Turnerin syndrooman aiheuttama keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nupun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nupun äiti

Vieras
Jos jollakin on kokemuksia samasta aiheesta, olisi lohduttavaa kuulla tarinoita niistä.Olin rv:lla 15.Ultrassa näkyi niskaturvotusta n.8 mm.Odottelimme vielä tuloksia istukkanäytetutkimuksesta, kun kävin normaalissa neuvolatarkastuksessa.Sydänääniä ei kuulunut, minut lähetettiin terveyskeskukseen ultraan, vauva ei liikkunut eikä sydämen sykettä näkynyt.Naistenklinikalla todettiin sama asia.Kaksi päivää myöhemmin tyttäremme syntyi(vauvamme oli ikäisekseen isokokoinen, joten minulle ei tarvinnut tehdä kaavintaa, sain synnyttää hänet).Halusimme nähdä vauvan, se oli elämäni paras hetki.Saimme pitää vauvaamme sylissä ja katsella häntä.Vaikka siitä on jo yli puoli vuotta muistan edelleen pienimmätkin yksityiskohdat hänestä.Erityisesti pienet varpaat ja sormet ovat jääneet mieleen.

Minä olen myös synnyttänyt yhden tyttären jolla oli myös turnerin syndrooma.Se oli silloin kova paikka enkä itse pystynyt silloin tytärtäni katsomaan vaikka sitä minulta kysyttiin ja hoitaja seuraavana aamuna totesi että oli ihan hyvä etten nähnyt koska oli niin hurjan näköinen ollut nesteturvotuksen vuoksi.Joudun vielä synnytyksen jälkeen kaavintaan.Minulla on kulunut siitä jo 7v. ja tapahtui keväällä,syksyllä odotin jo uudestaan ja sain terveen tyttären.Voin sanoa että sitä ei ikinä unohda mutta sen kanssa oppii eläämään!

Vaikka ultrassa näkyikin jonkin verran turvotusta, en olisi voinut kuvitellakaan, minkälaiselta se turvotus oikeasti näyttää.Silloin, kun näin vauvamme, en kuitenkaan säikähtänyt turvotusta, sillä ei se siinä vaiheessa mitenkään erikoiselta näyttänyt, vaikka sitä paljon olikin.
Nyt jälkeenpäin harmittaa, että en koskettanut vauvaani silloin.Hoitaja sanoi, että saamme ottaa halutessamme kuvan hänestä muistoksi.En muista, miksi emme ottaneet kuvaa, mutta nyt olisi ihanaa, jos epäselvän ultraäänikuvan lisäksi olisi myös oikea kuva hänestä.Onko kukaan ottanut kuvaa kuolleesta vauvastaan?Jos on , niin olisi mukava tietää onko kuvan katselu helpottanut surua ja sen käsittelyä...

Yhteistyössä