Turkiskuoriainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
kellään kokomuksia tosta kyseisestä elukasta ?
Ne on ny vallottan meijän vaatekaapin ja tänää tulee myrkyttäjät.. mut paskaakos se auttaa ne että ne myrkyttää kerrostalossa meijän asunnon vaan ??

nimimerkillä: itkenyt päivä tolkulla

Ei taida auttaa, että myrkyttävät vain teidän asunnon.

Itse pistän aina esim. kirpparilta ostamani vaatteet pakkaseen muutamaksi päiväksi. Talvella kunnon pakkasille, kaikki vaatteet parvekkeelle 3-4 päiväksi, min. 20 astetta pakkasta.

Ei auta. Koko kerrostalo pitäisi myrkyttää ja välttämättä sekään ei auttaisi pidemmän päälle. Meillä niitä on ollut jo useamman vuoden. Aluksi ällötti ihan hirveästi, mutta nyt olen jo tottunut. Siivoamista, siivoamista ja siivoamista. Mitään vaatekasoja ei saa jättää lattialle. Arvokkaammat vaatteet on laitettava pukupusseihin. Ei pehmoleluja (ainakaan mitään kasoja). Kaappien ahkeraa siivoamista (meillä änkee keittiön astiakaappeihin, vaikka siellä ei edes ole mitään syötävää. Tulee varmaan jostain kaapistojen koloista esiin). Talo on vanha maalaistalo ja kivoja oleskelukolosia riittää. Tilanne pysyy hallinnassa ahkeralla siivoamisella ja järjestyksellä. Kesällä näkyy muutamia kuoriaisia ja toukkia, talvella rauhallisempaa.

[QUOTE="...";24495083]Itse ostin luontoliiton kaupasta joskus seetripuupalikoita kaappeihin. Eipä näkynyt enää kuoriasia! Muuttivat kai naapureiden komeroihin. :)[/QUOTE]

kauppa tämä siis on? mistä muualta saa seetripuunpaloja

Tämä kauppa oli joskus Helsingin keskustassa. Olen kuullut, että palikoita myytäisiin myös ihan joissain tavallisissa isommissa kaupoissa. Meillä ainakin toimivat.

[QUOTE="mikä";24495096]kauppa tämä siis on? mistä muualta saa seetripuunpaloja[/QUOTE]

Nuo seetripuun palaset unohdinkin. Minullakin niitä on. Jonkin verran auttaa. Sitä saa myös öljynä. Ei täysin estä ötököiden tuloa, mutta nähtävästi ne ei tykkää seetrin hajusta. Puupaloja kannattaa välillä rapsutella, jotta ne tuoksuvat paremmin :D

pystyyköhän tuota seetripuuta tilaamaan netistä ?
vituttaa suoraan sanottuna kun 3vk asuttu tässä asunnossa ja tuommoinen ylläri sitten tuli.
tänää olis tarkotus pakastaa kaikki vaatteet.. mut onks kokemusta et miten sen pakastuksen jälkee, pitääkö ne vaatteet pessä vaiko suoraa kaappiin ?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;24495403:
pystyyköhän tuota seetripuuta tilaamaan netistä ?
vituttaa suoraan sanottuna kun 3vk asuttu tässä asunnossa ja tuommoinen ylläri sitten tuli.
tänää olis tarkotus pakastaa kaikki vaatteet.. mut onks kokemusta et miten sen pakastuksen jälkee, pitääkö ne vaatteet pessä vaiko suoraa kaappiin ?

Itse olen vain antanut levähtää pari tuntia sängyn tai soffan päällä pakkasesta oton jälkeen. Pesuhan ei ötököitä tapa. Mutta esim. saunan lämpö kyllä myös hävittää salamatkustajia.

Nyt sitten tarvii hommata noita seetripuun paloja, ettei koko aikaa tarvitse vaatteita pakastella.

[QUOTE="Tuikku";24495426]Itse olen vain antanut levähtää pari tuntia sängyn tai soffan päällä pakkasesta oton jälkeen. Pesuhan ei ötököitä tapa. Mutta esim. saunan lämpö kyllä myös hävittää salamatkustajia.

Nyt sitten tarvii hommata noita seetripuun paloja, ettei koko aikaa tarvitse vaatteita pakastella.[/QUOTE]

elikkäs toi pakastaminen ainaki luulis auttavan.. luin tosin kans et saunassa 2h olis viel parempi.
siis ihan järkyttävä homma edessä.. mä en kestä.
7 vk laskettuun aikaa ja pitäis viel alkaa vaatteett ym pakastaa tai saunottaa :(

Meillä löyty kesäloman jälkeen sängystä kyseisiä toukkia. Kaikki vaatteet, lakanat, pyyhkeet ymsyms saunottiin tai pakastettiin ja sinetöitiin jätesäkkeihin. Myrkyttäjä tuli seuraavana päivänä, ja myrkytti meijän kämpän, jonka jälkeen olen kaksi elävää löytänyt vielä.. En tiedä jos myrkyttäjä auttaa kokonaan, mutta koko talo on menossa myrkytykseen.. Sitä ennen ei kyllä oteta vaatteita pois pusseista.. Ilmastointikanavista niitä tippuu, meillä oli ainakin yks ihan röörin kohdalle tippunu ja kärsi siinä saamastaan myrkystä, ei pystynyt liikkumaan.. Eihän ne ihmisille mitään tee, mutta on kyllä tosi ällöttävää.. että ei kun onnea vaan hävitykseen.. kyllä ne siitä pois menee jos tarpeeks vaan myrkyttää! Muurahaismyrkky joka on saatavana jauhona on vissiin aika tehokasta myös, sitä ollaan sängyn alimpaan patjaan laitettu saumakohtiin johon nukkaa kertyy ja ei oo sen koommin sänkyyn eksyny!

Yhteistyössä