Turhauttaa tosi paljon, kun ei saa lapsia "lykättyä" mummolaan tms. (valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Mies lähti istuttamaan sydänvikaisen, pallolaajennuksesta toipuvan isänsä kanssa metsää ja mulla haluttais niin mennä auttamaan. Turhauttaa olla kotona, kun ei saa lapsille hoitajaa siksi aikaa. Ilomielin olisin siellä miehelle ja isälleen avuksi, ärsyttäää... |O

Sitten miehen pikkuveljeä "ei huvita" mennä mukaan istutushommiin, vaikka tietää että taimia on paljon. Nyt menee ainakin toista viikkoa laittaa taimet maahan, ellen sitten saa noita lapsia tosiaan johonkin siksi aikaa. Miehen äiti kärsii pahoista kivuista, eikä 3-vuotiasta voi hällekään jättää, saati sitten että saisin jotain metsässä tehtyä kun nuorimmaista vahtii samalla.

*valitusvirsi loppu*

Toisaalta ulkona on ihana ilma, koti on putipuhdas, lapsilla alkaa huomenna kesäloma ja kasvimaakin pitäis laittaa, joten eiköhän meillä oo täälläkin tekemistä.

Kai tämä tuleva perintämetsä sitten rajataan miehen pikkuveljeltä pois kun ei viittiny istuttaakaan...?

Mutta ymmärrän ap:ta, ei meilläkään ole yhtään paikkaa johon lapsen voisi viedä hoitoon.

[QUOTE="vieras";23907536]Kai tämä tuleva perintämetsä sitten rajataan miehen pikkuveljeltä pois kun ei viittiny istuttaakaan...?

Mutta ymmärrän ap:ta, ei meilläkään ole yhtään paikkaa johon lapsen voisi viedä hoitoon.[/QUOTE]

En tiedä kuinka aikovat jakaa metsät, mutta minusta vois perhettään auttaa jo ihan auttamisen ilosta.. vaikkei edes metsän kuvat kiiluis silmissä. Tuntuu niin ikävältä kun appiukko on jo toisen pallolaajennuksen käynyt ja tämän toisen jälkeen huonommassa kunnossa kuin ensimmäisen.. Mulla vanhemmat asuu aika lähellä muttei mitään toivoa että heistä ois lasten kanssa apua.

Tympäisee, pitäis piristyä vähän :(

Otsikon perusteella tästä olisi pitänyt tulla pitkä ja hauska tappeluketju ;) Maomao vaan on niin hyvä ihminen, ettei tästä tullutkaan tappelua. Kaikki hoitopaikkaa baari-illan vuoksi kaipaavat katosivat heti linjoilta :)

Eikö lapset tosiaan menis siellä mukana vähän aikaa, eväät mukaan ja vaikka ämpäretä joihin voivat kerätä aarteita, pienin nukkumaan aukun laitaan ja saat päiväunien ajan edes auttaa? Minkä ikäisiä lapsia?

Onko muita sisaruksia, jotka vois vaikka katsoa niitä lapsia? Tai kavereita? Lupaisit vaikka vastapalveluksena katsoa heidän lapsiaan joskus kun tulee tarvetta =)

[QUOTE="hoplaa";23907602]Eikö lapset tosiaan menis siellä mukana vähän aikaa, eväät mukaan ja vaikka ämpäretä joihin voivat kerätä aarteita, pienin nukkumaan aukun laitaan ja saat päiväunien ajan edes auttaa? Minkä ikäisiä lapsia?[/QUOTE]

Nuo 6- ja 7-vuotiaat varmaan viihtyiskin, mutta 3-vuotiasta en vielä 10h työpäiviksi veis sinne metsään, ei se lopulta ole enää hauskaa sääskien ja paarmojensyömänä olla. No esikoisella on paha siitepölyallergia että enpä siitäkään kyllä tiiä. Joo, kuulostaa tyhmältä, mutta olis niin kätevää saada lapset mummolaan vaikka kolmeksi yöksi ja sillä välin sais kuitenkin laitettua sen 6000 tainta jo..

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";23907608]Onko muita sisaruksia, jotka vois vaikka katsoa niitä lapsia? Tai kavereita? Lupaisit vaikka vastapalveluksena katsoa heidän lapsiaan joskus kun tulee tarvetta =)[/QUOTE]

Molemmat sisarukseni käyvät töissä, eivät ole koskaan hoitaneet lapsiani. Sellaisia kavereitakaan ei ole, jotka vois irrottautua muutamaksi päiväksi. Oon tainnut joskus ennenkin valittaa aiheesta palstalla :D Pitää lopettaa ruikutus ja alkaa kehitellä tukiverkostoa. Ex-mies on, mutta hälläkin sattumoisin työpätkää.

No mikset ota lapsia mukaan?

Eihän pikkuveli ole valinnut metsää kasvattavansa, ja jos on esim. päivät töissä taikka vaan vihdoin kesälomalla niin mä ymmärrän hyvin ettei halua parin viikon metsänistutusreissulle lähteä.

[QUOTE="vieras";23907644]No mikset ota lapsia mukaan?

Eihän pikkuveli ole valinnut metsää kasvattavansa, ja jos on esim. päivät töissä taikka vaan vihdoin kesälomalla niin mä ymmärrän hyvin ettei halua parin viikon metsänistutusreissulle lähteä.[/QUOTE]

Ei tää pikkuveli ole tainnut olla päivääkään koskaan töissä :D Juu no pakkohan ei oo, mutta omia metsiään siinä laittais kasvamaan. Ja rahaahan tuosta tulis ihan kivasti.

Ootko koskaan lapsena ollut 10h/päivässä metsässä? Itse olen ollut, kun vanhemmat istuttivat/karsivat/tekivät puita. Ei omille lapsille samaa.. Ja miten tuon 3-vuotiaan vahtis samalla kun istuttais?

Yhteistyössä