Tupakointi synnärillä?

  • Viestiketjun aloittaja kuhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti
en
käynyt kesken synnytyksen mutta synnytyksestä seuraavana päivänä ja hyvä kun takasin pääsin kun silmissä sumeni ja tuntu etä taju lähtee.
kuopuksesta sain luvan käydä huoneen vieressä olevalla terassilla ja siellä kävin sitten aina aamulla ja illalla kun ei ollut vierailu aikaa. vauva oli silloin huoneessa yksin tai hoitajilla.
 
Ääärrr
Minäkin olen polttanut TODELLA pitkään ja joka ikisen raskauden ja imetyksen ajaksi olen lopettanut polttamisen. Ei ole selitys se, että on polttanut pitkään, ettei voi oman lapsensa vuoksi olla polttamatta raskaus- ja imetysaikana. Ihminen kyllä pystyy lopettamaan polttamisen kuin seinään, minä tiedän sen, olen sen kokenut jo useamman kerran... En voi ymmärtää ihmisiä jotka eivät välitä sen vertaa omasta lapsestaan että polttaa raskaus- ja imetysaikana!
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Näytti melkoisen vastenmieliseltä, kun TAYS:n pihassa vastaan lyllersi viimeisillään raskaana oleva nainen (sairaalan kamppeissa), joka sytytti tupakan ja meni keittiötyöntekijöiden seuraan tupakkapaikalle :x
silloin kun sain esikon oli viälä partsit osastoilla missä äidit sai käydä tupakilla
 
Kohta kolmen äiti
Menee vaan niin yli mun ymmärryksen toi polttaminen raskausaikana.... Se on yx maailman yököttävimmistä asioista, ja niiiiiin surullista kun sille ei ulkopuolinen voi mitään tehdä .(
 
Tympis
Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Kyllä. Ei ihan ollu suunnitelmissa aloittaa uudelleen, mutta elämä on, vai miten se sanotaan. Eikä muuten maistunu hyvältä :)
Sattu tupakitkin olee mukana :D
Eipä sattunu ei, mutta sattukos sulle tulemaan ketään synnärille vierailemaan?
Sattu aika monikin. Ne vieraatko sut laitto sut käryyttämään? Hyi mitä setiä ja tätejä...
Tyhmä! Ei ollut tupakoita mukana, mutta niillä vierailijoilla oli. Äh, vai yrititkö olla nokkelakin? Ja en ole ap.

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Itse en polta, mutta kieltämättä särähti korvaan, kun kaksi päivää minun jälkeeni osastolle tullut äiti kysyi yököltä mihin pääsee tupakalle. Yökkö oli vaihtamassa erään toisen äidin vauvan vaippaa ja itse olin samassa tilassa imettämässä, joten en voinut olla kuulematta. Tämän tupakoivan äidin vauva oli nukkumassa äidin huoneessa. Tosin ihmettelin kyllä jos silloin sairaalassa, että siellä oli ylipäätään tapana jättää vauva yksin huoneeseen, kun äiti meni esim. vessaan, syömään tai vastaavaan.
no olisko vauva pitänyt raahata vessaan mukaan ?
kävin vessassa ,suihkussa ja kävelin käytävällä yksin kun vauva nukkui huoneessa.
 
tiitu the redhead
täällä on ihan oma röökipartsi, jossa äidit ja isät ravaavat... itse kävin siellä vain pikaisesti hengittämässä happea ja katselemassa onko kaupunki vielä pystyssä :D
 
fa
Onhan se ihanaa, kun se synnytys on vauvalle stressaava kokemus muutenkin, niin vielä vähän vaikeuttaa vauvan olo aiheuttamalla sille hapenpuutetta. Tärkeintä kuitenkin on se oma hyvä, raskastahan se on, jos pitää jonkin niin epärelevantin, kuin oman lapsen vuoksi uhrata omaa mielihyväänsä.
 
addd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidan olla ainoa, joka on noin tehnyt ;D Mutta mulla olikin älyttömän helpot synnytykset. Antaa sataa kiveä vaan ;)
Synnytyssalista piipahdit tupakalla... niin varmaan.
Noh, täällä toinen. Menin heti epiduraalin jälkeen (tunti ) pihalle röökille kävelytelineen(vaimikäseoli ) kanssa ja sit nukkuu. Että kyllä tämmösiä löytyy.
Sen jälkeen kyllä lopetinki tupakan polton eikä oo sen jälkeen tarvinnu mennä... Kiveä vaan jos se tarpeelliseksi katotaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Näytti melkoisen vastenmieliseltä, kun TAYS:n pihassa vastaan lyllersi viimeisillään raskaana oleva nainen (sairaalan kamppeissa), joka sytytti tupakan ja meni keittiötyöntekijöiden seuraan tupakkapaikalle :x
itsellä oli viimekesänä ikkunapaikka niin että näin yhdelle tupakkapaikalle, kuopus oli syntynyt, kuvottavaa :x siis se tupakalla käyminen viimesillään
 
että risoo!!
Voi kiesus, että mua ottaa pannuu nää kaiken maailman jeesustelijat! Todennäkösesti jokainen odottava äiti haluasi lopettaa tupankapolton, mutta, ei se ole nii niin helppoa. Ei se tietenkään hyväksi ole vauvalle, mutta on noita suurempiakin syntejä. 40-vuotta takaperin odottavat äidit polttivat järjestään, eikä sitä ole osattu pitää hunona. Ja ihan täyspäisiä on meistä tupakoivienäitien lapsista tullu. 30-vuotta sitten poltettiin yleisesri sisällä ja autossa, riippumatta siitä, onko siellä lapsia, vai ei. Ja edelleenkin mä oon hengissä.
Lopettakaa toi ittenne toisten yläpuolelle nostaminen.Todennäkösesri ihan täydellisiä tekään, ette ole, vaikka kuinka savuttomia ottekin.
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Hyi helvetti mulle tulee tästä ketjusta ihan fyysisesti paha olo! Siis ihminen joka ei voi olla raskausaikaa ja synnytyksen yli sekä imetysaikaa tupakoimatta ei mun mielestä ansaitse lapsia ollenkaan. Sori vaan!!
Täyspeesi, huono olo tulee. Miten joku enää nykyään edes KEHTAA mennä tupakalle maha pystyssä sairaalan pihassa. Monet ihmiset voivat pahoin nähdessään näyn, koska kokevat niin suurta myötätuntoa vauvaa kohtaan. Sitä mitä sen äidinkin pitäisi tuntea.

Ja kyllä, olen itsekin aikoinani lopettanut tupakoinnin. Ei se ole mahdotonta. Se, että "ennenkin raskaana olevat polttivat" tai että "on sitä pahempiakin syntejä maailmassa" ovat jo puolustuksista naurettavimpia. Nykyihmisen pitäisi tietää paremmin.
 
Nykyihminen
Mitenkäs noi äidit, jotka syö hirveesti makeeta raskauden aikana makeeta, ja totuttaa lapset sokerin makuun jo vatsassa. Sitten ne pullukat päästää jo lapset lihomaan? HYI HYI!!
 
Maj
Alkuperäinen kirjoittaja Nykyihminen:
Mitenkäs noi äidit, jotka syö hirveesti makeeta raskauden aikana makeeta, ja totuttaa lapset sokerin makuun jo vatsassa. Sitten ne pullukat päästää jo lapset lihomaan? HYI HYI!!
heh heh olipas hyvä juttu ;) tupakkaa ei sentäs voi sokruun verrata senki tupakoitsija

 
Nykyihmenen
Alkuperäinen kirjoittaja Maj:
Alkuperäinen kirjoittaja Nykyihminen:
Mitenkäs noi äidit, jotka syö hirveesti makeeta raskauden aikana makeeta, ja totuttaa lapset sokerin makuun jo vatsassa. Sitten ne pullukat päästää jo lapset lihomaan? HYI HYI!!
heh heh olipas hyvä juttu ;) tupakkaa ei sentäs voi sokruun verrata senki tupakoitsija
Sori, mutta en polta :), ihan vertailun vuoks laitoin:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maj:
Alkuperäinen kirjoittaja Nykyihminen:
Mitenkäs noi äidit, jotka syö hirveesti makeeta raskauden aikana makeeta, ja totuttaa lapset sokerin makuun jo vatsassa. Sitten ne pullukat päästää jo lapset lihomaan? HYI HYI!!
heh heh olipas hyvä juttu ;) tupakkaa ei sentäs voi sokruun verrata senki tupakoitsija
Eipä tietenkään voi. Raskaudenaikaisen ylipainon vaarojakin liiotellaan. Typerät lääkärit :LOL:

Joo ja en pidä raskaana olevien tupakointia fiksuna. En ollenkaan.
 
Vierailija
Kyllä on taas näitä "pikkusen parempia" ihmisiä ollu liikenteessä, voi jumankauta(y) Kukaan, ei KUKAAN ole niin täydellinen että voisi sanoa onko joku ansainnut lapsen vai ei. Tosiaan on myös pahempiakin asioita mitä voisi raskauden aikana tehdä! Vittu valoja päälle..:whistle:
 
vierailija
Googlettakaa tupakointi raskaus, hyvät ihmiset vuonna 2021. Ei voi älykkyys olla tätä luokkaa enää. Tupakoinnilla on pitkäaikaisia seurauksia ihan lapsen kehityksen, kasvun ja muuten hyvinvoinnin kannalta niin ennen syntymää kuin sen jälkeenkin. Sillä onnistuu ihan tappamaan lapsensa, joko kohtuun tai sen jälkeen. Kuvottavaa, itsekästä toimintaa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
:O!!!! Että sellanen kysymys :0. Ajattelit antaa vielä myrkyt siinä synnytyksenkin keskellä ja ihmetellä kun kätilö sanoo: voi ei, lapsen sydänäänet heikkenee. Just . Varsinainen ÄITI. Oksettaa muutenkin sun kaltaiset.
Ja mua oksettaa sun kaltaset. Mikä sä olet toista moittimaan? Varmaan maailman paras äiti joka tietää ja osaa kaiken.. varsinainen malliesimerkki jälkikasvulle miten somessa käyttäydytään XD
 

Yhteistyössä