Turhis, mutta harmittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuolle ei anna mittään!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuolle ei anna mittään!

Vieras
Mites teillä muilla, jos appivanhemmat tuo teille jotain, tuovatko koko perheelle, vai jäättekö te ilman?

Meillä siis AINA näin: ostaavat millon mitäkin lapsille ja pojalleen, mut minä en saa koskaan mitään! :( Ostelevat "lahjoja" muullonkin kuin merkkipäivinä, ilman mitään erityistä syytä, ovat vaan saattaneet nähdä jotain kivaa mistä lapsenlapset tai oma poika vois tykätä/tarvita. Nytkin toivat lapsille muumilasit ja mun miehelle jonkun kampaamo shampoon, luulin ensin että se on mulle, ehdin oikein ilahtua, mutta sitten oikein erikseen sanoivat että se on heidän pojalle. Oisko ihan kamalaa tuoda mulle vaikka se kukkapuska tai kahvipaketti tai keksipaketti, kun kerta muillekin tuodaan jotain?!? En sillä, että olisin heidän lahjusten perään, mutta ihan vaan periaatteesta! Miks ei sit vois tuoda jotain sellasta joka ilahduttaa koko perhettä? Tai tuoda vain lapsille? Tai olla tuomatta mitään? Miksi se yksi aina unohdetaan? Olkoonkin niin etten ole heille mitään sukua, mutta minä tätä taloa huushollaan, pidän huolen heidän lapsestaan ja heidän lapsen lapsista. Ja minä heitä kahvitan kun täällä käyvät. Harmittaa vaan... :(

Meillä ei edes käy miehen äiti+isäpuoli :D Ainoastaan miehen äidinäiti ja äidinisä ja he kyllä tuovat jokakerta koko porukalle :) Esim.Kahvia, hedelmiä, keksiä, kukkia, lapselle kirjoja, keräilytavaroita yms.

Meillä siis nuo appivanhemmat asuu samalla paikkakunnalla ja käyvät viikottain, monesti vaan pistäytymässä ja tuovat vähän väliä jotain, mutta mä en oikeesti ole koskaan saanu mitään! Joo, valivali... Mutta on aika "arvoton" olo. Anoppilassa tulee harvemmin käytyä, mutta aina vien niille jotain. Siis just tyyliin kahvia tai kukkia ym, sellasia juttuja mitä nyt yleensä kylään mennessä viedään. Eikä ole kyse mistään että kun "minä annan teille niin teidänkin on annettava mulle". Mut se että muille perheenjäsenille tuodaan jotain, mutta mut unohdetaan aina. :(

Ehkä eivät vaan osaa tuoda sulle mitään. Oman lapsen mieltymykset on varmaan tiedossa ja lapsia yleensä on helppo miellyttää mutta vähänkö usein täälläkin valitetaan siitä mitä se anopinretale taas kehtasi mulle tuoda.

Mut eihän se ole sen vaikeempaa kuin vaikka kahvipöytään jotain. Vaikkakin sitä muutkin syö, niin oishan se kuitenkin kohtelias huomion osoitus talon emännälle ja hyvä tapasta.

No en ihmettele, jos tuntuu pahalta ja ulkopuoliselta. Varmasti tulee sellainen olo, että "ei ole sukua", vaikka liiton kautta onkin. Ne on ne pienet kohteliaat eleet... juuri se suklaalevy tai kahvipaketti tms. En vaan tiedä, voiko tilanteelle mitään. Todella vaikea alkaa tuollaisesta ääneenkään puhumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuolle ei anna mittään!;22893611:
Mut eihän se ole sen vaikeempaa kuin vaikka kahvipöytään jotain. Vaikkakin sitä muutkin syö, niin oishan se kuitenkin kohtelias huomion osoitus talon emännälle ja hyvä tapasta.

ymmärrän kyllä tosi hyvin sua. kun itse aina miettii että kaikille jotain..tai sitten vain lapsille. Olisi se kyllä kohteliasta jotain tuoda..eikä todella ole vaikeaa ostaa kahvia tms kahvileipää jos kerta omalle pojalleen osaa ostaa shampootakin..luulisi sitä tietävän että eiköhän se vaimokekin tykkäisi shampoosta tms...vähän käsiä taitavat olla!

No kyllä sekin olisi epäkohteliasta, jos muille tuodaan jotain henkilökohtasta ja perheen äidille kahvipöytätarjottavat. Jota siis kaikki nauttisivat.
Vähän sama kun perheenäiti sais synttärilahjaksi tehosekoittimen, imurin, kahvinkeittimen, mopin, yleiskoneen jne....

Meillä kyläillään niin usein ettei ole tapana viedä/tuoda yhtään mitään. Joskus mun isovanhemmat tuo tullessaan esim kahvia ja keksejä.

Ap, ymmärrän harmituksen, aika ärsyttävää. Ihan kuin koitettaisi viestiä jotain, että et kuulu joukkoon tms.

Olipa aika nolo tuo shampoo hommakin. Kun ei nyt jääny kellekään epäselväks että luulin sen olevan minulle. Ois ollu ihan korrektia siinä tilanteessa sanoa että se on teille kummallekin!

No kyllä sekin olisi epäkohteliasta, jos muille tuodaan jotain henkilökohtasta ja perheen äidille kahvipöytätarjottavat. Jota siis kaikki nauttisivat.
Vähän sama kun perheenäiti sais synttärilahjaksi tehosekoittimen, imurin, kahvinkeittimen, mopin, yleiskoneen jne....

Meillä kyläillään niin usein ettei ole tapana viedä/tuoda yhtään mitään. Joskus mun isovanhemmat tuo tullessaan esim kahvia ja keksejä.

Ap, ymmärrän harmituksen, aika ärsyttävää. Ihan kuin koitettaisi viestiä jotain, että et kuulu joukkoon tms.

ei minusta, johan aapee juuri sanoi että pitäisi siitä jos jotenkin muistaisivat..veisivät tosiaan edes sen kahvipaketin tms..kun kuitenkin hän niitä kestittelee siellä ja varmasti eniten (yleensä) perheen äiti hoitaa kauppajutut ym...minä kyllä tykkäisin..eniten loukkaisi se ettei mitään tuoda..koskaan siis! en myöskään minä todellakaan tarvitse mitään, enkä pyydä..vaan se jotenkin aina ilahduttaisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuolle ei anna mittään!;22893750:
Olipa aika nolo tuo shampoo hommakin. Kun ei nyt jääny kellekään epäselväks että luulin sen olevan minulle. Ois ollu ihan korrektia siinä tilanteessa sanoa että se on teille kummallekin!

olen kyllä täysin samaa mieltä, vähän hölmöä tuo on ollut. :/

Täytyi oikein miettiä että mitä appi tuo, jos tuo. Merkkipäivänä tai joluna jonkun raha-arvan, muuten jos tuo tuo hirvenlihaa, mansikoita, leipää, pullaa... En yleensä mieti asiaa onko ei merkkipäivä lahjat jollekin henkilökohtaisesti vai ei.

Jos ap:n anoppi ei tiedä, mitä voisi tuoda tuliaisiksi ap:lle, niin voisi varmaan urkkia asiaa pojaltaan? Mä ainakin olen urkkinut tyttäreltäni kaikenlaista jo valmiiksi :D

kyllä minäkin ymmärrän ap:tä. Kurjaahan se on että koskaan ei mitenkään "muisteta" vaikka kaikkia muita perheessä muistetaan. Sen ymmärrän että lapsia muistetaan mutta on minusta vähän hassua että aikuiselle miehelle äiti ostaa shampoota. Vähän tulee kieltämättä sellanen olo että anoppi paapoo poikaansa...

[QUOTE="vieras";22893830]kyllä minäkin ymmärrän ap:tä. Kurjaahan se on että koskaan ei mitenkään "muisteta" vaikka kaikkia muita perheessä muistetaan. Sen ymmärrän että lapsia muistetaan mutta on minusta vähän hassua että aikuiselle miehelle äiti ostaa shampoota. Vähän tulee kieltämättä sellanen olo että anoppi paapoo poikaansa...[/QUOTE]

Niin se paapookin! Tai ainakin yrittää. Mun mies on jo pitkälti yli 30-vuotias, mut edelleen äiti ostelee vaatteita ym.

En tiedä, ehkä tuo ettei mulle osteta mitään, on osaks sitä, että olen tarkka sisustusjutuissani. Anoppi on joskus yrittäny sisustaa meidän kotia, mutta pistin sille ystävällisesti stopin. Ehkä hän siitä kantaa kaunaa edelleen. Mutta on ihan eri asia ostaa esim. sitä kahvitarjottavaa, kukkia ym. kuin verhot tai kahviastiasto!

Mut kiitti ymmärryksestä teille! :) Toivottavasti muilla on vähän ajattelevampia appivanhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuolle ei anna mittään!;22893888:
Niin se paapookin! Tai ainakin yrittää. Mun mies on jo pitkälti yli 30-vuotias, mut edelleen äiti ostelee vaatteita ym.

En tiedä, ehkä tuo ettei mulle osteta mitään, on osaks sitä, että olen tarkka sisustusjutuissani. Anoppi on joskus yrittäny sisustaa meidän kotia, mutta pistin sille ystävällisesti stopin. Ehkä hän siitä kantaa kaunaa edelleen. Mutta on ihan eri asia ostaa esim. sitä kahvitarjottavaa, kukkia ym. kuin verhot tai kahviastiasto!

Mut kiitti ymmärryksestä teille! :) Toivottavasti muilla on vähän ajattelevampia appivanhempia.
Minkä ikäiselle lapselleen ei mielestäsi enää saa ostaa vaatteita, shampoota tms? Mulla täyttää tytär 25 ja en ole tullut ajatelleeksikaan, että jos näen jossain jotain kivaa tai saan jostain jotain edullisesti, en saisikaan enää ostaa sitä tyttärelleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22893926:
Minkä ikäiselle lapselleen ei mielestäsi enää saa ostaa vaatteita, shampoota tms? Mulla täyttää tytär 25 ja en ole tullut ajatelleeksikaan, että jos näen jossain jotain kivaa tai saan jostain jotain edullisesti, en saisikaan enää ostaa sitä tyttärelleni.

No kyllä mun mielestä jos lapsilla on jo omat perheet niin se äiti vois ainakin vähentää sitä vaatteiden ym perusjuttujen ostamista. Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäis ite osata vaatteensa ostaa. Eri juttu tietty jos joskus sillon tällöin ostaa jotain mutta että jatkuvasti ei mee mun jakeluun.

Harvemmin tuovat mitään yksityisesti kenellekään. Lapsille synttärilahjatkin antavat yleensä rahana. Toki jotain pojalleen saattavat tuoda, mutta en mä niist edes tiedä. Tuovat usein kuitenkin esim. poroa tai marjoja tai muuta vastaavaa koko perheelle myös minä saan niitä syödä;)

[QUOTE="vieras";22893960]No kyllä mun mielestä jos lapsilla on jo omat perheet niin se äiti vois ainakin vähentää sitä vaatteiden ym perusjuttujen ostamista. Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäis ite osata vaatteensa ostaa. Eri juttu tietty jos joskus sillon tällöin ostaa jotain mutta että jatkuvasti ei mee mun jakeluun.[/QUOTE]
Kyllä mun tyttäreni osaa ostaa itselleen vaatteita. Mutta ehkä mä ostelen edelleen ainakin siihen asti, kunnes se itse asiasta huomauttaa. Mä en pidä mitenkään kummallisena sitä, että lähisukulaiset ostaa jotain ihan perusjuttujakin...just viime viikolla oli käynyt mun vanhempien oven takana taas maanviljelijä, joka kauppaa suoraan tilalta perunaa, porkkanaa, sipulia jne ja faija toi mulle 5 kg perunoita. Vaikka osaan ostaa perunat itsekin ja täytän kohta 50 v.

Keittiönoita: en mä sanonukaan että EI saa ostaa. Totesin vaan "vieraalle" että paapoo ja ostaa vaatteita. Mua ei pätkäkään häiritse että anoppi ostaa pojalleen vaatteita. Lähinnä ehkä huvittaa. Ja lähinnä se mun miestä häiritsee koska äitinsä ostamat vaatteet ovat hieman pappatyylisiä hänen makuunsa. :D Anoppi kun ostaa periaatteella paita omalle miehelle ja toinen samanlainen pojalle, joka on 40v nuorempi...

Ja juurikin noin, että siinä vaiheessa kun lapsella on oma perhe, niin ehkä ne vaateostokset vois rajottaa niihin syntymäpäiviin ja jouluihin. :)

[QUOTE="vieras";22893830]kyllä minäkin ymmärrän ap:tä. Kurjaahan se on että koskaan ei mitenkään "muisteta" vaikka kaikkia muita perheessä muistetaan. Sen ymmärrän että lapsia muistetaan mutta on minusta vähän hassua että aikuiselle miehelle äiti ostaa shampoota. Vähän tulee kieltämättä sellanen olo että anoppi paapoo poikaansa...[/QUOTE]

Toisilla on tapana aina tuoda jotain tullessaan, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa. Sitä mä en vain ymmärrä, että jos tuo shamppoon, niin pitääkö se nimetä jollekin, eikö sen shamppoon voi antaa koko perheelle? Vähän niinkuin, että toisi pipari paketin vain yhdelle.

Yhteistyössä