Tuplia odottavat LA heinä-joulukuun aikoihin 2013

Pikaisesti lääkärikäynnistä... Tänään siis kontrolli taas äippäpolilla. Painoarviot A 2,6kg ja B 2,8kg. Eli painonnousu on edelleen sellaista 100g per kaveri per viikko. A oli edelleen perätilassa ja aika alhaalla. B oli jumpannut sen verran, että oli nyt rt. Lääkäri oli edelleen sitä mieltä, että alatiesynnytys on mahdollinen, mutta en sitä itse tässä asetelmassa kuitenkaan halua, niin nyt sinne tietoihin on kirjattu tieto sektiosta. Käynnillä ei saatu otettua kunnon käyriä vauvoista, niin jouduin ultran jälkeen osastolle pötköttelemään. Onneksi tunti riitti ja käyrät näyttivät hyviltä. Taisivat vauvat olla vaan unessa vielä kahdeksan aikaan.

Maksa-arvot on edelleen koholla, nyt jo yli 100. Sappiarvot ihan normaalit. Ens vkolla taas labraan. Täytyy ens vkon labran jälkeen syödä vähän enemmän, niin jos ne käyrätkin olis sitte paremmat. Nyt oli siis ongelmana se, et ne oli jotenkin liian tasaiset.

Viikon päästä on sitte synnytystapa-arvio, mikä nyt siis kai käytännössä tarkoittaa sitä sektioajan päättämistä. Magneettikuvia ei siis otettu ja jotenkin oletan, ettei niitä nyt sit tarvitsekaan. Musta on aika jännää, että täällä kuitenkin ollaan sitä mieltä, että tuossakin asetelmassa se alatiesynnytys olis se ykkösvaihtoehto. Lääkärin mukaan se hakautuminen olis hyvin hyvin epätodennäköistä.

Esikoinen tais säästyä flunssalta, mut nyt on itellä kurkku kipeä ja nenää kutittaa. Jos tää menis tällä samalla lepäämisellä ohi.

Pohjoistuuli 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Jostakin tutkimuksesta luin tuosta hakautumisesta että mahdollisuus on lähinnä teoreettinen. Toisaalla ollaan kuitenkin sitä mieltä että se on kuitenkin riski. En tiedä mikä käytäntö tuossa sitten pääpiirteittäin on...
 
Pohjoistuuli aika jännä, ettei nyt jo annettu sektioaikaa, edes sitten sinne viikon parin päähän. Mutta hyvä kun sait sen sektion kuitenkin, ajattelis ettei ketään voi pakottaa synnyttämään alakautta (ensintulevaa vauvaa) perätilassa. Jännä ettei noi maksa-arvotkaan aiheuta sen enempää toimenpiteitä. Oliko niin, että sua ei nyt kutise? Oliko sulla joku lääkitys siihen? Jaksamista mahan kanssa sinne! Mä todella toivon, että pääsisin jo ensviikolla eroon omastani ;)

Tänään saatiin vihdoin vaunutilauskin vahvistettua :) Bumbleriden harmaa väri on vihdoin tullu kauppoihin! Tavallaan ollaan aika myöhässä vaunuhankinnan kanssa mutta eihän niitä vauvoja muutenkaan saa lähteä heti ulkoiluttamaan, joten uskon, että vaunut kerkee silti ajallaan :)

Mitenköhän Sallalla sujui sektio?

Maibei 35+1
 
Täällä ois viikolla 30+5 oleva esikoisikseen kaksosia odotteleva mammutti :)

Alkuraskaus meni ihan ilman ongelmia ja pahoinvointeja aina viikolle 24 asti. Sitten todettiin kohdun kaulan sisäsuun olevan auki ja kanavan lyhentyneen kolmeen senttiin. Sitä sitten seurattiin viikottain kontrollissa, kunnes todettiin että lienee jokin rakenteellinen ominaisuus. Sen jälkeen minulla on todettu raskausdiabetes, joten verensokeriarvoja joudun seurailemaan kotona. Toistaiseksi arvot ovat pysyneet kurissa säännöllisellä ateriarytmillä. Viimeisimpänä minulla epäiltiin raskausmyrkytystä ja hepatogestoosia, joiden takia olin kolme vuorokautta jo Mikkelissä osastollakin seurannassa. Nyt olen lepohoidossa kotona, ja seurailen verenpainetta ja proteiinin määrää pissassa. Verikokeissa käyn maksa-arvojen seurannassa viikoittain, ja tuloksia seurataan äitiyspoliklinikalla. Seuranta on siis tiheää, mutta hyvä niin. Vielä kun kolme viikkoa pääsisi yhtenä kappaleena niin hyvä olisi.

Vauvoista sen verran, että niillä on omat kalvopussit ja omat istukat molemmilla, eli todennäköisesti epäidenttiset ovat, samaa sukupuolta kylläkin, joten varmuudella ei voida sanoa :)
Painoarviot tällä hetkellä 1600g ja 1700g. A on raivotarjonnassa, ja B hänen yläpuolellaan poikittain, joten olo on tukala itsellä aina välillä, kun tuntuu että painaa keuhkoja.
Liikkeitä on paljon, varsinkin yöllä. Tuntuu että liikehdintä on lisääntynyt tässä 30 viikon paikkeilla.

Mitäs muuta kertoisin.. Laskettu aika on 23.1. ja synnytyssairaalana Mikkeli.
 
  • Tykkää
Reactions: TR ja Karcci
Hei!

Eilen syntyivät pienet Tuli ja Kivi maailmaan :) Tuli (A tyttö) painoi 2350g, pituus 46cm, ja Kivi (B poika) 2760g ja 48cm. Molemmat voivat mainiosti, ei ollut mitään häikkää sokereissa eikä muussakaan. Syövät ja nukkuvat, ja ovat aivan täydellisen ihania <3

Mä koitan toipua sektiosta, kivut ovat kovat, ja liikkuminen vaikeaa. Kotiin en taidakkaan jaksaa vielä huomenna, vaan jään tänne passattavaksi vielä ainakin päiväksi!

Elmeriinille onnea myös kovasti!

Salla + vauvat 1vrk (syntyivät 37+1)
 
Ihanaa, onnea Sallallekin vauvoista!!! :heart: Hauskat nimitykset noi Tuli ja Kivi :) Muista pyytää Salla kunnolla kipulääkitystä, kyllä sektiostakin toipuu! Nautinnollisia päiviä sinne!

Tervetuloa mukaan Tuplamammutti, pitkälle olet jo päässy :)

Maibei
 
Salla Paljon onnea pikkuisista ja toipumisia äidille!

Maibei Ne ei antaneet sitä sektioaikaa vielä tänään, kun eivät olleet kai varmoja, jos siitä käyriltä oliskin ollut tarvetta mennä suoraan sektioon. Näin mä sen ymmärsin. Se oli siis jotenkin sekava tilanne, kun lähettivät mut sieltä kontrolliosastolta raskaanaolevien osastolle. Sen osaston lääkäri ei oikein ollut varma, et miksi mut oli sinne lähetetty, kun käyrää kuitenkin oli saatu. Ajatuksena oli, että otetaan pitkäaikaista käyrää. Olis siis ollut mahdollista, että olisin joutunut jäämään sinne yön yli tarkkailuun. No, tunti siis riitti ja käyrä näytti hyvältä ja pääsin kotiin.

Toi kutina-juttu on vähän häkellyttävä kans. Mua ei siis kutita oikeastaan ollenkaan, mut koko ajan toi maksa-arvo vaan nousee hieman. Sappiarvot on ihan normaalit. Hepatoosissa olis kai molemmat arvot koholla. Vähän kutisee käsivarret, rintakehä ja maha. Yleensähän se kutina on kämmenissä ja jalkapohjissa. Mulla ehkä kämmenet hieman kihelmöi, mut nekin enemmän ehkä tosta turvotuksesta. Mut ne sit seuraa nyt viikottain. Missään vaiheessa ei ole ollut puhetta mistään lääkityksestä enkä siis ole saanut mitään muuta ohjetta kutinaan, että jos se pahenee ja vauvojen liikkeet vähenee, niin sitten vaan päivystykseen.

Se lääkäri kysyi sen alatiesynnytyksen jotenkin tosi jännästi, että "onko tämä nyt tulkittava niin, että olet täysin alatiesynnytystä vastaan" tms. Se on siis sellanen aika iäkäs mieslääkäri.. Jotenkin on itellä helpottunut olo, että ei tarvitse jännätä sitä perätilasynnytystä. Tiedostan kyllä, että sektiossakin on ne huonot puolensa, mutta eiköhän niistä selviä.

Tervetuloa Tuplamammutti!

Pohjoistuuli 36+5
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista ja onnittelut Sallalle pienokaisista!

Tuosta hepatoosista sen verran, että on olemassa myös toinen maksan toimintahäiriö HELLP-oireyhtymä. En tiedä onko siitä täällä puhuttu, kun en ihan koko ketjua ole ehtinyt lukemaan. Tuo HELLP-syndrooma saattaa liittyä raskausmyrkytykseen, joten siksi sitä minullakin epäiltiin. Siinä maksa-arvot nousee, mutta sappihappoarvo yleensä normaalit, kuten minullakin on.
 
Onnea vauvautuneille!!! :heart: :flower:


Joku puhui Bumblerideista.Mistä saa harmaana?! Mekin varmaan niihin päädytään,mutta just iänikuinen musta ei oikeen nappa..

Neuvolassa käyty ti ja kaikki ok. Missähän kohtaa otetaan rautalisä mukaan kuvioon kun hemppa joka reissulla vaan laskee,nyt oli 122. Terkka vaan sanoi että Hb on hyvä.
Painoa tullu +536/vko eli viime kerrasta 3,6kg.. Ai niin,kuulin nyt et pitää käydä toisessakin sokerirasituksessa vaikka ekan arvot normaalit,yäk en halua! :x
Poitsut heitti volttia,toisen sydänääniä piti metsästää kun ei malttanut pysyä paikallaan :) SF-mittaa ei ottanu mutta itse mittasin mahan ympäryksen joka oli 94cm :O

Ei tuolla neuvolassa kyllä tarvi jatkuvaan juosta kun ti oli vasta kolmas kerta ja raskaus kuitenkin jo yli puolivälin..Eipä sillä että sinne nyt niin kaipuu on,mutta kun vauvoja on kaksi niin jotenkin tuntus "turvallisemmalta" jos neuvolassaki käytäs uuseemmin. Äitipoli käynti on 5.12. viimeksi kävin 1.11. niin tuntuu että on jotenkin "oman onnensa nojassa" monta viikkoa..
Ja kun mulla lorahtelee valkovuoto välillä ihan mielettömästi,kaikki housut kastuu niin välillä mietin,voiko se olla lapsivettä välillä? Ja kun supisteluista/mahan kovottelusta en tiiä mitään,niin en sitten semmosiakaan vaivoja tunnista :(

Muuten olo on kai ihan hyvä,nopeesti väsyy ja selkä kipeytyy. Ei paljon jaksa siivoilla/touhuta/lenkkeillää/shoppailla,lepoa vaan.
Mutta kai se pitäs tästä lähtee laittamaan lakanat koneeseen :)



-Tipetsu ja tuplakupla 23+3-
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu - mun mielestä Babystyleen oli tulossa nyt syksyllä harmaa valikoimaan. Meillä on ne Lotus Bluet.

Kääk, mähän oon seuraavana vuorossa, kun Elmeriini ja Salla on jo vauvautuneet.

Pohjoistuuli 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Meillekin tulee varmaan Bumbleridet. Vielä en ole niitä tilannut, kun odottelen että vapautuuko kaverin vaunukopat mun käyttöön. Meille tulisi siis todennäköisesti mustat, mutta niitä saakin sitten nopeasti maahantuojalta.

Toinen vaihtoehto mulla on ollu Baby Joggerin City Selectit. Niissä houkuttaisi muunneltavuus, jos joskus lähtee liikenteeseen vaikka vaan yhden vauvan kanssa, niin ei tartteisi eri rattaita siihen tarkoitukseen. :)

Mullahan onkin jo 31 vko täynnä, näköjään eilen laittanu väärin päivällä :)
 
Tipetsu: ehkä noloilta oli viimeksi äitipolilla, kun laittoivat supistuskäyrille. Siinä sitten päivittelivät, että kylläpä tulee supistuksia. Minä siihen, että sit tulee vai? Minä luulin että neiti B siellä vain möyrii ja monottelee :ashamed:

Ja juu, mulla on yksi synnytys takana :LOL: mutta kun siinä supistuksia alkoi tulee vasta viimeisellä viikolla ja kaikki tuntuivat alaselässä. Enhän mä silloinkaan meinannut niitä supistuksiksi uskoa. Mulla on vielä kaiken lisäksi skolioosi, joten selkäkivut ei ole mulle mitään uutta.

T. Katrilli 35+2
 
Tipetsu Bumblerideja saa harmaana (grey fox) Babystylestä ja Pikkuhurmurista! Väri tuli eilen kauppoihin :) Babystylestä Oulusta, missä niiden verkkokauppa sijaitsee, saa vielä lisäksi alennusta Suomen Monikkoperheet ry:n jäsenenä ;) Babystylen kotisivuille ei oo vielä tainnu tullakaan sitä harmaata väriä mutta Pikkuhurmurin sivuilta se löytyy. Mustia saa tosiaan joka liikkeestä, missä bumbleja myyvät.

Ja voi muuten Tipetsu olla että eivät määrää sulle rautaa ollenkaan. Mulla oli suunnilleen noilla viikoilla hb samoissa vaikka olin sillon jo monta kk syöny rautaa! Muistaakseni hb alkaa luonnollisestikin nousemaan viimesellä kolmanneksella tai kuitenkin loppua kohden. Muista myös, että äitipolille saa aina soittaa, jos joku asia huolestuttaa, kyllä ne sieltä sitten antavat neuvoja. Siihen lapsivesiepäilyynhän on se yleisohje, että side päälle ja jos vuoto on kirkasta hajutonta nestettä, se on lapsivettä. Ja se nimenomaan on vesimäistä, ei limaista! Ja kivuliaat supistukset tuntuu kovina kuukautiskipuina! Itse kanssa esikoista odottaessa en tajunnu niitä supistuksiksi, koska maha ei kovettunut mutta sillä ei välttämäti ole mitään tekemistä asian kanssa. Kärvistelin vaan kauheissa tuskissa, että mitä ne supistukset sit on ku tää jo on niin kivuliasta, kun synnytys oli jo täydessä käynnissä :D

Maibei 35+2
 
Espoon Babystyle antoi liikkeessä myös monikkoalennuksen, vaikka me ei oltu vielä ees yhdistyksen jäseniä :) Sanottiin vaan, et on kyl tarkoitus liittyä, kun se siitä kysyi. Hyvä palvelu. Me kuulutaan vaan nyt tohon paikallisyhdistykseen eli Helsingin Seudun Monikkoperheet ry. Ihan hyviä alennuksia sillä kyllä saa.

Mä mietin eilen käyrillä ollessani, et näyttääkö se vihreä keskellä oleva lukema supistuksia (kun meillä ainakin laitetaan kolme anturia mittaamaan ja yksi on supistuksia varten). Kattelin sitä lukemaa välillä ja suurimman osan ajasta se oli jotain 2-4, mut kerran kun luulin vauvan venyttelevän ja masun kovettuvan, niin se nousi jonnekin 40. Tuli mielee, et olisko se sit kuitenkin ollut supistus. Ja joo, toinen raskaus täälläkin :)

Eiks se lapsivesi voi olla myös hitusen vaaleanpunaista ja tuoksiua hieman makealta?

Pohjoistuuli 36+6
 
Onnittelut Salla ja pirpanat! :) Ja tsemppiä toipumiseen!

Tervetuloa Tuplamammutille!

Katrilli, mulla oli toinen synnytys kovastikin käynnissä, lapsivettä oli mennyt jo jonkin aikaa mutta oma olo oli sellainen että luulin ettei mitään tapahdu, käyrällä sitten katsoivat puoli tuntia ja säännöllisiä supistuksia tuli kuulemma 5 min välein ja olinkin sitten jo 5 cm auki kun tekivät sisätutkimuksen. Vähän pelottavaa että ne tuntemukset voivat tosiaan tulla ihan vasta sitten viime senteillä... poju syntyi tuosta parin tunnin päästä.

Mun pitäis saada jostain inspiraatiota vauvanvaatteiden pesuun. Oon nettishoppaillut kyllä kampetta tarpeeksi mutta nyt ne pitäisi alkaa laittamaan ja silittelemään... Periaatteessa kiinnostaisi mutta kai tämä väsymys torppaa mielekkäimmätkin hommat!

Täällä siis kaikki hyvin, liikun kuin mummo ja tarttisin rollaattoria mutta näin niin kuin vauvojen kannalta menee huipusti. Viikon päästä seuraava ultra.

Murotar 32+3
 
TR
Onnea pikkuisista Elmeriini ja Salla ja pikaista toipumista molemmille :heart:

Nyt vaikuttaisi kyllä siltä, että aika usein joudutaan sektioon syystä tai toisesta näissä kaksosraskauksissa...itsekin toissapäivänä juttelin äitipolilla lääkärin kanssa ja hän sanoi, että TTTS-tapauksissa (vaikka tilanne oiskin tasoittunut), niin hyvin herkästi leikataan jos on pientäkin poikkeavuutta vauvojen virtauksissa tms...Mulla on nyt loistava tilanne, ja lääkäri onnitteli kovasti sanoen, ettei kyllä yleensä tällä tavalla nämä transfuusiot tasaannu. Kaikki oli niin hyvin kuin olla voi, ja lääkäri ultrasikin todella pitkään ja hartaasti, oli kuulemma niin hyvä näkyvyys vauvoihin (mulla muka niin vähän rasvaa tuossa masulla, kai ne kilot sit kertyy persuuksiin täällä), että otti jotain ylimääräisiäkin virtauksia vauvojen sydämistäkin =) Kummallakin painot vähän vajaa 700g, ei saanut kuin viiden gramman eron! Se, mitä pelästyin, oli kun jossain välissä lääkäri sanoi, että välillä näyttää ihan kuin siellä olisi kolmaskin asukki...(mähän olin jossain välissä vakuuttunut että siellä on kolme). Onko teillä ihan supervilkkaita vauvat masussa? Mua välillä oikein ärsyttää, kun kaikki lääkärit taivastelee kuinka vilkkaita tytöt ovat, vaikka se toki onkin vaan hyvä merkki...

Mieli on aika maassa yleisesti ottaen just nyt, taapero herää vähän väliä yöllä ja kolaa tuolla pinnasängyssä (en tajua miksi nukkuu niin levottomasti), eikä joka päivä suostu nukkuun kunnon päikkäreitäkään...kiva vaihe siis, ja ite oonkin tosi väsynyt, ei jaksa yhtään mitään. Eipä tää vuodenaikakaan paljoa mieltä piristä kyllä |O Kun sitten valvon ja hermoilen yöllä, niin alkaa mahassakin aina kunnon jumpat, stressaavat varmaan vauvelitkin tätä menoa!

Ens viikolla ois sokerirasitus ja Tampereelle taas torstaina, toivottavasti vikaa kertaa.

TR ja Tiuhti&Viuhti rv. 24+5
 
Onnea Salla!

Hurjaa TR! Jos oiskin kolme?!? :D

Pohjoistuuli, vaaleanpunainen ja kirkas lapsivesi on ok. Hieman verinenkin (rusehtava) menee, veri tulee yleensä kohdunsuun/kaulan nirhamista. Jos on vihertävää, niin on hälyyttävää. Yleensä vauva sitten kakannu, ja sehän kakkaa vaan jos on jokin huonosti. Tuli sen verran kuukauden aikana seurailtua tuota lapsivettä kun joka päivä vuoti.

Nyt sit vaan kaikki vauvansa saaneet tuonne mammaketjuun :)

Jk ja pojat
 
Terve pitkällä olevat kaksosodottajat!

Täällä meneillään ihan alku vasta, kaksosraskaus todettu ultrassa rv 8+3. Sain tänään kotidopplerilla kuulumaan yhdet äänet, tai niin luulisin. Pitääkö huolestua kunnen mielestäni löytänyt toisia? Onkohan toinen jotenkin vain hiipunut? Nyt siis 9+6

Masia ja pelko
 
Pikaiset kommentit täältä.

Pohjoistuuli, Suomen Monikkoperheet ry:n jäseneksi liitytään nimenomaan liittymällä oman alueyhdistyksen jäseneksi eli olet siten jo Suomen Monikkoperheet ry:n jäsen :)

TR, hienoa, että vauvoilla kaikki hyvin. Mutta aikamoista sekoilua ultrassa, jos kolmosiksikin jo epäillään ;)

Masia, onnea kaksosuutisesta sinulle! Ei tarvitse huolestua, vaikket löytäisikään kuin yhdet äänet. Kaksosia on vaikea tutkia ja välillä ei edes ultralla saada molempia ääniä kuuluviin! Noilla viikoilla ovat vielä niin pieniä, että senkin puolesta äänet voivat hyvin mennä sekaisin. Koita vaan olla levollisin mielin. Tsemppiä sulle jatkoon!

Maibei 35+2
 
Viimeksi muokattu:
Pohjoistuuli kyllä se keskimmäinen luku mittaa just supistuksia. Mulla se lähti aina noin 20 alaspäin, ja laski alle 10, välillä jopa 0. Mulle ei oikein selvinnyt mikä on ns. normaalia, mut en mä mitään supistuksia kyllä tuntenut koko aikana. Nollaakaan se ei saa kuulema koko aikaa näyttää, mut en älynny kysyä et miksi. Luku muuttui sitä myötä, kun pikkuiset temmelsi mahassa, mutta en tosiaan enempiä kysellyt. Vaihtelua ne halusi sekä sykkeisiin, että tuohon supistuskäyrään. Jos olis ollu liian tasasta, niin en tiedä mitä sitten olisi tapahtunut.
 
Tuplamammutti ja Pojoistuuli, se 20 on aika perustasoa, eikä siis varsinaista supistelua vielä. Mulla ei oikeestaan koskaan ollu se anturi kiinni, vaan sydänäänistä oltiin kiinnostuttu. Aika turha se supistusanturi, mulla kun alko supparit ei käyrällä näkyny vaikka kuinka oli polttoja ja synnytys käynnissä :D

Jk ja pojat
 
Moikka vaan minunki puolesta pitkästä aikaa !

Ihan ensiksi onnea onnea Elmeriini ja Salla !! :heart: Ihania kuulumisia !

TR, mulla oli siinä ensimmäisessä ultrassa (joskus rv 12+) tilanne, jossa epäiltiin, että olis ollut kolmaskin, mutta pussi tyhjentyny.. :) Olis ollu jo ehkä vähän liikaa ! :) :)

Kuin se tuntuu, et muilla nuo viikot vaan juoksee, mut itse jumittelee paikoillaan ? :) Mulla tänään taitaa poksahtaa tasan 27+0. Äippäpolilla kävin tuossa 11.11. ja sairaslomaa kirjoittivat sit loppuajaksi. Kanava oli puolittunut (oli edellisellä kerralla päälle 4cm, tuolloin pari viikkoa sitten enää 2cm) joten sain luvalla jäädä kotiin. Miten muiden kanavien pituudet on olleet noilla viikoilla ? Mulla oli tuolloin 25+4.

Nyt sit oon ollut kotosalla, tällä ja viime viikolla on ollut monikkovalmennusta ja tänään käytiin sit haistelemassa 3kk ikäisiä identtisiä tyttökaksosia. On ne vain niin sulosia ! :)

Mulla ei ole vielä kertaakaan tarvinnut äitipolilla käydä käyrillä ja oon miettinytki, et missä vaiheessa ne alkaa seurata niitä käyriä ? Seuraava polikäynti on tuossa 9.12. eli silloin on viikkoja 29+4.

Mä oon lukenut näitä juttuja niin innolla, et en enää edes muista, mihin kaikkiin sitä piti kommentoida. Kärryhankinnoista on ollut täällä juttua, mulla meni jotenkin ihan maku koko kärryjen ostosta. Me käytiin katsomassa Bumbleja ja Emmaljungan Double Vikinkejä (jotka ei ollutkaan tullut myymälään) ja ei niistä enää kummatkaan tuntuneet hyviltä. Bumblet olis muuten olleet tosi kivat, mutta huomasin tuon kakkoslapsen kanssa, joka itki 7kk, et tuommoiset kärryt, joissa ratasosaa ei saa kuin työntäjästä poispäin, ne ei vaan itkuisen vauvan kanssa oikein toimi..joten Bumblet jäi kauppaan. Emmaljungissa taas tökki se, kun niiden ratasistuimissa ei saa enää selkänojaa kaadettua kokonaan alas, vaan se istumakulma säilyy koko ajan samana.

No, päädyin sit seikkailemaan Tori.fi;hin ja sieltä bongasin sit todella hyväkuntoiset ja siistit kaksosperheen kärryt, vuosimallia 2012 olevat Emmaljungan Twin Nitrot, ostimme sitten ne. En osaa sanoa, onko nekään mitkään huiput, mut nyt saa kasvot työntäjään päin, jos sattuu taas itkuinen vauva.. :)

Turvakaukalo on vielä ostamatta, yksi löytyy edellisiltä, mutta haluaisin jonku keveän ja siron. Onko mitään vinkkejä ?

Tässäpäs oli taas oman navan kuulumisia (on muuten jo aika kaukana selkärangasta tuo napa, ympärys oli jo jäätävät 114cm). Tuo napa lisäksi vetää muuten joka yö vähintään kerran Rennietä yöpalaksi, muilla ongelmia, et mahassa riehutaan yöllä niin kovasti, et alkaa närästää ? :)


Bubblis ja muksoset 27+0
 
TR mullekki ne aina ultrassa naureskelee ku on kuulemma äääääärettömän vilkkaita tapauksia...samoilla linjoilla on neuvolatäti ;)
Ja jeij,super hyville uutisille \o/

Bubblis,hyvinkäällä ainakin sanottiin et käyrille mennään vko 32 jälkee.mul on seuraava kontrolli vkolla 32 ja silloin ei kuulemma viel tarvetta ole :)
Kaulaan pituus on ollu mulla 4,3 koko ajan mut viime mittauksessa se oli 4,7....ei taida mun tyypeil olla kiire ulos ;)
Ja ympärysmitta on nyt n.104cm ja sf 29,5cm.

Niin ja masia,tervetuloa!! :)

-k,s&g 29+5- kohta se uusi numeroyhdistelmä poksahtaa :eek:
 

Yhteistyössä