Turhis ! Vanhemmat ja puistoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jeps1

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
4 007
0
36
Ihan alkuun, niin nyt mua ottaa vielä niin päähän jotta tulee varmasti nähtyä asiat aika mustavalkoisesti...

Mutta oltiin tänään puistossa kaverin kanssa. Meillä molemmilla on 1,5v lapset jotka siinä sitten leikki keskenään...no kuinka ollakkaan sieltä jostain tulee sellainen enkelinkiharainen tyttölapsi ja koittaa ensin ajaa sellaisella kolmipyörällä monta kertaa kaverin muksun päälle.
No siinä sitä tyttöä kiellettiin ja mietittiin missä mahtaa äitinsä olla kun ei tule puuttumaan tilanteeseen mitenkään.
Hetken kuluttua tämä sama lapsonen yrittää töniä mun lastani alas semmoiselta korokkeelta sitä ennen oli yrittänyt ajaa päälle monta kertaa...siis ihan kiusantekoa kokoajan. No menin sitten sanomaan sille tytölle, että nyt loppui ja ketään ei kiusata täällä. Siihen sitten pelmahti sen tytön veli paikalla ja sanoi mulle, että sinä et mun siskoa määrää ja se tekee mitä haluaa. Sanoin vaan että asia selvä, mutta ei toimi mun kanssa tollaiset periaatteet.

Siinä sitten katseltiin pitkän aikaa kun tämä tyttö jatkoi muiden lasten terrorisointia ja mietittiin missä mahtoi äiti/isä olla. No siellä se istuskelikin sivummalla ja katsoi vaan miten muksunsa pisteli menemään.
Siis voi juma, tollaiset äidit pitäisi laittaa jollekkin kurssille jossa kerrotaan mikä on normaalia käytöstä ja mikä ei ja missä kohden tulee puuttua.

Voi perse sanon minä...ja jos sattuu ko äiti tätä palstaa lukemaan niin Kannelmäen puistossa oltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Ymmärrän hyvin ärtymyksesi.
Ja tätä vielä tapahtuu niin valitettavan usein.
Minä olisin varmaan mennyt äidin puheille,pahapäinen kun olen :D

Me odotettiin, jotta ois tullut lähemmäs meitä niin oisin sanonut, ettei ois pahitteeksi puuttua oman lapsensa tekosiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne enkelinkiharat liittyy mihinkään kun piti mainita?

No siis ihan sillä, että se tyttö näytti niin liikkikseltä ettei ois osannut ajatella sen olevan niin pahaa täynnä.

Pahaa täynnä? Mun mielestä toi on aika pahasti sanottu ilmeisesti kovin pienestä lapsesta! Ei kai se sen lapsen vika ole, jos äiti ei ole kertonut miten saa käyttäytyä? Pahaa täynnä.. mua jotenkin kyrsii nyt tuo sinun sanavalinta.. mistä sä tiedät jos sillä oli vaan huono päivä ja purkas sen muihin lapsiin, tuskin nyt sentään läpeensä paha on..

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
kuulosta meidän naapureilta :whistle:

naapurin 4v poika oli ajanut PYÖRÄLLÄ koulu käytävällä, kun olimennyt siskoaan hakemaan koulusta. Äitinsä ei sanonut mitään :o

mitäs sitä kieltämään kun poika kerta haluaa...tulee vaan pahamieli :kieh: :kieh:

No siis ihan sillä, että se tyttö näytti niin liikkikseltä ettei ois osannut ajatella sen olevan niin pahaa täynnä.

Pahaa täynnä? Mun mielestä toi on aika pahasti sanottu ilmeisesti kovin pienestä lapsesta! Ei kai se sen lapsen vika ole, jos äiti ei ole kertonut miten saa käyttäytyä? Pahaa täynnä.. mua jotenkin kyrsii nyt tuo sinun sanavalinta.. mistä sä tiedät jos sillä oli vaan huono päivä ja purkas sen muihin lapsiin, tuskin nyt sentään läpeensä paha on..

No sori vaan, mutta en osaa just nyt sanoa että siinä lapsessa ois jotain niin hyvää kun näin mitä kaikkea se siellä puistossa teki. Ei sillä tavoin ainakaan mitään rajoja opita jos ei vanhemmat edes puutu ja ohjaa.

:saint: minusta ainakin ..lapsi näyttää enkeliltä mutta on piruja täynnä..

Meillä 1,8kk enkelikiharainen tyttö.ja nyt alkanut lyöminen puistossa ja hiekanheitto :headwall:
Mut minä kyllä napakasti kiellän ja komennan.lapiot lähtee pois ja muuta.

En tajua ,miten voi antaa olla lapsen joka käyttäytyy noin.katsoa vaan vierestä. :/ kohta on ihan turha enään puuttua tekemisiin ,kun tulee ikää.
ite kommen muidenkin lapsia jos aihetta ja samoin tyttöä saa komentaa,jos en itse ole ajantasalla touhuista.

Jos omat vanhemmat ei kasvata lapsiaan, niin jonkunhan on se homma tehtävä :kieh:

Mä olisin kyllä käynyt sanomassa tämän lapsen vanhemmalle että hei, herätys, lapsesi kiusaa muita, puutu asiaan!

meidän naapurit ei komenna omiaan, mutta myöskään minä en kuulema saa sanoa.

Elsi seuraavalla keralla kun naapurin 1v tyttö ottaa meidän 7v poikaa kädestä,pitää toivoa että ottaa lujemmin ja j'' j'lki. silloi vois mennä lääkäriinja tehdä pahoinpitelystä lapselel syytteen. lkoonki vaan alaikäinen, mutta jos kerra vanhemmat ei muten välitä

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jotkut vanhemmat eivät komenna lastaan, vaan olettavat ilmeisesti muiden pistävän jälkikasvuaan ojennukseen. Olen toteuttanut menestyksekkäästi tätä tasapuolista komentelua.

Joo noinhan sen on sitten mentävä, että muut kasvattavat. Mutta ei ollut yksinkertaisesti kovin mukava puistoreissu kun sai vahtia kokoajan et mistä päin tämä tyttö tulee pyörän tai muun vempeleen kanssa...lujalla vauhdilla.
Se ei enää näemmä riitä jotta kasvatat omista lapsista ns käytöstavat omaavia yksilöitä vaan saa siinä sivussa sitten kertoa ventovieraidenkin muksulle miten voi tehdä ja miten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja okokok:
Olisi kannattanut mennä sanomaan äidilleen asiasta

Joo, siinä meni vaan aika tovi ennen kuin tajuttiin kuka niiden äiti on...se nainen kun istui niin sivussa ettei osattu edes ajatella hänen olevan näiden lasten äiti.

Elsi seuraavalla keralla kun naapurin 1v tyttö ottaa meidän 7v poikaa kädestä,pitää toivoa että ottaa lujemmin ja j'' j'lki. silloi vois mennä lääkäriinja tehdä pahoinpitelystä lapselel syytteen. lkoonki vaan alaikäinen, mutta jos kerra vanhemmat ei muten välitä

Siis naapurin yksivuotias ottaa sun seitsemänvuotiastasi kädestä kiinni, ja sinä aiot nostaa syytteen pahoinpitelystä? :o
HALOO, Hernis! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Elsi seuraavalla keralla kun naapurin 12v tyttö ottaa meidän 7v poikaa kädestä,pitää toivoa että ottaa lujemmin ja j'' j'lki. silloi vois mennä lääkäriinja tehdä pahoinpitelystä lapselel syytteen. lkoonki vaan alaikäinen, mutta jos kerra vanhemmat ei muten välitä

Siis naapurin yksivuotias ottaa sun seitsemänvuotiastasi kädestä kiinni, ja sinä aiot nostaa syytteen pahoinpitelystä? :o

korjasin, kyse on 12vuotiaasta

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Elsi seuraavalla keralla kun naapurin 12v tyttö ottaa meidän 7v poikaa kädestä,pitää toivoa että ottaa lujemmin ja j'' j'lki. silloi vois mennä lääkäriinja tehdä pahoinpitelystä lapselel syytteen. lkoonki vaan alaikäinen, mutta jos kerra vanhemmat ei muten välitä

korjasin, kyse on 12vuotiaasta

*huokaisee helpotuksesta*
Mä jo näin sieluni silmillä miten yksivuotiasta tuttisuuta viedään käsiraudoissa poliisikamarille :laugh:
Mutta joo. Jos 12 v kiusaa pienempäänsä niin tottakai siihen täytyy puuttua, ja kovin keinoin!

Jotkut vanhemmat eivät komenna lastaan, vaan olettavat ilmeisesti muiden pistävän jälkikasvuaan ojennukseen. Olen toteuttanut menestyksekkäästi tätä tasapuolista komentelua.

Joo noinhan sen on sitten mentävä, että muut kasvattavat. Mutta ei ollut yksinkertaisesti kovin mukava puistoreissu kun sai vahtia kokoajan et mistä päin tämä tyttö tulee pyörän tai muun vempeleen kanssa...lujalla vauhdilla.
Se ei enää näemmä riitä jotta kasvatat omista lapsista ns käytöstavat omaavia yksilöitä vaan saa siinä sivussa sitten kertoa ventovieraidenkin muksulle miten voi tehdä ja miten ei.

Kieltämättä rasittavaa. Mutta nyt on naamani ja ääneni tullut niille muillekin muksuille jo aika tutuksi. Ei se omakaan uhmaikäinen, enkelikiharainen tyttöni aina osaa käyttäytyä, mutta sitten me lähdemme leikkipuistosta huudon saattelemana parin varoituksen jälkeen pois...
Terveisiä Malminkartanosta!

Ja sitten ihmetellään miksi kouluissa ja päiväkodissa kiusataan niin paljon ? Kyllä se kiusaamisen malli ja sallivuus alkaa jo kotoa ja opitaan omilta vanhemmilta. Ikävä kyllä :(
Omien lapsieni kanssa olen ollut puistoissa leikkimässä jo lähes 5v . Ne lapset jotka saivat jo naperona "vanhempien luvalla" tehdä mitä halusivat toisille ovat jatkaneet sitä eskariin asti ja tuskin lopettavat kun koulu alkaa :(

Kieltämättä rasittavaa. Mutta nyt on naamani ja ääneni tullut niille muillekin muksuille jo aika tutuksi. Ei se omakaan uhmaikäinen, enkelikiharainen tyttöni aina osaa käyttäytyä, mutta sitten me lähdemme leikkipuistosta huudon saattelemana parin varoituksen jälkeen pois...
Terveisiä Malminkartanosta!

Missä puistossa te käytte ? Me oltiin tänään Trumpetissa.
Joo, ja en voi sanoa että omani on mikään puudeli...mutta ei nyt sentään tollaisia tee. Serkustensa kanssa vääntää...jos on vääntääkseen.

Yhteistyössä