Tuplavuosi eskarissa

  • Viestiketjun aloittaja Santra77
  • Ensimmäinen viesti
Santra77
Onko kellään kokemuksia lapsen eskarin tuplaamisesta,kun meillä hienomotoriikka-asioiden takia lykättiin koulua vuodella?
Miten vaikutti ja pääsikö normaaliin kouluun sen jälkeen?
 
Toi on hyvä tuplata eskari ikäsenä kuin että kaikki menis koulussa pieleen ja tuplattas ekaluokka..Mä olin kanssa tytölläni eskari tuplauksen kannalla (arka hiljainen ym) mutta lapsi olikin kaikkien testien mukaan ihan koulukypsä ja hyvin on mennyt. Mut tosissaan kyllä se koulu lähtee siitä sitten ihan hyvin menee tuplauksen jälkeen...lapsen parhaaksi se on se tuplaus
 
Mun poika tuplas eskarin, suurin piirtein samasta syystä kun teillä, kannatti, poika kehitty paljon vuoden aikana, ainoa ikävä puoli oli kun kaverit oli koulussa, mutta mun poika eskarissa, poikaa vähän suretti, eskarin jälkeen meni normaalisti kouluun, ja siellä jatkettiin käsialan harjoittelua, edelleenkin huono käsiala, mutta tuplaeskarin jälkeen itsetunto oli parempi, nyt poika 10 1/2.v. ja on 3-luokkalainen, täyttää tammikuussa 11, koulukaverit vähän ihmettelee.
 
rayman
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2004 klo 11:40 Santra77 kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia lapsen eskarin tuplaamisesta,kun meillä hienomotoriikka-asioiden takia lykättiin koulua vuodella?
Miten vaikutti ja pääsikö normaaliin kouluun sen jälkeen?
Meillä tuplattiin levottomuuden,keskittymiskyvyn puutteen ja hienomotoriikan takia eskari vuosi.Ja olen todella iloinen , että niin tehtiin.Lapsi kasvoi huimasti sen vuoden aikana.

Eka vuosi meni kuitenkin aika huonosti ja kesälomalla tehtiin kehityspsykologin kokeet ja ne alittivat normaalit tulokset just samoissa asioissa, minkä takia kouluunlykkäämistäkin suositeltiin.
Nyt on pojallla avustaja tokalla ja on normaalissa koulussa.Tässä tulevana talvena tehdään tutkimukset adhd-oireiston dignoomiseksi tai sulkemiseksi pois.Ja tää vuosi näyttää mihin suuntaan kehitys menee.
Todennäköisesti kuitenkin kolmas luokka aloitetaan erityisluokalla.

Itse olen tyytyväinen siihen , että nykyään pystytään auttamaan puhe-luki-kirjoittamishäiriöisiä.Kunhan huomataan ajoissa ja aloitetaan kuntoutus.
En tunne olevani mitenkään huonompi äiti, vaikka lapseni olisin adhd- häiriöinen. ;)
 
samas venees
hei santra77
meillä on sama juttu nyt että eskaria tuplataan ja suurin syy on että lapsemme syntynyt vuoden viimeinen päivä muutamaa tuntia ennen vuoden vaihdetta..... eli oli kehitystasolla 98 alkuvuodestasyntyneiden kanssa. nyt on on jaksanut hyvin kulkea eskaria ja jaksaa keskittyä..........kyllähän sielä koulussa ehtii istua
 
Santra77
No ei me sitten onneks ainoita olla=)Meidän Janni on syntynyt 8.tammikuuta,eli aivan alkuvuodesta,mutta kun ei kynähommat ota onnistuakseen,niin eihän siinä muu sitten auta!Pääsi onneksi sellaiseen integroituun erityisryhmään,jossa neljä samanlaista hienomotoriikasta kärsivää ja neljä ns.tavallista,niin ryhmä on pieni ja opetus varmasti ihan hyvää.Ehkä se tästä..
 

Yhteistyössä