Vaunuasiaa. Sitä on täälläkin mietitty, vaikka tosi alussa vielä mennään mutta, kun on sen verran riski tämä kaksosraskaus, että eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joutuu loppuraskauden viettämään sairaalassa pakkolevossa, niin attelin, että on hyvä koelykkiä vaunut sitä ennen
Vaikka sinänsä mua harmittaa koko vaunuasia, sillä jos olis tullu vaan yksönen niin kuin tietysti alkuun luuli, niin oltaisiin selvitty täysin ilman mitään hankintoja esikoisen vanhoilla kamoilla mutta nyt joudutaankin sitten kalliin ostosreissun eteen, tyyriimpiä noi kaksosrattaat on kuin yksöset. Meillä on kanssa easyriderit ja bumbleridet kaks vahvinta ehdokasta. Mä kyllä aion kytätä, jos saisin jostain käytetyt, siinä säästää aina sentään jonkun pennin, harvoin vaan noita on myynnissä. Tässä lähellä ois yhet easyriderit myynnissä mutta
iltatähteni lailla vielä enemmän miellyttää ehkä noi bumbleridet, vaikka molemmat on vielä testaamatta liikkeessä. Molemmat on myös kehuttuja rattaita, bumbleridet vielä enemmän. Kaveriltani olisin saanu halvalla carenat mutta mä olen niin lyhyt, että se säätämätön aisa on liian korkea mulle
Yleensäkin toi aisan alakorkeus tulee mulle aina esteeks mainostetun yläkorkeuden sijaan, niin kävi yksösrattaissakin. (Se onkin toinen asia mikä tässä raskaudessa hirvittää, kun pituutta on vain vähän päälle 150cm niin maha ei pääse kasvamaan mihinkään muualle kuin eteenpäin!)
Vaunuista vielä sen verran, että kriteereinä mulla on seuraavat:
- vierekkäinistuttavat (yleisempiä kaksosilla)
- kääntyvät pyörät (lukittumismekanismi ei tärkeetä, koska en käyttäny sitä koskaan esikoisenkaan vaunuissa, vaikka oli helppo ja kuljin paljon bussilla)
- omat kuomut, "omat loosit" (tätä on muut kaksosperheet pitäny tärkeenä, eivät pääse häiriköimään toisiaan)
- kummallakin erikseen säädettävät selkänojat
- ja sitten mulle vielä toi työntöaisansäätökorkeus, kun se usein jää siitä kiini
Tässä vielä vauvalehden vinkit:
Vinkit tuplarattaiden hankintaan - Tarvikkeet - Vauva
Turvakaukalona esikoisella oli Brio ja ehkä koitetaan joltain kaverilta saada toinen samanlainen lainaan, kun niitä kaveripiirissäkin on. Kahden turvakaukalon ja esikoisen turvaistuimen kanssa ajateltiin vielä autoon mahtua mutta sitten kun tuplatkin siirtyvät turvaistuimeen ja esikoisellakin se on varmasti vielä pitkään niin sitten ollaan kyllä auton kanssa pulassa - sitten on pakko autokin vaihtaa. Tältäkin vaivalta ja rahanmenolta olisi vältytty, jos ois yksönen tulossa mutta näin se nyt sit menee tällä kertaa. Elämä kallis. Muita hankintoja on ainakin toinen pinnis ja toinen syöttötuoli. Siinä ne isoimmat tavarat sitten varmaan onkin.
Oletteko muut liittyny Suomen Monikkoperheet ry:een (tai omaan alueyhdistykseen)? Mä olen liittynyt ja olen myös heidän facebook-sivuillaan, vertaistuki ja hyvät vinkit ei ole pahitteeksi
iltatähteni toivottavasti pitkä matka sujui hyvin!
Ja toivottavasti kaikilla oli kiva juhannus
Onkos kellään ultria tulossa? Täällä saadaan odottaa vielä pari viikkoa.
maibei 13+5