Turku vai Helsinki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helsinki
- isompi
- keskeisemmällä sijainnilla
- helpompi matkustaa ulkomaille, kun isompi lentokenttä vieressä, myös laivaristeilyillä paljon isompi tarjonta kuin Turusta
- parempi kauppavalikoima
- enemmän tekemistä ja paikkoja, jonne mennä, kesällä esim. Linnanmäki jne.

Turku :) koska täällä jo pitkään on asuttu. Helsingissä on kiva käydä, mutta liian vilkas lapsille asua, minun mielestäni. Turku on sopivan kokoinen, mutta ihan yhtä hyvin olisin aikoinani voinut asettua vaikka Tampereelle tai Jyväskylään.

Helsinki. Turku on syrjässä, keskellä ei mitään ja siellä asuu sisäsiittoisia juntteja... Olen siellä syntynyt ja asunut ekat 25 vuotta ja ei ikinä enää! Stadissa sentään tapahtuu jotain, toisin kuin Turussa.

Helsinki
Harvempi helsinkiläislapsi käy keskustan vilinässä jatkuvasti sitten kuitenkaan, syrjemmällä on ihan rauhallista (toki alueesta riippuen, mutta niinhän se on kaikissa kaupungeissa(.

Turussa, koska täällä on suku ja ystävät.

Lisäksi on tarpeeksi hyvät työ- ja opiskelumahdollisuudet, harrastusmahdollisuudet, ostosmahdollisuudet, tapahtumia ja tekemistä on tarpeeksi, matkustaminen onnistuu hyvin täältä käsin, ei ole pk-seudun ongelmia ja asuntojen hintataso on vielä ihan kohtuullinen.

Lisäksi Turku on minusta kaunis kaupunki, Helsinki ei miellytä ulkonäkönsä puolesta. Kiva siellä on aina kuitenkin käydä, ja matka taittuu nopeasti.

Helsinki, mutta en kyllä ole Turussa asunut, joten minulla ei ole siitä kokemusta. Perustelut on siis vaan mutuja. Helsinki on ihan o.k, muttei mikään paratiisi kuitenkaan.

Helsinki. En ole koskaan edes käynyt Turussa. Ei ole mun ominta aluetta tuo kolkka Suomea. Mieluummin Lappeenrannassa kuin Turussa. Helsingissä olen asunut 9 vuotta.

Varmaan Turku kun Helsinki on niin iso että on matkaa jokapaikkaan vaikka olis samassa kaupungissa. Ja lasten kannalta on kivempi että on vähän pienemmät ympyrät ja vähemmän kaikenmaailman hulluja :)
No asun täs välissä ja pääsen kumpaankin silloin kun haluun joten hyvä näin.

Ehdottomasti Turku! Turku on kaunis kaupunki täynnä historiaa. Olen asunut molemmissa ja sain tarpeekseni Helsingin ruuhkista ja ankeudesta. Onko ankeampaa paikkaa kuin joku Itä-Pasila tai idän lähiöt? Kallio on täynnä pulsuja ja narkkeja, Töölö on kamala kivikylä, vaikka talot ovatkin ihan kauniita ja vanhoja, ihmiset ovat kiireisiä ja aamun ja neljän ruuhkat venyttävät pinnaa, vaikka olisi lehmän hermot. Lisäksi helsinkiläiset ovat myös aika sisäänpäinsuuntautuneita. Harva (alkuperäinen) helsinkiläinen tietää yhtään mitään muusta Suomesta. Ja vaikka alkuperäiset helsinkiläiset ovat ärsyttäviä, niin kaikkein ärsyttävimpiä ovat sellaiset "Mie oon stadista" -tyypit, joita siellä on PALJON!

Kannustan Turkua koska helsinki on aivan liian vilkas ja muuteskin täynnä juoppoja joka paikassa.. Turku on hyvä, ei liian iso eikä liian pieni vaan sopivan kokoinen!

Yhteistyössä