Tuplarattaat kun ikäeroa kaksi vuotta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi

Vieras
Minkälaisilla ikäeroilla olette vielä hankkineet tuplat? Ajattelin että voi isompikin niissä sitten nukkua jos ollaan kaupungilla/kaupoilla/kylässä ym... onko turha ostos?

Meil ikäeroa 1v10kk ja todella olleet tarpeeseen (nyt isompi 2v4kk). Viimeksi eilen tarvittiin, ku käytiin juhannuskokkoa katsomassa ja sinne oli kävelymatkaa + paikalla paljon ihmisiä. Helpompi hallita tuota vilkasta tenavaa

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Meillä tulee ikäeroksi 2v3kk, eikä meillä ole ainuitakaan vankkureita.

Kivat teille! Minä en päässyt sinuiksi kantoliinan kanssa, ja pelottaa kaupungissa mennä tuon päättömän lapsen kanssa ilman rattaita.

Meillä ikäero 2v 2kk eikä ostettu tuplia.
Vauva kulkee manducassa ja isompi rattaissa jos yksin lähdetään ( ilman toista aikuista siis ) liikenteeseen niin pitkälle että isompi ei jaksa kävellä.

Meillä on se reilu pari vuotta ikäeroa ja ei ole käynyt mielessäkään ostaa tuplarattaita. Ihmettelen joidenkin motiiveja "Helpompi hallita tuota vilkasta tenavaa" meillä hallitaan puheella, ei kahleilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kivat teille! Minä en päässyt sinuiksi kantoliinan kanssa, ja pelottaa kaupungissa mennä tuon päättömän lapsen kanssa ilman rattaita.

Meillä ei onneksi ole 'päättömiä' lapsia, vaan kävelevät nätisti vieressä ja yhdessä katsotaan josko voi tien yli mennä.

Mulla on kaksoset nyt 2v ja rattaista ollaan luovuttu. Kävelevät nätisti vieressä.

Harkitsin seisontalautaa jos sulla on vanhat lastenvaunut jo olemassa. Tuplarattaille todennäköisesti ei tule kovin isoa käyttöä.

Tai jos ostat niin ota käytetyt. Ei harmita niin paljon jos käyttökertoja ei tule montaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Meillä on se reilu pari vuotta ikäeroa ja ei ole käynyt mielessäkään ostaa tuplarattaita. Ihmettelen joidenkin motiiveja "Helpompi hallita tuota vilkasta tenavaa" meillä hallitaan puheella, ei kahleilla.

tuu ottaan tuo meidän 2v kauppaa kaveriksi... ensimäiset 10min menee ihan ok, mut milloin selviät 10min esim. vaatekaupasta ulos? Ei meilläkään sitä kahlita (siis köytetä) rattaisiin, mut viihtyy paljon paremmin siinä, mitä esim. seisomalaudalla tai ostoskärryissä istumassa. Samoten vauva, ei viihdy kaukalossa, mut viihtyy rattaissa, kun on enempi tilaa.

Kantoliinaa käytän myös jonkin verran, mut en koe et siinä on lapsen hyvä olla kovin pitkiä aikoja (siis yli tuntia).

En taas näe siinä mitään järkeä et ostaisimme kahdet yhdenistuttavat rattaat.

Toiset tykkää toisesta mallista, mä en tykkää seisomalaudasta (siksikään et tuo mis käyn lenkillä on vilkas maantie jos kulkee paljon rekkoja)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kaksoset nyt 2v ja rattaista ollaan luovuttu. Kävelevät nätisti vieressä.

Harkitsin seisontalautaa jos sulla on vanhat lastenvaunut jo olemassa. Tuplarattaille todennäköisesti ei tule kovin isoa käyttöä.

Tai jos ostat niin ota käytetyt. Ei harmita niin paljon jos käyttökertoja ei tule montaa.

mä taas suosittelen kahelle täysin eri-ikäiselle carenan douple swingejä. Ihan siitä syystä et niissä on täysin erilliset istuinosat (ei pääse isompi härppiin pienempää)

Alkuperäinen kirjoittaja näin täällä tehty:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä ei onneksi ole 'päättömiä' lapsia, vaan kävelevät nätisti vieressä ja yhdessä katsotaan josko voi tien yli mennä.

Minusta on niin IHANA lukea et sellaisia lapsia on, jotka oikeesti kävelee kiltisti vierellä. Meil siihen on vielä matkaa (ja kyl mel on kiellot, porkkanat ja rangaistukset käytössä).. mut lapset on erilaisia. Tämä nuorempi taas on huomattavasti (ainaki nyt vauvana) rauhallisempi

Kannattaa käydä kokeilemassa sekin miten hyvin 2v mahtuu tuplien kuomun alle. Ainakin emmaljungan tuplarattaat on sellaiset että meillä 2v kaksosten päät ottaa jo kuomuun kiinni, eivätkä ole mitenkään erityisen isokokoiset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa käydä kokeilemassa sekin miten hyvin 2v mahtuu tuplien kuomun alle. Ainakin emmaljungan tuplarattaat on sellaiset että meillä 2v kaksosten päät ottaa jo kuomuun kiinni, eivätkä ole mitenkään erityisen isokokoiset.

riippuu tuplista. Meillä emmaljungan twin cangaroot ja kuomua saa nostettua. 95 cm pitkä 2v ja sopii kyllä kuomun alle:)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

Sulla taitaa olla melkoisen hidas esikoinen.

ikäeroa tytöillä on 2v1kk ja tuplat hommattiin syksyllä kun pienempi sä.ntyi.Käyttöä niille oli ehkä 10krt.Oli sen verran luminen talvi (ja kovat pakkaset ettei hirveen pitkiä lenkkejä viittiny vauvan kanssa tehdä) et isompi kulki pulkassa jos ei jaksanu kävellä ja pienempi siis vaunuissa.Jos ois ollu eri vuodenaika niin ois saattanu olla enemmän käyttöä.

Yhteistyössä