** Tupla/tripla odottajat vuodelle 2014 **

Tervetuloa jakamaan tupla/triplataskauden iloja ja murheita, liikutusta ja onnea.
Tehdään tästä paikka jonne on mukava tulla ja helppo kirjoitella
:heart:



LISTA
Vuoden -14 tupla/triplamammat
(nimi/ ikä/ montako lasta/ kotiseutu/ mono,dikoriaalinen vai trikoriaalinen / LA)


Karcci / 30v/ 0/ Hys/ di/ 1.2. 7.1.2014 Poika 2588g/48cm ja tyttö 2106g/46cm

Minttuma/36 v./tyttö 4 v./Di/K-HKS/2.2. 27.1. klo.17.18/17.24. A-poika 2860g 48,5cm, B-poika 2990g 47cm

poksukka /23v/ 1/ Kokkola/ 16.2.
Bubblis / 28v/ 2/ Pohjois-Pohjanmaa/ di/ 20.2. A-tyttö syntyi klo 11.14, 2340g ja 45cm, B-tyttö syntyi 11.16, 2950g ja 49cm

Heiidihh / 21.2.
TR 44v/ 3/ mo (ttts)/ K-HKS/ 8.3. 28.1. (rv 34+3) klo 9.10 neiti A 1905g/44cm, sekä neiti B klo 9.11. 1785g/43 cm

Tipetsu /1/ 17.3.
Aidi /25v/ 0/ di/ Pirkanmaa/
Spirit/ 36/ 1/ Pirkanmaa TAYS/di/ 24.3
Arizonared / 33/ 2/ Lapin lääni/ mo/ 30.4.
maamii/ 2 / di/ 30.4
Saigatar/ 8.6
Kaisuli76 / 37/ 3/ di/ 22.6
mimonmami / 29v/ 2/ Uusimaa/ di/ 5.7
Tulppu83/ 30v/ 0/ tri/ Pohjois-Espanja/ 7.7
Hellanlettas / 34v/ 4 (esikoiset identtiset kaksoset)/ Pirkanmaa (TAYS)/ mo/ 12.7
Tuplatoukat/ 1/ di/ Pirkanmaa (TAYS)/ 26.7
Mmaria/ 22v/ 0/ K-hks/ di/ 1.8
esikoista vailla/ 32v / 0/ Pirkanmaa (TAYS)/ di/ 11.8
Nasu-80/ 33v/ 0/ keski-pohjanmaa/ di/ 11.8
Sirkkunen/ 29v/ Uusimaa/ 14.8
Ihmemamma/ 34v/ 3/ OYS/ di/ 31.8
 
Viimeksi muokattu:
Elikä siirtykäämme tänne vuoden 2013-2014 tuplaodottajista:wave:

Päivitän ja muokkaan tätä alkusivua/listaa ajan puitteissa vähän nätimmäksi :) Osaako joku neuvoa mistä kuvia sai haettua näille foorumeille?
Laittakaa myös halutessanne lisää päivitystietoja itsestänne, monilla kun puutteellisia niin muokkaan :)

Tästä se lähtee vuoden 2014 odotusketju :heart: Tervetuloa mukaan uudet ja vanhat!
Tehdään tästä aktiivinen ja lämminhenkinen keskustelupaikka meille tupla/triplamasukoille:heart:

Hellanlettas 12+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR ja maibei
Kiinnostaapa muuten sellainen juttu, eli istukka-asia...nähdäänkö istukka selvästi jo alkuraskaudessa? Rv 12 tarkastellen itsellä siis istukka näytti yhtenäiseltä mutta voiko olla niin että myöhemmin huomataan että olisivatkin erillään?
Kaksi erillistä voi toki sulautua yhdeksi mutta onko kellään ollut virhearviointia yhdestä istukasta? :D
 
Heipparallaa ja oikein hyvää alkanutta vuotta !

Olipas Hellanlettas kiva juttu kun aloitit tän uuden ketjun ! Mä nyt sit korkkaan ja kirjoittelen ensin täällä.. :)

Tuosta istukkajutusta, mulla kävi niin, että oli aikas epävarmaa et onko yhtenäinen vai erilliset istukat ja siinä konsultoitiin lääkäriä ym. Silloin sanoivat lääkäri ja kätilö molemmat et parhaiten näkyy just noilla 12+ viikoilla, sen jälkeen on aina epävarmempaa sanoa, koska ne saattaa sulautua aika varhaisessakin vaiheessa yhteen..tämä käsitys siis mulla ! :)

Miten itse kullakin vuosi vaihtui ? Meillä meni railakkaasti tietty sen yhden kohelluksen kera.. :)
Yks pata siinä ammuskeltaessa kaatui ja alkoi sylkeä ammuksia meitä kohden. Isäntä oli se, joka padan sytytti, joten mulla oli meän 2,5v sylissä ja tempaisin 3,5v:n puvun hihasta mukaan ja lähdettii syöksyyn tallin taakse..petollinen keli kun oli, just sataneen lumen alla oli pieni kerros jäätä ja niinhän me otettiin sit mahalaskua koko viisikko (masuvauvat mukaan lukien). Siinä sit yritin varjella sekä tyttöä, joka jäi minun alle sekä tietty masua..pikkusen meinasi säikähdyttää tilanne, mut onneksi kai meni ihan kohtuu vähillä vaurioilla. Tällä hetkellä häpyluu on niin kipeä, ettei kävellä kunnolla saata, todennäköisesti sitä otti aikas loikan siitä ensijuoksuaskelilla lasten kans, et olisko revähtäny tai jotain. Vauvojen liikkeitä oon seurannu aika sairaalloisen tarkasti, tuntuu, et neki on jotenki vaisumpia, mutta kun ei supistele eikä oo vuotoja, niin en osaa sit synnärillekää mennä tarkistukselle..pidetään peukkuja, et vauvoilla on kaikki hyvin ! :heart: Kyllä ne eilen möyri aivan kovasti sen tärskyn jälkeen, joten pakko vain luottaa,et kaikki on hyvin !

Mut omaa napaa on nyt kertoiltu taas ihan kiitettävästi ! :) 'Kertoilkaapa muutkin kuulumisia taas ! :)


Bubblis ja muksoset 32+6
 
Kiitos uudesta ketjusta =). Ihanaa, et on tälläinen mahis olla yhteydessä samassa tilanteessa olevien kera.

Hurja tilanne ollut teillä Bubblis!! Onneksi ei käynyt pahemmin. Mä lensin kuopuksesta samoilla viikoilla suoraan mahalleni. Kyllä sattui! Menin Taysiin tarkastukseen, sillä vauva lakkas liikkumasta. Onneks kaikki oli kuitenkin hyvin.

Me käytiin miehen ja 5v pojan kanssa Tampereella syömässä ja katsomassa ilotulitus. Tulitus oli upee ja olin iloinen myös siitä, et jaksoin reissun helposti =).

Vointi on nyt entistä parempi muutenkin. Supistukset ovat nyt loppuneet ja vuoto tosi vähäistä. Jippii! Neuvolasta soitettiin myös eilen et tulehdus kokeissa löydetty runsasta streptokokki b:n kasvua. Hoito päätetään Taysissa pe. Tämä löydös voi selittää oireilua.

Tässä vielä täydennystä mun tietoihin:
Ikä 37v. lapsia ennestään 3, asun Pirkanmaalla ja raskaus on di.

Ihanaa pyhäpäivää kaikille =)

Kaisuli 15+3 =)
 
Moikka!
Täältä kanssa mukaan tulee tuore kaksosia odottava. Olen teidän edellistä ketjua hetken jo lukenut ja nyt kun uuden teitte ajattelin kanssa liittyä keskusteluun.

Elikä olen 22-vuotias, ensimmäisiä lapsia odotetaan, synnytyssairaalana tulee olemaan K-hks, la tällä hetkellä 1.8.14. Ja ilmeisesti eivät ole identtisiä.

Huomenna olisi luvassa neuvola lääkärin kanssa. Me tosiaan käytiin varhaisultrassa sen tähden kun meillä kesti yli kaksi vuotta saada raskaus alulle ja haluttiin tietää kaiken olevan kunnossa. Ja yllätys oli suuri kun kaksi sykkivää sydäntä löytyi. Luvassa siis suvun ensimmäiset kaksoset!

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Mmaria ja pienet 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: TR
Kiitos hellanlettas uudesta pinosta!
Tässä mun tiedot 36/1/Pirkanmaa/di/24.3

bubblis teillä on ollut hurja episodi, onneksi ei käynyt kuinkaan.
Täällä sairaalavuoteella kaikki tuntuu pelottavalta , mulle on extremeä jo suihkussa käynti :)

Hyvää alkanutta vuotta ja tervetuloa uusille :heart:

Spirit & selviytyjät 28+2
 
Oho..mulla meni näköjään kirjaimet sekaisin..eli meillä on vain yksi suonikalvo ja istukka..eli kyseessä mono-raskaus. Jos Hellanjestas ehdit jossain välissä korjata. Kiitos =).

Mmarialle tervetuloa mukaan =)!

Kaisuli
 
Hienoa, uusi vuosi ja uusi pino korkattu! =)

Meillä meni uusi vuosi kuten aina ennenkin, paistettiin lettuja ja käytiin muutama pieni pommi paukauttelemassa perhetuttujen kanssa, sitten paisteltiin notskilla makkarat vielä. Oikein oli mukavaa, 7-vuotias poika sanoi että paras uusi vuosi ikinä. Niin se kyllä sanoo joka synttäreiden, joulujen ja kaikkien juhlien jälkeen. =) Vanhemmat pojat oli omissa menoissaan tyttöystäviensä kanssa, meidän "pirskeet" on 17- ja 18-vuotiaille vähän turhan vaisut vissiin...

Kiva että saadaan uusiakin odottajia koko ajan mukaan, tervetuloa!

Minulla vointi on muuten ihan hyvä, mutta töissä on ihan liian tukalaa jo. Kyykkiminen, kantaminen, lumityöt ja siivous ottaa todella voimille, vatsa on jo niin pahasti edessä että vuoron jälkeen olen täysin raato ja kipeä vähän joka paikasta. Tällä viikolla olisi ollut vielä pari aamuvuoroa, mutta hankin jo sijaisen itse ja käyn huomenna päivystävällä, en vain uskalla enää rehkiä koska vatsaa kiristelee ja selkää juilii niin pahasti. Asiakkaatkin jo säälivät, kun pääsee sellainen ähkäisy kumartuessa tai kyykistyessä. Yritän nyt hankkia mahdollisimman pian sellaisen tukivyön, niitä ei vain saa omalta paikkakunnalta ja nettikaupasta en oikein viitsisi tilata ettei tule väärä koko. Pitää katsella, jos vaikka Rovaniemellä olisi myynnissä niitä.

Vauvelit potkii kovasti yötä päivää, jotenkin nuo jatkuvat yöheräilytkin tuntuu nyt niin ihanilta, kun tuntee pienten mukelluksen heti herättyään.

Tässä täydennystä noihin tietoihin: Ikä 33/3. ja 4. lapsi/ Lapin lääni/ mono
 
Hienoa!!!!uusi ketju, kiitos hellanlettas!

Mulle voi lisätä et 30v ja HYS 1. Ja 2. Lapsi ja siis d raskaus ei m :) meilläkun kans mietittiin yhteistä istukkaa mut sit selviskin et ne oli vaan kasvanu yhteen tms... :)

Me oltiin UV anoppilassa, isäntä meni pehkuihin jo 10 aikaan ku sil oli tänää 13h duunivuoro. Mä valvoin kahteen asti ku koirat ei kans osaa rauhottua. Anoppikin meni puolen yön jälkeen nukkuu. Noh mut heräsin sit tänään klo 11 :O

Tänää on tuntunu aikas paljon painetta tuol lantiossa, jopa tälleen sohvalla rötvätessä.... Sit äsken kävin koirien kaa reippaan (ainakin niin reippaan ku pystyin) lenkin, eli häätö alkoi nyt :heart:

Uusille tervetuloa!!

-karcci,s&g 35+4-

Ainii ja blogiakin on taas päivitelty, saa tulla kurkkimaan ja kommentoimaan :) mä oon ainakin löytänyt "tukea" muista tuplablogeista :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bubblis ja TR
Mäkin korkkaan tän vaan päivityksillä :) Alueena Uusimaan ja raskaustyyppinä dikoriaalinen. Sukupuolet paljastan heti kun tiedetään, 4D on 4.2. :) toivottavasti tyypeillä on kaikki muutenkin hyvin! Mulla on alkanut aivan uus vauvakuume, onneks oon jo raskaana... :LOL:

Ps. Huh Bubblis.
MM taas
 
TR
Tervetuloa kaikki uudet, onnea matkaan :heart:

Oon tooooosi laiska kirjottaan yhtään mitään tänne nykyään! Luen kyllä kaiken innolla läpi, Karcilla on siis aivan kohta nyytit sylissä, mahtavaa =)

Kiva kun otit tän uuden ketjun haltuun Hellanlettas!

Bubblis: kuulosti hurjalta tuo...ite pysttelin sisätiloissa uudenvuoden, en muista koska ois menny näin ohi koko juhla :D Pitsaa tehtiin lllalla ja kun mieskin oli flunssanen, niin mentiin yheltätoista nukkuun, mies alko kuorsaan heti, ite valvoin ja pyörin kahteen asti...järkyttävä pauke kävi aamuyölle asti ja masussa tuplamelske!

Olo senkun tukaloituu, nyt on siis painollisesti masussa vauvaa enemmän kuin koskaan ennen kun on menty yli kolmen kilon yhteensä :) Olin tossa muuten osastollakin yhden yön kun verenpaineet pompsahti taivaisiin...nyt on lääkitys loppuraskauden ja onneks pääsin kotiin, mut iisisti pitäis ottaa loppuaika ja seurata omaa oloa..mitään raskausmyrkytysoireita ei onneks ainakaan vielä ole, mullahan oli paineet pilvissä myös edellisessä raskaudessa mut vasta ihan lopussa ja sit synnytys käynnistettiinkin. Nyt nää tuplat toi vaivan mukanaan jo aiemmin näköjään, mut saisivat vielä jokusen viikon masussa kasvaa!

Isompi huoli mulla on nyt tuosta kehittyneestä kokoerosta; vauvathan kasvoi tosi tasasesti tohon 29 viikolle asti, mutta ovat nyt pari viikkoa kehittäneet selvää kokoeroa: A-vauva kasvaa tasasesti keskikäyrää, oli viimeks 1,6 kgs, mutta B-vauva on pari viikkoa kasvanut vaan n. 40 g viikossa, viime pe oli kokoeroa melkein 300 g, huomenna taas kontrolli ja sitä jännitän tässä. Erimunaiset saavat kuulemma ollakin melko erikokoisia, mutta näillä identtisillä se on usein merkki ongelmista istukan kanssa ja tuo jo aiemmin oireillut TTTS kummittelee takaraivossa. Onneks alkaa olla viikot ihan ok jo.

Mitäs muuta...ei nyt tuu mieleen, tsemppiä kaikille ja ihanaa kun ainakin täällä Etelä-Hämeessä on vähän valkoista jo maassa =)

TR ja masumimmit rv. 30+6 eli huomenna poksutaan taas!
 
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
TR, toivottavasti teillä ei ala tuo kokoero kehittyä, mulla tosiaan on ihan ok tilanne, koska on erimunaiset. Silti yllättävän tiukkaan puuttuivat kokoeroon, koska tähän asti arviot olleet lähes grammalleen samat..

Karcci, mä yritän ottaa iisisti, meillä tämä vuosi ei nyt vaan jotenki ota oikein onnistuakseen..ensin oli tosiaan se uudenvuoden kaatuminen ja siitä yhä edelleen rajuja kipuja, nyt sit saatiin mahatauti osaksemme. Mies alotti ensimmäisen päivän aamuna, mä sit jatkoin viime yönä. Jospa tämä olis vain mulla ja miehellä, et nuo tytöt säilyis..jos ne tähän samaan ralliin viel sattuu sairastuun, niin sit mä oon varmaan jo synnärillä..alkaa olla jo niin haastavaa edes itellä nousta ja ehtiä vessaan..sehän tästä puuttuis et alkais päästellä vielä ite housuunki :LOL:

Jotta loppuvuos vois olla parempi, niin on ehkä ihan hyvä aloittaa kaikki kommellukset ENNEN kuin babyt on kainalossa..jos me sit säästyttäisiin suurimmalta osalta ongelmia ! :D

Miten muut, joko ootte vatsatautiepidemiat sairastellu ? :O

Bubblis ja muksoset 33+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karcci
Kommentoinpas tänne nyt sitten muutamaa kysymystä tuon synnytyksen tiimoilta :)

Kaisuli, spinaali vei aivan kaikki kivut, supistukset tunsin aavistuksenomaisina kovettumina ja ponnistelin siinä vain sitten menemään aika tunnottomana mutta helppoa oli silti, A:n ponnistus kesti 6 minuuttia. Pari lasta kun on ponnistanut aikaisemmin niin tietää suunnilleen millä lihaksilla sitä mennään ;) eli kolmas raskaus oli tämä kun joku sitä kysyi, 2,5-vuotias ja 1-vuotias on ennestään. On sitä vipinää ja elämää! :)

Karcci vierihoitoon pääsivät heti. Olin tosin niin kipeä pari päivää että hoitajat ottivat hoitovastuun melkein täysin ja nostivat vaan rinnalle aina kun halusin. Erityiskiitos Oysille siitä että antoivat toipua ja parantua osastolla rauhassa, mm. yöt olivat kokoajan hoitajilla niin sain edes jonkun verran nukuttua... kuulemma uudelleensynnyttäjän ei tarvitse enää opetella sitä vauvanhoitoa niin onnistuu tuommoinenkin. Lääkärit ja hoitajat olivat huippuja, oliko Bubblis menossa Oysiin synnyttämään, toivottavasti sullekin sattuu oikeat laatuhenkilöt (vai onko siellä muita ;) )!!

Maibei
mulla ei tosiaan ollut aikaa enää alkaa synnyttelemään siinä hätäsektiopäätöstä ennen kun B oli vielä korkealla ja olisi pitänyt saada ensin siihen jonkinnäköiseen tarjontaan ponnistettua. No hyvä kuitenkin näin, kokemusta rikkaampana taas :)

Nyt huudetaan kopasta.... palaamisiin ja tsemppiä kaikille, vanhoille ja uusille :)
 
  • Tykkää
Reactions: maibei ja Bubblis
Kiitos vaan uudesta pinosta!

Tervetuloa uusille!

Onnea vauvautuneille!! (jos en ole onnitellut kaikkia..:) )

Ja hyvää alkanutta Uutta Vuotta!!


Kylläpäs Bubbliksella on meininkiä ollu ja vielä mahatautia,hyiiiih!!! :x Parantumista sinne! :flower: Me ollaan onneksi säästytty *koputtaa puuta*

TR Toivottavasti kokoeroa ei ala tulla enempää.



Aika laiskasti olen kirjotellu,mutta johtuu vaan siitä ettei oo pahemmin mitään mistä kirjottaa. Päivät kun rullaa samalla kaavalla,eikä mitää ihmeitä ole tapahtunut niin en ole viitsinyt pitkästyttää teitä samoilla jutuilla joka päivä :D
Mutta tänään se sitten iski: tajuttiin just että kohta meillä on kaksi vauvaa!! :O :LOL: Maanantaina poksuu rv 30 jo,vastahan mä plussasin?!! Tajutonta. Nyt alkaa jo pelottamaan että miten sitä jaksaa kahden pienen vauvan kanssa ja taaperoinen on vasta 1v7kk parin vkon päästä.. Just kun alkaa helpottamaan tytön kanssa,niin vauveleita tulee.. Jännittää. Innolla odotan että saan kääröt syliini,mutta silti pelonsekaiset fiilikset siitä,mitä se kääröjen syliin saaminen tuokaan tullessaan. Miten sitä jaksaa ne yöhulinat ja kun tyttelikin siihen vielä omat hulinansa lisää,niin kyllä tarvitaan kaikki mummot ja ukit avuksi! Jos näin voi sanoa,niin onneksi mies on työtön,ei tulis mitään elämästä eikä parin viikon isyysloma hyödyttäisi ketään. Voivoi..
Synnytyskin alkaa ihan oikeesti pelottamaan,kaikenmoisia kokemuksia kun saa lukea kaksossynnytyksestä. "Haluaisin" sektion,mutta se haava ei oo kiva ja sit ei voi kannella mitään vauvaa painavampaa,esikoinen jäis vaille yhtä syliä :(
Mutta kun monesti B vauva syntyy sitten lopulta hätäsektiolla,niin ei sekään ole kiva..Eniten jänskättää synnytyksessä se,että osaanko mä lähtee oikeella aikaa,osaanko synnyttää,miten kestän kivut; menenkö paniikkiin kun en hallitse tilannetta..

Hankinnatkin tuntuu olevan vielä vaiheessa,mietin vaan että onhan tässä aikaa vaikka kuinka vielä maaliskuulle! :D Just joo,hyvä jos helmikuulle pääsen yhtenä kappaleena ja siks toisekseen,olo jo niin tukala että ei tässä kohta jaksa tehdä mitään,saati juosta kaupoissa ostoksilla..
Vaunut pitäs tilata ja amme ostaa. Ja sit ne vaipat ynnä muut hoitotuotteet..
Netistä tilasin harsoja,tutteja,pullotutteja jne. Imetysliivitkin pitäisi tänään hakea..Vielä ois siis puuhaa ja vauvat voi syntyä oikeestaan koska vaan!
Ensi ti on ultra ja jos siellä kaikki ok,niin ehkäpä sitä sitten ensi viikon aikana voisi tehdä hankinnat ja laitella pinniksen ja pestä vaatteet..Huihuihui,tässä kun kirjottaa,niin tuntuu vaan hullummalta koko ajan!


Eipä kai tässä tämän kummempia..mitä nyt selkään koskee ja ahistaa koko ajan.Ummetus vaivaa,paino nousee,pinna todella lyhyt,masu kasvaa ja kovottelee pienestäkin tekemisestä,vauvat myllää,nälkä kokoajan ja samantien ähky kun syö ees vähän..Mitäs vielä,ei siis kovinkaan hehkeä olo/ulkomuoto oo..: / Ja yöt menee harakoille. Joka yö herään vessaan 02:15 ja sit sen jälkeen pyörin tunnin ennenkuin saan unen päästä kiinni. Mutta en kovinkaan levollisesti nuku kun tuntuu että kiinnitän enemmän huomioo siihen missä asennossa nukun,selällään jos on yhtään sekuntia, meinaa tukehtua ja kyljeltä toiselle vaihdan koko ajan ja kun vauvat vissiin nukkuvat yöllä ja kun liikkeitä ei tunnu,niin luulen heti että nyt ne litistyneet hengiltä kun nukun kyljelläni..:(
Ja kun haluaisin tuon miehen kanssa lakanoissa peuhata vaikka joka pvä,mutta kun en pysty,niin se v*tuttaa ihan suoraan sanottuna..Ihme ähellystä ja kohellusta,alapää kuin sahara jne.. :mad: Mites muilla "NE" hommat onnistuu..?


Mutta eihän tää ole pysyvää,kyllä kai nää vaivat loppuu kun vauvat syntyy :)


Voikaahan hyvin ja paksusti!! :)


-Tipetsu ja tuplakupla 29+3-
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR ja Bubblis
TR
Murotar: en tiedä kuinka täällä käyt, mutta ONNEA vauvoista! On mennyt tuokin multa ohi...oon vähän tällanen nyt :LOL:

Selkä ei oo mulla koskaan kipuillut raskauksissa, eikä ainakaan vielä tässäkään, taidan olla aikas vahvaa "maatiaisrotua" :p

Tipetsu:Seksit on kerta viikkoon tyyliin (ei juuri useemmin muutenkaan, toi tahti on riittävä molemmille), mutta siis touhuun saa oikein ryhtyä nykyään, olo on niin pökkelö ja vaikee, ettei meikää oikeen nappais :O Mies on kyllä täysillä ja innolla mukana, huumorilla otetaan monet asiat, eipä se touhu kovin monipuolista oo nyt :LOL:

Tuolla Hämeenlinnan sairaalassa ollaan vahvasti alatiesynnytyksen kannalla muuten (uudelleensynnyttäjillä), vaikka A-vauva oiskin tulossa peppu edellä, siellä hoidetaan kuulemma paljon perätilasynnytyksiä...ei ketään tietty pakoteta hommaan. Heillä tehdään suhteellisen vähän sektioita kuulin.
 
Hellanlettas, kiva kun sait tän uuden ketjun käynnistettyä :) Toivottavasti tästä tulee yhtä aktiivinen kuin tuo aiempikin ketju oli :) Ja vauvautuneet voi sitten jatkaa samaan tuplamammaketjuun, siellä on vähän hiljasempaa menoa, kun kaikilla tuntuu olevan niin kiire ;)

Oikein hyvää vointia ja onnellista uutta vuotta kaikille odottajille!

Maibei
 
  • Tykkää
Reactions: Bubblis
Murotar, kyllä mulla olis kans OYS synnärinä. Toivotaan et saan yhtä hyvän kokemuksen ku sinäki, sitä lähdetään hakeen ! :)

Tipetsu, kyselit noista petipuuhista..aika vähiin ne alkaa jo itelläki käydä, ainaki aktiivisena aloittajana ! :LOL: Isäntä olis valmis jo sairaanaki niihin hommiin, itellä alkaa olla kroppa jo sen verran väsyny ja kovilla, et kaikki ylimääräinen liike tuntuu jo turhalta.. ;) Kyllä sitä vielä muutaman kerran viikossa on pystyny tekeen mut niinku TR:kin sano niin aika ykstoikkoiseksi se alkaa sekin homma käydä ku asennot on aika nollissa.. :LOL: Noooh, ompahan sit notkee olo ku masusta pääsee eroon ! :cool:

Täällä pidetään peukkuja, et meän mahatauti olis ollut tällä selvä. Mies ripuloi vajaa 10 kertaa ja oksensi kerran, ite oon päästelly yöllä muutaman kerran enkä oo oksentanu. Isäntä syöny ja juonu jo normisti tämän päivän, iteki jo illalla söin ruispalan ja sisässä on pysyny hyvin ! Lapset ei vielä oo sanonu mitään, joten pitäkee ihmiset peukkuja, et tää meni näin ohi ! :)

Mut ei muuta ku poksutaan ! :)

Bubblis ja muksoset 33+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys,

Minulla voisi päivittää Pirkanmaa (TAYS), di ja la 11.8.2014. Eka neuvola 9.1.2014.

Uusi vuosi meni ihan vaan kotosalla. Hurjat kolme nakkia sain syötyä. :LOL: Ruokahalut on aika nollassa. Kova nälkä, mutta mitään ei tee mieli.

Kirjoittelinkin tuonne elokuisten ketjuun, että kävin eilen ultrassa vuotojen takia. Toissa yönä alkoi tulla verta ja kyllähän se säikäytti kovasti, että tässäkö tämä nyt oli. Ultrassa näkyi kuitenkin kaksi hyvin vahvaa sykettä ja pari senttistä sinttiä heilutteli pientä runkoaan. Lääkäri totesi, että "ei nämä kovin huonovointisilta näytä". Kaikki on hyvin. :heart: :heart: Verenvuoto johtunee kuulemma istukoiden kehittymisestä. Nyt otan iisisti ja lepäilen vaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Esikoista vailla ja pikkutyypit 8+4
 
Heipparallaa!

Bubblis täällä on peukut pystyssä, että mahatauti jättäis lapset väliin!=)

Tipetsun olo kuulostaa aika haastavalta. Voimia kovasti sinulle!

Mä kävin tänään Taysissa ekassa kontrollissa.Vauvat voi hyvin <3. A-vauva oli 129g ja b-vauva 125g..vau =). Koko vastas viikkoja ja vettä oli molemmilla sama määrä. Kovin vilkkaita oli pikku palleroiset =). Kolmas sikiöpussi oli vielä näkyvissä, mut oli taas pienentynyt eli ilmeisesti se on ollut vuotojen syy. Sain myös lääkkeet streptokokkitulehdukseen. Myös saikku jatkuu kuun loppuun. Sukupuolta ei näkynyt vielä. Seuranta jatkuu nyt kahden viikon välein. Olen siitä tosi tyytyväinen.Tästä on hyvä jatkaa =).

Nyt pannarille =). Nam!!

Hyvää viikonloppua!!!

Kaisuli 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hellanlettas
Kaisuli oi kuinka hyviä ultrakuulumisia:heart: Onko sulla ollut aluksi kolmoset?
Mulla eka äitipoli tasan 2vkon päästä ja salaa toivoin että voisiko sukupuolet jo näkyä. Yrittivätkö edes katsoa?
Onko sulla seurannat yhden istukan vai vuotojen vuoksi noin tiuhaan? Muistelisin että esikoisista seuranta oli kerran kuussa keskimäärin ja lopussa tiheämmin. Ihanaa kyllä kun saa seurata vauvojen kasvua niin tiuhaan :heart:

(.) Olo on ähkyinen ja turvonnut. Kahdet mammafarkut ostettu. Pahin olo ollut poissa 2-3vkoa ja olo alkaa tuntua ehkä pirteämmältä. Väsymys on ollut kaatava!
Supistuksia joita kuopuksesta alkoi tuntua jo hyvin varhain ei ole vielä tuntunut. Sensijaan pientä hipellystä mahan pohjassa havaittu :heart::heart:
Huomena rv 13 pum :D
 
Hellanjestas Oli kyllä kiva reissu :flower:. Tuli sellainen tunne, että et nyt ollaan hyvässä syynissä ja hoidossa :). Kysyin myös sukupuolesta, mutta lääkäri tokaisi ettei vielä näy. Halusi selkeästi keskittyä muihin juttuihin. Ilmeisesti polilla oli tänään hieman myös kiire juhlapyhien takia. Identtisiä kaksosia seurataan kuulemma kahden viikon välein rv 16 lähtien, jos ei ole mitään erikoista. Jos löytyy jotain poikkeavaan viittaavaa niin vielä tiheämmin. Minulla myös seuraava aika 17.1 ..ehkä me tavataan silloin?:). Monelta sun aika on? Mulla on 13.30. Ja tosiaan mulla on aluksi ollut ilmeisesti kolmoset. En kyllä tiedä onko alkioita ollut koskaan, sillä jo ensimmäisessä ultrassa kolmas sikiöpussi oli tyhjä...

Tuo ähky olo on tuttua. Huh. Mitähän se mahtaa olla sit vähän isommilla viikolla?..:p

Nyt Voice of Finlandin pariin :wave:
 
Ovat siis todellakin tihentäneet kontrollikäyntejä 7-8 vuoden aikana =)
Se tietää myös paljon poliklinikkamaksuja;) Rakenteita ja istukkaa/napavirtauksiako tarkisteli? Haastatteliko kovasti aluksi raskauden alkamisesta ym?
Mun poliaika on jo klo. 10 =)
Mies ei pääse tuolloin mukaan joten yksin menen ainakin ensimmäisellä kertaa.
Samassa tahtia siis kuljemme jos 2vkon välein käymme, saatamme siis vaikka hyvinkin jokukerta törmätä=)

Mukavaa viikonloppua kaikille masukoille!:heart:
 

Yhteistyössä