään tule, kun ei ne toimitakaan Suomeen! Antoi kuitenkin laittaa tavaraa ostoskoriin ennen kuin kysyi yhteystietoja. Infotiedoissa lukee, mihin ne toimittaa, mut kuten aina ennenkin, niin ohjeet luetaan vasta sit kun muut keinot ei tepsi... ÄRSYTTÄÄ! Nyt sit joutuu ostamaan ovh:lla kaikki tarpeelliset. Onneks edes noita plussaseteleitä on sen verran, et saa Tripp Trapin edes alennuksella.

Jos me nyt tervehdytään perjantaiksi, niin ulkoilemaan voitais tulla, mut ihan varmuuden välttämiseksi vois sen Marakatin jättää väliin. Pakko kyllä päästä liikkeelle täältä neljän seinän sisältä, ettei homehdu. Jääkaappikin huutelee koko ajan, kun miihailee siinä lähettyvillä :LOL: Hulinoille on päästävä joka tapauksessa. No... jospa tää tästä iloksi taas muuttuis.

 
No nyt mulla on mennyt täysin ohi, enkä malta selailla aikasempia viestejä... Mistäs Marakattijutusta Meeryläinen kirjotteli? Onko sinnekin tarkotus perjantaina suunnata? *Muoks* Nyt hokasinkin... :D

Huomenna olis aamusta viittomien opettelua, eikä tää mamma o taaskaan kerrannu yhtään. Pitänee ennen nukkumaan kömpimistä käydä vielä nopeesti moniste läpi, etten ihan tyhmänä sitten istu siellä. Miehelle pitää käydä ostaan sit synttärilahja... Toivottavasti löytyy mieleinen sopuhintaan. Korttikin pitäs väsätä, kuten monelle muullekin... Nyt on oikein synttäriruuhka, kun tosi moni täyttää näin keväällä vuosia. Ja sit kohta on lakkiaisetkin... Voi sitä ainaista lahjapulmaa! :LOL:

Poika sano tänään uuden sanan... Olin kuulevinani että kakka, mut taiskin sanoo pappa. (On nyt käymässä ) Ainakaan pottaan ei pientä pissaa kummemmin tehnyt, kun siellä käytin. Tais olla mulla vaikkua korvissa... Ei ne ihan samaa taida tarkottaa. :LOL:

Perjantaille on luvannu kivaa säätä... Jos tosiaan on poutaa, niin otetaanko termarikahvittelut sinne puistoon? Sillai nyyttärimeiningillä. Meiltä löytyy kaks termaria ja kai sitä jotain vois vähän leipookin. Ajattelin pyöräyttää taas mansikkapiirakkaa, kun viimeks tuli niin hyvää. :p

Meeryläiset koittaa toipua siellä! :hug: Harmillinen toi tilaushomman mönkään meno... Saisko jostain edes melkein yhtä edullisesti? Mites niitten arskojen kanssa?
 
Hoo, nuo termarikahvithan kuulostaa hauskalta idealta. Kesän ensimmäinen piknik siis! Toivottavasti säät suosii. Täytyy miettiä mitä omaan nyyttiinsä käärisi.

Mulla on siis niin jumissa niskat ja hartiat että ihmetellä pitää että veri vielä kiertää. Hierojalle olisi pakko uskaltautua vaikka tässä vaiheessahan se on kyllä yhtä piinapenkkiä... hrrrrh. |O

Minä tilasin syksyllä muuten sieltä babyparadies-kaupasta Saksasta vallan ilman ongelmia. Sitä voin siis suositella, oli nopea ja luotettava ainakin meidän kohdallamme. Toipumisia Meeryläisille!
 
Jee jee, perjantaiksi lupasi ainakin hesarin aina optimistinen säätiedote jopa kolmeatoista plusastetta, joten voitaneen tähdätä seikkikseen. Onko se 12 hyvä aika sitten? Minä pääsisin kyydillä jos siihen tähdätään, kun mies menee GRADUseminaariin :eek:

Missäs muuten on Mansikka jälkikasvuineen? Hiiriemo? :wave:
 
Väsyttää...... en olisi millään jaksanut tänään nousta, mutta poika ei antanut armoa. Onneksi tulee kesä ja valoisat yöt.. jotenkin nyt kun poika nukkuu yönsä hyvin(ei herää kun harvoin ja nukahtaa itse) niin mä olen heti tottunut siihen "normaaliin" yöuneen ja olen ihan poikki... kun taas silloin kun nukkui tunnin pätkiä ja ehkä 3-4 tuntia yössä, niin ei väsyttänyt yhtään koska se kuului asiaan pienen kanssa. Outoa. Tosin kohta mulla on taas se vaihe että kroppa alkaa valmistautua pienen vauvan tuloon joten sitten en taas saa unta:)

Me saatiin eilen se ihana Koala-vauvakeinu! Verneri nukahti siihen melkein samantien kun laitoin eikä herännyt kun siirsin sänkyyn. Se mahtui jotenkin mun ja vernerin sänkyjen väliin, tosin kolhin vähän jalkojani siihen yöllä kun kävin katsomassa potsua. Se on kyl tosi ihana ja harmittaa kun ei heti hankittu pojallekin(mä kyllä olisin halunnut mutta mies ei suostunut, nyt en kysellyt vaan ostin ilman lupaa ja sekin tykkäsi siitä).

Puistopiknik kuulostaa kivalta! Täytyy miettiä mitä sitä tois:)Olisipa kaunis ilma.

Minä olen tehnyt pari päivää neliöliinaa, ja tänään saan sen valmiiksi toivottavasti. Olen ällön hidas kun en ole tottunut tuohon koneeseen, vähän aikaa meni kun pääsin sinuiksi sen kanssa. Liina on toiselta puolelta Lenya farkkuraita ja toiselta puolelta Hemteksin pöytäliina, katsotaan millainen tulee;)
 
Kaameasti tökkii taas tänään tämä palsta, valkoista vaan näyttää vaikka äsken runoilin tähän lootaan pitkän pätkän :/ .
Perjantai sopii hyvin, klo 12 on mainio aika.Missäs tavataan seikkiksessä ? Kävisikö se Uudenmaan ja Itäisen pitkänkadun kulma vai osaako kaikki suunnistaa sinne jäätelökioskille asti ? Minä voisin piknikille tuoda tonnikalasalaattia, jos sopii.
Jos nyt sattuu ennustuksista huolimatta satamaan tms. niin voidaan vaikka puhelinringillä sopia uusi paikka.Sateen sattuessa Marakattikin sopii meille, siellä on perjantaina se perhekahvilakin.
Likka on oikein innostunut tuosta seisomisesta, vetää itsensä kaikkea vasten pystyyn mutta ei osaa vielä laskeutua.Surkeana roikkuu sohvapöydässä ja kiljuu apua :heart: .Pitänee kohta sitten ostaa ne ensiaskelkengät ... millaiset mahtaisi olla hyvät ?
 
No minä voin tuoda piknikille leipää ja leivänpäällistä ja jotain hedelmiäkin vaikka. Täytyy muistaa myös ruokailuvälineet...

Tökkiipä tosiaan tämä homma, aamupäivällä olin tänne kirjoittavinani mutta eipä näy mitään sellaista... Mansikkaa ja Hiiriemoa huhuilin. Eli missä olette?!?!?
 

Yhteistyössä