Turkkilainen jugurtti vs. valion luonnonjugurtti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva karppiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitteleva karppiko?

Vieras
Kun olen huomannut, että täällä juuri karppaajat syövät "partaäijää". Niin onko se jotenkin parempaa, kun tavan valion luonnonjugurtti? Siis karppauksen kannalta parempaa, vai maistuuko se vaan paremmalle?

Itse aion laihduttaa 8 kg ja aion kokeilla karppausta, vaikken kunnon ohjeita löytänytkään. Karppausinfokin oli musta vaikeaselkoinen, eikä missään löydy ohjeita esim. päivän syömisiin. Haluaisiko joku ihana ihminen täällä kertoa, mitä kannattaa syödä? Kalaa en voi kotona valmistaa ollenkaan miehen allergian takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No mun käsittääkseni partaäijässä on enemmän rasvaa ja vähemmän hiilareita kuin tavallisessa luonnonjogurtissa, ja siksi se on siis parempi.

Onko karppauksessa tavoite syödä mahdollisimman paljon rasvaa? Olen oikeasti tietämätön...

Siis... miten perusteellisesti sä haluat infoa syömisistä? Tiedäthän sä, että karppauksessa on tarkoitus välttää hiilareita? Mun mielestä toimiva ohje on jättää kokonaan peruna, pastat ja riisit pois, ja samoin välttää sokeria mahdollisimman tarkkaan. Ateriamatriisista saa kattavan kuvan siitä mitä kannattaa ja ei kannata syödä, siinä voi myös vähän miettiä että mitä karppaamisen "alalajia" noudattaa.

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
No mun käsittääkseni partaäijässä on enemmän rasvaa ja vähemmän hiilareita kuin tavallisessa luonnonjogurtissa, ja siksi se on siis parempi.

Onko karppauksessa tavoite syödä mahdollisimman paljon rasvaa? Olen oikeasti tietämätön...

mahdollisimman vähän hiilareita. enemmän protskuja ja rasvaa.

No ei oikeastaan, vaan mahdollisimman vähän hiilareita, ja silloin se energiamäärä, mitä hiilareista saadaan, tulisi saada proteiineista ja rasvoista.

No ei oikeastaan, vaan mahdollisimman vähän hiilareita, ja silloin se energiamäärä, mitä hiilareista saadaan, tulisi saada proteiineista ja rasvoista.

Ok. Mutta eikös se rasva tee vähän huonoa verisuonille ja kolesteroliarvoille yms...?

Karppauksesta ihan ohimennen tungen tähän kertomaan, että mä inhosin (inhoan) sitä karppaksesta kohkaamista ja julistamista. Olin todella todella nihkeä..ja olen ehkä edelleen. Mutta..kävin aiemmin tota matriisia kattelemassa ym. ja huomasin olleeni puhdas karppi jo vuosia... Miksihän mä en sitten ole tosi timmi ja huippuenerginen jatkuvasti?

Ok. Mutta eikös se rasva tee vähän huonoa verisuonille ja kolesteroliarvoille yms...?

No mä en ainakaan ole kokenut, että mun rasvan saanti mitenkään lisääntyisi, paitsi pehmeiden rasvojen, koska sitä saa mm. avocadosta ja salaattien mukana öljystä. Karppaamisessa kehotetaan yleensä esim. margariinin sijaan käyttämään voita, mutta eihän sitä tule käytettyä mihinkään, kun ei syö leipää. Mulla ei ainakaan ole kolesteroliarvot nousseet karppaamisen aikana, päinvastoin, ovat pysyneet ihan hyvällä tasolla.

Yhteistyössä