Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Bubblis - meillä on Britaxin kaukalot telakoilla vauvoille. Ne on aika kapeat. Meillä on siis esikoinen myös tarkoitus olla takapenkillä ja hänellä on turvavyöistuin, joka vie oman tilansa. Meillä VW Golf farkku ja just just noi kolme istuinta mahtuu. Melkoista taidepakkausta se kyllä on. Täytyy vähän katsoa, et paljonko koko porukalla reissataan, kun se esikoisen istuin olis käytettävyyden kannalta helpoin pitää reunassa. Sit taas jos molemmat kaukalot on telakoilla, niin ne pitäis olla reunoilla.. Arkihan sen sitten näyttää :) Auton vaihto ei oikein tuu kyseeseen, kun on vasta maaliskuussa saatu auto ja on miehen leasingauto.. Meillä oli esikoisella Brio Primo kaukalo telakalla. Sitä jossain kehuttiin yhdeksi markkinoiden pienimmistä.. Meillä oli tosin sit se ongelma, et esikoinen oli sen verran tuhti kaveri, että ei enää mahtunut siihen paksummissa kamppeissa ollessaan 10-12kk. Mut vois olettaa sen olevan kaksosilla pitkäikäisempi, kun ovat todennäköisesti syntyessään pienempiä.

Maibei - Niinhän se yhdistys-juttu taiskin olla.. Oliko se niin, et olis pitänyt maksaa enemmän, jos olis halunnut sen valtakunnallisen lehden tuon paikallisen lisäksi? Se tais sekoittaa mua.. :)

Jei, tänään 37+0! Näillä ei kyl näyttäis olevan mikään kiire tulla. Jäämme odottelemaan keskiviikon lääkäriä ja sektioaikaa :) Nyt olis suotavaa, että pääsis tästä flunssasta eroon... Ja et se ei tartu miehelle, kun sairaanahan tuskin pääsee mukaan sinne sektioon?!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Pohjoistuuli 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Kaukaloista, meillä on Brio Primot. Esikoisella oli sellanen ja nyt hommattiin toinen käytettynä. Ovat mun mielestä aika näppärät. Ja toisessa on telakka ja toisessa ei. Me ollaan päätymässä semmoiseen järjestelyyn, että toinen kaukalo menee etupenkille ja takapenkille toinen kaukalo keskelle, esikoinen turvaistuimessa selkä menosuuntaan toisessa reunassa ja toiselle matkustajalle jää takapenkille toinen reunapaikka. Pohjoistuuli, onko teillä turvaistuin selkä vai naama menosuuntaan? Toi selkä menosuuntaan vie aika paljon tilaa etupenkiltä. Meille tulee autonvaihto sitten kun kaksosetkin siirtyy turvaistuimiin, tila-auto seuraavaksi :) Meillä esikoinen oli 9kk asti turvakaukalossa, alkoi sen jälkeen tulla niin pitkäksi, ettei pää enää ollut kunnolla kaukalossa eikä turvavyöt istunu olalla enää, mikä on yksi kriteeri istuimenvaihtoon ja noi turvaistuimethan puolestaan alkaa n. 9kk->

Pohjoistuuli, joo se jäsenlehti maksaa erikseen.
Onko sulla nyt siis jo keskiviikkona sektio vai sovitaanko sillon sektiosta? Täällä on tiistaina ultra ja toivon, että pikkuhiljaa tulis jotain päätöstä... Ollaan täällä jo miehen kaa "uhkailtu" maratooninjuoksemisella, et saatais noi tytöt ulos ;) Mun olo on tosi raskas ja tukala.

Piti muutakin kommentoida mut pää on taas tyhjä ;)

Maibei 35+3
 
Maibei - meillä on esikoinen naama menosuuntaan olevassa turvavyöistuimessa, joten se antaa onneksi etupenkkiläiselle vähän enemmän tilaa. Meillä oli onneksi kaksi istuinta, kun oli vielä juhannukseen asti kaksi autoa. Nyt otetaan niistä se kapeampi (ilman isofixejä) käyttöön. Se oli joku Britaxin malli (Adventure?).

Mulla on siis ke se synnytystapa-arvio ja kontrolli, jossa katotaan aika sektiolle. Sektiosta se lääkäri on jo laittanut merkinnän mun tietoihin. Se käyrille meneminen vähän sekoitti tota käyntiä. Luulen, et jos ei ois tarvinnut mennä käyrille, niin ois voinut varata jo sen ajan sektioon. Mä en oikein tiedä Kättärin käytäntöjä sektion suhteen. En tiedä, että kuinka pitkälle sitä halutaan venyttää. Jotenkin kuvittelisin, että se tehtäis 38+ viikoilla. Kaksosten sektio vaatii ehkä kuitenkin enemmän väkeä kuin yhden (tai näin kuvittelen, kun kerran alatiesynnytyksessäkin on enemmän väkeä).

Kyllä täälläkin alkaa olla aika kärsimätön olo. Jotenkin tää synnytys saa omissa ajatuksissa niin isot mittasuhteet, että haluais sen vaan olevan ohi.

Sektion kokeneet - kuinka nopeasti teillä on noussut maito ja onko imetys lähtenyt ok käyntiin?

Pohjoistuuli 37+0
 
Vaunuista/rattaistahan mun piti vielä kirjottaa. Heittoaisa (molempiin suuntiin työnnettävä: naama vauvoihinpäin/poispäin) taitaa olla aika harvinainen kaksosrattaissa. Yleensä tosiaan kopat on naama työntäjään ja ratas poispäin. Toiset sanoo, että isot vauvat haluu jo kattellakin maisemia. Meillä siirty esikoinen pikkuhiljaa noin puolvuotiaana/ sen jälkeen rattaisiin ja oli heittoaisallinen menopeli mutta kyllä hän eniten naama menosuuntaan oli ja nyt on vallan niin. Ainoostaan hirveessä myrskyssä kaipaisin vielä sitä heittoaisaa (nyt käytössä pelkkä ratas missä ei enää tätä ominaisuutta ole) niin sais naaman pois tuulesta. Noissa Bumbleissahan on toisaalta läpinäkyvä se sadesuoja niin suojaa hirmukeliltä mutta ei vie maisemaa samalla ;) Mutta kiva että molempiinsuuntiin meneviäkin rattaita löytyy niin kuin ne Emmaljungan nitrot :)

Pohjoistuuli, kyselit maidonnoususta sektion jälkeen. Mulla nousi ainakin esikoisesta tosi hyvin maito. Toisaalta synnytys käynnistyi ensin itse ja oli jo viikoilla 41+6! Mutta yleensähän sen istukan irrottamisen pitäis käynnistää maidontuotannon hormoonitoiminta. Ja imetyksessä erittyvä oksitosiini puolestaan supistaa kohtua. Kyllä on ihmiskeho tarkkaan suunniteltu ;)

Maibei 35+4
 
Meillä tulee kans pulma autoilun kanssa.. Kohta meitä on 6 ja eihän me henk.autoon mahduta.

Tällä hetkellä vanhin käyttää turvavyöistuinta ja kuopuksella istuin naama menosuuntaan.
Toiselle kaksosista on telakalla oleva gracon kaukalo ja toisella britax römer jonka saa onneks etupenkille (siru penkin sisällä joka napsauttaa airbagin pois päältä automaattisesti).

En oo vielä kokeillu miten mahtuu takapenkille kaikki kolme penkkiä.


Mut joo, täällä kukutaan joka yö se pari tuntia kun ei tuo uni maistu..
Maanantaina ultraa ja toivon mukaan käynnistys!?
Eilen kuvittelin raskausmyrkytyksen mahdollisuutta kun verenpaine oli koholla, päätä särki, sormet turpos ja ylävatsaa vihloi..


T. Crofti 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: maibei
Täällä ollaan. iPadin yksityinen selaus ei säilytä salasanoja, olen vähän laiska kirjautumaan joka kerta :D
Meillä oli kaikki virtaukset hyvin ja tyypit ovat tosi aktiivisia. Kummatkin ovat todella, siis TODELLA alhaalla. Viimeksi meinasi jo mitata A:n pään alakautta... Minä taasen odottelen, että päästäisiin joulukuun puolelle, niin olisi täysiaikaisena vauvat =) mut joo, ei kauemmas kuin 3.12. Jolloin täysiaikaisuus täyttyisi.

Mulla on ens perjantaina seuraava aika. Sitten varmaan katsotaan käynnistysaika. Meillä kun tuo laskettuaika on tosiaan merkattu pidemmällä kierrolla, mitä ilmoitin, niin se on 4 pv myöhemmässä. Eli virallisesti viikko vaihtuu vasta lauantaina. Aina jaksavat ihmetellä, kuinka nämä meidän vauvat on niin "aikavia". :D Tosiaan, kätilö kävi niskapoimu-ultrassa kysymässä lääkäriltä, muutetaanko laskettuaikaa, kun toinen oli 5 pv isompi ja toinen 4 pv. Ei muuteta, sanoi lääkäri.

Apua, kohta nää on isompia kun meidän eka vauva, 2640 g! Lyhyempiä toki ja pienempipäisiä :)

Mua ahdistaa, jos lähtö tulee yöllä. Anoppi tulee sit esikoista vahtimaan, mut järkyttyykö tuo, kun äiti ei olekaan aamulla kotona? :( ikää neljä vuotta.

T. Katrilli & pullat 35+5
 
Mulla tuntui tänään enemmän taas kutinaa.. Soitin päivystykseen ja ne siirsi lääkärin keskiviikolta huomiselle. Aamulla ensin labraan ja sieltä sit äippäpolille. Ei sillai hyödytä mennä tänään päivystykseen, kun noissa pitää olla se 10-12h ravinnotta. Tietty antoivat ohjeeksi, et pitää soittaa uudestaan, jos vauvojen liikkeet vähenee normaalista. Mut nyt ainakin möyrivät ihan normaalisti.

Toi kutina on kyl rasittavaa. Mä oon ainakin sellanen, et mitä enemmän mietin sitä, niin sitä enemmän alkaa kutittaa. Mietin, et sekin voi lisätä kutitusta, kun alkaa vaatteet olla niin pinkeitä, että ovat hyvinkin ihonmyötäisiä.

Mutta jos sitä huomenna sitten lyötäis lukkoon se sektioaika! Jaiks.

Pohjoistuuli 37+2
 
Masia oli kirjottanu tonne toiseen ketjuun,että toinen alkioista oli "kuivunut" kasaan..Mulle tuli heti sellai olo,et ONNEKSI mun pikku jooga-apinat voi hyvin :heart:

Mutta,mä oon nyt pari aamua tuntenu outoa paineen tunnetta alavatsassa,varsinkin vasemmalla puolella :eek: ja jos himpankin enemmän on liikkees (eli muualla ku täs olohuone-keittiö-makuuhuone-wc-akselilla) niin rupee supistaa...Ei onneks vieläkään kipeesti,mut ei tää nyt ihan herkkuukaan oo.Levossa sit helpottaa, onneks :)
Mietin vaan et jos huome on viel sama fiilis,nii soitan äippäpolille,ku viikon päästä on vasta ultra....ei kai siitä haittaakaan oo?ties vaikka pyytävät ultraan aikasemmin.....

-k,s&g 30+1-
 
Heips, tietääkö joku, että saako monikkoperheet alennusta myös Babystylen verkko-ostoksista? Tutkailin Suomen monikkoperheet ry:n kotisivuja, ja jäsenetuliike sivua oli juuri päivitetty, mutta siellä ei ainakaan mainittu tuota Babystylen verkkokauppaa erikseen.
 
Karcci täällä ainakin äitipolilla kehottavat tosi herkästi ottamaan yhteyttä jos siltä tuntuu, on sanottu jopa "jos sulla tulee huono olo" mikä on minusta aika epämääräinen ilmaisu... Mulla on ollut noita paineen tunteita ja supisteluja jo tosi pitkään, ainakin viikoista 27-28 jolloin kohdunkaula olikin sitten vähän avautunut mutta sen jälkeen ei ole tullut muutosta, tosin en ole kohta kahteen viikkoon käynyt ultrassa. Silloin kehotettiin lepäämään niin paljon kuin mahdollista, mutta oon nyt vähän lipsunut. Tuntuu että se lepääminen pahentaa vaan kipuja kun koko kroppa lysähtää kasaan. :D

Meilläkin on auto-ongelmia. Kaks lasta ennestään ja viiden hengen auto eikä nyt ainakaan mahdollisuutta hommata uutta. Onneksi on tilanne semmoinen että ehkä me pärjätään jonkun aikaa vaikkei kauheasti reissatakaan koko poppoolla. Ja ainahan esikoisen (2,5 vee) voi laittaa linja-autolla menemään kun alle 4 v pääsevät ilmaiseksi..... :LOL:

Murotar 32+6 (33 paukkuu 1 h 47 min päästä..)
 
Pikaset kommentit, olipa kurjia uutisia Masialla :(

Karcci, joo soita ihmeessä äippäpolille, jos vaan siltä tuntuu. Mulla oli kanssa ehkä just jotain rv30 kieppeillä muutaman kerran oikeen sellasta vihlovaa kipua alavattalla, ei mun mielestäni tuntunu nivusissa ja tuli aina paikallaollossea, varsinkin kyljellä maatessa, enää ei oo niitä ollu. Silloin päädyin lopulta siihen tulokseen, että olivat liitoskipuja lantion nivelten löystymisestä, soitin äippäpolillekin eivätkä pyytäneet käymään. Tosiaan niitä kipuja ei oo senkoommin enää sit ollu.

Tuplamammutti, me tilattiin ne bumbleridet Babystylen verkkokaupasta niin kuin tossa aiemmin kirjoittelin ja koska verkkokauppa on Oulun toimipiste niin sieltä saa sen alen ihan niin kuin Suomen Monikkoperheiden sivuilla sanotaankin :) tilaus on jo postissa ja vaunuja (niin kuin mielellään vauvojakin ;) ) odotellaan ensiviikoksi :)

Maibei 35+5

Ps. Katrilli, piti vielä kysyä miten päin sun vauvat on, molemmat rt?
Ja Pohjoistuulelle tsemppiä huomiseen!
 
Viimeksi muokattu:
Maibei: molemmat on rt, päät ihan vierekkäin :) ja hyvä niin, mutta ei ole tätä tilaa suunniteltu minun lonkilleni! Multa irti kohta jalka tai jotain :):D

Viime yönä olin hereillä 12-2 ja 4.45 heräsin sit kokonaan :O
Selkää ja lonkkia särkee, pitää aina liikkua välissä.

T. Katrilli& pullat 35+6
 
Täällä poksuu rv 24+0 POKSPOKSPOKS!!!


Hei,voisko joku ihana mulle nyt vääntää asian rautalangasta,että miten bumblerideista saa sen alen babystylessa?! :)
Ja siis,en ole vielä liittynyt monikkoperheisiin jäseneksi..


Yö ihan syvältä,tuo esikoinen kun ei nuku 2h pidempään omassa sängyssään,niin meillä on vähä ahdasta sängyssä. Tyttö pyöri ja hyöri,nousi istumaan,kävi käppäilemässä huushollia ympäriinsä,vinkuu ja vänisee,potkii ja narisee,niin voi juma että ei paljo naurata! Mulla selkä huusi hoosiannaa ja poitsut heräsivät meuhkaamaan mahassa kun koko ajan vaihdoin kylkeä ja asentoa..Hohhoi.

Että eikö alakin kuullostaa jo siltä että ihan kylmästi unikoulu kehiin ja tyttö nukkumaan omaan sänkyyn,omaan huoneeseensa?! Eihän tämmönen peli vetele kun vauvat syntyy! Mä en vaan jaksa kuunnella sitä huutoo yöllä,ei varmaan naapuritkaan..



Nyt pitääkin taas rientää!



-Tipetsu ja tuplakupla 24+0- Joos vielä 12vkoa kestäs läjässä! :)
 
Tipetsu, mä tilasin sähköpostilla, niin sain sen alen. Lähetin valokuvana liitetiedostona kopion jäsenkortistani. Ja ehdottomasti unikoulu kehiin, vielä kerkeet ennen kaksosten syntymää, muuten oot kyllä ihan pulassa, kun ynnäät tohon rumbaan vielä kaksosten imetyksen! Joskus ihan jo se rauhottaa, että jättää omaan huoneeseen nukkumaan, äiti nukkuu paremmin ja lapsi nukkuu paremmin ;) Toisinaan auttaa se, että pitää vähän aikaa kädestä kiini vieressä. Tsemppiä!

Maibei 35+6

Ps. Itseasiassa kyselin jo syyskuussa noita rattaita ja sain sitten babystylestä sähköpostia, kun harmaa väri oli tullut kauppoihin :) Siitä sitten jatkoin ostosten sopimista :) Tänään tai huomenna saadaan vaunut kotiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Huh hei, on kotiuduttu lääkäristä. Maksa-arvot edelleen koholla ja nyt oli sappiarvotkin nousseet ( ei tosin yli raja-arvon). Koska arvot on edelleen aika matalat ja kutina ei vaivaa esim. nukkumista, niin ei oo tarvetta jatkotoimiin. Liikkeitä pitää edelleen seurata, mut niinhän niitä tarkkaillaan muutenkin näin loppuvaiheessa.

Lääkäri ei tällä kertaa katsonut mitään painoja, kun viime kerrasta oli lyhyt aika (viime ke). Käyrät oli kans ok. Asennot edelleen samat. Seuraavan kerran Kättärille ens vkon ke eli 4.12.

Ja sitten se käynnin kiinnostavin asia eli sektio. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei ihan vielä leikata. Sain sektioajan 9.12. eli silloin on 39+3. Tasan kaksi vkoa tässä olis vielä odottetava. Kätilö kovasti pahoitteli, että ei voi antaa aikaisempaa aikaa. Mulla tässä muuten vaihtuu tuo sairaalakin eli tää tehdäänkin Naistenklinikalla (samaten myös siinä tapauksessa, jos synnytys käynnistyisi itsekseen ennen tuota sektiopäivää). Toisaalta on hyvä, että on nyt tuo päivämäärä tiedossa, mut täytyy myöntää, että odotin kyllä saavani ajan aikaisemmin. Tää ehkä tarkoittaa sitä, että vauvat on varmaan sellasia kolmekiloisia :) Voin ehkä suosiolla purkaa vauvojen kotiutumiskassista ne 44cm vaatteet pois :O Tokihan on tietty hyvä, et ovat mahdollisimman pitkään kasvamassa, mut kyl tää olo on vaan jo tukala. Tukaluutta lisää tää flunssa.

Jos ottais nokoset.

Pohjoistuuli 37+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Huh huh Pohjoistuuli! tietysti sinänsä hyvä, ettei mitään huonoakaan, noi maksa-arvot rajoissa ym. mutta jaan kanssas täysin tän loppuodotuksen tuskan! Nyt mullekin tuli kyllä sellanen olo, että pistävät vielä huomenna mulle viikonpäähän ultran (37+0) ja sillon vasta käynnistellään (koska identtiset käynnistetään täällä viimeistään rv37) kun mitään vikaa/vaivaa ei kerta ole - apua mä en jaksa :O No, kai se on kestettävä...

Maibei 35+6
 
Apua Pohjoistuuli! Ihan friikkiä toi sektioita! :x Jotain hyötyä näistä identtisistä sentään... Maibeionko käynnistys tosiaan viimeistään 37+0, ettei 37+0- 37+6 välillä? Meille puhuttiin rv 37:stä ja olen ollut ihan varma, et mun tuurilla se tarkoittaa 37+6...

Okei, olen voinut mielestäni yllättävän hyvin, mut joku raja... Ja äkkiäkös tämä kunto tästä huononee. Olisi kiva et olis sit jotain energiaa jäljellä väsätä nämä ulos kun sen sika tulee.

T. Katrilli
 
Katrilli, joo valitettavasti se voi kyllä varmaan olla jopa 37+6 mut elättelen toiveita et ultra olis 37+0 ja sitten sanoisivat, että tuu huomenna aamulla käynnistykseen ;) Ja tosiaan pelkään et se käynnistyskin vie ainakin pari päivää... No, huomenna varmaan kuullaan lisää :)

Maibei
 
Aamun ultrareissulta laittoivat samantien saliin ja oksitosiinirasitukseen.
Vauvat kestivät supistuksia tosi hyvin, joten alateitse lähdetään yrittää. Kotiin täältä ei enää pääse.
Rasitustesti tuotti vähän tulosta mutta saan huilia aamuun ja sit jatkuu. Ballonki laitetaan kai aamulla.

Toisaalta oon helpottunu että loppu tuo kotihommissa kituaminen ja ei tässä montaa päivää leikitä että sit leikataan jos ei käynnisty.

Crofti 35+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: maibei ja Karcci
Croftille hurjasti tsemppiä! Jännää :) Pääsit ekana tositoimiin :)
Crofti, mikä muuten oli nyt sit käynnistyksen virallinen syy?

Pohjoistuuli, joo ei tässä tiiä missä järjestyksessä mennään...

Huomista ultraa odotellen...

Maibei 35+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä