** Tupla/tripla odottajat vuodelle 2014 **

Me saatiin "tietää" RUssa ööö... 20 vkolla(?) vai oisko ollu 21 :D mul oli varma olo et yks tyttö on ainakin....Noh, sitähän jännitetään syntymään asti, ku eivät varmaksi sano ku pojan :)

Täällä muutenkin hieman oloja....eilen illalla menin suihkuun asti rauhoittelee alavatsan painetta...yöllä heräsin tunnin kahen välein mahan pinkeyteen...2-5min kesti ja sit taas unta, nyt on meni jatkunu ja välil tulee selkään polttoja.... Voipi olla et soittelen kohta HYSiin ja kyselen vähän.... Noh, tuskin tässä nyt mitään sen erikoisempaa vielä, mut vähän voi jo toivoa ;)

-K,S&G 36+1-
 
  • Tykkää
Reactions: TR
TR
Onpas täällä kovin hiljasta, mihin kaikki on hävinneet? Spiritin tilanne kiinnostaa erityisesti ja Karcin tietty =) Kävin taas lukemassa Karcin blogiakin ja jopa kommentoin sinne, mut se kommentti hävis johkin...en tiedä onko vika mussa vai jossain blogin asetuksissa.

Hellanlettas: Mulla veikkailivat vahvasti tyttöjä jo rv. 16 ultrassa ja tyttöjähän olivatkin sitten :) Tosin siinä mielessä helppoa, ettei tarvi nähä kuin toisen sukupuoli niin tietää molemmat kun on identtiset!

Perjantaina polikäynnillä kaikki oli ihan ok, nyt ei lekuri saanut kokoeroksi kuin 100 g ja kaikki tytöillä muutenkin ok, nyt olin ekan kerran käyrilläkin ja hienosti löytyi molemmat sykkeet. Meni hulppeet miltei kolme tuntia käyntiin kyllä, kun oli lääkärin aika taas tunnin myöhässä! Jostain syystä suunnittelevat kuitenkin mulla kortisoneja tässä lähiviikkoina antavansa, siis niitä vauvojen keuhkojen kypsyttelypiikkejä (niitä annetaan kuulemma kaksi 12 tunnin välein), en tiedä sitten haluuvatko varautua siihen et vauvat tulis ennen rv. 35 kun mulla on noiden verenpaineiden kanssa ongelmaa nyt jo...lääkkeet kyllä toistaseks tehoaa hyvin, eikä muita myrkytysoireita ole.

Olotila alkaa olla kyllä jo nyt tosi tukala, en tajua miks tuntuu et happi ei kulje, syödessäkin pitää välillä vetäistä suun kautta happea, ettei tukehdu :LOL: nenä on jotenkin tosi tukossa kokoajan, ja se häiritsee kivasti vielä lisää yöunia jotka alkaa olla aivan onnettoman huonot...nyt alan ymmärtää mitä on olla todella RASKAANA...SF mitta on jotain 38 cm, kun se on ollut ihan viimeisillään kolmesta aiemmasta jotain 33 cm. Nyt muuten tuntuu aika kova painekin tuolla nivusissa ja alavatsassa, jospa siellä alkas ees pikkuhiljaa tapahtua jotain :p

TR ja masumimmit rv. 31+2
 
Hellanjestas: Taysissa ne tutkaili lähinnä mitat ja vesimäärät. Kovasti selvittivät riskeistä ja miks täytyy käydä niin tiuhaan. Voinnista myös kyseltiin ja selvitettiin oireet, joihin pitää suhtautua vakavasti. Tän lisäks katottiin perusmittaukset äidiltä. Innolla odotan seuraavaa käyntiä..Sukupuoli asia myös kiinnostaisi. =) Tuntuu, et tulossa olis tytöt tällä kertaa. 2. ja 3. raskaudessa intuitio pitänyt paikansa.

Hyvää yötä <3

Kaisuli 16+1
 
Karccin häätösuunnitelma näköjään onnistui ihan täysin :) Ja odotetusti tämän ketjun ensimmäiset tulokkaat. Täälläkin kuulumisia odotellaan!

Olettekos muuten uskaltaneet saunoa ihan normaalisti? Olen monelta kysynyt ja tässä asiassa tuntuu olevan kaksi leiriä. Toiset ovat ihan rauhassa saunoneet koko raskauden ajan ja toiset ovat jättäneet väliin kokonaan. Joissain oppaissa sanotaan, että ainakaan alkuraskaudessa ei kannattaisi saunoa, sillä äkillinen ruuminlämmön nousu voi olla haitaksi. Toiset ovat taas sitá mieltä, että suomalaiset olisivat kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten, jos saunomisesta jotain haittaa olisi. Parempi tiestysti olla varovainen, mutta monesti liika hössöttäminen on vaan haitallisempaa. Mitä mieltä olette?

(.) Nyt se eka kolmannes sitten poksui oikeasti. Ehdin sitä jo pari viikkoa sitten juhlia, en oikein tiedä millä matikalla sen laskin, mutta eräänlaista tyhmentymistä on muutenkin ollut havaittavissa :D

Tässä vielä minun tiedot listaa varteen. ikä 30-v/esikoiset tulossa/trikoriaalinen/asuinpaikkana Pohjois-Espanja/la 7.7. (vaikka toukokuun lopulla viimeistään lääkäri varmaan jo ottaa veitsen käteen)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! <3

Tulppu + Salamatkustajat 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Kaisuli kuulostaa kyllä siltä että 8 vuoden takaisesta on tultu vieläkin tarkemmaksi kaksosraskauden seurannassa ja tunteehan siinä tosiaan itsensä erityisasemaan :)
Silloin kun kyseessä oli esikoiset, en osannut pelätä ja jännittää mitään. Nyt kun on kokemusta raskauksista, tietoa ja ymmärrystä enemmän myös kaksosraskaudesta niin mietityttää ja jännittää eritavalla.
Ensimmäisellä kerralla kaikki meni odotusaikana hyvin eikä pojille syntynyt kokoeroa. Istukka toimi hyvin ja napavirtaukset oli aina hyvät. Molemmat syntyi myös alakautta.
Toivottavasti kaikki menisi yhtä hyvin nytkin...tosin syntyä voisivat jo vaikka rv 36 :D
Minulla on uusi suhde ja miehellä tytär. Hän toivoisi poikia :) Minulla taas on 4 poikaa ja salaa haaveilen tytöistä.
Intuitiota ei ole oikein syntynyt...jotenkaan sitä ei neljän pojan jälkeen osaa odottaa kuin poikia. Raskauskaan ei juurikaan eria edellisistä.

Tulppu ihana kuulla sinustakin:heart: Ollaan kyllä niin onnellisessa asemassa kun saadaan seurata sun kolmosraskautta. Kuinka olet voinut? Kuinka tiheästi sinulla on seurannat sielä Espanjassa? Onko erilaista odottaa sielä kuin Suomessa?
Minä olen kyllä saunonut aina normaalisti. Kaksi kertaa viikossa käyn saunassa enkä ole mikään kova löylyttelijä. En ole tullut ajatelleeksikaan koskaan että sauna olisi pahasta...enkä usko että se mitään raskaudelle aiheuttaisi.

Karccille lämpimiä ajatuksia sinne sairaalaan:heart:

Hellanlettas ja nysät 13+3
 
Karcci:n kuulumisia odotan mäkin..:)


Tänään oli äitipolilla käyntiä. Pojat kasvaneet huimasti sitten viime kerran; B 1610g (872g 5.12.13) ja A 1558g (827g 5.12.13).
B:n aivokammiot olivat pysyneet samoissa mitoissa, mikä on hyvä tässä tilanteessa. Toki olisin toivonut niiden pienentyneen.... Ylilääkärikin kävi paikalla kattomassa,sanoi ettei ole mitään hätää ja tuskin aiheuttaa vauvalle mitään yksistään; muuta poikkeavuutta kun ei ole löytynyt. Vähän huojensi kyllä mieltä,mutta silti pelkään pahinta. A-vauvan kammiot kun ovat alle 1cm niinkuin pitääkin,niin siinä on mihin verrata B:n kammioita,niin toki se pelottaa että onko vauvalla jokin vamma tms. : / Ja eipä sitä taida osata muuta kuin toivoa parasta ja siltikin pelätä pahinta..


Saunomisesta Kyllä mä olen saunassa käyny ihan normaalisti alusta asti. Toki käydään 1krt/vko saunassa ja melko laimeissa löylyissä 60c. Enkä kyllä ole kuullut saunoomisen olevan kiellettyä missään vaiheessa. Toki varmaan jos 100c lämmössä istuu kauan heittäen löylyä koko ajan,niin se ei ehkä hyväksi ole..
Mutta kyn järjen kanssa tässäkin asiassa toimii,niin lienee ihan turvallista :)
Aikoinaanhan suomalaiset synnyttivät saunassa! :)


Jahas,nyt esikoinen on ruokaa vailla!



-Tipetsu ja tuplakupla 30+1-
 
Hellanlettas, kiitos ihan hyvin olen voinut. Alussa oli aika rankaa pahoinvointia, mutta se on kyllä helpottanut parina viime viikkona. Armoton väsy ollut alusta asti, mutta odottelen sitä kuuluisaa toisen kolmanneksen energiapiikkiä :) Eipä kai se odottelu sen kummallisempaa täällä etelässä ole. Yleisesti kai täällä on vähän sellainen ajattelutapa, että raskaus on sairaus. Sektioita tehdään kanssa todella paljon ihan vaan ns. mukavuussyistä varsinkin yksityisellä puolella ja imettäminen on aika vähäistä.

Tipetsu Ohhoh, sullahan on vauvat kasvanut huimasti. Varmasti kaikki menee parhain päin! Näytin miehellekin tuota sinun viimeisintä masukuvaa, kun se epäili ettei mun masu enää kauheasti kasva! :) Ja vielä tuosta saunomisesta, ihan iisisti olen itsekin ottanut. Pienet löylyt vaan ja alalauteilla olen istunut.

Tulppu & Salamatkustajat 14+2
 
Moikkamoi pitkästä aikaa !

Täällähän sattuu ja tapahtuu, Karcci, kuulumisia odotellessa ! :D Mä kävin jo blogin puolella kurkkimas, joko olis jotain tapahtunu, mut en sillon löytäny viel uutisia.. :)

Täällä on menty pari päivää sit nuoremman typyn ripulin kans..eli se mahatauti tuli sittenkin tytöille tai ainakin toiselle. Vielä ei oo edes paha ku on ollu vain ripuli, toivottavsti ei yläkautta edes tuu ! :) Tänään saatiin jo kiinteämpää ulostetta, joten ehkä tämä tästä ! :)

Saunomisesta, mä oon saunonu alusta asti joka toinen päivä ja aina istunu ylälauteilla niin kauan ku on vain pystyny. Isäntä on vaan niin kova löylytteleen, et en pysty normitilassakaan oleen ylälauteilla sillon ku istäntä oikein löylyttelee.. :) Mä en usko, että saunomiseen liittyy mitään riskiä. Meillä elimistö on sen verran kehittynyt, että se osaa säädellä sisälämmön sitä mukaan, miltä ulkoinen lämpötila on..siksihän sitä hikoilee saunassa, kun elimistö säätelee sisäelimiä pysymään tasaisessa lämmössä.. :) Joten ei surua saunomisesta ! :)


Täällä alkaa oma olo olla myös jo aikas tukala. Isäntä se tuossa jo meinas yks ilta, kun taas kerran ähersin asentoa ja supisteli ja oli hankalaa, niin tosiaan meinas, et joko hän hakee veitsen ja leikataan vauvelit ulos.. :D Tulin siihen tulokseen, et taidan siltikin valita sen sairaalaan toimenpidepaikaksi ! :LOL:

Joku kyseli sukupuolten perään, meillä näkyi joskus 19+ viikoilla ja seuraavan kerran silloin RU:ssa joskus 21vk:lla toinen, mut meillä ei ole varmuutta kuin toisesta. Yksi tyttö on tulossa, toisesta ei tietoa. Mä oon ihan varma, et se on tyttö, mut isäntä raasu odottelee sitä poikaa kun entuudestaan meillä se kaks tyttöä jo on.. :) Toivotaan, et saatais se poika, niin vois ajatella, että lapsiluku alkais olla sit tässä ! :)

Mut ei muuta ku vointeja itse kullekin, poksutaan ja paisutaan.. Ja odotellaan Karccin kuulumisia... :popcorn:


Bubblis ja muksoset 33+6 (huomenna jo 34 :O )
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Moikka kaikki tuplamamat! Tai jopa tripla! :)

Osuin ihan sattumalta tänne ja huomasin tämän ajankohtaisen ketjun myös itselleni!
Tosi kiva, että löysin ihan sattumalta myös muita tuplaonnellisia :)

Tässä mun tiedot:

Minttu/36 v./tyttö 4 v./Di/K-HKS/2.2.

Mulla siis viikkoja kasassa 36+3. Äitiyslomalla siis jo ollaan, ihanaa! Yöt menee valvoessa erinäisten kipujen ym. takia. Lähinnä iskiashermosärkyjen kanssa kärvistelen ja ravaan tietty vessassa. Onneks päivisin voi ottaa päikkäreitä, muuten kuolisin tähän väsymykseen. :) Kotona mulla on kaikki vauvoille valmiina ja sairaalakassit pakattu. Lähtö voi olla jo aika lähellä tai sit ei! Toivon kyllä että syntyisivät viikon sisällä, sen verran alkaa olla jo tukalaa tän mahan kanssa. Tänään olis taas neuvolaa ja ens ma ultraa, noissahan tää loppuraskaus tulee ravattua. :)

Koko raskaus mennyt kaiken kaikkiaan hyvin. Töissä olin loppuun saakka jne. Proteiinit on ollut +1 maksimissaan, paineet matalat ja ei turvotusta, joten mitään myrkytysoireita ei ainakaan vielä näkysissä, mutta nehän tulevatkin aika nopeesti jos ovat tullakseen. Molempien liikkeet ovat nykyään todella voimakkaita. Vatsanseutu ja vatsalihakset ovat kovilla. Hengästyttää aika pienestä, että oma liikkuminen on jo aika hidasta, ts. mummot menee kadulla ohi :)

Tulipahan taas juttua. Kiva lueskella teidänkin tarinoita, palataan taas!

Terkuin, Minttu and the <3 miniboys <3
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Helouuuuu!!!!
7.1.14 klo 7:30 parkaisi A-vaavi poitsu siis ja 7:47 tyttö perässä :heart:
30h oli siinä vaiheessa kärvistelty *puuuuuh* meinas voimat loppua jo ihan oikeesti! Mutta pikkuset voi hyvin, sokeria ja lämpöjä seurataan, ovat kuitenkin vierihoidossa :)
Faktoja:
A 2588g ja 48cm
B 2106g ja 46cm

On noi vaan niiiiiin ihania!!voikaahan mamit paksusti ja tervetuloa Minttu !!

-karcci ja Speedy&Gonzales 1vrk-
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Heippa!

Minut voisi lisätä joukkoon mukaan

Timmutar/30 v/poika (4/2011)/TYKS/di/10.4.

B-vauvelista meillä on poikalupaus, mutta A-vauvan sukupuoli on vielä arvoitus. Viimeksi lääkäri arvaili tytöksi, kun oli kooltaan sirompi kuin B. Ens viikolla seuraava äippäpoli, joten jos silloin saatais vahvistus asiaan.

Sairasloma alkoi joululta ja nyt kotona ihmettelen mitä tekis. Puuhaa kyllä olisi, mutta kroppa on mun kaappien siivousinnosta eri mieltä. Esikoinen meni tänään päiväkotiin leikkimään kavereiden kanssa, joten aikaa nettisurffailuun tuntuu olevan yllin kyllin...

Onnittelut Karccille! Blogiasi olen käynyt jo pidempään lukemassa ja myös viime päivinä odottanut uutisia jännityksellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Karcci, onnea onnea !!!! :heart:
Huippu juttu et saavat olla het vierihoidossa vaikka niiiiiin siro on typsykkä ! :) Oi ei, miten sitä ite jaksaa odotella.. :heart:


Ja tervetuloa uudet odottajat mukaan, tänne mahtuu ! :)

Bubblis ja muksoset 33+6
 
TR
Onnea Karcci :heart: aika sirpakka tyttö tosiaan, varmaan samaa kokoa tulee oleen nää mun tytöt sitten aikanaan rv. 36-37.

Tervetuloa uusille, nythän teitä alkaa olla jo ihan kivasti =)

Just nyt on tän mamman olo sellanen, ettei kiinnosta tää raskaus enää pätkääkään! Olo on aivan hirvee ollut koko päivän, täysin veto pois ja käsittämätön pahoinvointi ja tuntuu et vauvat painaa kaikissa asennoissa sisuskalut kasaan, ei auta lepääminenkään, kun ei oikeen pysty nukkumaan...no eipä valiteta enempiä ja vielä tässä jokunen viikko pitää jaksella :O Ainiin, alla masukuvaa tältä viikolta, itellä nyt jotenkin ruokahalu nollissa, ja paino onkin junnannut parikolme viikkoa suunnilleen samoissa lukemissa, ei tuo paljoa isompi kumpu ole kuin rv. 28 oli:



Kovasti ootan kuulumisia myös Poksukalta ja Spiritiltä täällä.

Jaksuja ja kukas se oiskaan sitten marssijärjestyksen mukaan seuraavana meistä...muutama ois vielä ennen mua :)

TR ja masumimmit rv 31+5
 
Toi tyttö on niiiiiiiin pieni, yritetään nyt syödä niin paljon ku mahdollista et saatais sokerit pysymään hyvinä...lämpö on koko ajan alhainen vaik tytsy tuntuu ihan lämpimältä noi täditkin ihmetteli asiaa..
Poju on ottanu ihan isoveljen roolin ja imee hyvin jo rinnallakin, vaikka mulla maito ei oo viel kunnol noussu :( se vähän ressaa....ku tietää et siin ois tytsylle paljon hyvii aineita.

Mut nyt taas zzzzz ku tunnin päästä taas syödään :)

-k-
 

Yhteistyössä