Turhis: ideoita, mitä voisi syödä kun ei oikeen mitään tee mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SusieQ:
Salaattia ja kylmiä hedelmiä - Tyyliin mandariiniä, nektariinia, ananasta, persikkaa. Niin ja vaikka purkista omassa mehussaan, niin ei oo niin makeita.

Ihana idea! Unohdin täysin, että voisi syödä ananasmurskaa. :)

*kaivaa ananasmurskapurkkia kaapista*

Pitänee vielä miettiä, mitä ruokaa laittaisi, mutta hedelmäsalaatilla ja ananaksella pärjää ainakin jonkin aikaa. Pelottaa vaan hemoglobiinin lasku, kun ei oikeen lihaa ole saanut alas pitkään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Pitänee vielä miettiä, mitä ruokaa laittaisi, mutta hedelmäsalaatilla ja ananaksella pärjää ainakin jonkin aikaa. Pelottaa vaan hemoglobiinin lasku, kun ei oikeen lihaa ole saanut alas pitkään aikaan.

Eikös kaikki vihreä sisällä rautaa, ellen väärin muista? Kannattaa googlettaa. Ja synnytyksen jälkeen, kun hemoglobiinini oli alhaalla ja saan rautalääkkeistä vain pahoinvointia, niin anoppi juotti minulle litrakaupalla mustaherukkamehua. Kaurapuuro ja c-vitamiini (esim tuoremehu) nistavat myös hemoglobiinia.

Minulla raskauspahoinvoinnin aikaan maistui porkkanasosekeitto. Se meni alas ja pysyi sisällä. Raejuustoa laitoin pinnalle syöntivaiheessa ja itse keittoo hieman sulatejuustoa niin oli vähän ruokaisempaa..

Mutta on se inhottavaa kaupassakin kävellä niitä hyllyjä läpi ja miettiä mitä saattaisi syödä, edesvähän..

Onneksi se on ohimenevä tila! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:

Eikös kaikki vihreä sisällä rautaa, ellen väärin muista? Kannattaa googlettaa. Ja synnytyksen jälkeen, kun hemoglobiinini oli alhaalla ja saan rautalääkkeistä vain pahoinvointia, niin anoppi juotti minulle litrakaupalla mustaherukkamehua. Kaurapuuro ja c-vitamiini (esim tuoremehu) nistavat myös hemoglobiinia.

Tiedän, että c-vitamiini auttaa raudan imeytymisessä, ja että rautaa saa muustakin kuin lihasta. Liha on kuitenkin helpoin tapa saada rautaa, koska on parhaiten imeytyvässä muodossa.

Muistathan sitten ettei kahvia (jos juot) ruuan jälkeen, vähentää raudan imeytymistä jopa 80%. Itse syön raejuustoa kun ei ole ruokahalua, siihen sekan vaikka pussi maissi-herne-paprikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistathan sitten ettei kahvia (jos juot) ruuan jälkeen, vähentää raudan imeytymistä jopa 80%. Itse syön raejuustoa kun ei ole ruokahalua, siihen sekan vaikka pussi maissi-herne-paprikaa.

Ei ongelmaa. =) En ole koskaan kahvista välittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pakastevihanneksi/kasviksia/ulkoilaisia marjoja ei suositella syötäväksi raskauden aikana kuumentamattomina listeria vaaran vuoksi..

Yhteistyössä