Turkulaiset huomio!! Pysykää nyt kotona, ei saa lähteä mihinkään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Varsinais-Suomen päivystävä palomestari neuvoo ihmisiä pysymään kotona huonon ajokelin vuoksi. Ojassa on kymmeniä autoja, ja sään pelätään vielä pahenevan illan aikana. Vakavilta loukkaantumisilta on toistaiseksi vältytty.

Maan länsiosissa Turun ja Porin seudulla voi tulla vielä myöhemmin illalla hyvinkin sakeita lumikuuroja, varoitetaan Turun tieliikennekeskuksesta. Lunta voi tulla jopa 20 senttiä.

Ajokeli jatkuu huonona illalla vielä monin paikoin. Ilmatieteen laitos varoittaa, että ajokeli on erittäin huono Varsinais-Suomessa illan ja alkuyön aikana.

Mä pysyn. Menen saunaan ja sen jälkeen laitan yökkärin ja villasukat, raahaan peiton olkkarin sohvalle ja laitan hiukan glögiä. Mun puolesta saa sataa lunta.

No en mä ainakaan lähde tuonne ehdoin tahdoin (siis huvikseen) ajelemaan nyt autolla. Kun näkee mikä keli, tiet on tukossa lumesta ja monella onnettomalla on kesärenkaat alla....

Mutta toki aina jonkun pitää ihan uhman vuoksi lähteä huviajelulle, nää auktoriteettiallergiset....

Juuri tästä syystä mä en lähtenyt tänään kesärenkailla mihinkään. Nyt illalla en kyllä tajua, miksi tonne kesärenkailla pitäisi edes lähteä...

Luotan kyllä itseeni mutta en näihin vatipäihin mitä Turun liikenteessä tänäänkin on näkynyt, kun ei ole talviajotaitoa niin ei ole. Eikun suditaan talla pohjassa liikkeellelähtiessä, jarrutetaan kurvissa ja liikennevaloihin pysähdyttäessä pistetään jarrut pohjaan, onhan siinä absit... Oikeesti :headwall:.

On melko surkuhupasaa :D etelässä tulee lunta niin kehoitetaan sen takia pysymään kotona. Eikö ihmiset tajua vaihtaa niitä renkaita ja osaa ajaa. Mä en käsitä tätä hommaa.

Yhteistyössä