Turha itkeä kun et sitten saa kirkkohäitä, ristiäisiä ja ethän tule joulukirkkoon, eroaja.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
dorka
[QUOTE="vieras";22269489]Niin ja ethän odota saavasi diakonitoimistolta tukea kun tulee vaikeuksia, kirkko kun sen avun pistää tiukille tai ottaa pois koska varaa ei ole.[/QUOTE]

kyllä minä olen niin monelta vuodelta maksanut kirkollisveroa, että sillä parit diakonien ruokakassit olen ansainnut.
 
"Mari"
En ole kuulunut vuosiin kirkkoon, mutta lapsi on kastettu kirkkoon. Tämä oli miehelleni tärkeää, joten suostuin. Lapsi voi sitten tulevaisuudessa erota kirkosta jos niin haluaa.
 
ve-la
En aio mennä naimisiin tai hankkia lapsia, enkä ole kertaakaan eläissäni käynyt joulukirkossa tähänkään asti. Olen kokopäivätyössä ja sellaisessa ammatissa että työttömyys ei tule koskaan uhkaamaan. Juu, ihan hyvillä mielin olen eronnut kirkosta, siihen mennessäkään en palveluja käyttänyt, paitsi rippikoulun olen käynyt kun vanhemmat mut aikanaan kirkkoon liittivät eikä alaikäinen voi erota kirkosta yksinään. Kirkossa olen käynyt kun on kutsuttu häihin, ristiäisiin tai rippijuhliin mutta muuten en.
Missä tilanteessa itkisin jotain apua kirkolta? Mitä kirkko mulle voisi tarjota?
 
En ymmärrä kysymystä
En itke myöskään sitä etten saa katolisia hääseremonioita, enkä bar/bat mitsvah juhlaa lapsilleni juutalaiseen tapaan.

Haloo, jos ei tunnusta jotain uskoa niin MIKSI IHMEESSÄ haluaisi kyseisen uskon seremonioitakaan noudattaa?!
 
e
Eiköhän työttömänkin kannattaisi melkein ennemmin erota kirkosta ja lopettaa kirkollisverojen maksaminen kuin maksaa niitä veroja ja hakea pari kertaa vuodessa joku viiden euron ruokakassi kotiin :LOL: Tämä siis aloittajalle, joka pajattaa siitä ettei ruokakassia anneta jos ei ole kirkon jäsen ja veroa maksanut...
 
JONSERED Karhunkantaja
Eiköhän työttömänkin kannattaisi melkein ennemmin erota kirkosta ja lopettaa kirkollisverojen maksaminen kuin maksaa niitä veroja ja hakea pari kertaa vuodessa joku viiden euron ruokakassi kotiin :LOL: Tämä siis aloittajalle, joka pajattaa siitä ettei ruokakassia anneta jos ei ole kirkon jäsen ja veroa maksanut...
Kristillinen laupeus ei katso kohteensa uskontokuntaa. Se ei ole mahdollista.
 
"Hah"
Usko pois, en tule kirkon palveluksia käyttämään enkä kaipaamaan. Naimisiin voi mennä ja lapsi saa nimen ilman kirkollisia riittejä. Miksi haluaisinkaan viettää em. tapahtumia uskonnollisen kaavan mukaan, jos en edes kirkkoon kuulu??
 
"Cairni"
Kun aikuisena eroaa kirkosta, on useimmiten kuitenkin nuoruudessan käynyt rippikoulun.

Joten jos nyt kirkkohäät, ristiäiset tms.ehdottomasti haluaa, niin eikun liittymään kirkkoon uudelleen.

Ihan samoin kuin eroa kirkosta.fi on olemassa liity.kirkkoon.fi ja avot, tulee seurakunnalta kirje "tervetuloa seurakuntaan" joten se noista perusteista.

Joulukirkko, nyt päästäänkin sitten siihen mielenkiintoiseen kysymykseen: onko kirkko todellakin niin ahdasmielinen yhteisö että esim. joulukirkko / jumalanpalvelus ovat vain ja ainoastaan kirkon jäsenille.

Tässä ajatuksessa mun tietääkseni ollaan juuri niin kaukana niistä kirkon oikeista peruslähtökohdista, tervetuloa kaikki...
 
Turkilmas
Mä luulen että tulen jatkossakin käymään anopin kanssa kirkossa laulamassa kauneimpia joululauluja. Tai sitten koitetaan keksiä joku muu yhteinen traditio joulukuulle.
 
"mii"
[QUOTE="Hah";22269595]Miksi haluaisinkaan viettää em. tapahtumia uskonnollisen kaavan mukaan, jos en edes kirkkoon kuulu??[/QUOTE]

Näköjään melko moni kuitenkin haluaa, vaikka ei kirkkoon kuulu. Esim tuo joulukirkko.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="mii";22269624]Näköjään melko moni kuitenkin haluaa, vaikka ei kirkkoon kuulu. Esim tuo joulukirkko.[/QUOTE]

Yllättävää. En tunne yhtäkään ihmistä, joka kävisi joulukirkossa.
 
Kirkko ottaa kiljuen vastaan jokaisen joulukirkossa kävijän, kuuluu tämä kirkkoon tai ei - näyttää hyvältä kirkossakäyntiluvuissa! Kun meidän pakanaperhe käy kirkossa esim. sukulaislapsen rippijuhlissa, näymme sitten kirkon tilastoissa "kirkossa kävijöinä"... Huvittavaa ja täysin pöllöä.

Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
Kotona
 

Yhteistyössä