Tuplarattaista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalle84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimalle84

Aktiivinen jäsen
10.09.2008
5 284
2
36
En kyllä uskonut että joudun tämän pohdinnan eteen uudestaan..

Meillä lapset siis 1v7kk ja 7kk. Ostin vanhat orat, kun käyttöä ei noille kuitenkaan joka päivä ole, vain pidemmille menoille. Meinasin että kesällä ostan tuplamatkarattaat ja tarvittaessa nuo orat menee sitten vielä ensi talvena. No orat nyt sanoi sopimuksen irti, eikä meillä ole mitään tuplia!

Nyt mä oon sitten ihan hukassa, en kuitenkaan haluaisi ostaa molempia, sekä matkiksia että "kunnon" vaunuja. Oon katsellut noita Carenan double swingejä, ne olis näin katsottuna ihan unelmat kun molemmille lapsille olisi omat "osastot". Olen kuitenkin kuullut paljon huonoa carenasta merkkinä, enkä osaa päättää mitään...

Onkohan millään muulla merkillä samantyylistä mallia missä molemmat lapset olisivat omassa tilassaan?

Näiden kärryjen pitäisi myös viedä suhteellisen vähän tilaa kasattuna.. Mutta olla silti jämäkät.

Ja vielä, esikoinen painaa jo reilu 16 kiloa, mikä rajottaa myös rattaiden ostamista..

Mitä mä nyt teen, mitkä kärryt ostan?? Aapuuvaa....

Kaverin kanssa toissapäivänä puhuin asiasta ja he ovat olleet tyytyväisiä tuohon Carenaan, heillä siis on tuplarattaat myös.

Mä en kyllä itse usko että noi "halpismerkit" olis erityisen paljon huonompia kuin muut. Meillä Emmat on palvelleet paremmin kuin hyvin ja nyt harkitsen Emman kuomurattaita. Ei se käytännössä niin paljon eroa tee ajaako tojotalla vai mersulla, kummallakin pääsee eteenpäin ja tavara kulkee :D

Meil on nuo carenan dpuble swingit ja mul ei ole niistä mitään huonoa sanottavaa!

+ on se et tosiaan on erilliset osastot lapsilla,
+ istumatilaa on riittävästi niin korkeus kuin leveyssuunnassa
+ erilliset jalkapeitteet
+ erilliset kuomut
+ uusissa vaunuissa on ilmakumipyörät
+ kääntyvät etupyörät
+ kapeammat mitä esim. briot

- meil on ne vanhat muovirenkaat
- työntöaisaa ei voi säätää
- paljon muoviosia

on han niitä sellasia jos on erilliset osastot mut ne on taas triplasti kalliimpia.

Meillä on carenat ja ne on oikeesti ollut tosi hyvät. Meillä on ikäero 1 v 9kk ja esikoinenkin tykkää istua vielä tosi paljon rattaissa.
Ne tosiaan saa pieneen tilaan eikä paina paljoa. Niissä on erilliset kuomut ja ne on myös korkeat, joten pidempikin lapsi mahtuu kuomun alle. Niissä on hyvin tilaa istua.
Isojen pyörien takia on helpot lumella.
Miinusta ehkä on, ettei oo kovin hyvät selkänojasäädöt, mutta tarpeeks hyvät kuitenkin.

Vaikka ite oon 152 cm pitkä niin on hyvät työnnettävät.

carenat on oikein hyvät! meillä ainakin toimineet moitteettomasti. meillä oli myös herkulekset, mutta olivat kamalan raskaat. tyylikkäät kyllä, mutta hurjan raskaat. emmaljungat on myös ihan loistavat!

Hinnalla nyt ei niiiin suurta merkitystä ole, vaan kaikilla muilla ominaisuuksilla.

Emmoista kyllä on jäänyt paha maku suuhun kun matkikset oli romut jo neljässä kuukaudessa... :(

Meillä oli emmaljungat ja ne oli hyvät. Kummallakin oli omat selkänojat ja jalkatuet, kun lapsilla ikäeroa. Kalliit ne oli uutena, mutta hyvin sai takasin, kun myin ne eteenpäin.

Meneekö carenat sitten miten hyvään kasaan? Meillä on joku farkkuaudi ja sinne takakonttiin pitäs ängetä sitten rattaat ja tavarat kesällä kun reissuun lähdetään... Musta se takakontti on vaan jotenkin huolestuttavan pieni :/

Meillä Emmaljungat (twin cerox 360). Noissa on sikäli kivasti säätömahdollisuuksia, että molemmilla omat selkänojat ja jalkatuet omine säätömahdollisuuksineen, sekä työntösuunta on muutettavissa heittoaisan JA käännettävän ratasosan avulla, eli saan sijoitettua rattaiden pienemmän pyörät halutessani joko eteen tai taakse mutta pidetty lapset silti halutessani joko kasvot menosuuntaain, tai kasvot itseäni kohden. Lisäksi aisassa on nivel, jonka avulla saan säädettyä sen sopivalle työntokorkeudelle.

Nuo ovat vain 10 cm leveämmät kuin yhdistelmämme leveimmästä kohtaa (Brio Kombi) joten mahtuvat sikäli mielestäni pieneen tilaan ja menevät näppärästi ovista sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Meneekö carenat sitten miten hyvään kasaan? Meillä on joku farkkuaudi ja sinne takakonttiin pitäs ängetä sitten rattaat ja tavarat kesällä kun reissuun lähdetään... Musta se takakontti on vaan jotenkin huolestuttavan pieni :/

meil on farkkuaudi ennen oli A4 ja nyt on A6 ja kumpaanki mahtuu hyvin!

mä taas oon kuullu nuista Emaljungista/briosta et niihin ei taho isompi laps mahtua, koska se istumakorkeus on aika pieni. Samoten ovat ahtaat kun kaks lasta istuu niissä talvivaatteissa.

Carenassa renkaat on siellä rattaitten alla ni siks ovat kapeammat ja istumatilaa enempi

Alkuperäinen kirjoittaja lea:
mä taas oon kuullu nuista Emaljungista/briosta et niihin ei taho isompi laps mahtua, koska se istumakorkeus on aika pieni. Samoten ovat ahtaat kun kaks lasta istuu niissä talvivaatteissa.

Carenassa renkaat on siellä rattaitten alla ni siks ovat kapeammat ja istumatilaa enempi

Istumakorkeudesta en osaa mitään sanoa, kun meillä noissa matkustaa 1v2kk ja 2,5vk ikäiset, eli ovat pieniä vielä. Mutta ahtaudesta sen verran, että meillä on noihin sullottuna Brion kantokoppa, joka on siis noihin liian leveä ja tuo isompi lapsi mahtuu siihen viereen siltikin ihan ok...ja siis talvivaatteissa :)

Mä veikkaan, ettei noihin kovin kätevästi tosiaan mahtuisi 2,5v kaksoset, mutta vuoden ikäero taitaa jo senverran tuotattaa kokoeroa, että mahtunevat siihen jatkossakin ihan hyvin myös niissä talvovaatteissa.

Meillä tosiaan isompi on jonkun verran reilu 90 cm pitkä jo nyt... Ja painoa on myös toi yli 16 kg. Se on myös mietityttänyt että mitenkähän eri rattaat reagoivat tohon painoeroon kun pienempi on vasta ehkä 9 kg painava. Viettävätkö sitten..?

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Meillä tosiaan isompi on jonkun verran reilu 90 cm pitkä jo nyt... Ja painoa on myös toi yli 16 kg. Se on myös mietityttänyt että mitenkähän eri rattaat reagoivat tohon painoeroon kun pienempi on vasta ehkä 9 kg painava. Viettävätkö sitten..?

Meillä 11,7 kg ja 3,6 kg ja ihan suoraan kulkee :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä