No ei varmasti ole turha ammatti!!Itsekin olen ammatiltani diplomi-
kosmetologi ja siitä erittäin iloinen ja ylpeä.Pidän itse suuressa arvossa käsillä tekemistä ja se on minulle henkilökohtaisesti todella tärkeää.Olen ollut onnekas ja saanut harjoittaa ammattiani sellaisessa työpaikassa,jossa on ollut mahdollisuus tehdä hoitoja laidasta laitaan kylpyhoidoista alkaen.
Ala on alata muuttuva ja aina on mahdollisuuksia kouluttaa ja kurssittaa itseään lisää.Itse olen esimerkiksi opiskellut lisäksi aromaterapiaa ja kiviterapiaa.
Nautin asiakkaan kanssa olemisesta.Koen onnistumista työssäni kun näen kätteni jäljen esim. jalkahoidossa ja koen auttaneeni asiakasta.Usein vanhemmat ihmiset jotka eivät enää itse pysty esim. jalkojaan hoitamaan ovat erittäin kiitollisia saamastaan avusta.Jalkahoidothan ovat usein ihan osa terveyden hoitoa eikä pelkästään kosmeettista.Olen muun muassa useat halaukset ja kukatkin vastaanottanut tällaisessa johdosta.
Tulen iloiseksi nähdessäni kuinka asiakas nauttii ja selvästi rentoutuu.Ihmisillä voi olla nykypäivänä vaikeaa rentoutua tai irrottautua edes hetkeksi arjesta.On upeaa nähdä miten aivan "eri" ihminen saattaa lähteä hoidosta kuin joka hän oli siihen tullessaan.Näin koen työni erittäin palkitsevaksi.
Moni luulee työn tosiaan olevan vaan jotakin puuterin huiskutusta ,mutta tämä on pelkkää tietämättömyyttä.Näille ihmisille haluaisin kertoa,että opiskelumme pitää sisällään (sen meikinteorian lisäksi) muun muassa anatomiaa,fysiologiaa,mikrobiologiaa,kemiaa,ihotautioppia...Olenhan hoitotilanteessa asiakkaasta vastuussa joten esim. tuotteiden raaka-
aineet on oltava hallinnassa.Nykypäivän allergiat ja mahdolliset ihosairaudet tuovat työhön haasteellisuutta.Työ saattaa myös olla fyysisesti raskasta jos päivä pitää sisällään esim. monta vartalohoitoa.Monipuolista todellakin on tämä hoitotyö(mutta antoisaa)!
AP:lle vaan onnitteluja hienoon ammattiin valmistumisesta!Ole itsestäsi ja ammatistasi ylpeä!