Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Nopee kirjotus puhelimella....

Tervetuloa Kaisuli!!

Ja hei olenko mä virallinen seuraava poksahtaja? :eek: Spirit on tietty aika kova haastaja...
Mut siis juurihan mä plussasin..miten tää aika menee niin nopee?mä en oo ees sairaalakassia pakannu, enkä hirveesti kyl miettinytkään...noh, jos nyt välipäivinä ;)

Ja hyvä tosiaan et uusia tulokkaita on niin keskustelu pysyy yllä....

-karcci,joka ei vaan saa unta ja sit aamulla väsyttää ja joutuu nukkuu päikkäreitä ja koko pv menee vähä ohi 34+5-
 
Viimeksi muokattu:
Kaisuli tervetuloa mukaan:wave: Ja tietenkin tuplaonnittelut:heart::heart:
Eiköhän me tänne keskustelua saada aikaiseksi, itse olen ainakin kova höpöttämään...aiheesta ja aiheen vierestä ;)
Tosi huojentavaa kuulla että todellakin, minullakin on vielä suuret mahdollisuudet siihen että erottava kalvoraja vielä löytyy. Kertomasi oli tosi huojentavaa.
Olen yrittänyt elää turhia panikoimatta, toki jännittää ja suuret riskit mietityttää. 4 yötä vielä nt-ultraan :)
Mukava myös saada muitakin suurperheellisiä. Minulla kun tosiaan ennestään 4 poikaa ja näiden tuplien myötä lapsia olisikin sitten kuusi :) Minä joka haaveilin kolmesta lapsesta :D
Tekstissäsi vilahti myös Tays, olet siis Tampereen seudulta? Minä myös :wave:

Painoa on itselle tullut 2-3kg. Puhtaastä mässynmässynmässy. Mikään terveellinen ruoka ei ole houkutellut alkuraskaudessa, vaan kaikki muu. Ensimmäistä kertaa myös makea on maittanut heti alusta lähtien. Juominen on jäänyt vähälle vaikka oon ollut veden suurkuluttaja. Nestettäkin siis kertyy. Nyt kun alun kestokrapulainen olotila on väistynyt voisi aloittaa katsomaan mitä suuhunsa laittaa :)
Viimeksi mulla tuli tuplista +16kg joista oli enää muutama kilo jäljellä kun tulin sairaalasta kotiin. Muisan että puolenvälin tienoilla ruokamäärien piti olla jo kovin pieniä tai muuten olo oli todella ahdistava. Mulla on aina alussa painonnousu kiivaampaa kuin sitten sielä loppupäässä. Tiedän kyllä että toiselle kymmenelle mennään reippaasti, olen niin hoikka muutoin.

Tuplarattaita kävinkin tsekkailemassa ja nuo Bumbleridet oli kyllä ihan uusi tuttavuus :) Aloin vaan miettimään onko ratasosan jalkaosa hirmu lyhyt. Näytti myös kuvassa jossa lapset kyydissä että siihen ei kovin iso lapsi enää mahdu jalkatilan takia.
Kolmevuotiaaseen tulee kuitenkin helposti rattaita käytettyä. Olisikohan Carenoista mihinkään. nekin kuitenkin muuttuneet ja uudistuneet kovasti. Kääntyvät isot etupyörät tuo varmasti ketteryyttä myös niihin. Kovine koppineen päivineen sopisi mun budjettiin. Kaikki on pienille ostettava alusta lähtien. Olen myynyt kaiken vauvoihin liittyvän pois. Rahaa todellakin menee.
Meinaatteko muuten ottaa äitiyspakkaukset?

Jännittävää, kohta saadaan alkaa odottelemaan koska karcin pienet syntyy:heart: Onko sulle suunniteltu käynnistystä jossain vaiheessa? Synnytätkö alateitse? Jännittääkö Tuleva?
 
Hellanlettas ei olla vielä hirveesti synnytyksestä HYS:ssä juteltu, mut ne tosiaan epäili et 37 vkolla lähtis syntyy(perustabvat sen varmaan johonki yleiskaavaan) mut käynnistys tehään vkolla 40 jos vauvoilla kaikki hyvin siihen asti.

Alateitse toivon snnyttäväni ja noi on ollu nyt tosi nätisti RT:ssä molemmat et sen suhteen vaikuttas lupaavalta. Koskaan ei tosin tiedä......

Jännittääkö?No ei tai siis mä en hirveesti viel oo asiaa miettiny. Ku on ollu tätä jouluu ja kaikkee...Välillä sitä miettii et tosiaan ylihuomenna alkaa jo rv 36 ja mun pitää oikeesti ruveta ehkä vähän miettii sairaalakassii, synnytystä ja sit varman sitä et noi kaks on kohta täällä..Se on vaan vielä niiiiiin käsittämätöntä :)

Painoista puhuitte...Noooh, tääl on sirot 17-19kg tullu ja mun alkuperäinen arvio oli 19 et enää ei sit tarvis tulla ;) Tosin oon silleen tyytyväinen et se paino on jakautunu toooooosi tasasesti eli siis mä en ns.paisunu muualta ku masusta...Nyt sit vkon sisällä on ruvennu tosiaan tulee tota turvotusta, mut sehän taitaa tähän loppuun kuuluakkin.

Huomenna neuvolaan ja ti on sit ultra, et sit ollaan taas asteen enemmän tietoisia tilanteista.

Nyt täytyy lähteä porukoille syömään viel yks jouluateria, huomenna saa perus arkiruoka astua jo kuvioihin ;)

-Karcci 34+5
 
karcci todellakin toivon että sinä olet seuraava joka saa vauvat maailmaan, mun pamperot saa kyllä Kölliä mahan lämmössä vielä useamman viikon. Minä niin toivon että synnytys alkaisi vasta kolmos-alkuisella viikolla. Sulla sen sijaan alkaa olemaan sellaiset viikot että vauvat saattaa syntyä koska vaan. Onko vielä ollut sellaisia fiiliksiä että alkaa olla h-hetki käsillä?

kaisuli ja hellanlettas ollaan kaikki sit ilmeisesti pirkanmaalaisia, Taysissa minäkin täällä juuri parhaillaan makailen.

Painokeskusteluun vielä lisätäkseni niin juuri raskauden alussa minulle tuo 5 kiloa tuli. Oli alun kuvotus ja oksentaminen vkolle 15 asti, ja jostain syystä juuri silloin sai syötyä vaan kaikkea epäterveellistä.
Kaksosraskaudessa varmasti loppupuolella turvotus ja nesteet tekevät uuden painonnousun. Mutta täytyy kyllä sanoa että aika,paljon tuntuvat energiaa vievän nuo pamperot tuolla mahassakin .

Spirit & selviytyjät 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
Heippati! Uusi kaksiokohdun vuokraaja ilmoittautuisi hellanlettaksen opastamana jos vaan passaa :) samasta heinäkuun pinosta ollaan! Lueskelin pari sivua taaksepäin ja on kyllä tosi mielenkiintoista seurattavaa, kun on monipuolisesti r-viikkoja ja kokemuksia!

Itsellä siis viikot 12+6 (5 mut justkohta menen nukkumaan ;) ) ja n.viikko sitten sain tästä tietää päivystyksen ultrassa johon menin kovien kipujen vuoksi. Maanantaina käytiin tarkemmissa selvittelyissä nt- ultrassa Kättärillä (olen Klaukkalasta) ja siellä selvisi että vauvoilla on omat pussukat ja istukat, mitat ja turvotukset oli hyvät. Edelleen olen aika shokissa, mies on enemmänkin riemuissaan mutta mä näen vielä suuren määrän kämpän remonttia ja autonvaihtokustannuksia ja imetysrumbaa..! Mulla on takana kaksi yksösraskautta edellisestä liitosta (tyttäret 4 ja 5v) ja nämä vauvelit ovat siis meidän ekat yhteiset, ja kuten Hellanlettas jo tietääkin varmaan niin tasan varmana myös viimeisiä :D Ettehän käsitä väärin; olen onnellinen ja raskaus on toivottu ja yritetty :) Olen vaan tosiaan shokissa!

Mulla on ollut myös rasittavaa kutinaa, mutta lähinnä vatsanahassa (oonkin alkanut uutterasti rasvaamaan) ja varpaissa ??!! Yks ilta onnistuin hinkkaamaan ukkovarpaaseen vesikellon :LOL: Mutta suurimmat oireet on ollu pahoinvointi ja uupumus sekä masentuneisuus, joka onneks helpotti pari vkoa sitten. Ilmeisesti aivan alun hormonimyrsky ja "rankassa" paikassa ollut työharjoittelujakso laukasivat sen (akuuttiosastolla lh-opinnot), lisäksi oli ongelmia tyttöjen isän kanssa. Mutta kevättä kohti, eiköhän tämä tästä ala muotoutumaan hiljalleen!

Mimonmami ja mutterit

Ps. Päivittämistä varten siis tietoja- LA 5.7.2014, synnärinä KOS/NKL viikoista riippuen, ja tosiaan raskaus tyyppiä d :)
 
Viimeksi muokattu:
Uuuu, Klaukkalasta!! Hienoa, tervetuloa!! Tää asustaa siis Tuusulassa mutta oon juuriltani klakesta ;)
Näinköhän tiedetään toisemme ;)

Ja Spirit, nyt vähän rupee olee sellai olo et enää max pari vko. Mut en tiiä johtuuko vaan omasta "tukaluudesta"

-Karcci-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
Moi taas kaikille !

Ihan ensiksi onnea onnea Murotar ja pikkuiset ! :heart: Saatiin taas joulukuun vauvelit.. :)
Toiseksi tervetuloa uudet keskustelijat, muistan nyt ainakin Hellanlettas, Kaisuli76 sekä mimonmami, muille myös jos joku jäi mainitsematta.. :)

Spirit, sinnittele sinnittele, pidetään peukkuja, et vielä muutama viikko menis masuasukkeina ! :)

Karcci, sulla alkaa tosissaan olla viiemetrit käsillä, mä tuun sit kai seuraavana perästä.. :O Niin se vaan aika menee !

Jouluhärdellit takana, maanantaina olis äippäpolikäynti taas edessä. Täällä kipuillaan yhä edelleen samojen voimakkaiden (ja jatkuvasti vaan voimistuvien) nivelkipujen kanssa..turvotus senkuin jatkuu, tuntuu et seki menee vaan pahemmaksi ja pahemmaksi. Nyt on sit viikon verran oltu paineseurannassa kotona, neuvolassa on meinannut paineet olla korkeammalla kuin normisti. Alkupaineet oli mulla 96/60 ja nyt alkaa olla 130/80 pahimmillaan, joten niitä seurailtu.

Tällä hetkellä täällä sinnitellään eteenpäin päivä kerrallaan, olo alkaa olla jo aikas muhkea ! :LOL: Painosta puheltu, täällä sitä on tullut ujot 30kg :wave: Et tervetuloa vain te 9kg painonnousijat tämän sumoilijan messiin.. :D Mulla tuo turvotus tekee varmaan osansa, en kyllä ainakaan tunnista syöneeni 30kg edestä läskiä itseeni.. :D

Tosiaan, viime äippäpolikäynnillä oli lääkärin kans puhetta, et jos kivut jatkuu näin, niin 37 viikolla viimeistään leikataan vauvat..näillä näkymin mennään siis suunnitellulla sektiolla, meinas se lääkäri, et ei alateitse edes ehdota, ellei molemmat olis täydellisessä tarjonnassa. Mulla ollut koko ajan A rt ja B pt, joten tuskin alateitse aletaan yrittää. Tai mä en oo ihan valmis alateitse synnytykseen (ensimmäinen synnytys teki kolmannen asteen repeämän, toinen oli suunniteltu sektio).. mut maanantaina taas tiedetään enemmän ! Nyt alkaa olla kipujen kanssa vain tilanne, etten tiiä, onko tämä enää siedettävää vai alkaako olla oikeasti jo tuskallista..mä kestän paljon ja mulla on korkea kipukynnys, mut nämä tuskat alkaa olla jo vähän liikaa.. :( Toivotaan, et muilla menee paremmin ! :)

Mut ei mitää, oikein hyvää loppuvuotta, sinnitellään vielä ensvuodelle ! Ja Karccille tsemppiä, sä saat vauvat jo ihan kohta viekkuun.. :heart:

Bubblis ja muksoset 32+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mimonmami! Muistan niin hyvin tuon alkujärkytyksen, minulla sitä kesti useamman viikon ja meilläkin mies oli jo vähän ajan päästä ihan että sehän on vaan mukavaa, mä taas panikoin kaikkea mahdollista ja olin ihan varma että kaikki mahdollinen menee pieleen. Mutta se paniikki menee ohi, nyt tämä on jo ihanaa!

hellanlettas, identtiset on tulossa ja poikia lupailtu. :heart:

Painosta, minulla on varmaan sen 6 tai 7 kg tullut jo nyt, vaikka vasta vähän päälle puolivälin olen. Toivotaan että ei tulisi kovin paljoa lisää, toki tämä joulu tässä vähän nyt sopivasti tuppasi sekoittamaan ruokavaliot. Eka raskaudessa taisi tulla 6 kg, joka jäi kyllä sitten synnärille ja laihduin vielä imetysaikana sitten jonkin verran.

Minua jonkin verran nyt stressaa sokerit, kun silloin alkuraskaudessa sitä sokeria pissassa oli ja edellisessä raskaudessakin. Silloin sain oikein hyvin pysymään sokerit alhaalla ruokavaliolla. En ole sokerirasituksessa käynyt, lähinnä siitä syystä kun on sitä pahoinvointia ja migreeniä ollut, enkä ole uskaltanut hyvinä päivinä riskeerata että se testi aiheuttaa kohtauksen. Olen pitänyt vs-mittauspäiviä ja silloin arvot on näyttäneet hyviltä. En nyt sitten tiedä, pitäisikö minun joka tapauksessa vääntäytyä sinne sokerirasitukseen, vaikka tilanne on näin. Neuvolaan voisi soittaa joo, mutta kun mua niin tympii se kun sieltä ei vastata eikä soiteta takaisin, saa päivystää puhelimen kanssa monta päivää jos sieltä aikoo jonkun saada kiinni.
 
Spirit, joo saa ne Primot telakoilla.

Oiskos ketään muu halukas ottamaan vetovastuuta tosta listasta? Kun on toi nettiaika kortilla nykyään niin ei oikeen tahdo keritä päivittämään tota listaa. Sitä ei sit tietty enää ekalle sivulle saa, kun kaikki sieltä on jo vauvautuneet. Toinen vaihtoehto ois alottaa ihan uus ketju vuoden 2014 tuplaodottajille niin ois taas otsikkokin uusille odottajille kutsuvampi ;)

Maibei
 
Karcci, mä synnytän OYS:ssa. Sinne sitä pitäis kai mennä, just laskeskelin et eihän tässä menis enää kuin 4-5vk:a, jos sen jaksais sinnitellä ! :) Kyl mä teen näiden pienten puolesta mitä vain, et selviävät turvallisille viikoille..mut se 36 alkaa olla sit jo sellainen, et saa alkaa suunnitella jo ulostuloa ! :)

Maibei, toi idea uudesta ketjusta 2014-odottajille on kyl hyvä idea ! Olisko joku uusista, jolla on aika alussa vielä viikot, kiinnostusta tehdä uus ketju ja uudet listat ?


Bubblis ja muksoset 32+1
 
Tervetuloa uudet!


Vähiin taitaa tosiaan väki käydä tässä ketjussa eli tuo maibein ehdotus uudesta pinosta uudella nimellä tuntuisi fiksulta,eikö?



( . ) Omanapa: ÄÄH,mulla alkaa olla niin hankala jo olla! Koko ajan tuntuu että jonkun pää,jalka tai käsi tulee ulos millä hetkellä hyvänsä..Mitää ei jaksa tehdä ja masun iho tissien alapuolelta kiristelee ihan hulluna. Jos vaikka esikoista nostaa tai huokaisen syvään tai haukottelen,tuntuu että iho ratkee,auh! Maha kovottelee pienimmästäkin liikkeestä. Ahistaa ja pelottaa että tunnistanko mä supparit ja tajuanko lähtee näytille jos tarve vaatii..
On mulla tukivyö mutta kun sekin ahistaa :(
Vaatteet ei mahu päälle,eikä jaksa kävellä. Syöminenkin tuottaa hankaluutta kun tuntuu siltä etten tunne kylläisyyttää,siis ei tunnu siltä maha olisi täynnä ja voisin vaan jatkaa syömistä (kuten joulupäivänä..:ashamed: ) Sitten kun nousee pöydästä ja ruoka laskeutuu niin voi juma sitä oloa :x Pitäisi oikeesti syödä vähän kerrallaan ja useammin,mutta kun syöminen on kivaa,eiks jeh? :)
Painoa on tullut alusta 9kg eli ei nyt niin kauheesti,mutta takapuoli ja reidet on kyllä saaneet noista kiloista suurimman osan :headwall: Lähtöpaino siis oli 59,8kg ja olen 160cm pitkä eli tuo 9kg kyllä näkyy muuallakin kun masun kasvuna :mad:
Masu on kyllä melkosen jäätävän kokonen ja vielä on aikaa kasvatella..huhhuh!
Mutta ihana asiahan tämä tuplaraskaus on,aika etuoikeutettuja ollaan ;)
Mitä äitipolilla voidaan tuumata tukalaan oloon..? Siis onko mitään keinoa helpottaa tukalaa olo kuin makoilu..?
Yötkin menee välillä valvoessa,ei vaan muka nukuta. Vauvat nukkuvat yöllä,eivät paljon liikuskele,esikoinen nukkuun yöt putkeen ja mies kuorsaa kuola poskella,mutta entäs mä,pyörin sängyssä ja kattelen kelloo tunnin välein : / Synnytyskin alkaa pyöriä mielessä,esikoinen kun synty suunnitellusti sektiolla istukan sijainnin takia,niin nyt vähä pelottaa. A on ollu rt ja B ollu pt joka ultrassa..Melkein jopa toivon sektioo nyt,mutta sit ei voi esikoista nostaa tai ylipäätään kantaa mitään vauvoja painavampaa..: /
Mua pelottaa eniten synnytyksessä se että kun en voi hallita sitä,enkä tiedä mitä seuraavana tapahtuu. Kivusta menen paniikkiin ja nään jo itteni hikisenä,itkuisena,punaisena puskemassa vauvaa ja siitä sit sutjakasti hätäsektioon.. :(
Jos vaan tietäisin että synnytys olisi helppo,niin eipä siinä,mutta kun kaikkea voi tapahtua,varsinkin mun tuurilla..



Ai niin ja maanantaina poksu rv 28 POKSPOKSPOKS!!
:)


Nyt mun pitää mennä syömään,mies huutelee jo! :popcorn:


Voidaanpas paksusti!




-Tipetsu ja tuplakupla 28+3-
 
Viimeksi muokattu:
bubblis uskon että tossa kohtaa alkaa olemaan jo kolotuksia. Mikä on vauvojen viimeisin kokoarvio? Toivottavasti saat käynnistyksen viimeistään vkolla 37, kaksosten odotuksissa mun mielestä sen käynnistyksen kyllä saa jos todella haluaa. On tää sen verran tuhtia touhua.

Musta tuntuu että itselläänkin maha paisunut tällä vkolla ihan silmin nähden, ehkä vauvoilla käynnissä joku kasvupyrähdys. Tukalaa on ,mutta kelläpä ei olisi kun joutuu koko ajan vaan makaamaan. Kun kääntää kylkeä, otan "mahan aina mukaan" käsillä tukien :D

Uusi vuoden 2014 pino olisi varmasti aiheellinen, itse saatan poistua yllättävänkin nopeasti tästä keskustelusta joten jos joku tuoreemmilla viikoilla viitsisi ottaa homman hoitaakseen?

Spirit & selviytyjät 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
Spirit, mulla oli kolme viikkoa sit viimeksi ultra ja kokoarviot oli tasan 1500g toiselle ja 1496g toiselle. Nyt maanantaina sit uusiksi taas arvioimaan, uskon, et on jo 2kg lähellä ellei jo rikki, on masu sen verran rajusti kasvanu ! :)

Tsempppiä sulle sinne, toivottavasti saat pidettyä pienet sisällä..sua itseasiassa mietinkin ku meinasi jo itellä voimat loppua näihin kipuihin..ajattelin, et mulla sentään on vauvoilla kaikki hyvin eikä ole varsinaista pelkoa, et tulisivat liian aikaisin pois..niillä voimin jaksan varmasti ainakin sen 4vko:a sinnitellä ! :heart: Mulla nyt kaikkein suurin ongelma on kädet, ne kun on aikalailla toimintakyvyttömät aamuisin ja nykyään päivisinkin, jos on pidempään kuin 15min paikoillaan. Nyt on sit muutamana yönä joutunut nouseen ylös ja liikkumaan, niin rajuiksi on yltynyt hermokivut kyynärpäissä..et silleen alkaa olla jo aika turhauttavaa ja tuskallista, ei edes lapsilta saa yövaatteita aamusin pois. Raukat joutuvat odotteleen aina päivemmälle, et äiti voi auttaa riisuun ja pukeen varsinkin niitä sukkahousuja.. :) Mut päivä kerrallaan !:)



Bubblis ja muksoset 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Spirit
Bubblis, sul on kyl hyvän kokoiset noi pikkuset... Mullahan viime ultrassa 33+2 molempien paino oli ~1800g, nyt ti seuraava ja toivottavasti ollaan jo 2kg rikottu. Tänää neuvolatäti mietti et voi olla että siirrytään jo viikottaisiin ultriin ku tosiaan noit vkoja jo on :p
Mut tärkeää on et joka vko käyn jommassa kummassa tsekkauksessa.

Painoa oli tullu nyt +600g /vko ja Sf-mitta on 33,5. Sykkeet pikkusilla hyvät ja samoin äidin verenpaineet :)

Jaaha, nyt poksahti sit 35+0 ;)

-k,s&g-

Uudesta ketjusta, joku joo pienemmillä vkoilla voi sen aloittaa. Mun ei varmaan enää kantsi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
Karcci, nämä on tosiaan ihan tosi hyvän kokoiset! Ihana, mulla tuo SF-mitta oli just ennen joulua 37cm :LOL: Eilen kävi pitkästä aikaa miehen sisko käymässä, ku asuu toisella puolen Suomea, niin nauroi et sulla tosissaan on tuo maha kasvanu sit viimenäkemän, meinas et on jäätävän iso irtopallo keskellä kroppaa ! :D Juuh, siltä se itsestäkin tuntuu..mä niin odotan sitä tunnetta, kun pääsee taas kaksinkerroin helposti !! :)

Mä mielenkiinnolla odotan et miten täällä on tapana noiden käyrien kans, milloin niitä seuraillaan ja myös et koska tiivistetään tutkimustahtia. On menty 4vk:n väleillä paitsi nyt on ensimmäisen kerran 3vk:a väliä. En tiä vaihtuuko sit parin viikon välein vai jatketaanko kolmella..jos vaan jatkuu kolmella, niin alkaa olla jo aika kiirus synnytystapa-arviolla, jos meinaavat sen tehdä. Kolme viikkoa seukista äippäpolista mulla olis jo 36+41 joten ei taida ihan niin pitkään mennä...toivottavasti !


Bubblis ja muksoset 32+2
 
Karcci, ollaan vasta muutettu tänne niin epäilenpä että tunnetaan :)

Hellanlettas kiitos jos jaksat alkaa päivittelee :) Mä oon tosi huono kaikessa tälläsessä ja ku kohta alkaa koulu ni en uskalla luvata et muistaisin zoomailla ;) Eli uus pino perusteille?

Tää mamma putoo ihan just. Valvoin eilen 04 asti, enpä muista koska maailmankaikkeudessa olis viimeks niin tapahtunut... :LOL: Päikkäreille mars!

MM poks 13+0
 
MM, ok no sit me ei varmaankaan joo tunneta :D :D tosin koskaanhan ei tiiä ;)

Ja joo, vähän itseäkin rupes "jännittää" ku yleensähän limatulpasta menee enää suht vähän aikaa ku synnytys käynnistyy...
Ti tosiaan ultra ja sit nähään ;)

Huiiii :heart:

Ja uuden ketjun nimi vois sit olla "tuplia odottavat LA 2014" niin on sit vähä laajempi aika,vai?
 
Viimeksi muokattu:
karcci nyt alkaa olemaan jännät paikat. Mistä tunnistit mahdollisen limatulpan? Monesti tuosta tulpasta puhutaan, mutta itse en ainakaan sitä edes huomannut esikoisen synnytyksen alla.

Hienoa hellanlettas jos otat hoitaaksesi uuden pinon. Tsemppiä kovasti ultraan, se on aina jännä paikka!

Spirit & selviytyjät 27+5
 
Karcci, nyt tosissaan alkaa jännitteleen ! :) Tulee niin paljo todemmaksi tämä omaki tilanne ku noin lähellä oleva alkaa olla siellä h-hetkillä ! :) Tsemppiä, ilmoittelepa het ku on jotain kuultavaa.. ;)

Ja hyvä tuo otsikko olis tosiaan olla koko vuodelle, pääsee loppuvuoden odottelijat taas myös messiin ! :)

Bubblis ja muksoset 32+2
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! =)

Ja tervetuloa Mimonmami! Tutulta kuulostaa tuo alkushokki :D. Minulla meni ainakin pari viikkoa asian sulattelussa. Kaikenlaiset kauhukuvat ja pelot nousi mieleen :whistle:. Nyt asian näkee jo aivan toisin. Koen kaksoset etuoikeudeksi ja upeaksi lahjaksi :heart:.

Hellanjestas ja Spirit minäkin toisiaan asun Pirkanmaalla, noin 30km Tampereelta Hesaan päin. Missä päin Pirkanmaata te asustelette?

Tsemppiä sinulle Bubblis kipujen kanssa taiteilemiseen! Minullekin on tullut raskausaikana kovia kipuja jalkapöytiin. Kävely on välillä todella vaikeaa. Milloin sinun vaivasi alkoi? Mistä ne johtuu? Turvotuksesta? Hormoneista?

Mulla on ollut nyt parina iltana selkeitä ja vähän kipeitä supistuksia : /. Myös ruskeaa vuotoa tulee edelleen. Tämä huolestuttaa kyllä kovasti. Onneksi tunnen liikkeitä, se vähän rauhoittaa mieltä. Soitin neuvolaan, mutta sieltä kehotetiin odottamaan rauhassa! ensi pe Taysin ultra-aikaa. Ei pitäisi olla mitään hätää, sillä edellisessä ultrassa (josta kohta 2 viikkoa) kaikki oli ok. Huoh. Odottavan ajasta tulee pitkä..

Millainen mieliala teillä on muuten ollut? Mulla voi heitellä mieliala laidasta laitaan noin nanosekunnissa :LOL:. Huh. Välillä olen kuin enkeli ja välillä karjun kuin leijona. Ja yleensä vielä ihan mitättömästä ja naurettavasta syystä. Olen ihan ihmeissäni. En voi näille purkauksille mitään, vaikka kuinka yritän tsempata. Tunteet ovat niin voimakkaat. Nämä pikku kohtaukset kohdistuu lähinnä rakkaaseen mieheen. Voi raukkaa!! Onneksi se on ainakin vielä jaksanut olla ymmärtäväinen.

Karcci mun aiemmat synnytykset käynnistynyt noin vuorokauden sisällä limatulpan irtoamisesta :D. On sulla jännät hetket käsillä! Kaikkea hyvää sinulle tulevaan!! Innolla odotan miten sun tilanne etenee :)

Oikein rattoisaa lauantai-iltaa teille kaikille :wave:

Kaisuli rv 14+6
 

Yhteistyössä