Turha vaippojen käyttö

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Pieni" pohjustus
"Täytin kesällä 30-vuotta ja sain kaverilta lahjan mukana läppänä muutaman mummovaipan mitkä se oli napannu vanhainkodista miss se on töissä. Naureskeli siinä et näitähän sä alat tarttee ku oot jo noin vanha ja sulta menee koht pidätystyskyky.
Kesä meni ja siivotessa löysin kyseiset vaipat ja olin jo viskaamassa ne roskiin, kun mieleen hiipi ajatus et miltä tuntuu jos vaippoja joutuis käyttää. Illalla sitt päätin et laitan yöks vaipat ja kokeilen miltä ne tuntuu. Eihän sitä kukaan sais tietää kuitenkaan. Vaippojen laitto itselle ei ollutkaan mikään ihan iisi juttu vaan hetki siinä meni.
Aamulla herättyäni yritin sitten sängyssä tyhjentää virtsarakon vaippaan, mutta ei se onnistunut. Jokin vaan esti pissaamisen vaikka hätä oli jo suuri. Ylös noustessani totesin et nyt olishelpompi pissaa ja tyhjensin rakon. En kuitenkaan uskaltanut kerralla koko rakkoa tyhjentää vaan aina jokinverran kerralaan, kun en tiennyt valuuko pissat jalkoja pitkin eli pitääkö vaippa. Silloin mut valtas joku ihme tunne ja tunsin tyytyväisyyttä seistessäni siinä märissä vaipoissa eikä mulla ollut mikään kiire sitä ottaa pois."

Nyt tosiaan syksy jo pitkällä ja lahjavaipat on käyttetty aikaa sitten. Oon myös tilannu netistä kerran paketillisin aikuistenvaippoja ja ollut kotona vaipoissa aina silloin tällöin. Joskus olen pitäny koko viikonlopun vaippoja jos olen ollu pelkästään kotona.
Rupesin tossa miettii et voiko tälläisellä turhalla vaippojenkäytöllä (ei sairauksia) olla jotain haittaa? Eli voiko täss olla jotain vaaraa keholle? Ainoo mitä ite oon huomannu on et vaikka viikonlopun jälkeen on aluks tarvetta käydä vähän tiheemmin vessassa päivä pari.
 
vierailija
"Pieni" pohjustus
"olin jo viskaamassa ne roskiin, kun mieleen hiipi ajatus et miltä tuntuu jos vaippoja joutuis käyttää. Illalla sitt päätin et laitan yöks vaipat ja kokeilen miltä ne tuntuu. Eihän sitä kukaan sais tietää kuitenkaan. Vaippojen laitto itselle ei ollutkaan mikään ihan iisi juttu vaan hetki siinä meni.
Aamulla herättyäni yritin sitten sängyssä tyhjentää virtsarakon vaippaan, mutta ei se onnistunut. Jokin vaan esti pissaamisen vaikka hätä oli jo suuri. Ylös noustessani totesin et nyt olishelpompi pissaa ja tyhjensin rakon. En kuitenkaan uskaltanut kerralla koko rakkoa tyhjentää vaan aina jokinverran kerralaan, kun en tiennyt valuuko pissat jalkoja pitkin eli pitääkö vaippa. Silloin mut valtas joku ihme tunne ja tunsin tyytyväisyyttä seistessäni siinä märissä vaipoissa eikä mulla ollut mikään kiire sitä ottaa ...
palauta välittömästi sinne mistä ne on haettu!
vanhuksille annetaan vain 4 vaippaa vuorokaudessa
 
vierailija
Ne on käteviä, mä laitan vaipat jos teen vaikka suursiivouksen, koko päivän juoksen pitkin taloa ja pihaa siivoten ja järjestellen. Ei tarvi pitää vessapausseja vaan pissaan vaan kun siltä tuntuu. Iltapäivällä sitten vaihdan sen tai otan pois jos työt on tehty.
Samoin jos olen ulkokirppiksellä myymässä, huvipuistossa, jossain päivän kestävässä tapahtumassa pissaan mieluummin vaippaan. Yleiset vessat on likaisia. Ja jos matkustan yöjunalla liritän mieluummin vaippaan kuin menisin pelottavaan junan vessaan. Viime kesänä oli kiva lentokoneessa kun oli ihan jäätävä kusihätä eikä tarvinnut nousta vessajonoon huojuvassa ja hyppivässä lentokoneessa vaan otin mukavan asennon istuimessani, nojasin vähän taaksepäin, asetin huomaamattomasti kädet pimpan ja reisien päälle, jalat vähän kauemmas toisistaan ja pissasin hitaasti siinä lentokoneen istuimessa.
Leffassa ne on kanssa tosi kätevät ja ostoskeskuksissa kun menee monta tuntia kauppoja kierrellessä. Helppo vaikka kassajonossa laskea pissat housuun, säästää aikaakin kun ei tarvitse etsiä vessaa ja jonottaa.
Trampoliinillakin on kivempi hyppiä kun on vaippa, aina välillä pääsee vahingossa liraus ja sitten ei haittaa vaikka laskisi joka hypyllä pissasuihkauksen vaippaan.
 
vierailija
palauta välittömästi sinne mistä ne on haettu!
vanhuksille annetaan vain 4 vaippaa vuorokaudessa
Eihän se ny ap:n vika ole jos sen frendi on ottanu duunista muutaman vaipan.
Sitä paitsi siell on niitä isot määrät ni ei se vanhuksilt oo pois. Vielä ku menivät tarpeeseen
et ap pääs niitä testaa. Ostanu sitt ite sen jälkeen ku huomas et tykkää käyttää vaippoja.
Ihme nillitystä.
 
vierailija
Eihän se ny ap:n vika ole jos sen frendi on ottanu duunista muutaman vaipan.
Sitä paitsi siell on niitä isot määrät ni ei se vanhuksilt oo pois. Vielä ku menivät tarpeeseen
et ap pääs niitä testaa. Ostanu sitt ite sen jälkeen ku huomas et tykkää käyttää vaippoja.
Ihme nillitystä.
sinähän ne todellisuudessa maksat. Ei ne näpyttele täällä
 
vierailija
Eiköhä ne kuitenki kustanneta niist hoitomaksuist. Vero "korttii" on myös turha nostaa ku et tiedä milt paikkakunnalt mä oon ja mist ne vaipat on napattu. Ei välttis osu yhteen. Joten turhaa jeesusteluu toi sun viestis.
 
vierailija
vierailija
Nyt tosiaan syksy jo pitkällä ja lahjavaipat on käyttetty aikaa sitten. Oon myös tilannu netistä kerran paketillisin aikuistenvaippoja ja ollut kotona vaipoissa aina silloin tällöin. Joskus olen pitäny koko viikonlopun vaippoja jos olen ollu pelkästään kotona.
Rupesin tossa miettii et voiko tälläisellä turhalla vaippojenkäytöllä (ei sairauksia) olla jotain haittaa? Eli voiko täss olla jotain vaaraa keholle? Ainoo mitä ite oon huomannu on et vaikka viikonlopun jälkeen on aluks tarvetta käydä vähän tiheemmin vessassa päivä pari.
Tavallaan hienoa, että olet löytänyt jotain mikä sinulle tuottaa mielihyvää ja saa sinun Endorfiinit liikkeelle. Tuntuu myös, että olet sinut vaippailun kanssa, koska uskallat puhua asiasta mikä aiheuttaa suuriakin reagtioita muissa ihmisissä.
Palataan kuitenkin tuohon kysymykseesi "Voiko turhalla vaippojenkäytöllä olla jotain haittaa?".
Vastaus on, että voi. Kuten tuossa itsekkin kuvailit, että viikonlopun vaippailun jälkeen wc käynnit on tihemmät kuin normaalisti. Tämä voi johtua siitä, että virtsarakko on lihas, jonka toimintaa hermosto säätelee. Hermosto ilmoittaa meille wc käynnin tarpeen. Näin ollen virtsarakkoa voi "opettaa" tyhjenemiseen. Mikäli tyhjennät rakkoa vaippoihin jatkuvasti ilman, että rakko on täysi niin on mahdollista, että et kykene hallitsemaan virtsarakon toimintaa enää. Sitten ollaankin tilanteessa, että harmittomasta leikistä tuleekin oikea vaiva. Hyvä asia on tässä se, että virtsarakon voi opettaa takaisin normaaliin toimintaa, mutta se vie tietysti oman aikansa.
Tässä ei nyt ole millään muotoa tarkoitus syyllistää tai kehoittaa sinua lopettamaan vaippojen "viihde"käyttöä vaan antaa kysymykseesi oma näkemykseni. Toki pystyt rakkoa pitämään vaippaillessa toimintakykyisenä mikäli et tyhjennä sitä vaippaan aina kuin siltä tuntuu. Päästät rakon täyttymään ja pidätä virtsaamistä niinkuin normaalistikkin vaikka sitten pissaisit vaipaan. Tällöin rakko on ns normaalissa työssä mikä pitää rakon normaalissa toiminnassa.
Toivottavasti tekstissäni oli jotain mistä sait kiinni ja auttoi sinua kysymyksessäsi.
 

Yhteistyössä