Turha vaippojen käyttö

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Paljon parjatut hoitajat eivät ainakaan ole syyllisiä tähän säännöstelyyn. Säännöstely tulee muualta ja jos tilaat hoitotarvikejakelusta "liian pian" jotain, sieltä alkaa narina että vastahan sinne lähetettiin sitä ja tätä......
Eikun heillä on vaippavastaava joka huolehtii vaikka välillä ne on loppu. Sit tulee 6 laatikkoa kerralla eikä eteisessä mahdu liikkumaan.
 
vierailija
Eikun heillä on vaippavastaava joka huolehtii vaikka välillä ne on loppu. Sit tulee 6 laatikkoa kerralla eikä eteisessä mahdu liikkumaan.
koska ne ilmaisvaipat on tilattava kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan ja niitä saa vain tietyn laskennallisen määrän vuorokaudessa/asukas.

mutta meillä ai ainakaan ole koskaan kekenkään vaippoja jätetty vaihtamatta minkään säännöstelyn takia. Meillä on jonkin verran ylimääräisiä edesmenneiden asukkaiden vaippoja ja lisäksi joka ikinen asukas saa halutessaan tilata vaippoja ihan niin paljon kuin tahtoo. Erona nyt siis vain se että yhteiskunta maksaa sen tietyn määrän eikä enempää. Tässä päästäänkin taas sitten siihen, että miksi hyvin monella vanhuksella ei ole tarvittavia vaippoja tai muita hoitovälineitä tai edes ehjiä vaatteita... no siksi kun edunvalvojana toimiva omainen tai vanhus itse kieltäytyy niitä hankkimasta koska ne maksaa. Ilmaiseksi pitäisi kaikki saada.
Esim asukkaat/omaiset varastavat itselleen vessapaperit ja roskapussit vanhustenkeskuksen yleisövessasta ja käsisaippuat pumpataan sieltä omiin pulloihin. Ravintolan linjastolta otetaan leipää aamu-ja iltapaloiksi ja ruokaa rasiaan maksamatta sitä koska kieltäydytään ottamasta täyspakettia ravitsemukseen. Että näin.
 
vierailija
Huh huh!
En olis uskonut!!!
koska ne ilmaisvaipat on tilattava kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan ja niitä saa vain tietyn laskennallisen määrän vuorokaudessa/asukas.

mutta meillä ai ainakaan ole koskaan kekenkään vaippoja jätetty vaihtamatta minkään säännöstelyn takia. Meillä on jonkin verran ylimääräisiä edesmenneiden asukkaiden vaippoja ja lisäksi joka ikinen asukas saa halutessaan tilata vaippoja ihan niin paljon kuin tahtoo. Erona nyt siis vain se että yhteiskunta maksaa sen tietyn määrän eikä enempää. Tässä päästäänkin taas sitten siihen, että miksi hyvin monella vanhuksella ei ole tarvittavia vaippoja tai muita hoitovälineitä tai edes ehjiä vaatteita... no siksi kun edunvalvojana toimiva omainen tai vanhus itse kieltäytyy niitä hankkimasta koska ne maksaa. Ilmaiseksi pitäisi kaikki saada.
Esim asukkaat/omaiset varastavat itselleen vessapaperit ja roskapussit vanhustenkeskuksen yleisövessasta ja käsisaippuat pumpataan sieltä omiin pulloihin. Ravintolan linjastolta otetaan leipää aamu-ja iltapaloiksi ja ruokaa rasiaan maksamatta sitä koska kieltäydytään ottamasta täyspakettia ravitsemukseen. Että näin.
 
vierailija
No huh huh mitä kirjotuksia.
Tuli vaan mieleen pari kyssäriä aiheesta.
- Tekeeköhän ap kaikki tarpeensa vaippaan silloin kun niitä käyttää?
- Pystyykö oikeasti vanhus pärjää 4:llä vaipalla/pvä? Ollaanko siellä
kellon kanssa seuraamassa, että A:lle laitettiin vaipat tunti sitten ja nyt sillä on pa***t housuissa.
Odotellaanko 5 tuntia vai on onko seuraava vaippa sitten sen 10 tuntia?
Aika hurjalta kuullostaa. Toivottavasti en elä tuohon pisteeseen asti.
 
vierailija
No huh huh mitä kirjotuksia.
Tuli vaan mieleen pari kyssäriä aiheesta.
- Tekeeköhän ap kaikki tarpeensa vaippaan silloin kun niitä käyttää?
- Pystyykö oikeasti vanhus pärjää 4:llä vaipalla/pvä? Ollaanko siellä
kellon kanssa seuraamassa, että A:lle laitettiin vaipat tunti sitten ja nyt sillä on pa***t housuissa.
Odotellaanko 5 tuntia vai on onko seuraava vaippa sitten sen 10 tuntia?
Aika hurjalta kuullostaa. Toivottavasti en elä tuohon pisteeseen asti.
Kyllä: sairaanhoitaja tulee lääkärin kanssa mittaamaan ajan, mahtuu toimenpiteet 10 minuuttiin. Jos ei onnistu, laittavat hoitopaikkajonoon. Muussa tapauksessa lääkäriä ei voi saada.
 
vierailija
Hih Hih mä olen kanssa vaippa "pervo" :D

Itellä alkoi kanssa mielenkiinto vaippoihin lisääntyä pikkuhiljaa aina vaan enemmän.
Ensin mietin ettei kukaan muu tämmöistä ajattele ja että olen ainoa jota vaipat kiehtoo.
Sitten tein guuggeliin hakuja ja huomasin et tsiisus vaippafetissihän on tedollisuudessa
isompi, kuin mitä olin osannut kuvitella. Sitten vaan kävin eri foorumeilla lukemassa ja keskustelemassa aiheesta,
kunnes uskalsin hankkia ensimmäiset vaipat (tena ilmaisnäyte) ja kokeilla niitä. Vatsa kippurallalla odottelin
vaippojen saapumista. Sitä tunnetta en unohda, kun ne ensimmäistä kertaa jalkaani puin. Siitä ei sitten olekkaan ollut paluuta. Vaipat on jääny elämääni. Joskus käytän tiheemmin ja joskus harvemmin. Kesällä vaippailu on aina vähän vähäisempää, kuin muulloin. Nyt odotan syyslomaa jonka olen päättänyt jo etukäteen viettäväni vaipoissa :) Ainoo miinus mikä tässä on et vaipat on aika kalliita :( No harrastukset maksaa.
AP:lle terveisiä, että käytössä kuuntele omia tuntemuksia ja mietteitä. Eikä kannata pohtia miten muut suhtautuu vaippailuun.
 

Yhteistyössä