tupakointi

• Viestiketjun aloittaja nami nami
  • Ensimmäinen viesti
Tintti1010
raskauden aikaisen tupakoinnin jäljet eivät välttämättä heti näy vauvassa vaan voivat ilmetä jopa vasta kouluiässä erilaisina allergioina, astmana, toistuvina flunssina, jne. jne. jne.

pallokorva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 06:46 Tintti1010 kirjoitti:
raskauden aikaisen tupakoinnin jäljet eivät välttämättä heti näy vauvassa vaan voivat ilmetä jopa vasta kouluiässä erilaisina allergioina, astmana, toistuvina flunssina, jne. jne. jne.
Ja oppimisvaikeuksina!!!! Tumppaa ihmeessä,jatka sitten raskauden jälkeen jos on pakko! Vaikeaa,tiedän,mutta mulla onnistui kun ajattelin,että enpä tunkisi vastasyntyneelle vauvallekaan sätkää suuhun.

Poltin koko raskauden ajan.. Poltin kyllä "vaivaset"4kpl päivässä,mutta harmittaa tosi kovin..Seuraavan raskauden aikana lopetan kyllä koko sauhuamisen,nyt jo vähentänyt reippaasti.Ekan raskauden aikana se ei oikein tuntunut todelliselta.Jos nyt joku ymmärtää mitä tarkoitan.Seuraavan aikana tasan tarkaan tiedän että mun masussa on kun onkin pieni ihminen..Esikoisella ei ole mitään allergioita tms.Kaikki on mennyt mainiosti *koputtaa puuta*. :ashamed:

mulla 4 lasta joista vanhin jo 10 ja nuorinkin reilu 2 vuotias.olen polttanut kaikkien odotusaikana suurinpiirtein 10 tupakkaa päivässä.kenelläkään lapsista ei ole mitään allergioita eikä korvatulehduskierteitä ole myöskään ollut.syntymäpainot on olleet ekan 3330g:sta nuorimman 4640g:aan,eli kun aina sanotaan että tupakointi vaikuttaa siihen että lapsi on hirveän pieni syntyessään niin eipä tuo ainakaan minun kohdalla oo pitäny paikkaansa.toinen sitkeä väite on noi allergiat,sekä korvatulehduskierteet ja ennenaikaiset synnytykset.mun kohalla ei mikään noista oo toteutunut vaan esim. nuorin meni yli kaksi viikkoa yli lasketun ajan. ei kait se suositeltavaa ole mutta tää on mun ratkasu ollu(hyi minua!!!).koulussa pärjää 2vanhinta lasta loistavasti eikä mitään ongelmia oo ollut kenenkään lapsen kanssa...millään elämän osa-alueella. jokainen päättää tietysti ite mitä tekee tupakan ja raskauden kanssa mutta jos jo on se aika takanapäin niin ei siitä huolta tarvii kantaa et kun poltti raskauden aikana...niitä on paljon lapsia joilla on ollut raitista kohdussa mutta kummasti vaan on kaikenmaailman allergiat sitte tullu myöhemmin eli ei se aina kyllä tupakasta johdu.

jooooo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 17:39 minä kirjoitti:
mulla 4 lasta joista vanhin jo 10 ja nuorinkin reilu 2 vuotias.olen polttanut kaikkien odotusaikana suurinpiirtein 10 tupakkaa päivässä.kenelläkään lapsista ei ole mitään allergioita eikä korvatulehduskierteitä ole myöskään ollut.syntymäpainot on olleet ekan 3330g:sta nuorimman 4640g:aan,eli kun aina sanotaan että tupakointi vaikuttaa siihen että lapsi on hirveän pieni syntyessään niin eipä tuo ainakaan minun kohdalla oo pitäny paikkaansa.toinen sitkeä väite on noi allergiat,sekä korvatulehduskierteet ja ennenaikaiset synnytykset.mun kohalla ei mikään noista oo toteutunut vaan esim. nuorin meni yli kaksi viikkoa yli lasketun ajan. ei kait se suositeltavaa ole mutta tää on mun ratkasu ollu(hyi minua!!!).koulussa pärjää 2vanhinta lasta loistavasti eikä mitään ongelmia oo ollut kenenkään lapsen kanssa...millään elämän osa-alueella. jokainen päättää tietysti ite mitä tekee tupakan ja raskauden kanssa mutta jos jo on se aika takanapäin niin ei siitä huolta tarvii kantaa et kun poltti raskauden aikana...niitä on paljon lapsia joilla on ollut raitista kohdussa mutta kummasti vaan on kaikenmaailman allergiat sitte tullu myöhemmin eli ei se aina kyllä tupakasta johdu.
Eli tässä todistimme miten h---tin hyvää tupakka raskauden aikana on. siitä vaan kaikki odottavat äidit tupakkaa vetämään!!!
Ja sitten vauvan kansssa myös niin jospa vaikka tottuu tupakkaan ja sitten vaikka 5 v vetää jo äidin kanssa kimpassa sätkää hiekkiksellä!!
Äly älä jätä. Tupakkka on myrkkyä ja sisältää tuhansia myrkkyjä jotka aiheuttaa ties mitä poltttajalle ja sikiölle, näköjään myös aivosoluja haihtuu tupakansavun mukana kun viitsii tällasta tekstiä krijottaaa!!!!

jenna78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2005 klo 17:39 minä kirjoitti:
HELVETTI MITÄ KIRJOITUSTA;HÄPEÄ!

enpä olis arvannu että mun mielipide asiasta saa noin kauhean tuomion!!!!!!!!!!!!!!niinku mä vastaukseeni laitoin niin se on JOKAISEN OMA ASIA miten elämänsä taaplaa.mielestäni en kuitenkaan ketään siihen yllyttänyt vaan kerroin vaan oman tarinan kysyjälle joka asiata oli kiinnostunut.mua ei hävetä nyt vaikka yhen vastaajan mielestä mun pitäis hävetä. kyllä niitä on paljon pahempiakin asioita kuin tupakka!!!toiset käyttää esim.alkoholia jota minä taas en ole ikipäivänä edes maistanut.toiset taas elää lapsensa tai lastensa kanssa väkivaltaisessa kodissa/suhteessa joka on mun mielestä paljon pahempi asia lapselle kuin äitin tupakointi.miettikää te minun tuomitsijat vähän laajemmin tätä elämää. sit vielä läheisten tuttavien kokemuksella voin kertoa että asia jonka yksi vastaaja laittoi että jos äiti tupakoi niin lapsi alkaa myös tupakoida...se on hyvin usein aivan päinvastoin.jos vanhemmat tupakoi niin lapset ei siitä innostu vanhetessaan ollenkaan.

luin uudestaan ton yhen vastaajan viestin joka sano tosta et jos minä poltan niin lapseni polttaa myös.joo ajattelin tota asiaa äsken siinä vaiheessa kun lapsi on jo syntynyt ja siihen vastasin noin niinkuin äskeisessä viestissäni lukee.vastaaja taisikin tarkoittaa nimenomaan raskauden aikaa ja sehän on kyllä tosi että vatsassa ollessaan se lapsi "polttaa" myös.tsori vaan sekoiluni.

Yhteistyössä