Turkulaiset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulossa ollaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulossa ollaan

Vieras
Suositelkaa jotain ravintolaa, mielellään saa olla leikkipaikka, ja kohtuuhintainen...
Niin ja minne kannattaa mennä kun on vain la-su aikaa tutustua kaupunkiin. Mukana 3v.
Se seikkailupuisto on ilmeisesti kiinni

Seikkis tosiaan on kiinni. Menkää vaikka jokirantaan, siellä on pieni leikkipaikka, ja föri yms on varmaan lapsen mielestä kivoja. Meidän 2½ v ja 4½ v ainakin rakastavat jokirantaa.

Ravintoloista Sevilla on oikeastaan ainoa, jossa mä tykkään syödä (eli ruoka on hyvää ) + josta löytyy leikkipaikka.

Mit, mitä, mitä? Onko seikkailu puisto huomenna suljettu? :o Me oltiin huomenna menossa sinne. (taas käymässä Turussa) täällä on kivaa. :D

Ravintolaa en osaa suositella, kun en leikkipaikoista tiedä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja nisse630063:
Me käydään aina ravintolassa siellä ravattulan ABC:ssä koska siellä on leikihuone sekä halpaa ruokaa lounaalla (sekä Hese).
Ei oo ihan keskustassa mutta jos teil on auto käytössä niin menkää.

Mä suosittelen tätä samaa. Ei ole mikään hieno ravintola, mutta jos joku pihvi ja perunat tai heseruoka kelpaa, niin sitten. Siellä on erillinen leikkitila, jossa myös pöytiä eli aikuiset voi syödä ja lapset leikkiä siinä ihan vieressä.

http://www.s-kanava.fi/valtakunnallinen/toimipaikka_artikkeli?themeid=2&sid=625935002

Ravattulan ABC on helkutin kaukana....keskustastakin löytyy kyllä Hese ja leikkipaikka, sekä Rosso, jos sentyylistä sapuskaa haluaa =)
(sitä, vieläkö keskustan Rossossa on leikkipaikka, en kyllä tiedä, kun en ole siellä ainakaan kymmeneen vuoteen käynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ravattulan ABC on helkutin kaukana....keskustastakin löytyy kyllä Hese ja leikkipaikka, sekä Rosso, jos sentyylistä sapuskaa haluaa =)
(sitä, vieläkö keskustan Rossossa on leikkipaikka, en kyllä tiedä, kun en ole siellä ainakaan kymmeneen vuoteen käynyt)

Turun keskustasta on n 5 km Auranlaaksoon. Jos on auto käytössä, matka on lyhyt. Keskustan Hesessä tai Rossossa ei ole yhtä hyvää leikkipaikkaa mun mielestä. Ja Auranlaaksossa saa sen auton ihan oven eteen toisin kuin keskustassa.

Ottakaa uimakamppeet mukaan ja käykää keskustassa olevassa Samppalinnan maauimalassa välillä virkistäytymässä. Kiva ja siisti paikka ja halpa (uimahallin hinnat). Turun kauppatori on mielestäni näkemisen arvoinen paikka, ostakaa sieltä välipalaa. Forum Marinum on erityisesti ollut poikalasten suosiossa, melko kallis paikka kuitenkin. Jokiranta ja Föri ovat kivoja paikkoja kuljeskella. Mun suosikkiravintolani on Ravintola Pippurimylly, siellä ei ole kylläkään erillistä leikkialuetta, mutta jonkin verran leluja lattialle leikittäväksi. Mutta siellä on lapsiystävällinen meininki ja on lapsiperheiden suosiossa.
Leikkipuistoja on kohtuullisen paljon ympäri kaupunkia, puistoalueilla.

Mä suosittelen kanssa ravintola Pippurimyllyä ja toinen mikä on ehdoton meidän perheen suosikki niin ravintola Kultainen hirvi, iha seikkaikupuiston lähellä Itäiselläpitkälläkadulla. Viihtyisä ja lapsirakas ravintola. Sitten vielä Dennis Linnankadulla. Siellä käy paljon lapsiperheitä ja on pallomeri ym.

Luostarinmäki ja AboaVetus on kans lasten mielestä upeita paikkoja. Aboa Vetuksessa sa leikkiä ja koskea.
http://www.turku360.fi/360/museot/aboavetus.htm
http://www.tkukoulu.fi/~tuiman/projekti/html/luostari.html
AboaVetus on jokirannassa ja ai juu, Linna ja mikäs sen nimi onkaan...se joku meri-juttu siellä vanhan köysitehtaan liepeillä, se oli kans lasten mielestä kiva.
Kultainen Hirvi kupittaalla on kiva ruokapaikka.
Tai sit hakee jonkun vitosen pizzan tai kebabin ja menee iknikille jokirantan.