Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Mulla tuli ekat merkit limatulpasta perjantai-aamuna ja synnytys käynnistyi lapsivesien menolla su-ma välisenä yönä. Esikoisesta en huomannut koko limatulppaa. Nyt se näytti sellaselta veriseltä valkovuodolta. Hennon kirkkaan vaaleanpunaista. Sit pönttöön tuli ehkä jotain enemmän könttejä. Housuihin ei oikein valahtanu mitään, se tuli enemmän pyyhittäessä paperiin.

Pohjoistuuli ja vauvat lähes 3 vkoa
 
Kaisuli, mulla noi pahimmat nivelkivut alkoi joskus noin kuusi viikkoa sitten. Viimeksi äitipolilla siitä kyselin, et mikä tämän voi aiheuttaa, ei osattu varmaksi sitä sanoa. Todennäköisesti kaikki oireet yhdessä tekee tämän, turvotus sekä hormonit, sen kai se on syy..toivottavasti jää synnärille, en kyl jaksa tätä todellakaan yhtään pidempään kuin on pakko !

Täällä oli kans mielialavaihteluita aika reippaanlaisesti, mutta silti mun mielestä vähemmän kuin yksösraskauksissa..tai sitten on vaan pakko ollu hillitä itseä sekä töissä et kotona.. :D Mutta kovasti sai meilläki isäntä kuulla kunniaansa.. :LOL:


Bubblis ja muksoset 32+2
 
Joo toi oli kans sellai punertavan ruskea limaklöntti ja jäi paperiin, en kyl siis ees katellu pönttöön siinä "järkytyksessä".
Nyt ei siis oo mitään supistuksia tms tullu, maha yhä hieman eri tuntuinen ku ennen ja sit noi kaks möyrii musta enemmän :eek:

-karcci-
 
kaisuli me asutaan taas puolestaan 30km Jyväskylään päiten. Oletteko käyneet näissä Pirkanmaan monikkoperheiden tapaamisissa? Itse en kerinnyt kun tuli tämä makuutus niin yllättäen eteen. Tarkoitus oli mennä, mutta taitaa jäädä nyt käymättä.

Muutama oli tuossa kuvaillut sitä limatulpan menoa niin itse en ole kyllä havainnut mitään vastaavaa vielä ja toivottavasti ei lähipäivinä tulekaan.

Miten muuten otitte noita äitiyspakkauksia? Itse otin yhden pakkauksen ja 2 rahana.

Spirit & selviytyjät 27+6
 
Heippa! Täällä on joululomilta palattu, huomenna koittaa taas arki. Ihan mälsää, vaikka taidan työpaikalla tulla ulos "raskauskaapista" huomenna :D

Johan oli viikossa ehtinyt tulla paljon juttua taas, vaikka ei tässä välissä ole jouluvauvoja tullut.

Kannatan kanssa uuta ketjua, mutta en ole kyllä nyt yhtáän varma, että mistä listasta puhutte? Olen ollut mukana aika vähän aikaa tosin, joten voipi olla, että sellainen on saattanut jäädä huomaamatta.

Hellanlettas, kyselit aikaisemmin minkälainen raskaus minulla on. Mulla on itseasiassa kolmosraskaus kyseessä :) ja kaikki omissa pussukoissaan. Änkesin tähän tuplaryhmään mukaan! :D Kovasti tsemppiä huomiseen ultraan! Laitahan sitten viestiä!

Tulppu & Salamatkustajat 13+0
 
Spirit tarkoitus olisi käydä noissa tapaamisissa. Ajattelin vuoden vaihteen jälkeen tutustua aiheeseen tarkemmin =). Kuinka sinun aika kuluu siellä? Saatko muuten jotain valmennusta/ohjausta osastolla? Voimia kovasti makoiluun.

Hellanjestakselle paljon onnea huomiseen ultraan =). Jännäää!

Ja vau Tulppu, kolmoset = D!! Oikein paljon onnea!!! Oletko voinut hyvin?

Kaisuli 15+0 jeeee!!
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille!

Me täällä ollaan viikon verran harjoiteltu kotielämää vauvojen kanssa ja hyvin menee. Tytöillä on sairaalan rytmi, kolmen tunnin välein syötetään ja kuivitetaan, suurimmaksi osaksi nukkuvat muutoin. Eivät ole ainakaan vielä olleet itkuisia eli äiskä on päässyt aika helpolla! Oysista päästiin pois viidentenä päivänä synnytyksen jälkeen, bilirubiineja seurattiin ja itse toivuin hätäsektiosta, valohoitoa ei kuitenkaan tarvittu eli kaikki meni oikein nappiin. Tytöt syövät hyvin sekä pullosta että rinnalta. Olen pumpannut pulloihin annoksia valmiiksi niin että yösyötöillä voin antaa toiselle pullon ja toiselle rintaa, pääsee nopeammin nukkumaan. Korviketta ei ole vielä juurikaan tarvittu. Nyt iski tiehyttukos joten toivottavasti maidon määrä ei pääse vähenemään.

Synnytyksestä: menin tosiaan käynnistykseen 18 päivä aamulla ja jouduin odottelemaan osastolla viiteen asti kunnes saleja vapautui sen verran että pääsin sisään. Kalvot puhkaistiin klo 18, alkutilanne oli 4 cm auki ja kanavasta reuna jäljellä. Muutamia supistuksia tuli mutta eivät olleet kipeitä. N. klo 19 laitettiin oksitosiinitippa jota lisättiin puoli kahdeksan aikaan. Ennen puolta 9 alkoivat kipeät supistukset aika yllättäen ja muutaman supistuksen jälkeen pyysin spinaalia. Anestesialääkäri oli kiinni toimenpiteessä ja sanottiin että tunnin päästä pääsee... Sorruin sitten yrittämään taas kohdunkaulapuudutetta kaksi kertaa, kumpikaan ei auttanut ollenkaan. Ilokaasua kokeilin myös mutta meinasin pyörtyä melkein heti. Tunnin siinä kärvistelin kipeissä supistuksissa kunnes lääkäri pääsi laittamaan spinaalia, n.15 min meni laittaessa kun ei löytänyt oikeata kohtaa.. oli melko tuskaa maata siinä ja olla liikkumatta! Lopulta spinaalin laitto onnistui, puudutus auttoi hyvin ja A-tyttö syntyi n. puolen tunnin päästä helposti ja kivuttomasti. B-vauvan vedet menivät koeponnistuksella, lääkärit ultrailivat ja totesivat lopulta että B oli ehtinyt nostaa kädet ojoon eli käsitarjonnassa oli tulossa, lisäksi ilmeisesti sykkeenlaskuja tällöin alkoi piirtymään anturiin (kukaan ei sitä sanonut siellä mutta paperista luin), hätäsektio päätös tehtiin 22.44 ja B syntyi 22.51 eli aika tohinalla siitä lähdettiin. Kyllä harmitti tuo sektio kun A:n synnyttäminen tuntui niin helpolta. Pari päivää olin täysin vuodepotilaana mutta nyt 12 päivää synnytyksestä alkaa olla ihan hyvä olo, arpi on parantunut hyvin, toki yleiskunto on vielä vähän heikko johtuen luultavasti myös loppuraskauden vähäisestä liikunnasta ja paikkojen paukkumisesta.

Eli summa summarum: joillekin tuo hätäsektio osuu kohdalle noinkin kurjasta syystä kuin tarjontavirheestä, ilman sitä koko synnytys oli helpohko ja mukava tapahtuma joten tsemppiä vain jonossa seuraaville! :)

Vauvat ovat suloisia ja tiedän olevani onnekas kun kaikki on varhaisista viikoista huolimatta mennyt näin hyvin, syntyivät siis 36+2. Itkuviikot ovat todennäköisesti vielä edessä mutta mielelläni toivun rauhassa eli hyvä näin! :)

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

Murotar ja tyttelit 12 pvää
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Moikkamoi,

täällä käyty äippäpolilla tänään. Sieltä tuli tällä kertaa semmosia uutisia, et A-vauvan kasvu on hidastunut verrattuna B-vauvaan ja kokoeroa oli kehittynyt kolmen viikon aikana 11%. Sinänsä ei hälyyttävää, koska kyseessä dikoriaalinen raskaus, mutta istukan toimintaa nyt sit seuraillaan tarkemmin. Seuraava käynti sovittiin kahden viikon päähän, sitten katsellaan taas uusiksi. Muutoin tilanne oli hyvä, mulla oli kanavaa jäljellä (oli jopa lisääntynyt) ja sen suhteen kaikki kunnossa. Puheli lääkäri, et synnytystapa-arvio taikka synnytyssuunnitelma tehdään enskerralla, joten sitä jännänä odotellaan..

Mites Hellanlettas, oliko siellä ultrassa kaikki hyvin ?

Murotar, kiva oli kuulla tarinaa..toivottavasti tytöt pysyy kiltteinä ja saatte nautiskella vauva-ajasta ihan kunnolla ! :) :heart:


Bubblis ja muksoset 32+4
 
Viimeksi muokattu:
tulppu kerkesin tuossa jo välissä unohtamaan että sinä tosiaan odotat kolmosia :heart: Ajatella että 3 vauvaa yhdellä kertaa. Seurantaa on varmaan aika tiuhaan, onko ultria kuinka usein?

bubblis minkä kokoisia vauvat olivat? Sinulla on jo onneksi hyvin viikkoja mikäli toisen istukka alkaa temppuilemaan.

Miten hellanlettaksen ultrassa meni?

Spirit & selviytyjät 28+0
 
Moikka,

Spirit, A:n arvio oli 1670g ja B:n oli 1910g tai sinnepäin. Aiemmin A oli sen 1500g et aika huonosti oli nousua..mut onneksi on jo viikkoja kasassa,et sen suhteen saa ehkä huokaista.. Nyt äkkiä nukkuun,kello käy mut vielä piti kännyllä tsekata palsta sängyn pohjalta.. :LOL:

Bubblis
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon kans aina puhelimella bubblis tälleen yömyöhään :D
Nyt ei vaan saa unta, ku:
-huomenna uä -- onko muutoksia
-noi kaks riehuu/pönkee ihan sikana
-A kivasti juilii tota lantion aluetta
-mun maha kurisee ihan sikana

Ja kaiken lisäksi joku Urpo ampuu raketteja ja koirat on ihan sekasin *murrr* no mösjöö sentään nukkuu :D mut se on niin lääkehöyryissä ku pamautti selkänsä ja sai aikas vahvat pillerit (jep, just sopivaan aikaan)...

Mites hei hellanlettas ultra?????tänne pitää heti tulla kertoo, koska ei hulluja saa pitää jännityksessä ;)

Murotar, kiitos kertomuksesta :) pääskö pienet suoraan vierihoitoon vai? Ja ihanaa että olette päässeet jo kotio! Toivomme, että itkuisuus jäisi kuitenkin pois ;)

-k,s&g 35+3-
 
Ainii ja se lista... Eli siis se joka aloittaa/ottaa hoitaakseen uuden ketjun, tekee myös ekaan viestiin ns listan odottajista (nimimerkki, LA, millainen raskaus ja mahdolliset tyttö/poika lupaukset)
Hän on sitten ainut joka sinne voi lisätä/poistaa porukkaa...käy kurkkaa viel tuolt tän ketjun ekalta sivulta, niin ei jää vaan tän mun yöllisen selityksen varaan :)
 
Voi teitä ihunia kun olette kaipailleet, tuli hyvä mieli:heart:

Murottarelle isot onnittelut tyttöjen johdosta:flower::heart: Kiitos synnytyskertomuksestasi. Onneksi voimat alkavat palautua ja sectiohaava parantua. Toivotaan että tyttöjen isommat itkuilut ei alkaisikaan:heart:
Oliko vauvatteidän ensimmäiset?
Näitä on mukava lukea ja toivottavasti seuraavana vuorossa kerrotte myös tarinanne. Helpottaa itseä kivunlievityksen valinnassa ym. :)

Tulppu wau,kolmoset! Ovatko ihan luomuylläri? Hienoa saada sinut porukkaa:heart: Ihana seurata kolmosodotusta!

Spiritille voimia sairaalaan:heart:

Bubliksella onneksi viikkoja jo noin hyvästi ja panoero vasta nyt alkanut syntyä. Onneksi meillä on niin hyvä ja tiheä raskauden seuranta.

Ja sitten siihen omaan (.) ja eiliseen ultraan missä kaikki meni massiivisesta jännityksestä huolimatta hyvin:heart:
Molemmat vauvat olivat virkeinä kyydissä mukana vastaten viikkoja. Pää-pera molemmilla n. 6cm ja niskaturvotukset 1mm luokkaa. Rakenteet tähän mennessä kunnossa ja napanuoran lähtökohdat siistit. Istukka oli takana.
Vahva välikalvo näkyi hienosti heti, molemmilla on siis omat yksiöt ja ette arvaa mikä huoli putosi sydämeltä.
Istkka vaikutti sensijaan yhtenäiseltä joten sen perusteella toisia identtisiä kaksosia odotellaan. Jeskamandeera...on tää elämä ihmeellistä :D
Tiedän tupla-tupla perheitä mutta heillä on epäidenttisiä kaksosia ja taipumus siis useamman munasolun irtoamiseen.
Ensimmäinen äitipoli 17.1 ja siitä alkaa sairaalaseuranta. Näillä mennään eteenpäin toivoen että vauvat tasaisesti kasvavat:heart:
Seuraava jännitysmomentti taitaa olla sukupuoli...ollaanko tässä sitten 6 pojan äiti vaiko saadaanko perheeseen myös tyttövahvistusta;)

Voin alkaa päivittäjäksi uuteen listaan. Alan tsekkailemaan sitä illemmalla :)

Hellanlettas 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Olipa hienot uutiset ultrasta Hellanjestas!! Mahtavaa, että kalvo löytyi ja että vauvat voi hyvin! =). Ja kiitos, kun alat listan päivittäjäksi.

Karccille tsemppiä ultraan!! =).

Omasta tilanteesta sen verran, että eilen otettiin neuvolan toimesta tulehdusnäytteet vuotelun ja supistusten takia. Tulosten pitäis olla valmiina perjantaihin mennessä, kun menen ekaan Taysin kontrolliin. Hui, kun jännää! Onneksi vuoto ja supistukset tuntuvat nyt hiukan rauhoittuneen. Lepo auttaa selkeästi.

Hyvää uutta vuotta kaikille =)!
 
Kiva Hellanlettas kun alat sitä uutta ketjua, varmaan tosiaan helpommin uudetkin odottajat löytävät tiensä keskusteluun mukaan :) ja teitähän on täällä vielä tosi monta jäljellä niin varmasti pysyy keskustelu vireänä :)

Murotar, kuulosti kyllä paljon samanlaiselta kuin tuo mun synnytys b:n kohdalla, tosin onnistuin välttämään sen hätäsektion mutta ei se varmaan ihan kaukana ollu. Täällä b oli kans tulossa pääedellä käsi tarjoavana osana mutta ne kädet työnnettiin pois tieltä a:n synnyttyä. Sykkeenlaskuja tuli täälläkin, napanuora oli kertaalleen kaulan ympärillä ja multa meni kanssa synnytystilanteessa ne sykkeenlaskut ohi... Ilmeisesti b oli kuitenkin niin pitkällä synnytyskanavassa jo niiden sykkeenlaskujen ilmentyessä, että sen takia vältettiin hätäsektio ja sain imukupin avustuksella puserrettua sen b:nkin ulos. Harmillista toi sun hätäsektio mutta täytyy vaan ajatella, että kyllä lääkärit työnsä osaa ja tekevät päätökset aina vauvan ja kokonaistilanteen mukaan. Pikaista toipumista sulle Murotar ja onneksi sait terveet vauvat :)

Onnellista odotusta kaikille pallomahoille ja hyvää uutta vuotta!
Seuraavaa poksujaa odotellessa ;)

Maibei + tytöt

Ps. Hellanlettas, voit kopioida sieltä mun listasta niitä alkuvuoden odottajien tietoja ja päivittää sitten teiän uusien tulokkaiden tiedot mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nopee (.)
Ultrassa käyty ja mun oireilut ei oo saanu kohdunkaulalle mitään aikaiseksi!!noin sentti puoltoista jäljellä ja kiinni. A vauva tosi alhaalla, ilm kiinnittynyt eli jotain positiivista....Tänä vuonna eivät kuitenkaan synny ;) <----- JES JES!!
Huomisesta lähtien voikin ruveta toteuttaa kolmen ässän sääntöä, jos vaikka loppiaisena sit ois hyvä päivä tulla pihalle.
Plus toi lekuri oli kyl niiiin kovakourainen et sekin on saattanu jo jeesaa ;)
Synnytyksestä ei ollut mitään puhetta, mut kysyivät kyl et oonko miettinyt viel imettämistä? Et terrrve, voisko nyt eka saaha noi pihalle? :p
Painoa oli kuitenkin tyypeille tullu ~500g/2 vkoa ja poju oli menny painossa tytsyn ohi \o/, nyt siis A 2300g ja B 2200g. Isot pienet :heart:

Ihanaa uutta vuotta leidit!!!!

Ja hellanlettas....jeee!!!!!! :heart:

-karcci,s&g 35+3-
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
hellanlettas ja karcci hienoa että molemmilla ultrassa vain hyviä uutisia. Karccilla saisi kyllä noilla viikoilla jo ruveta hieman paikat kypsymään, mutta toisaalta kyllähän se sitten tarvittaessa nopeasti etenee kun alkaa ne oikeat supparit.

Mulla kans tänään tsekattiin pamperoiden kokoa ja luojan kiitos hyvin kasvavat, molemmat ovat nyt noin 1200g :heart:
Tämä oli ihana uutinen tähän väliin, tällä tiedolla jaksaa taas tovin maata.

Muutaman tunnin päästä vaihtuu vuosi ja pääsemme vuoteen 2014 jolloin me kaikki saamme kääröt kainaloomme.

Spirit & selviytyjät 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
Uskaltaisinkohan liittyä jo mukaan... olen seurannut taustalla keskusteluja... :) Täällä olisi siis yksi 32 v tuplia odottava ja ensimmäiset kyseessä. Viikkoja tänään 8+1, joten alkuvaiheessa mennään.

Varhaisultrassa 6+3 nähtiin kaksi vahvaa sykettä, 5,9 mm ja 5,8 mm pienet tyypit. Taustalla on ensimmäinen icsi, jonka ensimmäisestä passista he tarttuivat mukaan. Luomukaksosetkin olisivat voineet olla todennäköiset, koska kaksosia meidän suvussa riittää.

Nyt jännityksellä uutta vuotta ja elokuuta kohden! :)
 

Yhteistyössä